Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
didinul



Numarul mesajelor : 770
Reputatie : 3465
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Joi 03 Iun 2010, 17:56

E bine ca se salveaza macar unul. Sunt curios cum va arata dupa reparatie!
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Joi 03 Iun 2010, 18:22

Și eu sunt curios, deoarece pe site-ul Petroutilaj nu sunt menționate automotoarele Marub, ci doar cele 77, despre care iarăși n-am idee dacă vor rămâne pe motor Raba sau vor fi remotorizate.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12543
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Joi 03 Iun 2010, 22:24

Sa speram ca am rezolvat oarecum problema acestor doua automotoare construite la Marub. Eu unul le-am tot confundat, nu stiu daca si voi ati patit la fel. Am stat mai bine de o ora sa verific toate fotografiile, pentru a afla care este cel cu transmisie mecanica construit in anul 1995 si cel cu transmisie hidraulica construit in anul 1997. Confuzia s-a datorat faptului ca cei de la C.F.R. nu au fost hotarati in privinta numerotarii seriilor si le-au tot schimbat, pana cred ca si ei s-au incurcat! Asadar sa incep cu primul:

-----------------------------------------------------------------------------




In anul 1995 a fost construit primul automotor la Marub Brasov. Acesta cu transmisie mecanica a fost codificat cu seria si nr. 96-0001-6.
Iar acum vin cu un citat:


In anul 1995, firma constructoare de utilaje de cale si de vehicule de serviciu MARUB din Brasov, totodata unitatea reparatoare a automotoarelor CFR, construieste un prototip de automotor pe doua osii avand numarul 96-0001-6, bazat pe sasiul motorizat al utilajului UAM 215. Tocmai aceasta origine ii confera un aspect cam... cocotat, avand podeaua si caroseria situate mult deasupra axului tampoanelor. Amenajarea interioara, cu fotolii tapisate, de autobuz interurban, au determinat Serviciul Comercial al CFR sa inscriptioneze clasa I pe vagon, desi inmatricularea vehiculului este Bm mot 96-0001-6! Motorizarea sasiului poate fi realizata in varianta cu transmisie mecanica si motor Diesel de 215 CP sau cu transmisie hidraulica si motor Diesel de 282 CP, ambele in licenta MAN, provenite din industria de autocamioane. Vagonul, in asociere cu o remorca pe doua osii tip MEVA, a fost utilizat experimental in anul 1996, ca tren accelerat A 1895/1894, pe ruta Bucuresti Nord - Campulung, apoi ca tren accelerat AM 1598/1597, pe ruta Bucuresti Nord - Targoviste, fiind in final retras si utilizat ca tren de serviciu pentru Snagov sau pe centura. Trenurile 1895/1894 fiind retrase și 1598/1597 înlocuit cu o garnitură de 4 vagoane cu locomotiva LDH.






Iata si o poza cu el care apartine D-lui Mircea Dorobantu, facuta in iulie 1995 in Gara de Nord din Bucuresti , cand automotorul circula ca tren accelerat fiind asociat cu o remorca MEVA seria 24-29, mai precis remorca 50 53 2429 015-2 de tipul automotoarelor seriei 97 - 23 AUGUST.








Aceeasi garnitura fotografiata din spate, in care se poate observa mai bine remorca 24-29.
Se observa putin si din automotorul 96-0001-6.







Automotorul 96-0001-6 in Depoul Oradea, cand probabil circula pe ruta Oradea- Baile Felix. Poza este facuta in anul 1999.







Ulterior acest automotor a suferit o schimbare de serie, devenind 93-0001-3, ceea ce ne-a incurcat pe noi foarte mult. Si asta nu a fost indeajuns. In prezent automotorul se afla in Depoul Timisoara Nord, avand din nou seria schimbata: 91-0001-1.
Foto: Zoly87.









--------------------------------------------------------------------------------------------





Iar acum sa revenim la celalalt automotor construit doi ani mai tarziu in anul 1997 cu transmisie hidraulica si fiind catalogat cu seria si nr. 95-0001-8


Si revin cu un citat si despre acest automotor:


In anul 1997, MARUB a construit si prototipul cu transmisie hidraulica, asemanator cu primul, codificat de fabrica AM-282-H-002 si inmatriculat la CFR ca Bm mot 95-0001-8. Dupa numeroase parcursuri de proba pe liniile din jurul Brasovului (Rupea, Zarnesti, Intorsura Buzaului, Covasna, Malnas si chiar Predeal), s-a concluzionat ca automotorul nu este apt pentru circulatia pe linii cu rampe mari, producandu-se frecvent supraincalziri ale motorului, transmisiei si ale instalatiilor anexe, chiar si rotirea unui bandaj ca urmare a unor patinari repetate. La una dintre cursele de proba pe linia Brasov - Zarnesti, automotorul a surprins un autovehicul la un pasaj la nivel, in urma impactului fiind avariat. Dintre automotoarele utilizate pe parcursurile de calatori, mentionam trenul accelerat Brasov - Malnas Bai si cursa pe distanta Brasov - Zarnesti (doua parcursuri dus/intors pe zi).





