Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 604 : Crasna - Husi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 24 ... 43, 44, 45
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2663
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5153
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   Mar 20 Sept 2016, 21:34

https://youtu.be/pLdgGzvpNSI

Cu trenul P 6434 Vaslui- Crasna- Husi, 8 septembrie 2011 (yutub- postat de "transcfr18").

https://youtu.be/y7rVu9oqtSw

REMEMBER cu trenul de la Iasi la Husi, 1 iulie 2011


Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2663
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5153
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   Mar 20 Sept 2016, 21:46

https://youtu.be/h6iNtOnGS6E

Un reportaj din ianuarie 2012 de pe televiziunea TVT! Cel care vorbeste este domnul Aurel (care in 1982 s-a angajat in statia CFR Husi ca sef de manevra, iar in ianuarie 2012 era "revizor de ace" in statia Husi).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2663
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5153
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   Mier 29 Mar 2017, 09:30

Si o mica descriere a zonei inconjuratoare statiei CFR Husi, poate- recunosc- intr-o anumita masura- "nostalgica". Sper ca informatiile prezentate sa fie interesante. Perimetrul statiei CFR Husi este delimitat de: Strada Garii, Strada Saca, Baza de receptie a cerealelor, Aleea Garii si Strada Dobrina. In 1990 existau cateva obiective economice importante in apropierea statiei CFR Husi:


1. Baza de receptie a cerealelor, care era deservita de linia 1B (Directa) din statia CFR. Pe aceasta linie puteau fi garate cca 6-7 vagoane de cereale UAGPS. Accesul rutier in baza se realizeaza de pe strada Saca. Era intens utilizata in 1990, cand aici se aduceau cereale de la CAP-uri si IAS Husi, pentru a fi incarcate in vagoane.
Strada Saca , pe o portiune, trece chiar printre hambarele bazei de receptie. Astazi, baza este in proprietatea cunoscutul om de afaceri si fost arbitru de fotbal vasluian Adrian Porumboiu (care a cumparat fosta Comcereal Vaslui, dar si hotelul din Vaslui, hotelul din Husi, campingul Dobrina, terenuri agricole, etc), insa este rar utilizata.




2. Langa baza de receptie a cerealelor exista si moara Ceahlaul (tot foarte rar utilizata), iar in trecut si o unitate de panificatie (astazi doar ruina).



3. Fostul depozit PECO/Petrom. Dupa ce a fost modernizat in anii 90, dupa privatizarea Petrom, a fost pur si simplu complet demolat! Astazi, doar in teren viran mai exista acolo, care, spun "gurile rele" din oras, este ravnit de unii oameni cu relatii din oras.

In 1990 , in capatul infundat al statiei CFR Husi, exista o linie infundata (asa-numita "linie Competrol"), unde erau garate vagoane cu produse petroliere (benzina, motorina, combustibil tip CLU pentru centralele termice din oras). Acolo aceste vagoane erau descarcate, iar, printr-o conducta subterana care mergea aproximativ pe sub strada Saca, aceste produse petroliere erau transportate la depozitul PECO/Petrom. In anii 80, tot la acest depozit PECO, erau distribuite si buteliile de aragaz (orasul Husi a fost racordat la sistemul de distributie a gazului metan abia in octombrie 2004).




4. Depozitele de Marfa a fostei ICSM. Sunt situate pe o strada ce se desprinde din strada Garii . Astazi sunt utilizate, fiind cumparate de mai multe firme private.



5. In capatul strazii Garii (care este o strada infundata) exista in 1990 in depozit de ambalaje a cooperatiei de consum. La putin timp dupa 1990 a fost desfiintat, iar terenul vandut de cooperatia de consum. Astazi, pe acel loc, s-au construit case.



