Forumul pasionatilor de trenuri din RO
Bine ati venit pe Forumul pasionatilor de trenuri din Romania !!!
Sper ca ceea ce veti gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din RO

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  
Distribuiti | 
 

 901 : Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Piatra Olt - Craiova

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor: 6985
Varsta: 27
Localizare: Campulung Est - linia 502
Data de inscriere: 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 901 : Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Piatra Olt - Craiova   Vin 15 Feb 2013, 08:19

Da, așa este.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: 901 : Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Piatra Olt - Craiova   Vin 15 Feb 2013, 17:50

dan tm a scris:
Asta insemana ca s-a construit inainte de linia Filiasi-Rovinari.
Linia 221 Rovinari Turceni Filiasi a fost construita dupa aceea,imi aduc aminte ca intre Sardanesti h si Girbovu H podul de pe firul dintre cele 2 halte s-a deschis destul de tarziu,se circula pe un fir ,acel pod a fost ani de zile neterminat ,acum se circula,dar de la Turceni la Girbovu h viteza este destul de mica,dupa Sardanesti mai precis pana la Plopsoru e cam 80 dupa care se trece la 100 km/h,sincer eu nu am mai intalnit pe CFR 20 de km linie dubla fara intersectare,poate nu stiti dar pe M 221 de la Plopsoru HM pana la Rovinari nu se mai intersecteaza asta inseamna 20 de km linie fara macaz
Sus In jos
adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor: 6221
Localizare: Hunedoara
Data de inscriere: 05/10/2010

MesajSubiect: Re: 901 : Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Piatra Olt - Craiova   Vin 15 Feb 2013, 20:13

Nu ar fi asa rau daca s-ar circula pe BLA si nu pe baza de cale libera
Sus In jos
AeroX



Numarul mesajelor: 41
Data de inscriere: 25/05/2012

MesajSubiect: Re: 901 : Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Piatra Olt - Craiova   Vin 15 Feb 2013, 22:36

ldh80 a scris:


Ar fi util ca trenurile interegio Bucuresti- Craiova (ca personale de la Bucuresti la Craiova pe 901 nu cred ca mai sunt !), pentru a nu mai rebrusa in statia Pitesti sa circula pe racordul Ram. Pod Arges- Bradu de Sus ? Pentru calatorii din Pitesti se poate amenaja o halta in zona ""Auchan- Vama Pitesti"", si de acolo cu autobuzele urbane din orasul Pitesti ! In felul acesta s-ar scurta cu cca 15-20 de minute timpii de mers (cam atat cred ca dureaza rebrusarea in Pitesti)!


Nu e chiar rau ce spui. Dar compunerea trenurilor IR pe 901 e doar din Desiro. Nu prea ar avea rost. Doar fostul accelerat 1795 (Bucuresti - Piatra Olt: GM 65, 26-16,26-16,26-16,36-16) avea de-a face cu asta. Astfel nu se pierde timp in Pitesti(decat stationarea stabilita). Timp (prea mult) cu adevarat se pierde numai pe tronsonul Chitila - Titu(halta Contesti).
Pe Titu - Pitesti se merge constant cu VS=100 km/h, ba chiar se mai recupereaza cateva minute bune.
Inca un fapt de luat in seama e ca unele trenuri pentru directia Craiova mai detaseaza grupe(un automotor) in Pitesti. Exemplu: IR 1897(plecare la 15:20 din Bucuresti). Astfel, asa cum zici tu, mai bine s-ar desparti in Golesti doua automotoare, fara a fi necesara o noua halta. Unul pleaca cum propui tu, pe ram. pod Arges-Bradu, iar celalalt se opreste la gara Sud. Problema e ca la intoarcere, unele mai ataseaza in Pitesti. Exemplu: IR 1896(plecare la 18:20 din Pitesti, practic e grupa lasata de la 1897). Am putea spune ca merg atasate si in Golesti. Dar ce faci cu acei calatori care vin din directia Craiova si vor sa coboare la Pitesti? Ii lasi in Golesti ca sa se descurce de acolo pe cont propriu? Nu merge! Si acum oricum se pregateste o gara cocheta pentru Pitesti, deci nu ii arde nimanui de vreo halta pentru asa ceva dupa atatia bani aruncati in gara asta noua!
Cea mai mare problema a lui 901 este tronsonul Chitila - Contesti. Daca s-ar circula cu 100 km/h si pe aici atunci am avea timpul de mers al unui automobil pe A1, ma rog, destul de aproape. Dar naiba stie cand va avea CFR reabilitarea asta in gand.
In concluzie, e cam inutil ceea ce propui, mai ales ca nu circula nimeni pe 901 tocmai pana la Craiova. Cei mai multi se dau jos la Slatina. Si cum spuneam, timp cu adevarat se pierde prin alte parti, nu prin Pitesti.
Sus In jos
IonutCFR2009
Moderator forum
Moderator forum


