Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
AutorMesaj
ciprian71



Numarul mesajelor : 1255
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 1668
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Vin 23 Sept 2016, 15:03

Dr2005 a scris:
[quote="Warrington"]În ce țară firmele mari mai sunt obligate să se înregistreze în capitală? Ăsta nu e centralism de dragul centralismului?
Are partial dreptate.Insa nu este obligatoriu.Coca -Cola spre exemplu are sediul in Voluntari Wink , cum suna?
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 306
Reputatie : 2164
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: .   Vin 23 Sept 2016, 16:33

Vrei sau nu vrei, regionalizarea e o cerință europeană obligatorie. Pentru că România ESTE o țară mare, nu mică ca Slovenia, care toată țara e o singură regiune. Că tot se amână, asta e o altă poveste. CFR-ul demult e regionalizat pe regionale. Eu cred că cea mai bună soluție ar fi pe regiuni istorice, redesenat regiunile de dezvoltare și azi existente, și, desigur, și cu funcția de regiuni administrative. (adică desființat județele). Cine nu vrea asta așa? Politicienii din București, care vor putere și în provincie, pe bază de interese... Cred că mulți sunt de acord cu aceasta.

Banatul (Timișoara), Oltenia (Craiova), Muntenia, Dobrogea (Constanța), Moldova (Iași), Transilvania (Cluj) s-a putut?

Sunt de acord cu anteforumistul meu. România nu e mare cât SUA, să ai atâtea aeroporturi. Un avion de pasageri azi poate parcurge o mie de km pe oră. Deci ia o hartă a Europei, și fă un cerc cu raza de o mie de km în jurul Bucureștiului. Ei, acolo merită făcute aeroporturi. Și nu în fiecare județ. Deci chiar sunt bani aruncați, când ai putea reabilita șosele din acei bani. Că doar nu iei avionul de la București la Tg. Mureș. Ai acolo șoseaua, sau trenul! Aeroportul s-a făcut pentru anumiți parlamentari, care se jenează să se urce în vagonul de cl. 1 cu trenul. Dacă vezi site-ul UE, vei vedea acolo că plătesc cheltuieli de transport doar biletul de tren cl. 2 (chiar și pe tren accelerat), sau avion clasa turism...

Referitor la calea ferată îngustă Târgu Mureș - Praid... Niciodată n-am scris, să se includă pe lista patrimoniu UNESCO - ceea ce este imposibil, că nu e unicat. Doar reconstrucția pe model elvețian, adică:

Calea ferată îngustă patrimoniu UNESCO din Elveția are ecartament de 1 metru. Cel de pe valea Nirajului 76 de cm. Raza minimă 45 m. Cel de pe valea Nirajului? Mă gândesc că are raza și mai mică. Cel din Elveția are o declivitate de 7%. Dar cel din valea Nirajului? Mă gândesc că între Eremitu – Sovata sub 2%... Lungimea unei linii dintr-o gară e de 26o de metri, adică loc cât să încapă cel mai lung tren de călători de 13 vagoane + locomotiva. => 18 m lungimea unui vagon? Locomotiva are V max. 1oo km/o. Locomotiva de pe valea Nirajului avea 5o. Electrificare 1.ooo de V. Mă rog, ca idee, zic, un tren cu plecare de la ora 8 dimineața din Tg. Mureș, și unul idem din Praid. Ar face cruce pe la jumătatea drumului, adică la Miercurea Nirajului. Deci doar 3 gări cu 2 linii trebuiesc refăcute: cele două capete (Tg. M, Praid), și Miercurea Nirajului pentru a face cruce. Chiar și pe căile ferate înguste indiene patrimoniu UNESCO de la Darjeeling și Nilgiri doar 2 perechi de trenuri circulă pe zi... Trecerile la nivel pot rămâne libere, cu semnal de fluier și reducere de viteză exact ca între Odorhei - Vânători. Macazurile la liber, cu reducere de viteză, exact ca pe Platoul Cornești. (pentru doar 2 trenuri pe zi, ajunge). La fel și gările: fără nicio semnalizare. Nici mecanică, nici luminoasă-electrică. Tren cu 13 vagoane după locomotivă deci: 1 de clasa 1, 1 de bagaje + cărucioare + handicapați + biciclete + restaurant McDonalds, și restul clasa 2 tip salon, respectiv 2 vagoane panoramice în spate, pentru tabaciști, pasionați, și înrăiți ai naturii. Tren cu rang de accelerat, cu tarife CFR, dar cu opriri de 1 minut în fiecare stație. Bilete doar de la controlorul de bilete, la urcare în tren, respectiv prin internet. Tren la capăt de linie gata de pornire cu înainte de o oră. (timp pentru cumpărarea biletelor la urcare) Depou și revizie: cele vechi de la Tg. Mureș. Viteza de circulație: 6o km/o. Alimentare electrică: unul în apropierea Tg. M, altul în zona Praid. Trenulețul elvețian a urcat de la Tirano până la prima gară cu viteza medie de 2o km/o pe declivitatea de 7% (adevărat, pe o porțiune mai mică ca tramvai stradal). Am văzut pe youtube, dar scrie și pe wikipedia engleză, că e cu BLA între gări, ceea ce chiar cred și eu, că au plecări câte un tren la fiecare oră. Încă n-am reușit să aflu înălțimea catenarei, mă gândesc că e exact ca și tramvaiul din Arad...
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 511
Reputatie : 863
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Vin 23 Sept 2016, 16:49

