Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
IonutChircu

avatar

Numarul mesajelor : 786
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3543
Data de inscriere : 05/05/2010

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 16 Aug 2011, 16:57

cristi CFR a scris:
@okhiu,
O cale ferata ingusta are costuri mult mai reduse fata de cea normala la reparatii.
In fond iti trebuie piatra sparta traverse noi si niste sina pe unde s-a furat (se poate lua din abatutele fostelor statii de pe traseu)
Daca se poate asigura o viteza de 35 km/h atunci traseul se poate parcurge undeva peste 2 ore.

Pentru turistul din Targu Mures, ma dau cu mocanita pana la bai, stau un weekend si ma intorc inapoi.
Turistu de ocazie din Sovata se va duce cel mult pana la Miercurea Nirajului pentru o plimbare.
Pe langa asta vor mai fi si localnici de exemplu bunicuta Ana cu nepotu de mana se urca in Leordeni Mures si merge la Piata la Targu Mures.

Nu toata lumea se grabeste si nu toti au masini sau sunt pasionati de microbuz, exista sectii in Banat unde viteza nu depaseste 30 km/h si de aia tot sunt calatori.

De acord cu tine, dar orice ai face se cheama investitie. CFR-ul clar nu va investi in asa ceva din pacate, daca ar fi vrut vreodata sa investeasca nu le-ar fi lasat sa se distruga. Iar o firma privata cauta profitul. Iar ca sa investesti acolo si sa aduci viteza la 35km/h iti trebuie bani nu gluma si vei vrea sa ii si scoti cat mai repede inapoi, abia pe urma se va chema profit. Acum viteza era undeva la maxim 15km/h. Turisti in zona sunt numai vara in numar mare si poate de sarbatori iarna, nu stiu exact. Deasemenea si vara probabil ca cei mai multi vin in weekenduri in timpul saptamanii nu prea. Acum, cand am fost eu, erau aprox. 30 de persoane si a fost o mini vacanta adica probabil si cei care deobicei nu pleaca la munte de data asta au facut-o => mai multi turisti ca de obicei. Unii in fata mea au renuntat la plimbare cand au auzit ca un drum dus-intors costa 30 de lei. Altii au preferat sa ia doar dus si de acolo au fost luati in primire de prieteni cu masina si adusi inapoi. Si nu cred ca bunicuta Ana va avea banii astia ca sa se duca la piata la Targ. Probabil va da 3 lei sa ia microbuzul ca si-asa i s-a taiat pensia...si asta se va intampla o data pe saptamana nu in fiecare zi.

Si pe Titan - Oltenita exista calatori, este plin trenul, dar intreaba-te de profitabilitatea lui Wink O firma privata nu gandeste altfel.

Edit: a nu se intelge ca nu mi-as dori reabilitarea acestei linii si reinfiintarea unor trenuri care sa circule regulat, doar ca nu cred ca trebuie sa ne imbatam cu apa rece si sa gandim ca si cum am fi in locul firmelor investitoare Smile
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
mihaiuc



Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 2867
Data de inscriere : 14/07/2010

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 16 Aug 2011, 18:54

cristi CFR a scris:
@okhiu,
O cale ferata ingusta are costuri mult mai reduse fata de cea normala la reparatii.
In fond iti trebuie piatra sparta traverse noi si niste sina pe unde s-a furat (se poate lua din abatutele fostelor statii de pe traseu)
Daca se poate asigura o viteza de 35 km/h atunci traseul se poate parcurge undeva peste 2 ore.

Nu sunt mult reduse - mentenanta caii este absolut similara unei cai simple de ecartament normal in conditii similare. La fel ca la calea normala, traversele trebuie impregnate cu ulei sau rasini la interval regulat, piatra sparta completata si linia burata, podurile si podetele inspectate etc. etc. Economiile vin din uzura mai redusa din cauza tonajelor mai mici, dar in rest, nevoile pentru o cale ingusta la 30 km/h sunt similare cu o linie normala la 30 km/h. Desigur, la 15 km/h v. max. nu par cine-stie-ce, dar, si pentru o linie normala in conditii similare, costurile vor fi neinsemnate.