Numarul mesajelor: 2512
Localizare: Braila
Data de inscriere: 09/07/2009

MesajSubiect: Re: 901 : Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Piatra Olt - Craiova   Lun 25 Feb 2013, 16:13

In revista „Tren Magazin” Nr. 14/1994, intr-un reportaj foarte interesant intitulat: 110 ani de la inaugurarea liniei Titu - Targoviste, scrie ca dublarea liniei Titu-Targoviste, s-a efectuat in anul 1984. Totusi, consultand un mers de tren din anul 1983/1984, rezulta ca P 1108 & C 1433 se intersectau undeva intre Nucet si Cazaci H. cum altfel decat pe linie dubla. Tot in acelasi mers de tren 1983/1984, C 1441 astepta in Banesti H. trenul C 1434, la cruce. Intelegem din asta ca dublarea s-a facut pe segmente, mai intai Targoviste - Nucet si apoi Nucet-Titu inca din anul 1983?
Sus In jos
alliens



Numarul mesajelor: 115
Data de inscriere: 27/06/2011

MesajSubiect: Re: 901 : Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Piatra Olt - Craiova   Sam 02 Mar 2013, 14:22

da, s-a facut p segmente....protiunea intre Banesti si Titu cred ca a fost data in epxloatare ,mai tarziu, aici s-a inlocuit podul cu linie simpla peste Dambovita dentre Banesti si Podu Rizii cu unul cu linie dubla, ocazie cu care s-a modificat si aliniamentul caii ferate in zona noului pod
Sus In jos
ana imfinity



Numarul mesajelor: 57
Varsta: 30
Localizare: Piatra Olt
Data de inscriere: 15/10/2011

MesajSubiect: pentru iubitorii de trenuri   Sam 30 Mar 2013, 17:28

Am facut doua filmulete, unul despre sectorul Pitesti - Piatra Olt si altul despre intrarea in orasul Piatra Olt. Le donez forumului si tuturor pasionatilor de trenuri si cai ferate. Pot fi copiate, modificate, repostate si folosite in orice fel de catre oricine. Le puteti lua de pe mega.co.nz, care este noul megaupload, folosind pentru download direct aceste doua adrese:
mega.co.nzmega.co.nz #!bUVxBCaR!KiUTPxKkR2I8z8T4bx8dYxHd4ykDpbc2V-U7f31MiCE
mega.co.nzmega.co.nz #!yEdCTLJA!JO4iniCoJPWbNmio9VwhQFmsoG87WvoO6NMreN54ljM
Folositi Google Chrome, altfel veti avea probleme la download.
z6
Voi reveni cu un mesaj in curind, despre linia 901.
AA19 AA19 407903
Sus In jos
ana imfinity



Numarul mesajelor: 57
Varsta: 30
Localizare: Piatra Olt
Data de inscriere: 15/10/2011

MesajSubiect: Impresionanta 901   Vin 05 Apr 2013, 00:10

Mai intii de orice, doresc sa le raspund celor care au postat aici: ldh 80 si Aerox, daca sagetile Buc - Craiova nu ar mai trece prin Pitesti, ar pierde mare parte din calatori. NIMENI nu s-ar mai urca in tren de la vama Pitesti, cind atitea autocare si microbuze pleaca din zona actualei gari si din autogari. Da, un tren care sa ocoleasca prin Ram. Golesti - Vama - Bradu ar fi mai rapid, dar ar pierde 35% din clienti. Apoi, multa lume (iclusiv eu) circula frecvent la Pitesti dinspre Piatra Olt. Daca sagetile de pe 901 ar fi compuse din doua vagoane care s-ar desparti la Golesti, iar cel de Craiova ar ocoli orasul, ar fi foarte rau.

Pe mine, linia 901 m-a impresionat de cind am circulat prima data pe ea. Practic, este impartita in 3 sectoare diferite: Piatra Olt - Craiova, Piatra Olt - Pitesti si Pitesti - Buc. Fiecare tronson are propria personalitate si istorie. Wink Nu am inteles multa vreme de ce aceasta linie are un traseu atit de serpuit, mai ales ca pe vremuri era singura legatura feroviara spre Oltenia.

