Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Numerotarea elementelor infrastructurii CFR

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 08:42

Propun un topic,care il cred util, cu principiile numerotarii principalelor elemente la infrastructura CFR.
Pe parcurs, cine cunoaste este rugat sa completeze,sau eventual sa dezbatem.
Pentru inceput:
-Firele dintre statii se vor numerota incepand de la 1 dinspre dreapta sensului de mers cum pleci de la Bucuresti.
-Liniile intr-o statie se numeroteza de la 1 in ordine crescatoare incepand din dreptul biroului de miscare, cu numere arabe, liniile directe se numeroteza cu numere romane.Daca o linie este despartita de un semnal de parcus aceasta se va imparti in A,B, etc dinspre Bucuresti.
-O statie este impartita in doua capete, X si Y, capatul X fiind cel ce se afla inspre Bucuresti.
-Macazele se numeroteaza dinspre extremitatea statiei spre axa statiei(aceasta fiind in dreptul biroului de miscare) din 2 in 2, numere fara sot capatul X, iar cu sot in Y.
-Toate semnalele de circulatie se vor nota cu X sau Y in functie de sensul de mers,cu plecare de la Bucuresti toate vor fi cu X,in sensul spre Bucuresti cu Y,la care se mai adauga astfel:
-semnalele prevestitoare de intrare se adauga un Pr in fata
-semnalul de intrare de pe firul din stanga va avea un F (de la falsa) dupa X sau Y
-semnalele de iesire vor avea numarul liniei dupa X sau Y
-semnalele de parcurs vor fi ca cele de iesire dar au in plus un P dupa numar
-Semnalele de manevra se numeroteaza la fel ca macazele, cu sot in Y,fara sot in X,incepand de la expremitatea statiei,avand un M in fata.
-Semnalele BLA se vor numerota cu numele BL urmat de numarul firului care se afla,apoi urmat de nr impar dinspre Bucuresti incepand de la 1,iar nr. par spre Bucuresti.
-Semnalele repetitoare au un R urmat de numele semnalului ce il repeta.
-Trenurile se numeroteza impar in sensul de la Bucuresti si par spre Bucuresti. Un tren nu isi schimba nr in parcurs,si daca in parcurs isi schimba sensul de orientare fata de Bucuresti,i se adauga la urma un 1 sau 2 pentru a diferentia sensul. Astfel de exemplu trenul 375-2 merge spre Bucuresti.
Intre timp daca imi aduc aminte mai adaug :roll:
Sub rezerva unor mici erori mi-am permis o schita pt exemplificare:


Uploaded with ImageShack.us


Si intre statii:


Uploaded with ImageShack.us
Sus In jos
Cito



Numarul mesajelor : 133
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2559
Data de inscriere : 13/05/2010

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 15:30

Felicitari pentru post Ionut si corect, ai venit cu o idee buna. Vreau sa te completez putin.
Hai sa nu ne raportam la statia Bucuresti Nord in exemple, raportarea se face in ordinea cresterii kilometrilor pe sectia de circulatie respectiva: firele dintre statii, capetele unei statii: capatul X al unei statii sa afla la kilometrul mai mic in sensul de mers iar caputal Y la kilometrul mai mare; numerotarea trenurilor etc.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 15:44

Bucuresti e punct de reper din toate punctele de vedere referitor la acest topic. Chiar si a distantelor km-trice. Si logic ca atunci pare ca se raporteaza la acest lucru.. Era o instructie referitoare la aceste lucruri: ETF,exploatare tehnico-feroviara, dar nu stiu sa o pot gasi pe undeva.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10894
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 17:03

Cito a scris:
Felicitari pentru post Ionut si corect, ai venit cu o idee buna. Vreau sa te completez putin.
Hai sa nu ne raportam la statia Bucuresti Nord in exemple, raportarea se face in ordinea cresterii kilometrilor pe sectia de circulatie respectiva: firele dintre statii, capetele unei statii: capatul X al unei statii sa afla la kilometrul mai mic in sensul de mers iar caputal Y la kilometrul mai mare; numerotarea trenurilor etc.

Sper ca nu te superi pe mine, dar raportarea se face numai la statia Bucuresti Nord.
Sensurile kilometrice nu au legatura cu asta
Iata si 3 exemple:
- linia 606 Pascani - Iasi are sensul "de la Bucuresti" de la Iasi la Pascani iar km 0 e la Pascani si creste spre Iasi
- linia 402 Cluj - Ilva Mica pe portiunea Apahida - Dej sensul "de la Bucuresti" este de la Dej la Apahida iar km 0 e la Apahida, crescand spre Dej - Jibou
- linia 502 pe portiunea de la Ilva Mica la Floreni are sensul "de la Bucuresti" de la Floreni la Ilva Mica, iar km 0 e la Ilva Mica si merge pana la 63 la Ram. Floreni
exemplele pot continua

Bornele kilometrice au fost asezate in sensul in care a fost construita linia si de aceea raportarea nu se face la ele.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 17:12

Pas! Despre pozitia hectometrica nu stiam ca sunt sectii numerotate invers fata de Bucuresti,cum zice Vlad Smile
Sus In jos
didinul



Numarul mesajelor : 770
Reputatie : 3457
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 17:51

ionutz72 a scris:
Bucuresti e punct de reper din toate punctele de vedere referitor la acest topic. Chiar si a distantelor km-trice. Si logic ca atunci pare ca se raporteaza la acest lucru.. Era o instructie referitoare la aceste lucruri: ETF,exploatare tehnico-feroviara, dar nu stiu sa o pot gasi pe undeva.