In acelasi timp, exista un dezavantaj masiv. O linie ingusta are costuri mai mari de operare pentru ca o gramada de piese de schimb trebuie facute pe comanda pentru respectiva linie. De la macazuri la boghiuri, vei avea costuri suplimentare masive. Linia e o insula, asa ca va trebui sa transbordezi tot echipamentul pe 1435 ori pe alte cai, ori rutiere, ori feroviare, pe platforme.

In operatie comerciala nu prea vad cum ar putea functiona o asemenea linie. Insa, exista ABSOLUT toate ingredientele pentru crearea unui traseu de agrement foarte promitator. Nu pana la Sovata (nimeni nu va merge 3 ore cand cu autobuzul/microbuzul calatoria dureaza sub 1h30), ci pe traseul existent, cu imbunatatirea serviciilor oferite in scop turistic, cu aducerea, eventual cu (re-)constructia de cantoane, gari, un mic triaj, unde adultii si copii sa experimenteze trenul la prima mana. Si cu autobuze care sa aduca turistii la linie - din Tg. Mures, din Cluj, din Sovata.

Cu niste fonduri UE bine directionate (si se pot lua, destul de usor prin Regio, trebuie doar angrenate comunitatile locale din zona trenului), linia ar putea fi transformata intr-o destinatie turistica in sine - un muzeu complet. Primul pas e deja facut - se circula. Urmatorul pas este gasirea de pasionati care sa puna mana pe lopata si pe regulator, ca sa intretina materialul si sa circule cu el. Al treilea pas e gasirea de fonduri pentru a face linia un parcurs turistic integrat pentru toti, adulti si copii de-opotriva. Merge in UK, merge in HU, merge in PL, de ce n-ar merge si la noi?
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14001
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17444
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 16 Aug 2011, 21:32

Cfr nu mai are treaba cu linia , a fost inchiriata unei firme private acum aceasta firma reabiliteaza 35 de km intre Teaca si Raciu (linia-407) unde se va deschide circulatia prin Septembrie . Tot ei au spus ca pe 407 va circula un automotor cand va fi gata linia in intregime (probabil vor fi curse regulate) .

In Bulgaria de exemplu exista o linie ingusta care are lungimea de 125 km iar durata calatoriei este de 5 ore , exista curse regulate zilnice in numar de 4 pe sens , eu am fost si calatori erau dar viteza de circulatie era buna , adica si locomotivele ating 60-70 km/h , nu se circula cu 60 dar cu 45-50 tot se circula , exista si zone unde viteza scade la 15km/h deci la ei se poate si calatorii sunt multumiti .
http://www.forumtrenuri.com/t736-cu-mocanita-bulgareasca-2009

In Grecia exista o linie ingusta in Peloponez din Diakopto la Kalavrita , materialul rulant a fost schimbat in 2009 cand au cumparat 4 automotoare noi de la Siemens , viteza maxima fiind de 60 km/h , traseul fiind foarte spectaculos iar calatorii sunt atat turisti cat si localnici .
http://www.youtube.com/watch?v=hT3fMkO3Qfk&feature=related

Deci si pe 408 daca se investeste in linie se poate deschide circulatiei regulate cu ceva automotoare care sa circule cu 40 km/h iar pentru turisti o aburoasa cu 2 vagoane care sa circule cu 15-20 km/h . Daca vor fi curse regulate sigur va avea calatori ca nu toata lumea are masina personala si la cat e benzina si intretinerea la o masina mai bine o lasi acasa plus ca sunt persoane care nu suporta masina .

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
ATM

avatar

Numarul mesajelor : 1362
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3977
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Lun 22 Aug 2011, 23:31

60-70 la ora pe o cale ingusta? e ceva...nici nu cred ca am avut vreodata noi, romanii, locomotive de cale-ngusta care sa prinda viteza asta. Daca nu ma-nsel, si dieselele (L45H parca erau), prindea doar 40 km/h.
Acu' si 40 la ora n-ar fi rau, dar cine Doamne iarta-ma reconstruieste linia pentru viteza asta? oricum, accentul trebuie pus pe interesul turistic, pentru ca linia nu mai poate rivaliza cu transportul auto de zi cu zi sub nici o forma. Poate prin anii 40-50, cand trenul era superior tehnic camioanelor Ford carosate in autobuze, si carutelor, atunci reusea sa deserveasca nevoile de transport locale ale populatiei, dar acum nici vorba.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3350
Varsta : 28
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6726
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 23 Aug 2011, 15:24

@mihaiuc,

In legatura cu transbordatul exista atat vagoane speciale pe care se pot transpune vagoane de CF ingusta cat si boghiuri speciale care permit transpunera vagoanelor de CF normala pe ecartament de CF ingusta.
Piesele pentru linii (sine material marunt) cat si pentru materialul rulant sunt stas pentru ecartamentul respectiv se gasesc atat in afara ca si in tara la furnizori locali.