6. Depozitele cooperatiei de consum, mai precis a "Grup Depozite Husi" din cadrul Uniunii Judetene a Cooperatiei de Consum Vaslui. La inceputul anilor 1960, sunt construite modernele- pe atunci- depozite a cooperatiei de consum Husi (aflata pe atunci sub patronajul Uniunii Raionale a Cooperatiei de consum). Acestea erau prevazute cu: Depozit de marfuri din zidarie, cu subsol si parter, lift pentru marfuri (primul lift din orasul Husi), rampa pentru autovehicule, cale ferata proprie (asa-numita "linie ICR", pe care puteau fi garate 3-4 vagoane acoperite), ghereta pentru paznici si muncitori, magazii din tabla.

Ulterior se vor adauga: cladire pentru birouri (inaugurate in 1989, prin amenajarea unei foste magazii), camere frigorifice pentru depozitarea produselor alimentare, rezervor pentru ulei comestibil in vrac, parc auto propriu (autocamioane "Carpati" si "Bugeci", apoi si "Roman diesel", dubite TV, tractoare cu remorca, motociclete adaptate pentru transportul produselor de patisserie si cofetarie, etc).

In 1990 la Grup Depozite Husi lucrau cca 70 de salariati (contabili, merceologi, gestionari, sefi de depozit, soferi, muncitori, paznici). Intre anii 1986- 1994 seful Grupului de Depozite Husi a fost Onose Valerian (tatal meu).

In 1990 cooperatia de consum controla intreg comertul din mediul rural (Grup Depozite Husi aveea arondate 15 comune) , dar aveea si spatii comerciale, chioscuri, etc si in orasul Husi.

Astazi, cooperatia de consum a ajuns doar o ruina, desi official mai exista inca Federalcoop Vaslui . Toate magazinele din mediul rural au fost vandute, iar majoritatea spatiilor din depozitul cooperatiei de la Husi sunt inchiriata la diverse firme private. Accesul rutier la Grup depozite Husi se realizeaza pe strada Alecu Ghitescu.



7. Fostul santier Constructorul, cu linia ferata proprie- "Linia 17".

In 1990 aceasta linie era intens utilizata, fiind folosita pentru gararea navetelor formate din vagoane UCS, cu ciment. Aici exista si statie de preparat betoane, structure metalice, prefabricate din beton, santierul avand atunci si echipe de muncitori in constructii (zidari, fierar-betonisti, instalatori, electricieni, tamplari, etc). Astazi, fostul santier Constructorul este doar o ruina.




8. In capatul sau, linia 17 deservea si rampa fostului sector de exploadare forestiera (care apartinea de Ocolul Silvic Husi), acolo fiind incarcati in vagoane busteni de lemn. Accesul rutier- atat la fostul santier Constructorul cat si la fostul sector de exploadare forestiera- se realizeaza pe strada Pavel Filip. In zona statiei CFR Husi exista si in cartier de case, care se intinde de-a lungul strazilor Saca si Garii.



Strada Saca a fost modernizata (asfaltata) in ultimii ani, pana dupa baza de receptie a cerealelor, dar strada Garii (care asigura si accesul rutier la rampa de marfuri a statiei CFR Husi) este intr-o stare deplorabila, cea mai mare parte din ea fiind "amenajata" cu bolovani de rau!



Si Aleea Garii (care asigura legatura rutiera intre strada 1 Decembrie si gara Husi) se afla intr-o stare deplorabila. In capatul acesteia exista in 1990 in teren de volei pentru ceferisti (pe acest loc acum este asa-zisa "autogara" a SC Anta 95 Srl. Nu stiu cine a dat autorizatia de constructie pentru aceasta asa-zisa "autogara" acolo, dar a fost o idee foarte proasta! Spatiul de acolo este destul de mic, total impropriu pentru parcarea autobuzelor si microbuzelor!)



Tot in 1990 la capatul Aleii Garii intorceau autobuzele urbane (atunci de tip Roman-112-UD) de pe linia 1 Gara- Zona (industriala). Inainte de 1990 acolo exista si in chiosc a ICSM-ului, care dupa 1990 a devenit bar!


Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 604 : Crasna - Husi   

Sus In jos
 

604 : Crasna - Husi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 604 : Crasna - Husi
» Caile ferate industriale din judetul Vaslui
» diverse ldh80
Pagina 45 din 45Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 24 ... 43, 44, 45

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-