Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Bârlad (600)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2
AutorMesaj
spiderpc

avatar

Numarul mesajelor : 406
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2075
Data de inscriere : 12/10/2012

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Dum 31 Ian 2016, 23:55

A fost demolat in 1970, când s-a început constructia noii gări.
Sus In jos
http://2wireless.blogspot.ro
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2661
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5150
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Lun 01 Feb 2016, 08:22

Actuala cladire a statiei Bârlad a fost inaugurata in anul 1968, fiind prima statie CFR din judetul Vaslui, echipata cu instalatie CED.

Statia are in total un numar de 13 linii, din care 3 sunt folosite de trenurile de calatori.
In perspectiva dublarii liniei Bârlad- Tecuci ram. Frunzeasca, ar trebui realizata o mica modificare in dispozitivul de linii de la iesirea din statia Bârlad spre Tecuci, astfel. Linia Bârlad- Galati, pe portiunea care merge paralel cu M600, sa fie transformata in firul 2 Bârlad- Tecuci Ram. Frunzeasca, iar alaturi de ea (spre est), sa se construiasca un nou fir (pe portiunea paralela cu M600), care sa fie noua linie Bârlad-Galati (pe portiunea paralela cu M600).
Astfel, in statia Bârlad, vor fi utilizate 4 linii pentru trenurile de calatori- linia 1 (in trecut aici erau garate trenurile de Husi si Falciu), linia 2 si linia 3 (care ar trebui sa fie liniile directe a M600) si linia 4 (directa pentru 703).


Alte unitati feroviare din Bârlad sunt (sau erau)

-Sectia linii L2

-District instalatii SCB si TTR

-Fosta revizie de vagoane si statie de domiciliul Bârlad. Desfiintata in anii 2007-2008, aveea o capacitate de 5 linii, si a avut in parc vagoane apartinand seriilor 29-20 (folosite pana in 1998 pe trenurile C si P de pe liniile 603 si 604), 29-22 (folosite in perioada 1998- 2007, pe acceleasi linii), 21-47, 11-47 (pentru trenurile C si P de pe M600, iar doua vagoane 11-47 folosite pana in 1991 pe linia 603), rame TE (pentru trenurile C si P de pe linia 703) si vagoane de posta-bagaje.

-Depoul de locomotive Bârlad. Desfiintat in 2010, a avut in parc locomotive apartinand claselor 80, 81, 60, 62.

-Agentia de voiaj CFR Bârlad, desfiintata in anul ?



Unitatile industriale deservite de statia CFR Bârlad, prin linii industriale, erau (sau sunt)

-Intreprinderea de rulmenti (1953), Fepa (1974), Abrom, Vigonia, un santier de constructii (prin linia ferata industriala, ce merge paralel un timp cu M600)

-Agrocomplex si in trecut Grup Depozite Bârlad a Cooperatiei de Consum

-Fabrica de prelucrare a tutunului (in trecut), un depozit, un depozit de fier vechi si un depozit de armament

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1041
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3824
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Vin 25 Mar 2016, 20:05

Sus In jos
spiderpc

avatar

Numarul mesajelor : 406
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2075
Data de inscriere : 12/10/2012

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Vin 24 Iun 2016, 20:03

In gară la Bârlad, iunie 2016.





















Sus In jos
http://2wireless.blogspot.ro
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2661
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5150
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Mar 27 Dec 2016, 22:55

Cate date despre fosta Revizie si statie de domiciliul vagoane calatori Barlad

Cuprindea 5 linii, cu o lungime utila de cca 130 m fiecare, si o hala acoperita (cu doua linii cu canal de vizitare).

In 1990 Revizia si statia de domiciliul a vagoanelor de calatori Barlad aveea in parc urmatoarele serii de vagoane de calatori: 21-47 si 11-47 (folosite in compunerea unor trenuri personale si curse Barlad- Iasi), rame TE/cuplul etajat (folosite in compunerea unor trenuri curse Barlad- Galati), 29-20 si ulterior 29-22 (din anul 1998), folosite in compunerea trenurilor cursa Barlad- Falciu Nord HM si Barlad- Crasna- Husi, si unele vagoane de bagaje.

In septembrie 2007, ca urmare a inlocuirii garniturilor compuse din vagoane si locomotive pe rutile Barlad- Crasna- Husi si Barlad- Falciu Nord HM, cu automotoare Siemens-Desiro, Revizia si statia de domiciliul a vagoanelor de calatori Barlad este desfiintata!

Era situata pe partea dreapta, in sensul de mers Barlad- Tecuci.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2661
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5150
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Mar 27 Dec 2016, 22:59

Atunci cand se va dubla linia Barlad- Tecuci Ram. Frunzeasca, va fi necesara si o anumita modificare a configuratiei macazelor si liniilor la iesirea din statia Barlad spre Tecuci, astfel incat:

-Linia 1 sa ramana linie abatuta (de obicei aici erau garate trenurile spre si dinspre Husi si HM Falciu Nord)

-Liniile 2 si 3 sa devina linii directe pentru M600

-Linia 4 sa devina linie directa pentru linia spre Galati

Astfel at fi necesara realizarea unui peron nou la linia 4.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1897
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5242
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Mar 27 Dec 2016, 23:25

ldh80 a scris:
Cate date despre fosta Revizie si statie de domiciliul vagoane calatori Barlad

 Cuprindea 5 linii, cu o lungime utila de cca 130 m fiecare, si o hala acoperita (cu doua linii cu canal de vizitare).