Dr2005 a scris:
Nu există nicio obligație ca o firmă mare să se înregistreze în București.

Poate n-am folosit cea mai potrivită exprimare. O să te rog să citești despre situația asta și să explici cum se ajunge la ea:

Cu sediul în Cluj, dar cu taxele plătite la București

100 de firme mari din județ plătesc contribuții și taxe la București, după ce ANAF le-a considerat prea „mari” pentru Finanțele clujene.

În total, pe listele Direcției de Adminsitrare a Marilor Contribuabili București se regăsesc exact 100 de firme cu sediul în Cluj. Printre acestea se numără companii precum ACI Cluj, Agressione, Banca Transilvania, Bechtel, Compania de Apă Someș, EBS, Ecolor, Energobit, Evoline, Friesland Campina, Jolidon, Oncos, Prodvinalco, Sanex etc.  


http://www.monitorulcj.ro/economie/39108-cu-sediul-in-cluj-dar-cu-taxele-platite-la-bucuresti#sthash.l5geJyi9.dpuf

Ăsta e centralismul despre care vorbeam. Nu contează dacă ai sediul social în Mioveni când plătești taxele la București.

La București trebuie să-și plătească taxele Compania de Apă Someș?!

Dr2005 a scris:
 Asta a făcut descentralizarea: aeroporturi fantomă.

Da' nu e treaba ta ca bucureștean chestia asta. Există în State aeroporturi care n-au niciun fel de personal și nu există nici zboruri de pasageri pe ele. Faptul că tu nu poți concepe lucrurile în felul ăsta nu înseamnă că DHL, UPS sau aeronave private nu pot opera pe asemenea aeroporturi.

Așa cum nu e treaba ta ca bucureștean rentabilitatea aeroportului de la Debrecen, tot așa nu e treaba ta nici rentabilitatea aeroportului de la Suceava. Știi unde o să ducă centralismul ăsta furibund? La firme înregistrate ca Societas Europaea cu sediul la Frankfurt sau în Luxemburg, astfel încât Bucureștiul să nu mai poată spolia toată țara.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 511
Reputatie : 863
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Vin 23 Sept 2016, 19:15

Czirjak Arpad a scris:
Un avion de pasageri azi poate parcurge o mie de km pe oră. Deci ia o hartă a Europei, și fă un cerc cu raza de o mie de km în jurul Bucureștiului. Ei, acolo merită făcute aeroporturi.

Densitatea aeroporturilor depinde de densitatea populației, nu de viteza unui avion. 1.000 km/h este prea mult, unele componente ale avionului vor fi în regim supersonic la viteza asta. 800 km/h este o viteză decentă pentru un avion echipat cu jet-engine, dar multe dintre avioanele cu elice au astăzi tot motoare cu reacție (turboprop) chiar dacă acel motor antrenează o elice. Astfel că pe distanțe gen București-Sibiu sau București-Tg.Mureș se zboară cu avioane cu elice echipate cu motoare cu reacție. Nu urcă la 11.000 de metri și consumă doar 70% per pasager din cât ar consuma un jet-engine autentic. ATR-42 și ATR-72 sunt astfel de avioane, există și în dotarea Tarom, iar ele zboară cu doar 500 km/h. Nu cu 1.000 km/h, că vârfurile palelor de la elice ar deveni supersonice Razz

În plus, dacă pentru un avion care a declarat emergency nu există niciun aeroport între Budapesta și București (cam atât ar fi 1.000 km) numărul de victime în transporturile aeriene ar fi cu miile în fiecare an. Deci facem aeroporturi și la Sibiu și la Cluj Smile

Oricine se poate convinge că și la Nurnberg există aeroport (EDDN) deși are două aeroporturi imense în apropiere, EDDF (Frankfurt Rhein-Main) și EDDM (Munchen Franz Josef Strauss). Este pur și simplu mai rezonabil să aduci pasagerii chiar acolo unde au nevoie (în limita a 100 km de destinația lor finală) decât să umpli gările și șoselele cu pasageri călătorind spre și dinspre aeroporturi.

