Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Locomotive ND3 (export China)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9217
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11856
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Dum Dec 26, 2010 9:07 pm

Au cuple automate si pe viitor se vrea si in UE o cupla unica..
Sus In jos
spsdc7



Numarul mesajelor : 125
Varsta : 50
Localizare : GALATI /CIMPULUNG MOLDOVENESC
Reputatie : 2336
Data de inscriere : 24/11/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Mar Dec 28, 2010 8:28 am

COSTACHE MIHAIL a scris:
spsdc7 a scris:
s-ar putea sa fie si la noi una abandonata pe o linie parasita a Hidroconstructia langa H.M. Cotesti (langa Focsani). Trebuie sa o privesc foarte atent cand mai trec pe acolo sa vad daca e sau nu e un lde2100 nd3. Locomotiva a apartinut Hidroconstructia iar acum este avariata(s-a prabusit un buncar metalic ptr ciment peste ea si a cam turtit-o)

Aceea este un LDE130, de culoare albastra, mereu o privesc cand trec prin zona,se poate vedea si aici: http://cfr.stfp.net/?class=03&veh=25&all=Y
mersi ptr precizare eu nu eram sigur ce midel este
Sus In jos
ultras



Numarul mesajelor : 78
Varsta : 27
Localizare : Husi
Reputatie : 2689
Data de inscriere : 07/11/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Mier Ian 12, 2011 3:26 am

COSTACHE MIHAIL a scris:
Interesante tampoanele la locomotivele din China din pozele link-ului postat de dantm!!
seamana cu cele din rep moldova
Sus In jos
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1813
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Joi Apr 19, 2012 2:08 am

ultras a scris:
COSTACHE MIHAIL a scris:
Interesante tampoanele la locomotivele din China din pozele link-ului postat de dantm!!
seamana cu cele din rep moldova

Acele locomotive NU au tampoane, au in schimb cupla automata. Cupla automata se foloseste cu precadere in Federatia Rusa, China, America de Nord. Daca cumva acele locomotive seamana cu cele din rep. Moldova acest lucru se datoreaza faptului ca cele din Republica Molodova sint de fapt locomotive rusesti care de fapt seamana cu cele americane.
ND3-ul produs de Electroputere pentru China are design TIPIC AMERICAN. Electroputere a realizat acele locomotive cu design american deoarece asa a dorit clientul chinez. Locomotivele au fost produse la comanda Cailor ferate din China. Design american au cerut, design american au primit.

Uite aici comparatie cu una din locomotivele americane destul de raspindite.
Aceasta este o locomotiva GP-38 vazuta din lateral fata:



si din lateral spate:



Pozele nu imi apartin sint pe domeniul public de pe flickr
Sus In jos
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3492
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Joi Apr 19, 2012 2:21 am

ND 3 era o locomotiva de manevra,unde nu-ti trebuie 2 posturi de conducere,in rest este acelasi LDE 2100 ca si la noi.
Sus In jos
redeme
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1084
Localizare : Iasi
Reputatie : 3216
Data de inscriere : 06/03/2011

MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Joi Apr 19, 2012 12:48 pm

Locomotivele americane și cele chinezești folosesc o cuplă automată tip Janney (AAR), asemănătoare, dar incompatibilă cu o cuplă automată SA3, utilizată în spațiul ex-sovietic, inclusiv Republica Moldova.
Sus In jos
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1813
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Vin Apr 27, 2012 8:38 pm

Amiralul a scris:

ND 3 era o locomotiva de manevra,unde nu-ti trebuie 2 posturi de conducere,in rest este acelasi LDE 2100 ca si la noi.

Simplul fapt ca are o singura cabina nu o face automat locomotiva de manevra. In Europa s-a consacrat faptul ca o locomotiva cu o singura cabina este o locomotiva de manevra. Nu este valabil insa si pentru restul lumii. Nu contest faptul ca probabil chinezii chiar au folosit-o pentru menevra dar la americani aproape toate locomotivele au o singura cabina. De fapt locomotovele cu 2 cabine sint raritati, nici macar nu stiu daca mai exista.

Principalele designuri de locomotive americane sint urmatoarele:

1 "Hood unit". Acest design desemneaza o locomotiva cu o cabina amplasata intre doua CAPOTE de capat. Pe linga capotele de capat exista pasaje de circulatie prevazute cu balustrade. Accesul la agregatele locomotivei se face de pe aceste pasaje pietonale prin intermediul a numeroase usi.

