Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Focșani (500)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
vrabieionut
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1173
Varsta : 28
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4413
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Focșani (500)   Lun 19 Iul 2010, 17:50

EUROGARA FOCSANI (una dintre cele mai frumoase gari din Romania si foarte intretinuta)


xxx

xxx

xxx

xxx

xxx

xxxx

xxx

xxx

xxx

xxx


Sus In jos
http://500px.com/ionutvrabie
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7994
Reputatie : 12860
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Focșani (500)   Mar 20 Iul 2010, 22:02

De nerecunoscut! S-au bagat bani grei in aceste eurogari (Focsani, Craiova, Fetesti, Dr Turnu Severin, Bacau, etc) S-au bagat bani grei in modernizarea si achizitionarea vagoanelor, sau in Desiro. Parerea mea este ca au exagerat, bani dusi pe apa sambeetei. Mai puteau fi refacute vagoanele vechi, si aduse doar cateva noi, iar eurogarile puteau fi modernizate la standarde mai apropiate de original, cu pret mai mic, iar banii puteau fi bagati in infrastructura si in intretinerea garilor secundare care acum sunt devastate!!!
Sus In jos
sorinucu

avatar

Numarul mesajelor : 316
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 3164
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: Focșani (500)   Mar 20 Iul 2010, 22:56

Eu banuiesc ca este cea mai moderna gara din Romania Very Happy . Dar sunt de acrod cu Costache Mihai, putea fi renovata impecabil nu si transformata. Si aceasta gara nu arata asa de deplorabil inainte sa fie "transformata". Gari precum Baia Mare, Satu Mare, Brasov, Buzau, Timisoara, Deva si altele mai importante din punct de vedere turistic si alte criterii, ar fi trebuit "transformate" asa. Eu ma bucur pentru locuitorii Focsanulu ca au o asemena gara, dar o gara cu o asemenea anvergura ar trebui sa fie pe liniile pe care se circula cu minim 140 km/ora. C.F.R.-ului ii trebe un director manager din FRanta, Elvetia, Germania sau Austria !
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
Axwell21

avatar

Numarul mesajelor : 185
Varsta : 24
Localizare : Targoviste
Reputatie : 2853
Data de inscriere : 10/05/2010

MesajSubiect: Re: Focșani (500)   Vin 21 Ian 2011, 23:19

Sus In jos
bogdan srl

avatar

Numarul mesajelor : 626
Varsta : 29
Localizare : Brasov
Reputatie : 3548
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: Focșani (500)   Dum 20 Feb 2011, 23:06

20-01-2011
Sus In jos
Stere Serban

avatar

Numarul mesajelor : 71
Varsta : 25
Localizare : Ploiesti
Reputatie : 2292
Data de inscriere : 29/08/2011

MesajSubiect: Gara Focsani    Vin 31 Aug 2012, 21:02

Cateva poze din Gara Focsani (29.08.2012)


Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11165
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Focșani (500)   Mier 23 Oct 2013, 10:14

http://adevarul.ro/locale/focsani/foto-cocheta-gara-odinioara-focsaniului-monument-patrimoniu-fost-demolata-transformata-intr-o-eurogara-nu-mai-calatori-1_5267731ac7b855ff566c77db/index.html
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL



Numarul mesajelor : 7994
Reputatie : 12860
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Focșani (500)   Sam 01 Feb 2014, 21:07

Cladirea garii din Focsani

17 ianuarie 2014



take a screenshot



take a screenshot




screen capture windows




screenshot pc




how to take screenshots




online photo sharing



Si cladirea veche


greenshot download
Sus In jos
cata

avatar

Numarul mesajelor : 282
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3115
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Focșani (500)   Mar 15 Apr 2014, 15:30

NU e nicio cladire veche. Cea veche a fost demolata in 2001 si era exact pe locul unde e cea noua.

Ce ai prins tu in poze este o cladire construita la inceputul anilor '90 (nu-mi mai aduc aminte exact dar am prins-o in constructie undeva la sfarsitul anilor'80, inceput de ani'90 cand invatam la liceul de langa gara).

Cladirea din poza ta a fost folosita ca gara doar in timpul constructiei statiei noi pentru ca cea veche fusese demolata. In rest serveste doar ca spatiu administrativ, arhiva, etc....
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
cata

avatar

Numarul mesajelor : 282
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3115
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Focșani (500)   Mier 20 Mai 2015, 13:30

Pentru ca sa nu mai existe confuzia din discutia anterioara, aceasta este cladirea garii vechi din Focsani. Am incercat sa sortez imaginile in ordine cronologica si apartin subsemnatului si unui amic care ingrijeste o pagina dedicata orasului:

Am incercat sa le sortez in functie de data cliseului original (nu a reeditarii):

aprox 1900:



1917, inceputul ocupatiei germane:



1917 primavara, dupa ocuparea de catre germani, imagine dintr-un avion:



1917, vedere dinpre oras:



1918, dupa montarea indicatoarelor mari cu numele statiilor. Tot in timpul ocupatiei germane:



1918, vedere dinpre oras:



1918, personalul german al statiei si masina de manevra, un T9.3 (cine stie, poate chiar 7311):



incinta statiei 1918, tren de etape remorcat de unul din cele 4 G8-uri CFR originale !



incinta statiei, demobilizarea, 1918:



anii '30:



1977, dupa consolidarile din 1944 si 1965:



1997, cand a fost lasata in mod voit neglijata, ca sa se justifice demolarea ei pentru ca era "insalubra". Cladirea fost dinamitata (a fost imposibil de demolat prin metode clasice) si inlocuita cu imensitatea aia goala si inutila de acum.



Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
cata

avatar

Numarul mesajelor : 282
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3115
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Focșani (500)   Lun 26 Oct 2015, 14:55

Schita statiei Focsani cu elementele existente in 1880 reprezentate schematic. Cladirea statiei de calatori, magazie de marfa, remiza locomotive, castel de apa, cantoane duble sau simple, etc.....sau organizarea unei statii principale CFR din Vechiul Regat...

 

doar spre comparatie si informare, schita statiei gemene de la Ramnic.



In "Monografia Judetului Putna" aparuta in 1943 apare informatia ca gara Focsani este "in constructie". In sfarsit a aparut si imaginea care confirma transformarea cladirii de calatori in ceea ce unii dintre noi am prins pana in 2001. Se observa schimbarea formei acoperisului,simplificarea formei ferestrelor si aparitia portalului dinspre oras. Se observa etajul netencuit si acoperisul ce pare inca in lucru...

Cercetand arhivele de razboi nu am gasit nicaieri mentiunea ca aviatia rusa (singura care a ajuns la Focsani pana in 1943) ar fi reusit sa atinga si cladirea garii. Motiv pentru care cred ca la baza transformarii nu poate sta decat marele cutremur din noiembrie 1940...



Astfel am putut determina intervalul exact al existentei cladirii de calatori in forma "clasica"... 1881-1943...
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Focșani (500)   

Sus In jos
 

Focșani (500)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Focșani (500)
» 506 : Odobești - Burca (îngustă)
» 505 : Focșani - Odobești
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAȚII ȘI HALTE (D, E, F)-