Liverpool și Manchester au fiecare aeroport propriu, doar Leeds și Bradford împart același aeroport fiindcă sunt efectiv lipite unul de altul. Doncaster are aeroport propriu, deși EMA (Nottingham-Leicester-Derby) e la cel mult 100 km și el. Cam asta e distanța între aeroporturile de pasageri în lumea civilizată, 100-150 km. Adică Suceava se află exact la distanța potrivită de Bacău și Iași pentru a avea un aeroport propriu, mai ales că deservește și Botoșani. Într-o lume mai bună, Suceava n-ar fi avut aeroport fiindcă exista unul destul de aproape, la Cernăuți. În lumea reală, probabil ucrainenii îl vor folosi pe cel de la Suceava.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13606
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15902
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Vin 23 Sept 2016, 22:47

Warrington a scris:
Poate n-am folosit cea mai potrivită exprimare. O să te rog să citești despre situația asta și să explici cum se ajunge la ea:

Cu sediul în Cluj, dar cu taxele plătite la București

100 de firme mari din județ plătesc contribuții și taxe la București, după ce ANAF le-a considerat prea „mari” pentru Finanțele clujene.

În total, pe listele Direcției de Adminsitrare a Marilor Contribuabili București se regăsesc exact 100 de firme cu sediul în Cluj. Printre acestea se numără companii precum ACI Cluj, Agressione, Banca Transilvania, Bechtel, Compania de Apă Someș, EBS, Ecolor, Energobit, Evoline, Friesland Campina, Jolidon, Oncos, Prodvinalco, Sanex etc.  


http://www.monitorulcj.ro/economie/39108-cu-sediul-in-cluj-dar-cu-taxele-platite-la-bucuresti#sthash.l5geJyi9.dpuf

Ăsta e centralismul despre care vorbeam. Nu contează dacă ai sediul social în Mioveni când plătești taxele la București.

La București trebuie să-și plătească taxele Compania de Apă Someș?!
Faci o mare confuzie... tu vorbești de impozitele pe venit. Astea le colectează ANAF pentru toată țara și banii merg direct în bugetul consolidat al statului. Deci și dacă Compania de Apă Someș ar plăti taxele la Cluj, banii tot la bugetul de stat ar merge, nu la cel local.
La bugetul local ajung impozitele pe terenuri, clădiri și vehicule. Deci dacă firma are sediul social în Cluj, atunci impozitul pe parcul auto merge la Cluj.



Warrington a scris:
Există în State aeroporturi care n-au niciun fel de personal și nu există nici zboruri de pasageri pe ele. Faptul că tu nu poți concepe lucrurile în felul ăsta nu înseamnă că DHL, UPS sau aeronave private nu pot opera pe asemenea aeroporturi.
Or exista astfel de aeroporturi în SUA... dar acelea sunt investiții cu capital privat, iar aeroporturile alea nu respectă nicio normă de securitate pentru curse internaționale. În plus, taxele și impozitele în SUA sunt mult mai mici... de fapt, modul de lucru al americanilor e diferit. Tocmai îmi povestea cineva cum se face școala de șoferi la ei: te duci și dai întâi sala, după care 30 zile ești obligat să conduci doar având în dreapta o persoană peste 18 ani și cu permis de cel puțin un an. După aia dai traseul și gata. Iar toată ,,distracția" costă vreo 10 dolari cu totul. Atât! Fără mașină cu dublă comandă, fără instructor autorizat, fără cazier judiciar, timbru fiscal, taxă la poștă. Numai că simplitatea asta nu e întotdeauna benefică (vezi și numărul mare de accidente rutiere).

