Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3906
Reputatie : 6806
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Lun 08 Aug 2016, 14:25

O fi pentru linia Dorohoi-Leorda, insa n-au trenuri de calatori. Smile
Viteza stabilita pe sectia Letcani-Dorohoi este de 80 km/h la calatori.
Sus In jos
DAS 2011



Numarul mesajelor : 222
Reputatie : 2133
Data de inscriere : 18/09/2011

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Lun 08 Aug 2016, 21:25

De unde ati scos consumurile astea, nici avioanele nu consuma atat?  Un DA 060 are un consum de cca 80-90 kg / h la mers constant, la relieful si tonajul de pe Letcani - Dorohoi, iar un automotor RT consuma cca 25-28 kg / h.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5674
Varsta : 49
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 7788
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Lun 08 Aug 2016, 21:48

avioanele lung-curier consuma cam 8 tone/ora
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9219
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11858
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Lun 08 Aug 2016, 22:37

DAS 2011 a scris:
De unde ati scos consumurile astea, nici avioanele nu consuma atat?  Un DA 060 are un consum de cca 80-90 kg / h la mers constant, la relieful si tonajul de pe Letcani - Dorohoi, iar un automotor RT consuma cca 25-28 kg / h.

Cel mai mare consum văzut la un LDE2100 fost 6.2kg/min la 600 rot/min la viteza de 57 km/ h tonaj 400 t tren de marfa estimările de consum sunt relative si depind de multi factori
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Lun 08 Aug 2016, 23:27

Scuze, am pus un zero în plus, sunt 300 litri pe oră. 3000 clar nu aveau cum să fie, când rezervorul are 4000 l.


Din diagrama de mai sus se pot calcula consumurile specifice în funcție de putere (pe diagramă e consumul pentru 1/4, 2/4, 3/4 și 4/4 din puterea nominală de 2100 CP).

Media e undeva pe la 176 g/CP*h. La jumătate din puterea nominală asta înseamnă 176 g/CP*h * 1250 CP = 220.000 g/h.
Densitatea motorinei este de 835 kg/m3. Asta înseamnă 835 g/l. Așa că locomotiva noastră, la 50% din putere va consuma 220.000/835 [(g/h)/(g/l)] = 263,473 l/h.

(din ,,LOCOMOTIVA DIESEL ELECTRICĂ 060-DA DE 2100 CP - – construcție, întreținere și exploatare –", Dan Bonta, Ed. ASAB, București, 2003)

Nu cunosc consumurile specifice de la X4500 sau alte automotoare, dar mi-au ajuns pe la urechi niște măsurători experimentale: X4500 cu transmisie mecanică: 65 l/100 km în regim de IR, 80 - 100 l/100 km în regim de R.

Later edit: am greșit la calcule, 1/2 din putere înseamnă 1050 CP, nu 1250 CP, deci consumul e de 221 litri/h.

_________________
:TTT:


Ultima editare efectuata de catre Dr2005 in Mier 10 Aug 2016, 09:21, editata de 1 ori
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
laurentzu



Numarul mesajelor : 211
Varsta : 31
Localizare : Iasi
Reputatie : 393
Data de inscriere : 08/06/2016

MesajSubiect: Consum Locomotive   Mier 10 Aug 2016, 09:12

Multumesc de raspuns. Mi-am facut o buna idee asupra consumului.
Ce am mai remarcat la automotoarele acestea, si probabil e valabil si la locomotivele normale dar e mai greu sa iti dai seama pentru ca nu calatoresti efectiv in ea, e ca dupa ce prindea o viteza buna , sa zic viteza maxima admisa , si daca linia ii permitea sa zic daca nu era deal, sau curbe prea sinuase, atunci motorul era "scos practic din viteza", nu stiu excat denumirea in cazul motoarelor, dar se auzea exact efectul acela de la masina cand scoti masina din viteza. Acest lucru probabil ajuta la scadea drastica a consumului pe acea portiune.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 715
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3360
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Mier 10 Aug 2016, 10:37

laurentzu a scris:
Multumesc de raspuns.
Ce am mai remarcat la automotoarele acestea, si probabil e valabil si la locomotivele normale dar e mai greu sa iti dai seama pentru ca nu calatoresti efectiv in ea, e ca dupa ce prindea o viteza buna , sa zic viteza maxima admisa , si daca linia ii permitea sa zic daca nu era deal, sau curbe prea sinuase, atunci motorul era "scos practic din viteza", nu stiu excat denumirea in cazul motoarelor, dar se auzea exact efectul acela de la masina cand scoti masina din viteza. Acest lucru probabil ajuta la scadea drastica a consumului pe acea portiune.
  Nu are motiv sa ramana pe pozitia maxima, ea se foloseste la demaraj sau alte situatii care impun asta,in rest controlerul sta pe pozitie intermediara de mers  ce permite mentinerea constanta a vitezei,sau  se merge  lansat ,adica circula cu o viteza maxima ,pe o distanta data,si apoi inchide complet acceleratie( controlerul), trenul circuland pe baza inertiei (  forta vie ).
 In anumite conditii este benefic,nu numai pentru consum ci si pentru uzura,conditii de mers .
 