Regulamentul 002 si alte regulamente feroviare, inclusiv modificarile le gasesti pe www.fml.ro
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 18:11

Aceste aspecte nu sunt prevazute in RET 002 din cate stiu.RET-ul se ocupa cu altceva. Eu unul nu am gasit acolo modul de numerotare de exemplu. Dar o sa ma uit deseara.
Sus In jos
didinul



Numarul mesajelor : 770
Reputatie : 3457
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 18:17

ionutz72 a scris:
Aceste aspecte nu sunt prevazute in RET 002 din cate stiu.RET-ul se ocupa cu altceva. Eu unul nu am gasit acolo modul de numerotare de exemplu. Dar o sa ma uit deseara.

Pai ETF e 002, parca de-ala ziceai ca nu-l gasesti.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 18:40

Da,adevarat,eroarea mea. Chiar nu stiu ce instructie se ocupa cu acest aspect al numerotarii Smile
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3255
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6370
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 21:01

Salut, inca exista trenuri care schimba numarul in parcurs, datorita unei cretinitati :
Spre exemplu
Trenul Timisoara Nord - Oradea in mers figureaza ca P 2605 Timisoara - Arad, si 3115 Arad - Oradea, dar el este un tren direct, schimba numai locomotiva.
Si mai sunt si altele.

kiilometrajul incepe de unde a fost construita sectia spre punctul terminus, numerotarea se aplica luand directia geografica cea mai apropiata spre Bucuresti

Sa va dau un exemplu mai complicat :
Trenurile care pleaca din Oradea spre Cluj Napoca sunt numerotate cu numere pare deci spre Bucuresti
Trenurile care pleaca din Oradea spre Timisoara (adica sensul opus celui spre Cluj) sunt numerotate tot cu numere pare, cele care pleaca spre Episcopia cu numere impare..
Trenurile care pleaca din Oradea spre Baile Felix - Holod - Vascau sunt numerotate cu numere pare kilometrajul este in ordine crescatoare de la Oradea spre Vasacu.
Trenurile care pleaca din Oradea spre Holod prin Ciumeghiu - Tinca sunt numerotate cu numere pare kilometrajul este descrescator din Ciumeghiu spre Holod.
Trenul 3104 Oradea - Ciumeghiu - Holod - Vascau shimba in Holod directia de mers, dar numarul ramanea acelasi deoarece directia de mers se pastra tot spre bucuresti, daca continua spre Rogoz trebuia schimbat numarul cu unul impar deoarece devenea directia de la Bucuresti.
Un alt exemplu ar fi Brad - Arad trenurile sunt numerotate cu numere Pare sensul kilometric este descrescator spre Santana, fostele trenuri Brad - Deva erau numerotate cu numere pare.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 22:25

cristi CFR a scris:
Salut, inca exista trenuri care schimba numarul in parcurs, datorita unei cretinitati :
Spre exemplu
Trenul Timisoara Nord - Oradea in mers figureaza ca P 2605 Timisoara - Arad, si 3115 Arad - Oradea, dar el este un tren direct, schimba numai locomotiva.
Si mai sunt si altele.

kiilometrajul incepe de unde a fost construita sectia spre punctul terminus, numerotarea se aplica luand directia geografica cea mai apropiata spre Bucuresti

