Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 205 : Babeni - Alunu

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2944
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5529
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Dum 24 Ian 2016, 21:56

Pai daca macazurile sunt inca in teren si deci exista macazuri in linia curenta, cum a fost desfiintata ca si HM ?!

Acele macazuri trebuie sa fie acoperite de un anumit tip de semnale:

-Ori de semafoare (semnale mecanice)

-Ori de acel disc galben- ceea nu cred (din cate stiu linia nu a fost transformata in sectie cu conducere centralizata)

Sau exista posibilitatea sa fi fost transformata din HM in "Post Ajutor Miscare", caz in care aceea doamna este acar, si deserveste/actioneaza acele macazuri si semafoarele (semnalele mecanice).
Sus In jos
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5766
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Lun 25 Ian 2016, 03:04

Sunt în teren, dar sunt incomplete. Semafoarele au fost anulate, sistemul nu mai poate fi utilizat.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6504
Reputatie : 8627
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Lun 25 Ian 2016, 11:08

Hai sa detaliem un pic situatia liniei...

Cand a fost gata Babeni - Alunu trenurile de calatori faceau cruci in Sirineasa (doua linii) si Popesti. Cernisoara a avut mereu o singura linie, nu stiu sa se fi facut cruci in Berbesti. Cel putin la cum erau facutemersurile nu cred. Sirineasa e o sumpla statie de 10-15 ani.

Detaliind situatia statiei Copaceni, harta arata acum cativa ani asa:



Linia rosia e 205, cu albastru e marcata fosta linie de carbuni de la Balteni, din nordul comunei, scoasa din teren acum cativa ani. Cu negru e incercuita zona cladirii statiei.

Revenind la vremurile bune ale liniei, Copaceni ava 4. Prima era pentru calatori, a treia directa si a patra infundata spre Babeni. Va rog sa ma corectati daca gresesc. Trenurile de calatori opreau pe directa atunci cand se putea, pentru ca de cele mai multe ori o garnitura de carbuni ocupa linia IV si uneori mai era una si pe linia III, dupa caz. Am prins cazuri, cand inca circula CFR-ul, sa astepte o naveta goala trenul de calatori de la Alunu.

De cand a fost scoasa din teren linia de la Balteni, linia IV din statia Copaceni a avut aceeasi soarta. Dupa preluarea liniei de operatorul privat au fost montate discuri rosii pe linii si doar a III-a mai e folosita, cel mai sigur din dorinta de a taia din cheltuieli.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2944
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5529
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Lun 25 Ian 2016, 11:41

Din pacate, aceasta linie ferata, ca si alte linii inaugurate sau aflate in constructie in anii 1980, in zona Olteniei (Targu Carbunesti- Albeni- Seciurile inaugurata in 1983, sau liniile Seciurile- Alunu si celebra Valcele- Post Ajutor Miscare Valcea), s-a confruntat cu acceiasi problema- alunecarile de teren si instabilitatea solului, datorita compozitiei geologice.

Din pacate, in anii 1980, probabil datorita politicii de economie si a grabei de a se inaugura cat mai repede linia, nu s-au realizat unele lucrari mai ample de consolidare a solului si stoparea definitiva a alunecarilor de teren, pentru asigurarea stabilitatii solului si implicit terasamentului.

Din aceasta cauza, chiar la inaugurarea liniei in 1986, VS era- asa reiese dintr-un raport de investigare a AFER a unui accident intamplat pe aceasta linie- doar 50 km/h.  Ori o VS decenta , pentru o linie secundara nou inaugurata, ar fi trebuit sa fie de 80 km/h.
Astazi poate cineva care locuieste in zona ne poate spune ce lucrari ar trebui efectuate la terasament si linie, pentru a se putea circula pe intreaga linie cu aceasta VS.