In privinta AMX la cele dotate cu T.H. consumul este mai mare cu circa 15-20 % fata de cele dotate cu  C.V. datorat  modului cum se face transmiterea efortului la osiile motoare.

Dragos calculul se apropie de adevar,insa tine cont ca LDE 2100 cp are disponibil maxim pentru tractiune 1960 cp ,restul de 140 pentru serviciile auxiliare, adica la 1/2 ai 980 cp+ cel mult inca 140cp cu toate serviciile auxiliare in functie.
Sus In jos
laurentzu



Numarul mesajelor : 211
Varsta : 31
Localizare : Iasi
Reputatie : 393
Data de inscriere : 08/06/2016

MesajSubiect: Dorohoi   Mier 10 Aug 2016, 13:02

La intrarea in Dorohoi am vazut ca sunt vreo 2 limitari de viteza de 10km pe ora din cauza unor sosele. Mai sunt vreo doua pe traseu cred de 30 la ora tot la unele treceri peste sosele. Care ar fi costurile instalarii unor dispozitive luminoase puse pe sosea ? De asemenea cum functioneaza acestea, trebuie un personal sa le actioneze sau acestea se declanseaza automat? E jenant ca din cauza unor sosele sa bagi restrictii de 10 km la ora. Cred ca au mai fost discutii pe aici despre asta.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2363
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4715
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Mier 10 Aug 2016, 13:30

A mai fost discutia asta. Nu stiu exact ce prevede codul rutier in aceasta privinta, dar ar trebui (eventual modificat codul rutier) ca

-Acolo unde nu exista instalatii SAT sau BAT ori bariere manuale (mecanice), semnalizarea trecerii la nivel cu calea ferata sa se faca prin indicator rutier tip Crucea Sfantului Andrei, iar in zona tuturor pasajelor de nivel cu soselele (indiferent ca acele pasaje sunt prevazute cu instalatii SAT sau BAT, cu bariere manuale ori cu indicator tip Crucea Sfantului Andrei), sa nu existe absolut nici o limitare sau restrictie de viteza pentru trenuri, care sa circule pe acele pasaje de nivel cu viteza stabilita.

-Asigurarea la trecerea la nivel cu calea ferata (indiferent de felul cum este semnalizata aceea trecere), revine in totalitate in sarcina conducatorilor auto, si mi se pare o mare prostie si tampenie a pune restrictie sau limitare de viteza pentru trenuri, din cauza unor soferi prosti, dobitoci sau inconstienti, care nu se asigura corespunzator la trecerea la nivel cu calea ferata!
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 715
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3360
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Mier 10 Aug 2016, 13:37

laurentzu a scris:
La intrarea in Dorohoi am vazut ca sunt vreo 2 limitari de viteza de 10km pe ora din cauza unor sosele. Mai sunt vreo doua pe traseu cred de 30 la ora tot la unele treceri peste sosele. Care ar fi costurile instalarii unor dispozitive luminoase puse pe sosea ? De asemenea cum functioneaza acestea, trebuie un personal sa le actioneze sau acestea se declanseaza automat? E jenant ca din cauza unor sosele sa bagi restrictii de 10 km la ora. Cred ca au mai fost discutii pe aici despre asta.
Au mai fost ,dar revenind, la sticla este una de 10km/h motivata de lipsa de vizibilitate datorata cantonului ( care din motive tipice romanilor) nu poate fi demolat ( cica apartine de fabrica),si care este nejustificativa pentru a fi dotata cu SAT(BAT),traficul rutier fiind foarte redus ,eu personal as fi desfiintat pasajul in cauza si as fi introdus limitarea de 10 la celalat pasaj ,de dupa pod; a doua limitare este de 15km/h la intrarea in statie datorita reglementarilor dupa care functioneaza calea ferata ,si care impune limitarea vitezei maxime a trenurilor care intra in statii terminus ,sau in statii infundate ,stabilita la viteza de 15km/h ( motivul este acela de a diminua pagubele in situatii periculoase!) .
Dat fiind traficul rutier de pe drumurile care se intersecteaza cu CF in cauza, si costurile oarecum ridicate pentru aceste instalatii ,nu cred ca vom vedea prea repede semnalizari luminoase la trecerile la nivel.
Sunt limitari de viteza ,si se vor mai monta altele deoarece organismul feroviar de stat a constat ca trebuie impuse masuri suplimentare la trecerile la nivel pentru a se evita surprinderile care au ca urmari decedati.
Varianta simpla de functionare a SAT/BAT presupune un punct de alimentare cu energie electrica a instalatiei ( subterana prin cabluri plus baterii de acumulatori pentru rezerva) un dulap de comanda ( care comanda si controleaza automat instalatia si anexele sale, fie in linie curenta,fie in apropierea unei statii,caz cand poate fi controlata si de IDM in cauza), cate un semnal de avarie la trecerea la nivel pentru circulatia trenurilor si doua circuite de cale ( care controleaza starea de liber/ocupat a linie in apropierea respectivei treceri),cate unul pe fiecare sens al firului de circulatie simplu; in momentul in care trenul ocupa respectiva portiune de linie care este controlata ( practic inchide circuitul electric din cale prin ansamblul osie montata ) instalatia care supravegheaza si comanda ,primeste informatia si comanda aprinderea lampilor rosii intermitende ,stinge lumina alba clipitoare (si apoi inchiderea semicumpenelor daca este cazul) .
Cand instalatia are un defect ,lumina rosie a semnalului de avarie ramane aprinsa,fapt ce presupuen circulatia trenului in anumite conditii!
Sus In jos
laurentzu



