Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Trenuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
ionutzzz



Numarul mesajelor : 5
Reputatie : 2380
Data de inscriere : 12/06/2010

MesajSubiect: Trenuri   Sam Iun 12, 2010 10:05 am

poza cu tren din Polonia (wikipedia)





Paweł Okrzesik
Se permite copierea, distribuirea și/sau modificarea acestui document conform termenilor Documentației de Licență Liberă GNU
Licența GNU pentru Documentație liberă (GNU Free Documentation Licence)

versiunea 1.2 din noiembrie 2002.

Copyright (C) 2000,2001,2002 Free Software Foundation, Inc. 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA 02111-1307 USA

Oricine poate copia și distribui copii identice ale acestui document, dar modificarea lui nu este permisă.
Sus In jos
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3105
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: Trenuri   Lun Dec 09, 2013 3:08 am

Având în vedere că titlul topicului este general, vă supun atenției următorul aspect. În Budapesta sunt 3 tipuri de vehicule caracterizate ca trenuri:
-Trenul cu cremalieră
-Trenul Copiilor
-Trenul suburban, cunoscut și ca HEV

Dintre acestea, Trenul Copiilor are, în mare măsură, material rulant cu cod UIC. Vagoanele cu codul UIC sunt înmatriculate, în totalitate, seriei 25-01 chiar dacă prezintă diferențe constructive semnificative. Chiar și două vagoane restaurant sunt înseriate la 25-01 (25-01 494 și 25-01 496). Celelalte două tipuri de trenuri nu știu să aibă cod UIC, deși, ele sunt caracterizate ca atare (adică trenuri, nu tramvaie). Să fie o consecință a faptului că sunt exploatate de BKV și nu de MAV?

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12073
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14112
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri   Lun Dec 09, 2013 8:56 am

,,Trenul cu cremalieră" are statut de tramvai, de aia îi zic ei ,,Cogwheel Tram". Trenurile de la BKV circulă într-o rețea închisă, nu ies pe calea ferată (și nici trenurile nu intră pe rețeaua lor).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3105
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: Trenuri   Lun Dec 09, 2013 9:53 am

În decizia Comisiei Europene din 12 mai 2011 (2011/314/UE), deci, un act normativ internațional, se precizează, la cifrele 1-2, așa-numita "remorcă specializată", având regimul 96. Tot în acel act normativ se specifică existența așa-numitelor vehicule speciale, specificându-se cifrele 6-8 din cod, dar fără a se preciza cifrele 1, 2 și 5 (din tabelul de la pagina 59 ar rezulta că cifra a 5-a e 9). În cadrul secțiunii corespunzătoare cifrelor 6-8 se face precizarea dacă vehiculele respective:
-au sau nu propulsie proprie
-pot sau nu pot intra în componența unui tren.
Directiva în cauză permite, cumva, înmatricularea funicularelor ca vehicule fără propulsie proprie și fără posibilitatea de a intra în componența vreunui tren? Cifra 6 din codul UIC ar fi 7 sau 0
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12073
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14112
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Trenuri   Lun Dec 09, 2013 10:49 am

N-am văzut funiculare înregistrate la UIC.
Și nici tramvaie (cu excepția celor din Karsluhe și Paris... dar și acolo sunt înmatriculate doar cele care circulă pe rețeaua feroviară), metrouri, telecabine, trenuri de mină, poduri rulante și alte asemenea.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3105
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: Re: Trenuri   Mar Dec 10, 2013 2:15 am

Dragoș,

1. La ce se referă termenul de "remorcă specializată"? Conform directivei UE, aceasta are primele două cifre "96" ori, cifra 9 se referă mai ales la materialul rulant de tracțiune.

2. Tot în acea directivă apare o sintagmă care indică un "limbaj de lemn" care, din punctul meu de vedere, e exagerată: vehicule remorcate pentru transportul călătorilor în timp ce pentru vagoanele de marfă se păstrează termenul de vagon. Ai idee de unde provine această deosebire de denumire? Cumva, o traducere strictă?

3. Din câte observ, numărul standard, dar și marcajul, deși are reguli foarte stricte, este încălcat de anumite state. De exemplu:
-în Germania apare combinația DB (urmată de litere mici) pentru vagoanele etajate; nu știu să fie un alt stat care să utilizeze litere corespunzătoare furgoanelor pentru alte vagoane; tot în Germania, deși existau, și înainte de 2007, reguli clare pentru vagoanele cu locuri pentru bagaje / biciclete, s-a utilizat seria 25-04 pentru așa-numitul "expres al bicicletei"; tot în germania Z-ul era (și, poate, este folosit și în prezent) pentru vagoanele-pușcărie
-În Ungaria, chiar și după 2009, circulau vagoanele multifuncționale Btx (clasa a II-a + generator + pilot). Acestea și-au păstrat numărul de serie 27-05, deși, teoretic, orice vagon-pilot este "îngrămădit" seriei 80 fără a se ține cont că e de clasa I, că e de a II-a, că are / nu are loc pentru bagaje; doar marcajul indică restul caracteristicilor

4. În directiva de care zic una dintre puținele serii care, într-adevăr, e restricționată, e 25-ul, unde se spune "doar pentru vagoane etajate OSJD". În rest nu am întâlnit astfel de precizări exprese. De exemplu, la seria 28 se spune că 8 compartimente / spațiu echivalent, cu culoar central, dar nu se spune "fără loc pentru bagaje" sau "fără post de conducere". Ori, având în vedere că neprecizarea unui lucru nu înseamnă interdicția acestuia, rezultă că nimic nu îmi interzice să acord numărul 28 unui vagon de clasa a doua, cu post de conducere / cu altă dotare specială, dacă are 8 compartimente reale / virtuale. Este ca și cum directiva aceasta dorește, pe de o parte, să precizeze foarte clar niște lucruri, dar, pe de altă parte, să permită anumite excepții. Mi-a atras atenția următoarea formulare din directivă:

Citat :
2. Conformitatea dintre numărul și marcajul asociat și indicațiile descrise în prezentul apendice nu este obligatorie pentru:

— vehiculele utilizate exclusiv pe rețele cărora nu li se aplică prezenta STI;

— vehiculele de patrimoniu, cu aspect istoric;

— vehiculele care nu sunt în mod normal utilizate sau transportate pe rețelele cărora li se aplică prezenta STI.

Aceste vehicule trebuie însă să primească un număr temporar care să le permită exploatarea.

Să fie ăsta motivul pentru care majoritatea vagoanelor de cale îngustă MAV sunt băgate, de-a valma, la seria 25-01 chiar dacă sunt diferite constructiv? Există chiar și un vagon restaurant înmatriculat ca... 25-01. Dacă nu greșesc, circulă în cadrul așa-numitului "Tren al copiilor".
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Trenuri   Astazi la 11:44 am

Sus In jos
 

Trenuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Trenuri EUROCITY (EC)
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Trenuri InterCity
» 6-7 septembrie -=- Trenuri in noapte pe Magistrala 500
» M300:17 trenuri in 100 de minute la Ploiesti Vest[2008]
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-