Insuccesul trenurilor de calatori in ultimii ani, pe aceasta linie, s-a datorat si vitezei de circulatii mici.
In 1990 un tren de calatori de la Babeni la Alunu parcurgea traseul in 1 h si 16 sau 20- 25 minute.
Astazi , daca linia ar permite o viteza de deplasare astfel incat un tren de la Babeni la Alunu sa parcurga traseul intr-o ora, si sa fie 4 sau 5 perechi/zi trenuri regio Ramnicu Valcea- Babeni- Alunu, cred ca ar aveea destui calatori.

In 1990 existau un numar de 4 statii pe aceasta linie, configuratia statiilor fiind (conform wikimapia) urmatoarea

1. Statia Popesti- Valcea.
    5 linii.
    De aici urma sa se construiasca o cale ferata, pe valea raului Luncavat, in lungime de cca 30 km. aceasta linie urma a deservi orasul Horezu, exploadarea miniera de acolo si cariera de calcar Bistrita.

2. Statia  Copaceni. Astazi desfiintata.
   Aveea 4 linii.
   De aici se desprindea o cale ferata industriala pentru exploadarea miniera Cerna/Balteni, si ea desfiintata.

3. Statia Berbesti
   6 linii.
   De aici se ramifica o cale ferata industriala pentru exploadarea miniera cu accelasi nume.

4.Statia Alunu
    7 linii.
    Se afla in satul Coltesti.
   De aici se ramifica o cale ferata industriala pentru exploadarea miniera Alunu.

In trecut mai exista si HM Șirineasa, cu doua linii.

Toate aceste statii si HM Șirineasa au fost/sunt prevazute cu instalatii tip SBW si semnalizare mecanica.

Care era compunerea trenurilor C si CM care circulau pe aceasta linie in 1990 ? Din cate stiu acestea erau deservite de statia de domiciliul, revizia de vagoane si remiza Râmnicu-Vâlcea.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6504
Reputatie : 8627
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Lun 25 Ian 2016, 11:53

Erau vagoane Dimitrov pe linia asta. A facut Marius compunerile trenurilor de pe linie pe vagonweb, dar nu mai gasesc link-ul.

Linia nu o sa se refaca niciodata pentru VS de 80 km/h, marfa circuland relativ ok acum acolo. Daca ar fi sa o aduci la 89 de kilometri pe ora ar trebui sa o refaci de la 0, ori asta inseamna investitii mari si cheltuieli de cateva ori mai mari pentru a duce carbunii de la mine la CET.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2944
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5529
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Lun 25 Ian 2016, 12:30

Pentru marfa da, este ok cum se circula acum!

Dar pentru calatori, nu poti sa-i atragi spre tren, daca acesta merge cu 30 sau chiar cu 50 km/h! Poti sa-i pui la dispozitie calatorului material rulant ultramodern si nou, dar daca circula cu asemenea viteze din cauza starii liniei, tot degeaba.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6504
Reputatie : 8627
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Lun 25 Ian 2016, 13:00

https://ro.wikipedia.org/wiki/Comuna_%C8%98irineasa,_V%C3%A2lcea
https://ro.wikipedia.org/wiki/Comuna_Pope%C8%99ti,_V%C3%A2lcea#Demografie
https://ro.wikipedia.org/wiki/Comuna_Cerni%C8%99oara,_V%C3%A2lcea
https://ro.wikipedia.org/wiki/Comuna_Cop%C4%83ceni,_V%C3%A2lcea
https://ro.wikipedia.org/wiki/Berbe%C8%99ti
https://ro.wikipedia.org/wiki/Comuna_Alunu,_V%C3%A2lcea

Uita-te cati locuitori au comunele deservite de linia asta. Tine cont ca doar Alunu ar fi strabatuta in lung de linie, erstul in lat, pozitionarea fiind in general N-S, iar a liniei E-V, fiind o zona de vai. Apoi gandeste-te ca populatia e imbatranita in zona, deci cine sa mai mearga cu trenul? Oricat mi-as dori sa fie iar trenuri de calatori in zona, gandeste-te ca si pe sosea, daca sint 20 de calatori intr-o masina de Valcea e bine.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2944
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5529
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Lun 25 Ian 2016, 13:12

Bun, dar ma gândesc ca si oamenii aia mai trebuie sa se deplaseze la resedinta de judet, chiar daca nu mai sunt navetistii din 1990, când industria valceana era foarte dezvoltata!