Sa va dau un exemplu mai complicat :
Trenurile care pleaca din Oradea spre Cluj Napoca sunt numerotate cu numere pare deci spre Bucuresti
Trenurile care pleaca din Oradea spre Timisoara (adica sensul opus celui spre Cluj) sunt numerotate tot cu numere pare, cele care pleaca spre Episcopia cu numere impare..
Trenurile care pleaca din Oradea spre Baile Felix - Holod - Vascau sunt numerotate cu numere pare kilometrajul este in ordine crescatoare de la Oradea spre Vasacu.
Trenurile care pleaca din Oradea spre Holod prin Ciumeghiu - Tinca sunt numerotate cu numere pare kilometrajul este descrescator din Ciumeghiu spre Holod.
Trenul 3104 Oradea - Ciumeghiu - Holod - Vascau shimba in Holod directia de mers, dar numarul ramanea acelasi deoarece directia de mers se pastra tot spre bucuresti, daca continua spre Rogoz trebuia schimbat numarul cu unul impar deoarece devenea directia de la Bucuresti.
Un alt exemplu ar fi Brad - Arad trenurile sunt numerotate cu numere Pare sensul kilometric este descrescator spre Santana, fostele trenuri Brad - Deva erau numerotate cu numere pare.
Daca un anumit tren, așa e prevăzut în livret că își schimbă numărul în parcurs,e ceva normal ,asta nu e o problema. Dar conform regulamentului de mișcare 005 orice tren merge spre București trebuie să fie cu nr. par,și ceea ce nu e așa,e grav și nu cred că real. Ca să nu își schimbe nr.îi se atașează un 1 sau 2 după nr. pt. a respecta regulamentul,daca schimbă sensul. Dar asta se întâmplă numai în scriptele oficiale cred. Astfel cum am mai zis,trenul 375 ajunge la București ca 375-2. Pe panoul de sosire a trenurilor în București cred că e numai 375 și așa îl și știe publicul călător. Astfel e de exemplu și 473-2 sau 371-2 Smile
Sper că înțelegi ideea Smile
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3255
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6370
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Mier 14 Iul 2010, 22:35

Stiu acest lucru, indicii 1 si 2 sunt notati doar in livrete.
Ideea este buna deoarece erau trenuri care schimbau cate 4-5 numere si era greu de lucrat.
Eu ma referam la un tren pe care scrie Timisoara - Oradea - Timisoara dar el are 2 numere distincte, este ciudat ca au adoptat aceasta politica mai noua de a afisa trenul care creaza o deruta totala calatorilor.
Dar poate asta e si ideea.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 44
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3541
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Dum 05 Sept 2010, 14:17

Citat :
Regulament 002
Art.165.-(1) Fiecare linie din punctele de secționare, fiecare semnal, aparat de cale și post de macazuri, iar în linie curentă fiecare linie de circulație a căii duble sau multiple trebuie să aibă un număr de ordine, stabilit astfel:
a. capetele stațiilor din direcția București vor fi considerate cap X al stației, ca și posturile de macazuri, iar macazurile aparatelor de cale se numerotează cu numere fără soț; capătul opus va fi considerat cap Y iar posturile de macazuri și macazurile aparatelor de cale vor fi numerotate cu numere cu soț;
b. numerotarea se va face în ordine crescătoare, dinspre capătul stației spre axa sa. Similar se va proceda și în cazul grupelor de linii distincte din incinta stațiilor de triaj sau tehnice.
(2) Denumirile semnalelor vor fi stabilite prin proiectele de execuție; de regulă, denumirea semnalelor de circulație luminoase se face cu litera X, pentru cele corespunzătoare sensului de la București și cu litera Y, pentru cele corespunzătoare sensului spre București. Denumirea acestor semnale se completează cu cifre și litere care, după caz, vor preciza numărul sau destinația liniei, direcția și altele asemenea. Semnalele de intrare, de parcurs sau ieșire de la liniile directe se numerotează cu cifre romane, iar semnalele de la celelalte linii, cu cifre arabe. Denumirea și numerotarea concretă se prevede în planul tehnic de exploatare a stației.
(3) Numerotarea semnalelor mecanice de circulație se va face în ordine alfabetică, începând cu litera A pentru semnalul de intrare dinspre București, la aceasta adăugându-se cifra pentru precizarea numărului de brațe ale semafoarelor.
(4) Numerotarea liniei se face cu cifre romane pentru liniile directe și arabe pentru celelalte linii, în ordinea crescătoare, începând cu prima linie de la clădirea stației spre exterior.
(5) La fiecare stație trebuie să existe planul de situație, în care trebuie să fie trecute, la zi, toate modificările, iar în reglementările privind manipularea instalațiilor să existe schița de semnalizare.
(6) Liniile curente simple, duble sau multiple se numerotează cu cifre romane.
Sus In jos
AndiCFR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3588
Localizare : Brașov
Reputatie : 5754
Data de inscriere : 10/06/2011

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Dum 06 Noi 2011, 19:51

Pe un semnal de avarie la trecerea la nivel de la Pasajul Independentei din Brasov se afla litera ''S''urmat de o cifra(1 si 3 in capul Y al trecerii),ce semnifica?
Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5496
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Dum 06 Noi 2011, 20:05

asa se noteaza semnalele de avarie cu litera "S"
1 sau 3 sau 5 e numarul lui
si Y inseamna ca este indreptat spre Bucuresti
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Numerotarea elementelor infrastructurii CFR   Astazi la 23:48

Sus In jos
 

Numerotarea elementelor infrastructurii CFR

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Numerotarea elementelor infrastructurii CFR
» INTAMPLARI, PATANII, PERIPETII...
» Reguli numerotare trenuri
» Numerotarea liniilor cf din Romania
» Întrebări și răspunsuri
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-