Numarul mesajelor : 211
Varsta : 31
Localizare : Iasi
Reputatie : 393
Data de inscriere : 08/06/2016

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Mier 10 Aug 2016, 13:57

Multumesc pentru explicatie.
Sus In jos
DAS 2011



Numarul mesajelor : 222
Reputatie : 2133
Data de inscriere : 18/09/2011

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Mier 10 Aug 2016, 18:34

Dragos nu te contrazic in privinta consumurilor teoretice, insa in practica stiu ca depourile folosesc alte norme printre care consumul la remorcere la DA 060 este 0.80 kg / km x 100 t.brute remorcate. In cazul liniei Iasi - Dorohoi, un tren de 250 t.brute care parcurge in 4 ore cei 154 km, rezulta 0.80*2.5*154 / 4 ore = 77kg / h. In concluzie cam 310 kg. o trasa ( fara combustibilul necesar mentinerii in stare calda ). In cazul automotoarelor RT, stiu de la un mecanic consumul de 25-28 kg./h. Cred ca daca s-ar consuma 200-300 kg./h, tractiunea cu DA nu ar mai avea nici o sansa in fata concurentei auto unde un microb de 16 locuri + X calatori in picioare consuma 12-13 l / 100 km !
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Mier 10 Aug 2016, 19:00

Mi se pare puțin 0.80 kg / km x 100 t.brute remorcate. Pe principiul ăsta, un DA care merge cu 2 vagoane de la București la Pitești într-o oră consumă 0,8 kg * 2 * 100 km (am rotunjit distanța la 100 km) = 160 kg. Ținând cont de densitatea motorinei, asta înseamnă 191 litri.
Un Desiro pe aceeași distanță consumă cam 75 litri. Un ansamblu de 3 Desiro deja înseamnă 225 litri. 3 Desiro de 72 locuri = 216 locuri. Dacă vagoanele alea trase de DA sunt etajate, deja ai 240 locuri la un consum mai mic... De asta zic că nu mi se pare OK formula ta, că dacă DA-ul era atât de avantajos în trafic nu s-ar mai fi cumpărat Desiro.

Consumul la automotorul cu transmisie mecanică nu poți să îl calculezi la oră, ci la distanță. Pentru că transmisia mecanică poți să o decuplezi la nevoie, pe când transmisia electrică nu. Iar din valorile tale, rezultă că un DA e doar de vreo 3 ori mai ,,lacom" decât un automotor... asta deși motorul de DA e de 5 ori mai puternic, iar locomotiva în sine e aproape la fel de grea cât un automotor.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DAS 2011



Numarul mesajelor : 222
Reputatie : 2133
Data de inscriere : 18/09/2011

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Mier 10 Aug 2016, 22:03

Pai sa stii ca 3 automotoare consuma aproape cat DA-ul, avantajul automotoarelor este flexibilitatea, pot circula si cate 1,sau 2. Parca pe forum a fost editata fisa tehnica, nu am gasit-o acum, dar cred ca un Desiro are 2 motoare de aproximativ 500 CP, deci aproape jumatate cat un DA. Poate un coleg mai in tema ma poate lumina.
Sus In jos
laurentzu



Numarul mesajelor : 211
Varsta : 31
Localizare : Iasi
Reputatie : 393
Data de inscriere : 08/06/2016

MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Joi 11 Aug 2016, 14:18

DAS 2011 a scris:
Pai sa stii ca 3 automotoare consuma aproape cat DA-ul, avantajul automotoarelor este flexibilitatea, pot circula si cate 1,sau 2. Parca pe forum a fost editata fisa tehnica, nu am gasit-o acum, dar cred ca un Desiro are 2 motoare de aproximativ 500 CP, deci aproape jumatate cat un DA.  Poate un coleg mai in tema ma poate lumina.

Prin comparatie o Malaxa ce consum are? Banuiesc ca mult mai mic.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi   Astazi la 16:24

Sus In jos
 

608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 608 : Letcani - Dangeni - Dorohoi
» 608: Dorohoi - Dângeni - Lețcani - Iași
» Saveni (609)
» Dorohoi (608)
» 512 : Leorda - Dorohoi
Pagina 10 din 11Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-