Forumul pasionatilor de trenuri din RO
Bine ati venit pe Forumul pasionatilor de trenuri din Romania !!!
Sper ca ceea ce veti gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din RO

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  
Distribuiti | 
 

 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
mishu88
Fotograful lunii
Fotograful lunii


Numarul mesajelor: 880
Varsta: 25
Localizare: Fălticeni, jud. Suceava
Data de inscriere: 12/02/2009

MesajSubiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud   Dum 26 Feb 2012, 15:47

Excursie FeRoviaRă București Obor – Ciulnița – Călărași [Noiembrie, 2011]



Am pornit într-o zi de toamnă (în acea zi de toamnă în care frigul se abate asupra teritoriului României șI în care îți aduci aminte de acțiunea de a dârdâi) într-o călătorie FeRoviaRă, alături de colegul meu, Ionuț, către Călărași. Am văzut o mulțime de lucruri interesante, pe care le-am asamblat cu drag într-un montaj de 15 minute pentru a putea fi vizionat de către dumneavoastră.

Calea ferată București – Ciulnița – Călărași Port a fost inaugurată pe 17 noiembrie 1886, în timp ce noi eram prezenți pe această rută pe 11.11.2011, deci în apropierea celor 125 de ani de la înființare. Cel mai lung aliniament din România, paralel cu fluviul Dunărea și cu râul Ialomița, București – Ciulnița este parcurs acum cu viteze de până la 140 km/h de rapidele București – Constanța și retur, în timp ce trenurile Personal cu vagoane construite în 1970 accelerează până la 90-100 km/h.

Așadar, primii fulgi de nea din iarna 2011-2012 au căzut și în Gara Ciulnița, acolo unde din 11 linii active în 1998, erau disponibile circulației doar 2! Stadiul lucrărilor de reconstrucție a infrastructurii se pot observa în cele câteva cadre din montaj și probabil că veți înțelege de ce treaba merge cum… merge. Dacă treaba cu infrastructura merge cum merge, despre ramura Comercial a CFR pot spune numai cuvinte ”de laudă”. La văzul camerei de filmat, controlorii de bilete au dat sfoară-n țară… pardon… în cele două vagoane de călători tractate de o locomotivă diesel-electrică sub linie de contact (!) că este supracontrol. Cu doar 10 minute înainte de plecarea Trenului de dimineață către Călărași, toți călătorii acestuia aveau bilet de călătorie… o daună uriașă administrată buzunarelor ceferiștilor de pe teren.

Ajunși la punctul de interes al călătoriei, Călărași, merită să amintesc existența de aici a unui depou de locomotive diesel-hidraulice, diesel-electrice și electrice din proprietatea Constantin Grup. Imaginile sunt dureroase, zeci de locomotive lăsate de izbeliște, alături de altele modernizate și vopsite recent gata-gata să calce pe căile ferate române. Tot demnă de remarcat este și grandioasa gară de călători Călărași dată în folosință pe 18 iunie 1988, la care se anunță un nou program de recondiționare și reconstrucție. Pentru… ce?!

După câteva clipe petrecute în Călărași – un oraș plăcut și frumos după părerea mea – ne-am întors în gară pentru călătoria către casă. Vagoanele cu sticlă Saint Gobain Glass erau garate pe una dintre liniile stației, în timp ce o călătoare ”cu bilet” mă îndeamnă să filmez și fabrica la care încă mai lucrează oamenii locului.

După 238 de kilometri, ajungem înapoi în București Obor cu un tren de Constanța în care am gustat o căldură prietenoasă, am ajuns la timp și am călătorit în siguranță. Și dacă nu v-am convins până acum să aruncați un ochi la videoclip, vă mai spun că în cele 15 minute vi se înfățișează stadiul unei căi ferate dublată în 1984 (Ciulnița – Călărași), o linie fără restricții de viteză, pornirea și fumul pe care îl scoate un LDH70 construit tot prin 1970, o locomotivă electrică izolată care circulă fără disc roșu – fine de tren, la cum nașii fluieră plecarea dintr-un autobuz ROMAN în fața Gării Ciulnița…

Deci, vizionare plăcută!

Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Mihay
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 214
Varsta: 36
Localizare: Constanta
Data de inscriere: 19/04/2010

MesajSubiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud   Dum 26 Feb 2012, 19:17

Superb backview-ul Calarasi Sud - Ciulnita!
Felicitari pentru el!!! Very Happy
Exista pe undeva si schita statiei Calarasi Sud care sa contina configuratia liniilor, a semnalelor, etc?

P.S. Ar fi excelent acest backview si la 1x!
Sus In jos
mishu88
Fotograful lunii
Fotograful lunii


Numarul mesajelor: 880
Varsta: 25
Localizare: Fălticeni, jud. Suceava
Data de inscriere: 12/02/2009

MesajSubiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud   Mar 28 Feb 2012, 18:00

Mihay a scris:
Superb backview-ul Calarasi Sud - Ciulnita!
Felicitari pentru el!!! Very Happy
Exista pe undeva si schita statiei Calarasi Sud care sa contina configuratia liniilor, a semnalelor, etc?

