Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Locomotive electrice - cum functioneaza

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
expert_vision



Numarul mesajelor : 2
Reputatie : 2360
Data de inscriere : 28/06/2010

MesajSubiect: Locomotive electrice - cum functioneaza   Lun 28 Iun 2010, 11:41

De foart mult timp ma rod niste intrebari legate de locomotivele electrice.

1. La diesel-electric este un motor diesel urias, legat la un generator electric, legat mai departe la motoarele de tractiune .. dar la electric cum e ? Au un transformator legat la motoarele de tractiune sau un motor electric urias legat la roti printr-o transmisie ?

2. De ce de foarte multe ori, la sfarsit de destinatie, mecanicul umple cilindri de aer comprimat ca apoi sa ii goleasca facand o galagie enorma? Exista vreun motiv tehnic sau e doar ca sa impresioneze calatorii din gara ? Razz
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6486
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Lun 28 Iun 2010, 16:38

1. La electrice exista un transformator principal cu mai multe infasurari secundare, aferente diferitelor trepte de viteza( care se modifica prin modificarea tensiunii de pe motoarele de tractiune-6 la numar), schimbarea treptelor facandu-se intr-un fel de comutator cu 40 pozitii, cu camera de stingere a arcurilor electrice in ulei.
2. Compresorul functioneaza si in mers, doar ca nu il auzi... sunetul ala de care zici tu e facut de purjare, anume eliminarea apei provenite din condens din aerul comprimat...
Sus In jos
stinky



Numarul mesajelor : 252
Varsta : 29
Localizare : Jimbolia,Timis
Reputatie : 2966
Data de inscriere : 25/08/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Lun 28 Iun 2010, 18:00

1.Cum zicea si Cortex,locomotivele electrice dispun de un trafo principal,cu infasurari pentru mai multe servicii,ele fiind pentru servicii auxiliare si infasurare pentru tractiune,fiind divizata pentru fiecare MT in parte,iar schimbarea treptelor de tensiune pe MT-uri se face printr-un angrenaj numit graduator,cu o legatura de trafo prin selectorul de tensiune,aceasta efectuandu-se pe o placa de ceramica avand 40 de contacte,ecivalentul numarului de trepte de tensiune.
2.Sunetul acela care se aude nu numai la oprirea trenului in gara ci si in parcurs,compresorul functionand si in mers,dar atunci sigur nu se aude si implicit nici suntetul de la purjare.....compresorul functionand pe principiul ca atunci cand in rezervorul principal de aer presiunea aerului scade sub 8 bar atunci incepe sa finctioneze pana la presiunea de maxim 11-12 bar(asta depinzand de fiecare compresor in parte),atunci efectuandu-se purjarea.
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6486
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Lun 28 Iun 2010, 18:25

Stinky, ma lamuresti si pe mine cum sta treaba cu protectia la suprasarcina la electrice? Cati amperi suporta maxim un motor de tractiune? Very Happy
Si, disjunctorul cum e activat?Pneumatic sau hidraulic?
Sus In jos
stinky



Numarul mesajelor : 252
Varsta : 29
Localizare : Jimbolia,Timis
Reputatie : 2966
Data de inscriere : 25/08/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Lun 28 Iun 2010, 22:06

Treaba cu amperii,uite asta imi scapa si mie acuma...dar in legatura cu disjunctorul,el este actionat pneumatic!
Sus In jos
zenox4500
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 105
Varsta : 61
Localizare : Caransebeș
Reputatie : 2837
Data de inscriere : 01/08/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Lun 28 Iun 2010, 22:52

VĂ LAMUREȘTE MOSUL.....ZENOX4500
Motoarele electrice de tracțiune , sunt protejate la suprasarcină ( amperaj mare 1400 A ) de releele maximale de curent . Fiecare MT este protejat de un astfel de releu . Atunci când valoarea amperajului depășeșete valoarea reglată , chiar a unui MT , aceste relee anclanșează și comandă deconectarea disjunctorului . Sigur, aceste relee sunt reglate de atelier la diferite valori , dar se ține cont ca valorile să nu afecteze MT .
Disjunctorul , funcționează pe bază de aer comprimat 8-10 bar . Rolul lui este de a face legătura dintre echipamentul de pe acoperiș și transformatorul principal
În caz de scurtcircuite , suprasarcini , acesta deconectează în 0,003 sec. Sunt două tipuri DBTF mai vechi și IAC mai nou , care are acel zgomot foarte puternic , de sperie călătorii de pe peron.
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6486
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Lun 28 Iun 2010, 23:08

