Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 PAGINI DIN ISTORIA FEROVIARA INTERNATIONALA

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7918
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12522
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: PAGINI DIN ISTORIA FEROVIARA INTERNATIONALA   Joi Aug 12, 2010 12:49 am

Cateva poze care apartin Springtime se poate vedea si semnatura pe poze.




















_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 945
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3580
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: PAGINI DIN ISTORIA FEROVIARA INTERNATIONALA   Mier Mar 05, 2014 11:18 pm

"" Degetul Țarului Nicolae I și calea ferată dintre Sankt Petersburg și Moscova

Militarii alcătuiau esențialul mîinii de lucru feroviare, așa că operațiile din Ungaria încetinesc construirea liniei Sankt Petersburg-Moscova. Calea ferată duce lipsă de brațe de muncă. Țarul ține la construcție, Tezaurul public vine cu contribuție la construcție. Construirea liniei este încredințată unui inginer american, George Whistler, celebru în meseria sa, căci a participat la crearea liniei Baltimore-Ohio. Ca de obicei, suveranul 1-a adus pe acest expert… ca să nu țină seama de părerile lui, acordîndu-i în același timp o deosebită considerație. Discuțiile aprinse asupra traseului proiectat sînt marcate de o scenă intrată în legendă. În cabinetul său de lucru, Nicolae I a desfășurat harta. El îi dă instrucțiuni inginerului:

- Vreau ca această cale să fie în linie dreaptă, ca rigla asta…

George Whistler nu este de aceeași părere. Țarul insistă, desenează linia ajutîndu-se de riglă… dar uită să-și dea la o parte degetul mare! Astfel, calea ferată va face o curbă pe care nici un obstacol natural nu o justifică. Dar poate cineva să-1 contrarieze pe Țarul Rusiei, care vrea, de fapt, să se joace cu drumul „său” de fier? Cu ocazia acestor lucrări, americanul este îngrozit de corupția generalizată. De la cercurile de la curte pînă la angajați, fiecare deturnează ce poate. Creditele au fost mult supraestimate. Tratamentul muncitorilor este inuman. „Iobagii, coborîți la nivelul unor animale de povară, nu constituie o mînă de lucru utilizabilă. Dacă oamenii influenți se îmbogățesc, iobagii mor cu sutele”, povestește inginerul cui vrea să-1 audă. și totul este iute raportat, ba chiar amplificat, autocratului care simbolizează această organizare socială. Contrar așteptărilor acelora ce sînt geloși pe american, țarul persistă să-1 susțină pe acest inginer experimentat, îl impune anturajului său și, la o recepție, străbate lent și provocator saloanele alături de el. O înțelegere americano-rusă personalizată, asortată cu o concesiune pe 10 ani. Dacă țarul este dur din punct de vedere politic, americanul este dur din punct de vedere financiar; el a impus statului rus condiții draconice care aveau să asigure concesionarilor beneficii considerabile. Metodele de construcție de dincolo de Ocean sînt bine folosite, materialul este copiat după modelul american, iar linia ferată, de aproximativ 700 km, între Sankt Petersburg și Moscova, este inaugurată la 1 noiembrie 1851. Nicolae I este mîndru și, totodată, mîhnit, căci prietenul său, inginerul Whistler, a fost răpus de holeră, înainte de darea în funcțiune a liniei. Începuturile sînt eroice: 20 de ore de călătorie cu viteza medie de 32 km/oră, iar călătorii sînt rugați să-și aducă așternuturile… Un inginer francez, care avea să lucreze mai tîrziu pe mai multe rețele rusești, observă că „preocuparea pentru timpul pierdut pare să fi contat prea puțin în organizarea mișcării pe această linie”. Călătoria nu este numai lungă, ci și înceată, cu interminabilele sale opriri la neverosimile bufete.

Iar dacă trenul imperial circulă, tot traficul este întrerupt „pentru a se evita zgomotul care se produce în momentul schimbării macazului”! Este așadar normal ca linia să fie numită „Linia Nicolae”

JEAN DES CARS""
sursa: http://www.ziartricolorul.ro/asa-va-place-istoria-degetul-tarului-nicolae-i-si-calea-ferata-dintre-sankt-petersburg-si-moscova/
Sus In jos
 

PAGINI DIN ISTORIA FEROVIARA INTERNATIONALA

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» PAGINI DIN ISTORIA FEROVIARA INTERNATIONALA
» Pagini din istoria Căilor Ferate Române
» Industria feroviara romaneasca
» Excursie feroviara Bistrita Nord - Bistrita Bargaului
» excursie feroviara
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-