Sectorul Pitesti - Bucuresti s-a construit intr-o perioada apropiata cu coloana vertebrala a transportului feroviar din Moldova, linia de pe Valea Siretului. Este o cale ferata de cimpie, care coboara in Lunca Argesului la Fusea, acolo unde versantii vaii argesului au inaltimea minima. Constructorii probabil nu au avut probleme mari aici, cuexceptia citorva poduri.

Sectorul Pitesti - Piatra Olt a fost o provocare. Priviti pe harta si vedeti si voi cum calea ferata este impinsa anormal de mult spre sud, iar daca dati putin zoom pe google maps, vedeti ca este foarte serpuita. Pe sosea, de la Piatra la Pitesti sint vreo 80 km, iar pe calea ferata 98. Mereu mi-a pus intrebarea de ce. Rolling Eyes Iata raspunsul: Inainte, in zona erau mosiile mai multor boieri, iar la nord erau padurile altor boieri, care nu au acceptat construirea unei cai ferate prim proprietatile lor. Shocked Pe o harta veche, pe care mi-a aratat-o cineva, calea ferata era proiectata sa treaca prin comuna Spineni jud. Olt, deci la 15...20 km nord de actuala statie Corbu, la nord si de soseaua nationala Slatina - Pitesti. A doua mare problema a fost relieful. Desi pe harta toata zona apare verde, cimpie, totusi eu as indrazni sa spun ca seamana mai mult a deal. Cimpia este taiata de vai adinci, largi si cu versanti abrupti. Constructorii au gasit solutii ingenioase. Au construit linia in panta lina pe cite un versant sau pe cite o vale de cimpie. Pe vremea aceea, nu existau motoare diesel, escavatoare sau buldozere. Probabil au lucrat totul cu lopata si au carat materialele in mare parte cu caii sau cu boii. Terasamentele sint foarte bine facute, cu piatra sparta, care sigur nu se gaseste in inima cimpiei si a fost adusa aici. Banuiesc ca materialele s-au transportat pe calea ferata pe masura ce ea s-a extins, dar toate lucrarile s-au facut manual. Sint curioasa cum oare s-au descurcat proiectantii. Sa ne gindim ca nu dispuneau de aparatura de astazi, nici macar de curent electric, ci de harti intocmite cu multa dificultate. Numai proiectarea liniei, cu tehnologia de atunci, a fost o provocare. silent Doua sectoare sint foarte interesante: unul in apropierea statiei Recea, iar al doilea in zona Milcov. Ambele sint construite prin vai inguste si abrupte, unde uiti ca te afli in inima cimpiei, unde versantii obliga linia sa serpuiasca dupa traseul sinuos al vaii. abc Apreciez foarte mult aceasta linie, care si astazi ar fi dificil de construit. Sa nu uitam ca tot judetul Arges sta pe un pat de argila, in care construirea de drumuri si cai ferate intotdeauna a fost dificila.

Al treilea tronson, Piatra Olt - Craiova, este construit pe singurul traseu posibil. Intre Piatra Olt si Bals, se poate vedea din mersul trenului pe partea dreapta un deal izolat in cimpie. Cindva, era versantul care despartea valea Oltului de a Oltetului. Cele doua riuri, la un moment dat s-au departat (ulterior Oltul si-a schimbat cursul si mai mult spre est). Aceasta este explicatia de ce linia 901 nu se putea construi decit prin Piatra Olt, ocolind spre sud. Daca era mai la nord, trebuia sa treaca peste deal. Apoi, pe traseul Bals - Craiova, calea ferata nu se putea face pe alt traseu. De ce? Mai la sud sint citeva vai inguste, care ar fi complicat mult constructia liniei. S-ar fi putut merge mai spre nord, dar se lungea prea mult traseul.

Astazi, ce se poate spune despre 901? trenulet Este o linie pe care am circulat mult. M-au impresionat povestile multor navetisti, pentru care singura legatura cu lumea este trenul. Astfel, pe tronsonul Pitesti - Buc. am intilnit oameni care se urca de la Matasaru, fusea si Titu, care merg si 20 km pina la gara. Merg pe jos sau cu bicicletele, unii cu masinile lor, facind o jeertfa pe care cei care stau intr-un oras mare nu o pot intelege. De multe ori, au un singur tren de plecat si unul singur de intors. Daca l-au pierdut, sint obligati sa astepte si 4 ore. Cum e sa te scoli zilnic la 3am, sa pleci dupa tren si sa te intorci seara la 6pm? O parte din somn si-l recupereaza pe tren. Aceleasi povesti adevarate va pot spune cei care calatoresc pe Piatra Olt - Pitesti si care se urca din statii unde autobuzele sint rare. La statiile Stolnici si Hirsesti se urca oameni din Birla, comuna situata la peste 10 km!!! What a Face La fel se intimpla si in Olt, la Potcoava de pilda. Si eu merg foarte mult cu trenul, dar stau la 300 m de gara, din fericire.