O poza cu el in Brasov, pregatindu-se sa plece ( probabil ) la Zarnesti in anul 1998







Dupa un timp, nici acesta nu a scapat de schimbarea seriei, din 95-0001-8, devenind 99-0001-0.
Iar acum se afla in Campina impreuna cu alte 11 automotoare Malaxa ale seriei 77, probabil pentru reparatii capitale.











Cel mai mult m-a ajutat sa le disting datorita celor doua cocoase situate pe acoperisul automotorului 96-0001-6 care ulterior a devenit 93-0001-3 si care dupa aceea seria i-a fost din nou modificata in 91-0001-1. Este vorba de primul automotor, cel cu transmisie mecanica.


In sfarsit, cred ca acum nu am mai gresit, iar aceste informatii va vor fi utile.!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro


Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Joi 31 Mai 2012, 08:45, editata de 4 ori
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12543
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Vin 04 Iun 2010, 01:26

O fotografie cu unul din automotoarele seriei ex-97 - 23 AUGUST.
Este vorba de automotorul 97-00001-4 solo ( fara remorca ) .
Fotografia apartine Domnului Mircea Dorobantu si este facuta in luna mai 1996.




_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Vin 04 Iun 2010, 09:36

Este foarte bine că au început să se lămurească lucrurile în această privință, în condițiile în care s-au petrecut destule renumerotări ca serii, la modul cel mai derutant!
Interesant faptul că s-a schimbat seria de la 93 la 91 în condițiile în care seria 91 există deja(91/92 - automotoarele Duewag).
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12543
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Vin 04 Iun 2010, 14:42

Cateva fotografii cu automotorul 79-0001-2.

In primele doua fotografii automotorul 79-0001-2 la inceput de drum, in primii ani de exploatare,avand doua remorci , circuland ca tren pe sectia Bucuresti - Caciulati - Snagov Plaja.


Vedere din fata a garniturii:










Si vedere din spatele trenului:











Si o poza cu acest automotor solo, adica fara remorca, fotografiat in anul 1998.









Fotografiile apartin Domnilor :

Antonio Bianco
Mircea Dorobantu

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
Lde 2100



Numarul mesajelor : 847
Localizare : Slanic prahova
Reputatie : 3954
Data de inscriere : 20/02/2009

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Vin 04 Iun 2010, 22:33

COSTACHE MIHAIL a scris:





Dupa un timp, nici acesta nu a scapat de schimbarea seriei, din 95-0001-8, devenind 99-0001-0.
Iar acum se afla in Campina impreuna cu alte 11 automotoare Malaxa ale seriei 77, probabil pentru reparatii capitale.









Toate au ajuns in curtea Petroutilaj.
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12543
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Vin 04 Iun 2010, 23:12

Ai trecut pe acolo Ionut? (LDE2100)? Stii daca au mai adus si altele?

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
Lde 2100



Numarul mesajelor : 847
Localizare : Slanic prahova
Reputatie : 3954
Data de inscriere : 20/02/2009

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Sam 05 Iun 2010, 06:42

nu stiu.eu decat le-am vazut in curte la petroutilaj.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10902
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Mier 20 Oct 2010, 16:25

E Malaxa, clasa 78.
Probabil 78-0751-1
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12543
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Lun 28 Mai 2012, 12:37

Bucuresti Nord
Iunie 1994
(c)Daniel Raduca - Railnet
79-0001-2



_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5071
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Mar 29 Mai 2012, 13:51

Mai exact, PM 7282 Snagov Plaje H.(17:10) - București Nord(18:13).
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12543
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Mar 29 Mai 2012, 20:43

Inseamna ca poza este facuta in weekend.
Si nu mai avea nici o remorca. Pe sectia asta au circulat si cu 2 remorci.
Celalalt automotor 79-002 se mai gaseste in Grivita? Nu l-am mai vazut!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Mier 30 Mai 2012, 13:21

Va prezint citeva poze cu automotorul Marub 91/93 de la Timisoara.



Are cite o cupla galbena pe ambele parti ale plugului.



Trapa usii, care acopera golul scarilor, nu se ridica ca la vechile vagoane, ci culiseaza sub podeaua.

usa deschisa


usa inchisa trapa pe pozitie


poze din interior, se vede ca trapa e un fel de grilaj, ca un stergator de picioare, dar noroiul cade pe ultima treapta. Un cerc vicios.




Se observa pe bord un bloc de 6 butoane numerotate de la stinga la drepata 5-4-3-2-1-0




Sus In jos
Kriszti219



Numarul mesajelor : 387
Varsta : 20
Reputatie : 2143
Data de inscriere : 29/02/2012

MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Mier 30 Mai 2012, 19:29

Interesant automotorul, pacat ca nu mai circula in ziua de azi Sad
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE   Astazi la 13:49

Sus In jos
 

ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE
» Alte tipuri de vagoane
» Automotoare DESIRO
» Automotoare clasa 77 Malaxa
» Automotoare EN-57
Pagina 2 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: AUTOMOTOARE SI RAME ELECTRICE-