Warrington a scris:
Așa cum nu e treaba ta ca bucureștean rentabilitatea aeroportului de la Debrecen, tot așa nu e treaba ta nici rentabilitatea aeroportului de la Suceava. Știi unde o să ducă centralismul ăsta furibund? La firme înregistrate ca Societas Europaea cu sediul la Frankfurt sau în Luxemburg, astfel încât Bucureștiul să nu mai poată spolia toată țara.
Ar trebui să fie treaba mea și a ta și a tuturor, pentru că aici vorbim de bani publici!

Warrington a scris:
Liverpool și Manchester au fiecare aeroport propriu, doar Leeds și Bradford împart același aeroport fiindcă sunt efectiv lipite unul de altul. Doncaster are aeroport propriu, deși EMA (Nottingham-Leicester-Derby) e la cel mult 100 km și el. Cam asta e distanța între aeroporturile de pasageri în lumea civilizată, 100-150 km. Adică Suceava se află exact la distanța potrivită de Bacău și Iași pentru a avea un aeroport propriu, mai ales că deservește și Botoșani. Într-o lume mai bună, Suceava n-ar fi avut aeroport fiindcă exista unul destul de aproape, la Cernăuți. În lumea reală, probabil ucrainenii îl vor folosi pe cel de la Suceava.
Da, Botoșani e centrul Universului, are nevoie de trenuri directe către toată țara și neapărat de aeroport.
Hai să luăm exemplele tale, să vedem câtă populație deservesc aeroporturile alea (zonele metropolitane din jurul lor):
- Nurnberg: 3,5 milioane locuitori
- Frankfurt am Main: 5,5 milioane locuitori
- Muenchen: 2,6 milioane locuitori
- Liverpool: 1,1 milioane locuitori
- Manchaster: 2,8 milioane locuitori
- Doncaster: 110 mii locuitori
Aeroportul din Doncaster e o fostă bază aeriană, care deservește doar zboruri low-cost (tipic pentru aeroporturile mici, unde low-cost-ul face legea și-și negociază taxe mult mai mici). E doar un ,,parazit" pentru aeroportul EMA, cam cum era Băneasa pentru Otopeni.
...
- Suceava + Botoșani: aproape 1 milion locuitori (populația cumulată a județelor, nu doar zonele metropolitane are orașelor Suceava și Botoșani). Cernăuțiul nu se pune, nu e în UE.
Dar cum ți se pare ideea de a avea aeroport internațional la Arad, la 50 km de cel din Timișoara?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 511
Reputatie : 863
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Sam 24 Sept 2016, 01:14

Dr2005 a scris:
Aeroportul din Doncaster e o fostă bază aeriană, care deservește doar zboruri low-cost (tipic pentru aeroporturile mici, unde low-cost-ul face legea și-și negociază taxe mult mai mici). E doar un ,,parazit" pentru aeroportul EMA, cam cum era Băneasa pentru Otopeni.

Și ce relevanță are asta?! Și Speke e tot o fostă bază aeriană, iar oamenii din zonă tot așa îi spun, ”Speke”, nu ”Liverpool John Lennon International Airport” Smile

EMA are o problemă de identificare și localizare, multă lume nu știe ce e East Midlands, în timp ce Doncaster îl găsește oricine pe hartă. EMA s-a numit într-o perioadă Nottingham Airport, dar a ieșit scandal, pentru că satul Castle Donington (da, exact acel Castle Donington Razz ) se află de fapt în Leicestershire, nu în Nottinghamshire, iar aeroportul e pe terenul satului și plătește chirie pentru acel teren. Plus că Nottingham are de fapt un mic aeroport propriu, la Tollerton, în partea cealaltă față de EMA.

Locuitorii din Nottingham n-au nicio problemă să ia avionul de la Doncaster (care de fapt se numește Doncaster-Sheffield Airport, o situație echivalentă cu Suceava-Botoșani) pentru că biletele sunt de-obicei foarte ieftine (inclusiv către Otopeni) și așa e normal să meargă lucrurile. Nu să vină cineva de la nivel central să stabilească dacă Suceava sau Doncaster merită sau nu să aibă aeroport. Pentru că în urma deciziilor luate la nivel central, Londra are acum 6 aeroporturi, iar cineva a decis repede că trebuie aeroport și la Adunații Copăceni.

Unele dintre aceste aeroporturi regionale vor ajunge în cele din urmă să aibă piste de 2.800 de metri și să opereze tot felul de zboruri mai de Doamne-Ajută, fără să aibă nevoie de binecuvântarea Londrei sau Bucureștiului pentru asta. Iar noi ar trebui să ne obișnuim cu ideea că Europa e un fel de țară mai mare, unde nu trebuie să vină totul de la București. Pentru orice locuitor din Oradea, Viena e de fapt mai aproape și mai accesibilă decât București, asta ca să nu mai vorbim de Budapesta, care e muult mai aproape.