Si ceva trist: La statia Patroaia se urca pe tot timpul iernii hoarde intregi de tigani care merg la Buc. sau la Pitesti, la cersit. Ei sint o adevarata catastrofa. Scot calatorii din compartimentele incalzite ca sa se aseze ei (m-au scos pe mine o data), fac galagie, put ingrozitor, fura si bineinteles nu au bilete (nulti nici macar nu dau nici la nas ceva). Cei care aveti obiceiul sa dati la cersetori, mergeti cu trenul si vedeti cu ochii vostrii vilele care se inalta in Patroaia, din banii dvs. Cersetorii, de cele mai multe ori, sint un fel de sclavi care aduc bani stapinilor. Ingrasa intii pe stapinii locurilor de cersit si apoi pe stapinii lor din Patroaia. De la gara Patroaia se intind vile dealungul caii ferate pe mai bine de 1 km spre Pitesti, cladite din banii dvs. Sa nu considerati ca este ceva off topic. O mare vina o are CFR, care este incapabil de atita timp sa-si curete trenurile de calatorii nepoftiti. Hoardele de cersetori din Patroaia nu ar atinge dimensiunile actuale fara ajutorul CFR. La microbuz nu sint primiti daca nu platesc. Si totusi, de la Patroaia se urca si navetisti, care locuiesc la 3 km distanta. Ei sint cei care adesea trag semnalul de alarma intre Gaesti si Patroaia, ca sa coboare mai aproape de casa. O solutie logica mi s-ar parea desfiintarea actualei statii pentru calatori si deschiderea unei halte la 3 km spre Gaesti.
Sectorul Pitesti - Buc. pierde mult si pentru ca de multi ani nu mai exista un personal care sa soseasca la Pitesti devreme (pe la 6...7 am). Navetstii au fost nevoiti sa recurga la transportul auto.

Un ultim lucru vreau sa mai adaug (si sper sa nu fiu injurata pentru un mesaj atit de lung). Intre Robanesti si Toporasi (Bals - Craiova) a fost o defectiune tehnica foarte grava, care s-a remediat in 7 luni. S-a prabusit o bucata lunga de terasament. La Sinesti (Slatina - Costesti) a fost o alunecare de teren, remediata in 3 saptamini. Nu sint singurele probleme de acest fel. Si totusi, pe linia Buc. - Giurgiu, linie internationala, a cedat un pod de multi ani si nu se face nimic. Sa fie o chestie intentionata? Eu cred ca da. Am incercat sa aflu daca nu cumva unii sefi de la CFR sint implicati in firmele de autobuze si autocare si am gasit surse neoficiale ca DA (la surse oficiale nu cred ca voi putea eu ajunge vreodata). Astfel, mi-am explicat de ce pe unele cai ferate mersul trenurilor este la ore complet nepotrivite. Nu acelasi lucru pot spune despre sectoarele Piatra Olt - Pitesti si Piatra Olt - Craiova, unde orarele sint bunicele.

Drumuri bune tuturor, oriunde veti merge, iar daca ajungeti pe 901, ginditi-va la cei care au trudit acum mai bine de un secol pentru ca noi sa calatorim cu bine astazi.
I love you I love you I love you
Sus In jos
AeroX



Numarul mesajelor: 41
Data de inscriere: 25/05/2012

MesajSubiect: Re: 901 : Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Piatra Olt - Craiova   Vin 05 Apr 2013, 18:53

ana imfinity a scris:
Mai intii de orice, doresc sa le raspund celor care au postat aici: ldh 80 si Aerox, daca sagetile Buc - Craiova nu ar mai trece prin Pitesti, ar pierde mare parte din calatori. NIMENI nu s-ar mai urca in tren de la vama Pitesti, cind atitea autocare si microbuze pleaca din zona actualei gari si din autogari. Da, un tren care sa ocoleasca prin Ram. Golesti - Vama - Bradu ar fi mai rapid, dar ar pierde 35% din clienti. Apoi, multa lume (iclusiv eu) circula frecvent la Pitesti dinspre Piatra Olt. Daca sagetile de pe 901 ar fi compuse din doua vagoane care s-ar desparti la Golesti, iar cel de Craiova ar ocoli orasul, ar fi foarte rau.



