Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 606 : Iași - Pașcani

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3902
Reputatie : 6797
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Mar Apr 09, 2013 11:10 am

Jhonyla a scris:
Eu niciodata nu am inteles de ce au denumit asa statiile
desi gara e in alta localitate ei au denumit-o cu numele localitatii de langa

Nu e un caz singular. De exemplu: HM Brosteni (701) se afla pe teritoriul localitatii Ion Roata si totusi denumirea a fost atribuita dupa numele localitatii vecine Brosteni.
Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3476
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Mar Apr 09, 2013 11:17 am

stiu ca nu este singular dar ma intreb de ce
Ciceu vad ca a devenit Siculeni ( mi se pare ca asa se numeste si localitatea care o deserveste)
Zlatarei (201) cred ca este mai aproape de Stefanesti
revenind la 606
in Podu Iloaiei pe google maps vad ca linia de la Harlau vine dintr-o directie gresita ...
sau mi se pare mine?
ca dupa ce arata aceasta harta trenurile trebuie sa schimbe sensul...
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10893
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Mar Apr 09, 2013 11:20 am

Probabil la constructia liniei localitatea de langa gara nu exista si denumirea a fost data de o localitate mai apropiata.
Alta explicatie ar fi ca o gara primeste numele comunei pe teritoriu careia se afla si nu al satului. Exemplu gara Cacica se afla pe teritoriul satului Pârteștii de Sus, sat care ține de comuna Cacica.

La Podu Iloaiei se rebrusează ca se se poată ajunge la Iași
Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3476
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Mar Apr 09, 2013 11:21 am

Smile Multam Vlad
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 945
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3580
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Mar Apr 09, 2013 4:09 pm

IonutCFR2009 a scris:
In zona fostei H. Helesteni (km 7+577) se afla o balastiera ce putea fi deservita prin CF in trecut.

La Helesteni nu a fost niciodata balastiera. E putin...mai sus decat albia Siretului. Si pe sosea (DN 28A) se urca un deal destul de mare ca sa ajungi la Ruginoasa. Cea mai apropiata balastiera a fost langa podurile de sosea si CF la iesirera din Pascani spre Ruginoasa.
In legatura cu denumirea probabil era o chestie de orgoliu intre cele doua comune, Ruginoasa si Helesteni. In acea perioada probabil exista un drum care lega direct localitatea Helesteni cu halta omonima fara a trece prin Ruginoasa.Daca tinem cont si de traditionalele batalii din Ruginoasa care se petrec in fiecare an in ajunul anului nou pentru suprematie...era explicabila iesirea separata.
Sus In jos
DanyCfrPascani
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 561
Localizare : Pascani , jud Iasi
Reputatie : 2029
Data de inscriere : 03/12/2012

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Vin Mai 03, 2013 12:38 pm

Apus in Grupa Tehnica Pascani ( M606 ) Very Happy


Sunset On M606 by DanyCfrPascani, on Flickr
Sus In jos
http://www.flickr.com/photos/danycfrpascani/
kasapis2007
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 615
Varsta : 21
Localizare : Bucuresti/Suceava/Dornesti
Reputatie : 2974
Data de inscriere : 03/08/2010

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Mier Aug 28, 2013 7:22 pm

Între Târgu Frumos și Pașcani,20.08.2013













Sus In jos
http://www.youtube.com/user/kasapis2007?feature=mhee
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4698
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Linia 606   Sam Sept 07, 2013 11:53 am

Pe aceasta sectie vad ca sunt destul de multe perechi de regio-uri (nu mai putin de 10 perechi de la CFR-Calatori + una de la Regiotrans!)- chiar mai multe decat in 1990!
Am avut ocazia sa calatoresc cu R 5404 si din fericire erau destui calatori! Daca la toate cele 10 perechi este asa, atunci e foarte bine.

Din pacate materialul rulant folosit de CFR-Calatori (EA+ doua vagoane 26-26) este total neeconomic- ar fi bune niste rame electrice noi (de exemplul aceea rama care urmeaza sa fie prezentata de "electroputere"), care sa penduleze intre Iasi si Pascani.