P.S. Ar fi excelent acest backview si la 1x!

Mulțumesc frumos! Un backview la viteza 4x poate fi urmărit aici:

Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Mihay
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 214
Varsta: 36
Localizare: Constanta
Data de inscriere: 19/04/2010

MesajSubiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud   Mar 28 Feb 2012, 22:43

Ar fi interesanta si o harta care sa contina structura liniilor de cale ferata care existau in interiorul fostului Combinat Siderurgic Calarasi ("zisa si" Siderca); conform unor surse media, ar fi existat 600 km (?!? - uneori, cate un 0 in plus parca da mai bine la "stire") de cale ferata interna pe acolo...
Sus In jos
cristirimer



Numarul mesajelor: 9
Varsta: 52
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 16/02/2012

MesajSubiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud   Mier 25 Iul 2012, 13:47

alliens a scris:
Cred ca informatia despre electrificare este eronata. Stiu sigur ca inainte de 1990 exista un accelerat Bucuresti Nord - Calarasi Sud in jurul orei 15:45, care era format dintr-o rama electrica albastra produsa de Electroputere Craiova. In perioada aia se intampla , mai ales vara sa plec de la Bucuresti la Targoviste cu un tren in jur de ora 16, si cum ai mei ajungeau mai devreme in gara, aveam ocazia sa admir acea rama, care pentru mine era o curiozitate, fiind singura rama electrica vazuta pe reteaua CFR. In concluzie, electrificarea s-a realizat inainte de 1990, pe timpul regimului comunist

Imi amintesc si eu de acel tren accelerat care circula inainte de 1989 (parca prin 1984 era, dupa ce aceeasi rama a circulat, tot ca accelerat, intre Bucuresti si Craiova), dar stiu ca intre statiile Ciulnita si Calarasi Sud era tractat de o locomotiva diesel, desi linia era declarata oficial ca fiind electrificata! Cat priveste rama electrica, la vremea ei a facut fata cu brio tuturor solicitaarilor la care a fost supusa pe multele sectiuni de linie pe care a circulat: Bucuresti - Craiova, Bucuresti - Calarasi, Cluj - Beclean pe Somes etc. Cu toate acestea dupa 1990 a cazut in dizgratia CFR-ului, prin 1998 vazand-o cu un grad inaintat de degradare si devastata pe o linie secundara din triajul Chitila.
Sus In jos
catalin2014



Numarul mesajelor: 1042
Varsta: 22
Localizare: Iasi, Botosani
Data de inscriere: 18/11/2011

MesajSubiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud   Mier 25 Iul 2012, 18:07

Cate trenuri de marfa circula zilnic intre Ciulnita si Calarasi?
Acum mi se pare odios ca pe aceasta sectie se circula pe ambele fire avand in vedere ca sunt doar 13 trenuri de calatori pe zi. Pe langa asta mai este si electrificata, pentru ce? Combinat Siderurgic Calarasi e istorie.
Sus In jos
Alex Avram
Moderator forum
Moderator forum


Numarul mesajelor: 2350
Varsta: 19
Localizare: FETESTI-langa gara unde se aud non-stop goarne+glasu rotilor de tren
Data de inscriere: 20/06/2009

MesajSubiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud   Mier 25 Iul 2012, 18:57

acum nu circula mai nimic! Smile doar de calatori!
Ciulnita-Calarasi si retur
Calarasi-Fetesti si retur
Bucuresti OBOR-Calarasi si retur
Constanta-Calarasi si retur
Sus In jos
Mario 076



Numarul mesajelor: 3543
Data de inscriere: 08/01/2011

MesajSubiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud   Mier 25 Iul 2012, 21:08

Pe firul 1 foarte rar se mai circula, in general circulatia se face pe firul 2 in ambele sensuri
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor: 6838
Varsta: 27
Localizare: Campulung Est - linia 502
Data de inscriere: 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud   Joi 26 Iul 2012, 01:09

ctln1991 a scris:
Cate trenuri de marfa circula zilnic intre Ciulnita si Calarasi?
Acum mi se pare odios ca pe aceasta sectie se circula pe ambele fire avand in vedere ca sunt doar 13 trenuri de calatori pe zi. Pe langa asta mai este si electrificata, pentru ce? Combinat Siderurgic Calarasi e istorie.

Pai cand a fost facuta electrificarea si dublarea nici nu se banuia ca acel combinat va deveni istorie asa repede.
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor: 1376
Localizare: Baia Mare
Data de inscriere: 16/04/2009

MesajSubiect: Re: 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud   Joi 26 Iul 2012, 10:58

Iar in plus, Calarasiul e port la Dunare...Probabil si pentru asta s-a ales solutia dublarii si electrificarii.
Sus In jos
 

802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 802 : Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi Sud
» 701 : Ploiesti Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Tandarei
» Clipuri FeRoviaRe filmate in Judetul Ialomita
» POZE DE ARHIVA CU GARI SI TRENURI
» FOTO-CRITICA
Pagina 4 din 9Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din RO :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 800-