Asta i-am argumentat si eu in alt mod lui ldh80. Per total se pierd vreo 20 minute in zona Pitestiului cu tot cu rebrusare si stationare. Eventual si mai mult daca nu erau trenuri compuse din Desiro. E bine ce propune el intr-un fel...din punctul de vedere al micsorarii timpului de mers. Problema e ca dupa ideea lui cu o statie pe la vama s-ar pierde calatori pitesteni, asa cum ai mentionat si dumneata. De aceea eu am adus ideea cu atasarea/detasarea de grupe in Golesti, astfel nefiind nevoie si de vreo halta. La dus ar merge (Bucuresti - Pitesti - Craiova), dar la intoarcere e problema. Adica se pierd calatori care vin din directia Craiova. E vorba de cei care vor sa coboare la Pitesti. Ca sunt multi, ori ca sunt putini, cati or fi, se pierd calatori si-n teorie si-n practica! Varianta mea e doar putin imbunatatita, dar nici ea nu e buna. Nici eu nu-s de acord, iar CFR Calatori n-a fost si n-o sa fie cu siguranta! Legatura buna cu Pitestiul e cruciala si rentabila.

Probleme mai mari au pitestenii, totusi. Trebuie facute reparatii pe firul 2 de intoarcere de la Bucuresti pana la Contesti. Ei sunt cei mai afectati de intarzieri dupa navetistii de la Titu. Cei care merg mai departe de Pitesti mai recupereaza pe parcurs, eliminandu-se stationarea(doar s-a depasit timpul). Plus ca intre Titu si Golesti se mai recupereaza cateva minute chiar pentru pitesteni. Asta chiar e o problema. Din fericire se mai redirectioneaza trenurile pe firul 1 cand se poate si astfel se mai evita intarzieri. De-aia nici n-o parea situatia asa critica pentru CFR.

ana imfinity a scris:
Si ceva trist: La statia Patroaia se urca pe tot timpul iernii hoarde intregi de tigani care merg la Buc. sau la Pitesti.
Asa este. Dar nu le prea mai merge decat in trenuri compuse din vagoane compartimentate(21-80, 20-54/55). La etajate(26/36-16), fiind tip salon, tot mai raspandite acum pe Regio de Pitesti, se gaseste mereu lume sa zbiere la ei. Chiar si nasii sunt destul de agresivi cu ei, astfel reusesc abia cativa sa ramana pe la usile vagoanelor, dar niciodata pe scaune, pe care le si vandalizeaza daca apuca sa stea pe ele! Poate cine stie, mai apuca locuri cand au norocul sa se elibereze tot vagonul si ramane doar al lor. Oricum aceste creaturi nu-s facute pentru calatorii cu mijloace de transport in comun. Dar toti tiganii emana niste feromoni puternici cu scop ucigator al speciei umane si au niste guri mari de zici ca permanent au portavoce cu ei. Si chiar ca...e plina zona Patroaia de vile...
Parca prin octombrie, anul trecut, eram pe Regio 9025 si am vazut pe unii, transportau pe tren saci mari cu varza si cartofi (furati) de la Contesti la Patroaia(their 901 railway homeland Very Happy ). Bine ca macar au ramas la usa purtand grjija sacilor. Ce ma amuzam totusi de ei, erau disperati rau la urcare si la coborare pentru ca erau doar vreo 3-4 membri ai satrei si nu se descurcau cu incarcarea/descarcarea a vreo 10 saci mari si grei... Laughing Le era frica ca pleaca trenul cu mancarea lor pentru toata iarna...nestationand prea mult pentru ei.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 1674
Varsta: 26
Localizare: Pitesti
Data de inscriere: 27/08/2008

MesajSubiect: Re: 901 : Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Piatra Olt - Craiova   Sam 06 Apr 2013, 02:10

Țin minte ca acum că în urmă cu ceva ani(cam anii '90, așa), se obișnuia chiar trasul de semnal în câmp la Pătroaia.
Cele mai vizate trenuri pe-atunci erau 9025(în toate sezoanele - sunt convins), 9011(iarna) și chiar defunctul 1735(de Sărbători în special), nemaipunând la socoteală faptul că uneori trenurile erau aglomerate(în special 1735 - să nu uităm că erau vremuri când nu prea erau accelerate pe 101/901!! - recomand o lectură a arhivei).
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
 

901 : Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Piatra Olt - Craiova

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» PARCUL HERASTRAU -- BUCURESTI
» 901 : Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Piatra Olt - Craiova
» M 900 : Bucuresti Nord - Rosiori Nord - Craiova - Caransebes - Timisoara Nord
» IR 1822 : Arad-Simeria-Craiova-Bucuresti Nord-Constanta-Mangalia
» M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
Pagina 6 din 12Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din RO ::  :: -