Cronologic locomotivele create pe baza acestui design au avut citeva variante:

a) varianta cu ambele capote, atit cea lunga cit si cea scurta de aceeasi inaltime cu cabina. Practic nu exista vizibilitate din cabina peste capote ci doar laterala pe linga capote, ca la locomotivele cu abur. Directia normala de mers a acestor locomotive era cu capota lunga inainte exact ca in cazul LDH-urilor noastre.





b) ulterior deoarece au aparut norme care impuneau imbunatatirea vizibilitatii s-a decis sa reduca inaltimea capotei scurte pentru a se putea vedea peste ea. Capota lunga a ramas de aceeasi inaltime cu cabina. Evident in acest caz s-a schimbat si directia normala de mers a locomotivei care acum mergea cu capota scurta inainte.




c) si mai tirziu s-a impus crearea unei cabine mai spatioase si mai confortabile iar, in felul acesta capota scurta a ramas tot de inaltine mai mica decit cabina dar a devenit la fel de lata ca si cabina, ocupind practic toata latimea locomotivei, pe linga capota mica nemaiexistind pasaje de trecerre prevazute cu balustrade. Capota lunga a ramas si de acesta data neschimbata.



Accesul in cabina se face in acest caz prin usa care se afla chiar in botul capotei mici. In acest fel s-a obtinut o cabina mai spatioasa deoarece la cabina de la modelele anterioare nu se putea folosi in intregime toata latimea acesteia, o buna parte din latimea acesteia fiind ocupata de cele doua usi de acces la pasajele de acces de pe lateralele capotei scurte.

d) locomotivele care sint chiar speciale pentru menevra au ambele capote mai joase decit cabina, din cabina existinf vizibilitate peste ambele capote.




Doar acestea si numai acestea sint considerate locomotive de manevra in SUA. In plus de asta in SUA nu este necesar ca o locomotiva sa aiba doua posturi de conducere deoarece aproape intotdeauna locomotivele sint folosite in tractiune multipla, asa ca nu este nevoie decit sa le cuplezi in asa fel incit prima sa fie cu cabina indreptata intr-o directie iar ultima in cealalta directie. In felul acesta vei avea cabina de conducere la ambele capete ale ansamblului.

Mai mult de atit in SUA exista si locomotive fara nici o cabina de conducere, acestea fiind folosite exclusiv in tractiunea multipla.



Pentru deplasari scurte in depouri se putea conduce o astfel de locomotiva stind pe unul din pasajele pietonale laterale ale acesteia si conectind un panou de control undeva.


2. Al doilea design de locomotiva intilnita in SUA este cel numit "cab unit" Locomotiva nu mai este prevazuta cu capote de capat, latimea cutiei carcasei acesteia ocupa intreaga latime a locomotivei pe toata lungimea acesteia, accesul la principalele agregate se face prin interior, existind pasaj de trecere prin sala masinilor, dar si aceste locomotive au tot doar o singura cabina de conducere. Au fost si sint folosite la trenurile de pasageri atit in trecut cit si in prezent.

Un model mai vechi:



Si unul modern:



Au existat si ca unitati multiple (2 sau 3 locomotive cuplate semipermanent dintre care doar una sau cele doua de la capete aveau cabine de conducere.




3. In final exista si designul numit "boxcab". Este designul cu doua posturi de conducere atit de raspindit in Europa, dar extrem de rar intilnit la americani. De fapt nici nu stiu daca se mai foloseste.


On-topic. ND3-ul nostru, sau mai bine zis al chinezilor are design de tip 1b, care nu este asociat cu locomotivele de manevra in SUA.

Pozele sint preluate de pe wikipedia.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Mier Mai 02, 2012 12:38 pm

Chinezii mai au in uz ND 3?
ND 3 0001 este in muzeul cailor ferate Beijing

Ar fi sanse sa vedem una in tara la fel ca ND 2?

ND 2 , 0203 este in muzeul cailor ferate Hainan.

E ciudat sa fie acolo in muzeu desi sint din 1984 in timp ce la noi se taie orice indiferent de vechime, valoare, raritate.
Sus In jos
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1813
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Mier Mai 02, 2012 12:52 pm

ND2 avem deja in tara. Le-au caumparat SH cei de la GFR. ND3 nu mai este in uz in China.
Sus In jos
Gelu



Numarul mesajelor : 106
Varsta : 28
Localizare : Bistrita
Reputatie : 2486
Data de inscriere : 24/06/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Sam Iul 21, 2012 7:07 pm

Navigând pe internet, am dat de pagina asta și am dat de câteva poze cu ND3-uri:













dan tm a scris:
ND 3 0001 este in muzeul cailor ferate Beijing

Sus In jos
ANDU2100HP



Numarul mesajelor : 5182
Reputatie : 7709
Data de inscriere : 16/06/2010

MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Sam Apr 06, 2013 3:59 pm

dan tm a scris:
ND 3 0001 este in muzeul cailor ferate Beijing

[/quote]

Frumos din partea lor , nu ca la noi de taie tot si dau la fiervechi .... au numa fiare in cap ai nostrii !
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/ANDU2100HP
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Locomotive ND3 (export China)   Astazi la 12:28 pm

Sus In jos
 

Locomotive ND3 (export China)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Locomotive ND3 (export China)
» Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)
» Locomotive LDE 130
» Locomotive electrice transferate de la BC la Medgidia
» Locomotive LDHM45
Pagina 3 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: LOCOMOTIVE-