Dr2005 a scris:
Dar cum ți se pare ideea de a avea aeroport internațional la Arad, la 50 km de cel din Timișoara?

Nu este vorba de "ideea de a-l avea", că nu trebuie construit acum. Deja l-au sufocat prin traseul ales pentru autostradă și probabil că se va închide în cele din urmă. Cel de la Giarmata e mult prea aproape și va câștiga competiția. Dar asta nu înseamnă că e treaba noastră să-i decidem închiderea. Poate va fi preferat pentru cargo, poate va fi utilizat într-o perioadă când cel de la Giarmata va fi indisponibil din diverse motive. Vom trăi și vom vedea.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4594
Reputatie : 5847
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Dum 11 Iun 2017, 18:26

Dupa Sovata in sus spre Praid, daca nu sint trenuri climatizate se pot deschide usile si astfel am gasit o portiune in care mai exista firul incalecat al liniei inguste




Sus In jos
rayldegm

avatar

Numarul mesajelor : 30
Varsta : 20
Localizare : Reghin, Mures
Reputatie : 295
Data de inscriere : 29/11/2016

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Lun 12 Iun 2017, 00:04

Ieri am facut cateva poze la gara din Campul Cetatii.
Se poate vedea, ca la iesirea din gara, spre Remetea, la "capatul" actual al liniei, exista o gramada de balast, pe urma lipseste linia in jur de 4-5 metri, dupa care continua, insa este acoperita de buruieni si de tufe. Din pacate, linia arata dezolant, de la Campul Cetatii pana la Targu Mures, eu unul m-am intristat destul de tare cand am vazut ca pana si astazi mai sunt portiuni pe linie care permit trecerea unui tren... Din pacate exista si portiuni, in care calea ferata a fost furata, sau suruburile au fost furate, sau portiuni in care linia este chiar spalata de raul Niraj.

Macazul de la intrarea in gara dinspre Sovata


Podul peste drum si raul Niraj


"Resicza 1890 B"


Capatul garii dinspre Remetea




Gramada de balast de la capatul liniei "functionale"




Dupa 4-5 metri de "pauza" linia continua


Sus In jos
Vale



Numarul mesajelor : 249
Varsta : 36
Localizare : Tirgu Mures
Reputatie : 2337
Data de inscriere : 08/12/2011

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 13 Iun 2017, 12:25

Lamureste-ma si pe mine despre care Remetea vorbesti: sunt 2 in zona, una devenita cartier al Tirgu Muresului si una in judetul Harghita, pe linia 400, deservita de statia Ditrau. Care din ele are vreo legatura cu pozele tale din Campu Cetatii?
Sus In jos
Norbi
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2568
Varsta : 23
Localizare : Bistrita
Reputatie : 5951
Data de inscriere : 19/04/2009

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 13 Iun 2017, 15:30

Probabil vorbeste despre comuna Eremitu, in maghiara Nyárádremete.
Sus In jos
rayldegm

avatar

Numarul mesajelor : 30
Varsta : 20
Localizare : Reghin, Mures
Reputatie : 295
Data de inscriere : 29/11/2016

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Mar 13 Iun 2017, 15:41

Da intradevar acum am vazut ca am scris Remetea in loc de Eremitu. Despre Eremitu era vorba.
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 306
Reputatie : 2164
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: .   Joi 29 Iun 2017, 17:54

Are cineva cumva vitezele din ultimul an (1997) de pe această magistrală? Care a fost viteza cea mai mare, și pe ce secțiune (între ce stații)? După câte-mi amintesc, pe locomotivă scria „viteza maximă = 50 kilometri pe oră”. Unde prindea această viteză? Pe ce porțiune? Am calculat după Mersul... din 1997 viteza medie de 22 km/o...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13606
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15902
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   Vin 30 Iun 2017, 09:42

L45H aveau viteza maximă 40 km/h. Mă îndoiesc că linia permitea mai mult.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)   

Sus In jos
 

408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)
» Mersul trenurilor Targu Mures(sosiri,plecari)
» 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni
» Filmulete din Targu Mures
» IR 1944: Satu M/Sighet/Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia
Pagina 8 din 8Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 400-