Din pacate traficul de marfa foarte slab- doar doua marfare am vazut (unul cu vagoane-cisterna, altul cu vagoane EACS).
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 1922
Varsta : 25
Reputatie : 3783
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Sam Sept 07, 2013 1:09 pm

Pe 4 septembrie am mers cu 5402 si a fost pentru prima data cand am vazut cele mai multe marfare pe aceasta sectie. In Letcani erau vagoane pentru cereale de la Rolling Stocks care erau odata la CFR Marfa, in Podu Iloaiei erau Eacs-uri ,un EC de la VTR si un LDH tot la VTR, in Tg. Frumos era un vagon de la DB SK pentru piatra, iar in Sirca am vazut pentru prima data un marfar pentru cereale de la CFR Marfa cu o locomotiva LDH clasa 84.
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 1922
Varsta : 25
Reputatie : 3783
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Sam Sept 07, 2013 10:56 pm

Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10893
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Dum Sept 08, 2013 8:05 am

Ca fapt divers, la un moment dat, cred că în perioada celui de-al Doilea Război Mondial, aproape toate liniile actualei regionale Iași erau cu, sau și cu ecartament larg.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2023
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4654
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Dum Sept 08, 2013 2:28 pm

Bagati de seama, e "poza 3D". Progresul...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4698
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Linia 606   Dum Sept 08, 2013 7:48 pm

In legatura cu liniile de ecartament larg :

-in 1874 se construieste linia de ecartament larg Iasi- Ungheni
-in 1877 peste ea se incaleca si o linie de ecartament normal;
-in 1890 o data cu constructia liniei Nicolina- Vaslui se construieste si vechea gara Nicolina (actuala "gara interna")
Probabil dupa 1900 (cand este facute aceea fotografie) linia de ecartament larg se limiteaza la Nicolina, nemaiajungand pana in gara Iasi.

-1918: Basarabia se uneste cu Romania, iar, pana in 1921-1924, toate liniile de ecartament larg din Basarabia (si implicit si cele din apropierea fostei granite) sunt trecute la ecartament normal;

-perioada interbelica: se pun bazele triajului de la Socola

-al doielea razboi mondial: Basarabia trece succesiv la URSS, apoi la Romania si din nou la URSS. Starea de razboi nu a permis efectuarea de mari lucrari de schimbare a ecartamentului liniilor;

-dupa 1950: in contextul "normalizarii" relatiilor romano-sovietice, si pentru facilitarea tranzitului trenurilor sovietice din Romania (in special cele ce transportau bogatiile jefuite din Romania de catre sovietici), se realizeaza o linie larga (suprapusa peste cea normala), de data asta numai pana in triajul de la Socola.

-1952-1954 este construita gara internationala Nicolina, concomitent cu cea internationala din Giurgiu-Nord (daca va uitati design-ul este asemanator), pentru facilitarea tranzitului trenurilor de calatori din Bulgaria si Romania spre URSS;

-probabil undeva in anii 1960-1967: sunt construite instalatiile de translatie (schimbarea boghiurilor) de la: Vadu Siret, Ungheni URSS si Socola, pentru eliminarea transbordarii marfurilor si calatorilor.

Scuze de off-topic, dar am vrut sa aduc cateva precizari referitoare la evolutia situatiei liniilor incalecate din apropierea Iasu-lui!
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 1922
Varsta : 25
Reputatie : 3783
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Dum Noi 03, 2013 12:41 am

La trecerea la nivel de la Uricani-Antibiotice s-a introdus restrictie de viteza.
Sus In jos
alinx3330



Numarul mesajelor : 167
Varsta : 31
Localizare : Iasi
Reputatie : 2405
Data de inscriere : 23/10/2010

MesajSubiect: hy   Dum Noi 03, 2013 8:11 pm

nu i restricite ii limitare si e incepand de a doua zi de cand a fost accidentul de la uricani cu cei 11 morti asa au gandit marii iluminati de la AFER ca masura de siguranta si apoi ne intrebam de ce trenurile fac atat de mult dintr o statie in alta sau de la o destinatie la alta.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 606 : Iași - Pașcani   Astazi la 8:01 pm

Sus In jos
 

606 : Iași - Pașcani

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Pașcani (500)
» Depouri si remize
» M500: Falticeni - Dolhasca - Pascani - Roman - Bacau [2008]
» Diverse despre cainii de oi
» 608: Dorohoi - Dângeni - Lețcani - Iași
Pagina 5 din 11Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-