Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Automotoare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 12 ... 24  Urmatorul
AutorMesaj
jionutz



Numarul mesajelor : 614
Varsta : 34
Localizare : Sat Calacea judetul Timis
Reputatie : 3088
Data de inscriere : 28/04/2010

MesajSubiect: Automotoare   Vin 07 Mai 2010, 08:57

Automotoare diesel
CFR Călători folosește automotoare diesel în general pentru servicii pe linii scurte sau puțin folosite. Excepția principală este introducerea în 2003 a automotorului Siemens Desiro care este folosit și pentru servicii InterCity pe distanțe mai lungi (ulterior și pentru trenuri Personale, Accelerate și Rapide), sub numele comercial Săgeata Albastră. În urma împărțirii CFR în mai multe societăți, unele automotoare au intrat în administrarea CFR Infrastructură sau CFR Marfă.

Nume Constructor Specificații și note Viteză maximă Anii construcției
Clasa 77 Malaxa București 88 KW(120-CP) putere. Automotor arhaic utilizat în special în zone rurale din Banat și Bucovina. În prezent sunt utilizate o mare parte si au intrat in serviciul de modernizare. 70 km/h 1935-1942
Clasa 78 Malaxa București Este prezentă în 2 variante, simplă (1 unitate) - 162 KW(220-CP) putere, înmatriculate la CFR cu seria 750 și dublă (2 unități) - 324 KW(440-CP)putere, înmatriculate la CFR cu seria 1000. Au fost construite 43 de exemplare din varianta simplă și 16 exemplare din varianta dublă. În prezent se află în exploatare 26 de exemplare din varianta simplă din care 12 pentru uzul administrației CFR și 14 pentru transportul de călători, din care AM 716 provenit din conversia AM 1016 rămas fară pereche dupa casarea lui AM 1024, în zonele Suceava, Tecuci și Constanța și 4 exemplare din varianta dublă, 3 la depoul Arad și 1 la Depoul Tecuci, restul fiind casate. 80/100 km/h 1939-1954
Clasa 79 Waggon bau Gorlitz 132 KW(179-CP)putere. Utilizate anterior de Deutsche Bahn și modernizate de MARUB Brașov. În perioada 1993 - 1996 au fost achiziționate 12 unități pentru a fi utilizate ca trenuri Personale. Sunt folosite în Timișoara și Satu Mare. 90 km/h 1960-1977
Clasa 92 Siemens AG - MARUB Brașov 485(658-CP)KW putere. Automotoare diesel hidraulice, identice cu clasa 628.4 a Deutsche Bahn. 2 sunt acum în serviciu, folosite în Transilvania. Fiecare conține 56 de locuri de clasa a doua. 120 km/h 1995
Clasa 96 (Desiro) Siemens AG 550(747-CP)KW. Automotoare diesel mecanice. 96 în serviciu. Sunt cunoscute sub numele Săgeata Albastră, după numele primelor automotoare introduse de CFR. 120 km/h 2003-2007


Automotoare electrice
În 2006 CFR a achiziționat mai multe rame electrice de la SNCF, tip Z6100, și de la CFL, tip 250 și 260, care sunt supuse unor modernizări și modificări la Remarul 16 Februarie Cluj și sunt folosite pentru trenuri personale. Ele au intrat deja în serviciu, fiind înmatriculate în clasa 58, asigurând serviciul pe rute precum Cluj-Napoca - Bistrița, Teiuș - Brașov, Brașov - Sf. Gheorghe, ca trenuri personale.

Există zvonuri despre posibila achizițonare a unor rame electrice, posibil de tip Pendolino, care vor fi folosite pe servicii InterCity pe relația Galați - București, Galați - Timișoara, București - Brașov și București - Constanța. Aceste trenuri vor avea viteză maximă de 220 km/h, fiind primele trenuri de mare viteză din România. CFR va achiziționa prin intermediul unei licitații 21 de rame electrice cu 3 vagoane și viteză maximă 160km/h, în perioada 2007-2008, de la Siemens, Bombardier sau Alstom.

O ramă de șase vagoane construită de Electroputere a fost în faza de prototip din 1990, dar nu a intrat în serviciu deoarece a avut probleme cu frânele și motorul în timpul testării inițiale.