Oare nu era mai practic ca pe fiecare MT sa fie un mini disjunctor care sa deschida circuitul in caz de suprasarcina? Very Happy Sa nu se opreasca toata locomotiva, ci doar motorul cu consumul cel mai mare...
Sus In jos
zenox4500
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 105
Varsta : 61
Localizare : Caransebeș
Reputatie : 2837
Data de inscriere : 01/08/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Mar 29 Iun 2010, 00:11

Atunci când deconectează disjunctorul , locomotiva nu se oprește ci merge din inerție , iar deconectarea este fără blocaj , așa că se conectează disjunctorul din nou și se reia tracțiunea , având grijă să nu se depășească din nou curentul maximal pe MT . Disjunctorul nu protejează numai MT , ci și alte echipamente electrice .
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6486
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Mar 29 Iun 2010, 00:24

Pai, stiu ca nu se opreste.... opritul ala era un termen general pt deschiderea circuitului electric...
Sus In jos
Cito



Numarul mesajelor : 133
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2565
Data de inscriere : 13/05/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Mar 29 Iun 2010, 00:45

Daca deconectezi un singur motor de tractiune, toata forta de tractiune ramane pe celelate motoare, creste amperajul, apare din nou suprasarcina (pe cel mai incarcat motor de tractiune - din cauza miscarii de tangaj, apare la motorarele din spate, in sensul de mers).
Sus In jos
halmarius



Numarul mesajelor : 295
Varsta : 49
Localizare : Buc
Reputatie : 2658
Data de inscriere : 28/06/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Mar 29 Iun 2010, 07:14

Cito a scris:
Daca deconectezi un singur motor de tractiune, toata forta de tractiune ramane pe celelate motoare, creste amperajul, apare din nou suprasarcina (pe cel mai incarcat motor de tractiune - din cauza miscarii de tangaj, apare la motorarele din spate, in sensul de mers).
Miscarea respectiva se numeste cabraj nu tangaj si la locomotivele romanesti este compensata din constructie cu ajutorul barelor de tractiune joasa. Very Happy
Sus In jos
Cito



Numarul mesajelor : 133
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2565
Data de inscriere : 13/05/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Mar 29 Iun 2010, 20:00

Da, greseala mea, cand am vazut nu am mai putut modifica. Oricat se doreste compensarea acestor miscari, ele tot se manifesta (cat de putin, dar suficient).
Sus In jos
expert_vision



Numarul mesajelor : 2
Reputatie : 2360
Data de inscriere : 28/06/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Sam 03 Iul 2010, 07:21

halmarius a scris:
Miscarea respectiva se numeste cabraj nu tangaj si la locomotivele romanesti este compensata din constructie cu ajutorul barelor de tractiune joasa. Very Happy

Este vorba despre aceasta constructie ? http://science.howstuffworks.com/diesel-locomotive8.htm (mai in josu paginii la suspension)

Si, motoatele de tractiune sunt motoare electrice de inductie? Nu prea pot sa-mi imaginez un motor sincron care sa functioneze la 25k volti. Chiar, cati volti ajung la motor ?


Ultima editare efectuata de catre expert_vision in Sam 03 Iul 2010, 14:41, editata de 1 ori
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6486
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Sam 03 Iul 2010, 11:12

970 parca.
Sus In jos
halmarius



Numarul mesajelor : 295
Varsta : 49
Localizare : Buc
Reputatie : 2658
Data de inscriere : 28/06/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Lun 05 Iul 2010, 16:10

expert_vision a scris:
halmarius a scris:
Miscarea respectiva se numeste cabraj nu tangaj si la locomotivele romanesti este compensata din constructie cu ajutorul barelor de tractiune joasa. Very Happy

Este vorba despre aceasta constructie ? http://science.howstuffworks.com/diesel-locomotive8.htm (mai in josu paginii la suspension)

Si, motoatele de tractiune sunt motoare electrice de inductie? Nu prea pot sa-mi imaginez un motor sincron care sa functioneze la 25k volti. Chiar, cati volti ajung la motor ?



Uploaded with ImageShack.us
Zona marcata cu rosu este sistemul de tractiune joasa de la masinile 060 EA!
Motoarele de tractiune sunt de CC cu excitatie serie, tensiunea pe motor fiind in jur de 900 V.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Locomotive electrice - cum functioneaza   Astazi la 11:44

Sus In jos
 

Locomotive electrice - cum functioneaza

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Locomotive electrice transferate de la BC la Medgidia
» Locomotive clasa 47 (Vol. II)
» Ce schema de culori ar trebui sa aiba vagoanele ?
» Lucrări de modernizare în gara Târgu Mures
» Locomotive
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-