Liniile inguste pot fi profitabile daca se vrea si daca se investeste, se pot aduce utilaje linia sa fie facuta apta pentru 100 km/h si exploatata cu automotoare pentru 760 mm AMP cum se prcatica in Franta de exemplu :
http://www.trainprovence.com/
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9142
http://www.flickr.com/photos/oliviervallouise/5624149296/sizes/o/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/oliviervallouise/5624149288/sizes/o/in/photostream/

Sau exclusiv turistic ex la Sarbi

http://www.serbianrailways.com/active/en/home/glavna_navigacija/prezentacije/sarganska_osmica/red_voznje_sarganske_osmice.html
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
mihaiuc



Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 2867
Data de inscriere : 14/07/2010

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 23 Aug 2011, 17:32

cristi CFR a scris:
@mihaiuc,

In legatura cu transbordatul exista atat vagoane speciale pe care se pot transpune vagoane de CF ingusta cat si boghiuri speciale care permit transpunera vagoanelor de CF normala pe ecartament de CF ingusta.
Piesele pentru linii (sine material marunt) cat si pentru materialul rulant sunt stas pentru ecartamentul respectiv se gasesc atat in afara ca si in tara la furnizori locali.

Liniile inguste pot fi profitabile daca se vrea si daca se investeste, se pot aduce utilaje linia sa fie facuta apta pentru 100 km/h si exploatata cu automotoare pentru 760 mm AMP cum se prcatica in Franta de exemplu :
http://www.trainprovence.com/
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9142
http://www.flickr.com/photos/oliviervallouise/5624149296/sizes/o/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/oliviervallouise/5624149288/sizes/o/in/photostream/

Sau exclusiv turistic ex la Sarbi

http://www.serbianrailways.com/active/en/home/glavna_navigacija/prezentacije/sarganska_osmica/red_voznje_sarganske_osmice.html

De acord ca se poate, ca tren turistic mai ales. Am si eu 'in gradina' asa ceva, http://www.lennakatten.se/ . Vad aburoasa cum pleaca miercuri si joi din birou. Sunt perfect de acord cu linia in regim de tren turistic, pe distante de 20-30 km, cu statii refacute, cu activitati conexe legate de domeniul feroviar, cu tot ce trebuie.
Insa, in regim turistic, eventual exploatata de o firma specializata, in colaborare cu un grup de pasionati. Cu investitii sa atraga turistii, de la spatii de restaurant, pana la gari renovate (unde, de exemplu, turistii sa poata vizita un atelier CF, o sala de macazuri, si sa se poata implica, daca doresc). Nu in regim comercial, asa cum a fost operata pana in 1997.

Stiu ca se poate merge pe linie ingusta cu trenul la (aproape) orice viteza, insa, pentru asta trebuie totul nou. Nu cred ca linia asta poate fi dusa la peste 35 km/h fara reconstructie. Japonezii merg pe 1067 mm (3/6) cu 130 km/h, si toata reteaua lor non-hs este pe 1067.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3350
Varsta : 28
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6726
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 23 Aug 2011, 18:26

Da, dar ideea mea este sa combini regimul turistic cu cel comercial ca la Jindűichùv Hradec
http://www.jhmd.cz/index.htm
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
riciu

avatar

Numarul mesajelor : 731
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3365
Data de inscriere : 27/06/2010

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Dum 28 Aug 2011, 12:02

Eu (personal) vad mocanita de la Mures buna pentru localnici cu urmatoarea conditie: sa aiba preturi modice si o viteza de aprox. 40Km/h. Or investitorii vor sa scoata profit in mod mai rapid, deci nu o sa fie preturi modice si nici asemenea viteze. Si sa existe si o garnituria cu aburi pentru turisti (nu vad pentru localniti o garnitura cu aburi). Deja cred ca aberez...