Nume Constructor Specificații și note Viteză maximă Anii construcției
58 Alstom, Carel și Fouché 615 KW(835-CP putere. Automotor din inox folosit pentru trenurile de periferie de SNCF (versiunea cu 3 vagoane) și CFL (versiunea cu două vagoane), transformate și modernizate de Remarul 16 Februarie Cluj pentru a funcționa ca trenuri Personal. 120 km/h 1965-1970
Sus In jos
adriandavid



Numarul mesajelor : 11
Varsta : 27
Localizare : Mioveni
Reputatie : 2368
Data de inscriere : 29/06/2010

MesajSubiect: Re: Automotoare   Lun 19 Iul 2010, 22:57

Salut,
Ce automotor este : http://gb.bahnorama.com/news/index.php/news,136,%C3%96BB [de la 0:48 pana la 1:55]??
Seamana cu automotoarele Desiro, dar sunt mai mari si mult mai frumoase.
CFR ul de ce nu a cumparat asa ceva ??? a25
Sus In jos
Norbi
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2524
Varsta : 23
Localizare : Bistrita
Reputatie : 5653
Data de inscriere : 19/04/2009

MesajSubiect: Re: Automotoare   Mar 20 Iul 2010, 08:32

adriandavid a scris:
Salut,
Ce automotor este : http://gb.bahnorama.com/news/index.php/news,136,%C3%96BB [de la 0:48 pana la 1:55]??
Seamana cu automotoarele Desiro, dar sunt mai mari si mult mai frumoase.
CFR ul de ce nu a cumparat asa ceva ??? a25

Acele automotoare daca nu ma insel sunt FLIRT-uri, adica versiunea electrificata a sagetilor !!! MAV are destul de multe automotoare de acest fel !!!
Sus In jos
FeroFan97



Numarul mesajelor : 390
Varsta : 19
Localizare : Sfîntu Gheorghe
Reputatie : 2912
Data de inscriere : 06/02/2010

MesajSubiect: Re: Automotoare   Mar 20 Iul 2010, 08:58

Nu e FLIRT,e Talent.MAV are 10 buc.Talentul a facut Bombardier,FLIRT-ul a facut STADLER.S nu e versiunea electrificata a lui Desiro!
FLIRT



Bombardier Talent


Siemens Desiro Electrificat
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Automotoare   Mar 20 Iul 2010, 09:02

FLIRt -ul a fost si la expozitie in Bucuresti dar se pare ca CFR nu a mai achizitionat.
Sus In jos
spsdc7



Numarul mesajelor : 125
Varsta : 50
Localizare : GALATI /CIMPULUNG MOLDOVENESC
Reputatie : 2339
Data de inscriere : 24/11/2010

MesajSubiect: Re: Automotoare   Mier 01 Dec 2010, 10:45

automotoare intr-o gara din Atena. Imi pare rau de calitate.


Sus In jos
Razvan



Numarul mesajelor : 599
Varsta : 30
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 3067
Data de inscriere : 14/04/2010

MesajSubiect: Re: Automotoare   Mier 01 Dec 2010, 13:56

Poi si de cele ale RegioTrans-ului nu zice nimeni nimic?...sau de cele ale TFG -ului de care sunt foarte interesat(clasa 76 daca nu ma insel)...am vazut doar poze cu ele dar specificatii tehnice nimic...stim doar viteza maxima si cam atat...dar oare ce pot.cat consuma etc....nimic...poate stie cineva mai multe...
Sus In jos
roadster



Numarul mesajelor : 25
Reputatie : 2263
Data de inscriere : 25/10/2010

MesajSubiect: Re: Automotoare   Joi 02 Dec 2010, 17:53

Buna idee. Niste date tehnice cu cele care circula la noi, atat cfr cat si alti operatori.Sau macar linkuri spre ele.
Off: eu votez Talento.Par mai confortabile decat restul. Wink
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5683
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7800
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: 3 generatii   Joi 24 Feb 2011, 12:28


trei generatii,Gara de Nord,23.01.2011
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Automotoare   Joi 24 Feb 2011, 14:32

Erau bune niste Desiro electrice pentru Bucuresti-Predeal , Bucuresti-Brasov in regim cadentat la fel cum erau bune si pentru Bucuresti-Focsani , Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Buzau-Galati tot in regim cadentat si tarifate ca accelerat la cum arata pozele cu interiorul.

De ce nu cumpara CFR asa ceva ??

Am citit pe forum ca sunt interesati de automotoare Diesel si nu electrice, este adevarat si asta ca este nevoie de trenuri scurte pe motorina pentru liniile neelectrificate dar pentru cele electrificate acolo unde au scazut drastic nr calatorilor e bine sa vedem EA cum trage 2-3 vagoane ??
Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3484
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Automotoare   Joi 24 Feb 2011, 14:53

Caravelle (automotor)

Caravelle este denumirea generică dată unei familii de automotoare duble, diesel, construite în Franța între 1963 și 1981. Cele patru serii de automotoare sunt: X 4300, X 4500, X 4630 și X 4750 / X 4790, la care se adaugă și variațiile X 4900 (cu 3 vagoane) și X 94750 (rame poștale). Potrivit anumitor surse, porecla „Caravelle” provine de la avionul cu același nume, lansat cu câțiva ani înainte.