Nu stiu cati navetisti din satele si comunele deservite de aceasta linie mai merg la Oltchim sau la Hervil (ca sa citez doar cele mai renumite firme din judetul Valcea).
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6504
Reputatie : 8627
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Lun 25 Ian 2016, 13:15

Daca vrei putem povesti in privat despre asta, ca sa nu facem chat aici.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1079
Varsta : 61
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3956
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Mar 16 Feb 2016, 10:44

Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6504
Reputatie : 8627
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Mar 16 Feb 2016, 11:07

Ar fi trebuit sa fie, dar acum e praf terasamentul. Erau niste poze pe aici, pe forum, in care malul ori venise peste linii, ori fugise de sub ele. Ce e interesant e ca de la Tg. Carbunesti pana la Albeni (sau pana la Seciurile?) linia a fost electrificata. Cine stie ce s-ar fi putut intampla in sensul asta si pe 201 sau pe 205 daca ar fi fost oameni cu cap la MT dupa '89...
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1915
Varsta : 29
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5350
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Mier 05 Iul 2017, 05:39

Cursele din 1995:
http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=1996&relace=RO-205

În anul respectiv, vagoanele de bază erau dimitroavele vâlcene cu turnusul:

P 2076: Râmnicu Vâlcea(7:05) - Piatra Olt(9:42)
P 2075: Piatra Olt(12:30) - Râmnicu Vâlcea(14:48)

apoi 3Bafld se detașau și formau astfel:

C 2468/2469: Râmnicu Vâlcea(18:15) - Băbeni(18:48-19:00) - Alunu(20:19)
C 2832: Alunu(4:00) - Băbeni(5:20)
C 2457(*): Băbeni(7:08) - Râmnicu Vâlcea(7:51-7:56) - Călimănești(8:27)
C 2458(*): Călimănești(13:27) - Râmnicu Vâlcea(13:53-14:02) - Băbeni(14:42)
C 2837: Băbeni(15:49) - Alunu(17:12)
C 2470/2467: Alunu(18:02) - Băbeni(19:28-19:50) - Râmnicu Vâlcea(20:24)

(*) - pe distanța Râmnicu Vâlcea-Călimănești și retur, nu circulă sâmbătă și duminică

Celelalte 3 Bafld formau însă:

C 2456: Râmnicu Vâlcea(4:55) - Băbeni(5:25)
C 2831: Băbeni(6:00) - Alunu(7:19)
C 2834: Alunu(7:36) - Băbeni(8:56)
C 2835: Băbeni(10:20) - Alunu(11:39)
C 2840: Alunu(15:31) - Băbeni(16:51)
C 2829: Băbeni(0:45) - Alunu(2:04)
C 2830: Alunu(2:35) - Băbeni(3:55)
C 2833: Băbeni(8:25) - Alunu(9:51)
C 2836(*): Alunu(11:42) - Băbeni(13:01)
C 2838(**): Alunu(12:38) - Băbeni(13:57)
C 2455: Băbeni(15:50) - Râmnicu Vâlcea(16:27)

(*) - Nu circulă în timpul lucrărilor la linie
(**) - Circulă când se anulează 2836

Automotorul de pe 2842 venea de la Piatra Olt 2075 și apoi se atașa la 2468/2469.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Davee91

avatar

Numarul mesajelor : 49
Varsta : 26
Localizare : Herend / Máramarossziget
Reputatie : 1719
Data de inscriere : 31/12/2012

MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   Sam 15 Iul 2017, 16:43

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 205 : Babeni - Alunu   

Sus In jos
 

205 : Babeni - Alunu

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 205 : Babeni - Alunu
» Babeni - Alunu 17.08.2009
» Alunu - Seciuri
» Numerotarea liniilor cf din Romania
» Constructii si reconstructii de linii
Pagina 14 din 14Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-