La 20 RON calatoria un dus si la 1 ora de mers pentru 18-19 km, clar nu se va urca nici un localnic in ea, decat eventual o data de doua ori sa-si aminteasca cum era in vremurile bune.
Sus In jos
TheFanaticBeatles

avatar

Numarul mesajelor : 1
Varsta : 26
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 2339
Data de inscriere : 26/03/2011

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 30 Aug 2011, 13:42

karpaty a scris:
http://observator.a1.ro/monden/Mocanita-de-la-Sovata_42623.html

Pana la anul se vrea deschiderea in intregime a traseului Sovata-Tg. Mures , in prezent se lucreaza la Raciu-Teaca (linia 407) un traseu de 35 km care vor sa fie functional din Septembrie , la fel si aici pana la anul vor sa redeschida toata linia si sa fie functionala . Din cate am citit pe net se va circula si cu un automotor pe linia 407 , oricum e foarte bine ca a inviat aceasta linie . Smile


Am o intrebare.

Toate linia va fi recuperata
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/MrSULZERULDH?feature=mhee
dan ciprian

avatar

Numarul mesajelor : 169
Varsta : 38
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 2953
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Sam 03 Sept 2011, 20:57

Salutare la toate lumea!
Week endu trecut am fost pana la Sovata si bineinteles ca nu am scapat ocazia de a merge cu mocanita. Iata cateva imagini...
Plecarea din Gara Sovata

...poze de pe traseu, numai in sensul spre Campu Cetatii









...la un moment dat, am ajuns intr-un varf de panta, de unde linia coboara, iar ajutoarele mecanicului, au trecut in tren la frane, moment in care mi s-a permis sa stau in cabina locomotivei(uau!)...









...ajungem si la cap de linie...





Tot aici va arat si podul peste sosea, inspre Praid





Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14001
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17444
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mier 14 Sept 2011, 13:02

Ceva noutati despre mocanita , stadiul lucrarilor la linie si cand se vor deschide alte sectii pentru exploatare ? Suntem la mijlocul lui Septembrie , era un zvon ca in aceasta luna se vor deschide si alte sectii , nu se mai aude nimic ?

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
IonutChircu

avatar

Numarul mesajelor : 786
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3543
Data de inscriere : 05/05/2010

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Joi 15 Sept 2011, 15:55

karpaty a scris:
..... stadiul lucrarilor la linie ....

Care lucrari? Very Happy Eu am scris si pe o pagina anterioara dar mi-ati sarit toti in cap ...

okhiu a scris:

Am fost si eu ieri cu mocanita si am vorbit cu Stefan Rosenberg - nasul - care mi-a spus ca nu se pune problema refacerii intregului traseu, deoarece 7km sunt furati de tuciurii si pe 200m terasamentul a fost luat de ape. Deasemenea nu ar merita un traseu asa de lung, portiunea intre Sovata si Campul Cetatii dus-intors se face in 3 ore, deci va dati seama cat ar dura pana la Tg. Mures. Voi reveni cu poze si daca am timp filme de la fata locului Smile

Very Happy
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14001
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17444
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Joi 15 Sept 2011, 21:14

Lucrarile de refacere a liniei , la toata infrastructura de ingusta din zona Mures , cel putin pe 407 se executa in prezent lucrari de refacere . Daca urmareai cu atentie stiai de aceste lucrari amunca

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
riciu

avatar

Numarul mesajelor : 731
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3365
Data de inscriere : 27/06/2010

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 01 Mai 2012, 11:41

Stie cineva daca anul asta mai circula mocanita pe M407/M408? Daca da, ma poate ajutac cineva cu mai multe informatii? Multumesc,
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14001
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17444
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 01 Mai 2012, 13:14

riciu a scris:
Stie cineva daca anul asta mai circula mocanita pe M407/M408? Daca da, ma poate ajutac cineva cu mai multe informatii? Multumesc,

Va circula atat la Sovata cat si pe Raciu-Teaca , mai mult de atat nu stiu in prezent .

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   

Sus In jos
 

408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)
» Mersul trenurilor Targu Mures(sosiri,plecari)
» 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni
» Filmulete din Targu Mures
» IR 1944: Satu M/Sighet/Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia
Pagina 2 din 8Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 400-