În Franța, automotoarele din aceste serii sunt scoase treptat din circulație și înlocuite cu seriile X 72500, X 73500 și AGC. Automotoarele vechi sunt casate sau vândute unor alți operatori. Modelele X 4300 și X 4500, produse în aceeași perioadă, sunt folosite în România de operatorii privați Regiotrans, Regional și T.F.G. (acest operator a închiriat automotoare de la Regiotrans).

Fiecare unitate dublă este formată din doua șasiuri, o unitate motoare și o remorcă (cu numele de cod XR 8300 / XR 8500). Dimensiunile exterioare ale cutiilor sunt identice, însă prezența motorului și a restului de subansambluri destinate tracțiunii face ca cele doua unități să difere din punct de vedere al compartimentării interioare. Automotorul dispune de 3 grupuri sanitare, dar nu este dotat cu instalație de climatizare. Ușile pivotante sunt cu acționare manuală.

Modelele X 4300 și X 4500 au fost produse între 1963 și 1970 în 121, respectiv 98 de exemplare. Au fost urmate, între 1971 și 1977 de X 4630 (133 de exemplare în total) și apoi de X 4750, produs în 50 de exemplare în 1977-1978.
Transmisia automotoarelor folosite în România este una mecanică, ambreiajul hidraulic și cutie manuală în 8 trepte. Forța motorului este transmisă prin ax cardanic, doar unul din cele 4 boghiuri ale ramei fiind motor. Boghiul motor este de tip Y204 (cele nemotoare de tip Y205), toate având ampatamentul de 2500 mm iar diametrul roților de 860 mm. Suspensia are doua trepte, o treapta primară asigurată de arcuri elicoidale și o treapta secundară, prin arcuri elicoidale și balansiere laterale.

În variantele ulterioare s-a introdus transmisia hidraulică Voith.
Serie Motor Dimensiune Tonaj Viteza Capacitate transport persoane
X 4300 Poyaud (295 kW) 21240 x 2888 x 3470 59,4 120 141
X 4500 Saurer (330 kW) 21240 x 2888 x 3470 60,6 120 133 - 141
X 4630 Saurer (330 kW) 21300 x 2888 x 3470 62,1 120 133 - 141
X 4750 Saurer (440 kW) 21300 x 2888 x 3470 60/67,5 140 133

sursa Wikipedia
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3721
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Automotoare   Sam 26 Mar 2011, 01:50

Sa vina, ca le asteptam cu bratele deschise. Numai de-am sti sa le exploatam, ca deocamdata cu Desiro ne-am facut de ras. Am dat o caciula de bani ca sa ne uitam cum stau la gard.
Acuma, daca tot suntem pe thread generic, sa nu deschid altul...are cineva vreo poza, ceva mai concret despre Adh001 si 002? automotoarele alea cica facute pentru bulgari, care au fost refuzate, apoi rapid casate, etc etc. Prin tot netul nu gasesc decat descrierea scurta, de trei randuri, din Jurnalul Feroviar, insa altceva...mai nimic. Daca stau sa ma gandesc, e singurul automotor post-VVW2 pe care nu l-am vazut la fata. Un usor mister, as zice, intrucatva explicabil datorita duratei foarte reduse de viata.
De asemenea, si despre Ade001 si 002, Sagetile Albastre originale din 1959, poate spune cineva daca initial aveau si vagoane de dormit, sau din start au fost doar cl I si II? tot de pe net, apar diverse pareri cum ca ar fi avut (sau ar fi trebuit sa aiba) si compartimente speciale...folclor? Iar intrebarea 2...se stie ca ultima ...sa zicem...rama Ade a murit intr-o perioada postdecembrista neprecizata, in depoul Arad, fiind distrusa si apoi casata ca urmare a unui incendiu cauzat de boschetari. Dar prima din cele doua rame, cand si de ce a disparut?
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 4701
Reputatie : 7196
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Automotoare   Sam 04 Iun 2011, 15:45

Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5503
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: Automotoare   Sam 04 Iun 2011, 20:31


DSCF0064 by MariusD2011, on Flickr
Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5503
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: Automotoare   Vin 17 Iun 2011, 11:03

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Automotoare   Astazi la 16:39

Sus In jos
 

Automotoare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Automotoare DESIRO
» Automotoare EN-57
» ALTE TIPURI DE AUTOMOTOARE
» Automotoare clasa 77 Malaxa
» Automotoare RegioTrans (2)
Pagina 1 din 24Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 12 ... 24  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: AUTOMOTOARE SI RAME ELECTRICE-