 In 1990 Revizia si statia de domiciliul a vagoanelor de calatori Barlad aveea in parc urmatoarele serii de vagoane de calatori: 21-47 si 11-47 (folosite in compunerea unor trenuri personale si curse Barlad- Iasi), rame TE/cuplul etajat (folosite in compunerea unor trenuri curse Barlad- Galati), 29-20 si ulterior 29-22 (din anul 1998), folosite in compunerea trenurilor cursa Barlad- Falciu Nord HM si Barlad- Crasna- Husi, si unele vagoane de bagaje.

 In septembrie 2007, ca urmare a inlocuirii garniturilor compuse din vagoane si locomotive pe rutile Barlad- Crasna- Husi si Barlad- Falciu Nord HM, cu automotoare Siemens-Desiro, Revizia si statia de domiciliul a vagoanelor de calatori Barlad este desfiintata!

Era situata pe partea dreapta, in sensul de mers Barlad- Tecuci.

TE-urile aparțineau de Galați(conform livret zonele 7-8 din 1989).
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2661
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5150
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Mier 28 Dec 2016, 11:59

Multumesc pentru precizare!


Si cateva cuvinte si despre fostul depou Bârlad.

Acesta era situat tot pe partea dreapta, in sensul de mers Bârlad- Tecuci.

A avut in parc locomotive diesel clasa 80 (cu care asigura tractiunea trenurilor de calatori pe sectiile 603 si 604), clasa 60 si clasa 62.

La data de 14 septembrie 2007 primeste in parc si automotoare Siemens-Desiro,  care înlocuiesc garniturile compuse din locomotive si vagoane pe liniile 603 si 604.

Insa aceste automotoarea au ramas putin timp in parcul depoului Bârlad. De la sfarsitul anului 2008 , automotoarele Desiro care deserveau linia 604 trec in parcul depoului Iasi ( o data cu modificarea semnificativa a turnusului trenurilor de calatori care deserveau linia 604), iar pentru deservirea liniei 603 sunt aduse automotoare Malaxa pe doua osii!

In august 2010, o data cu modificarea semnificativa a turnusului trenurilor de calatori care deserveau linia 603, automotoarele Malaxa trec in parcul depoului Tecuci.

Acest fapt marcheaza si desfiintarea depoului Bârlad.


Depoul Bârlad a avut o singura remiza arondata - cea de la Husi. Din anul 2003 aceasta nu mai este utilizata (ultimile locomotive care au utilizat remiza Husi au fost cele ale clasei 80), iar din anul 2008 isi inceteaza oficial functionarea.


Ultima editare efectuata de catre ldh80 in Mier 28 Dec 2016, 12:09, editata de 1 ori
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2661
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5150
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Mier 28 Dec 2016, 12:04

Alte unitati de exploadare feroviara din Bârlad sunt

-Sectia linii L2

-District instalatii SCB si TTR


De asemenea, la Bârlad a existat si o Agentie de voiaj CFR, care aveea sediul pe strada Republicii, nr. 237 (in zona centrala a orasului).

De asemenea, statia Bârlad aveea si birou de informatii si birou de bagaje-mesagerii.



Autogara Bârlad (care dupa 1991 a apartinut de firma SC Autotrans SA) are sediul langa gara.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2661
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5150
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Mier 28 Dec 2016, 12:24

Istoria constructiei actualei cladiri de calatori a statiei Barlad, din cartea Constructii pentru transporturi in Romania, 1986.


Cladirea de calatori face parte dintr-un ansamblul, ce cuprinde un corp central pentru traficul de calatori, un corp separat pentru posta si mesagerii (servicii existente si in vechea cladire) si un corp de exploadare feroviara, legata intre ele printr-un portic.

Corpul central, rezervat exclusiv publicului calator, cuprinde holul parterului, cu toate dotarile necesare pentru a face fata cerintelor unei bune functionalitati. Din hol, urcand cateva trepte la etaj (care este partial) se ajunge in salile de asteptare. Peretii laterali, pe intreg perimetrul, sunt alcatuiti dintr-o vitrina de mari dimensiuni, cu geam termopan in rame metalice, ce asigura o perfecta luminare si o vedere totala spre exterior. Suprafata construita este de 1148 mp, iar aria desfasurata de 2737 mp.

Din punct de vedere al structurii, cladirea este executata din cadre de beton-armat monolit, inclusiv planseele. Alegerea betonului monolit a fost impusa atat de gradul 8 de seismicitate, cat si de solutia arhitecturala, toata cladirea fiind compusa din 5 travei de 6 m, cu deschideri de 12 m si console de 4 m.

Cladirea de exploadare are subsol, parter si doua etaje, incaperi necesare modernului echipament de centralizare electrodinamica a statiei si serviciilor tehnice de exploadare, fiind realizata tot din beton monolit.

Proiectele au fost intocmite de IPTTc, autorii lor fiind inginerii Ilie Dumitrescu, Elena Matache si Liviu Draghicescu.
Lucrarile au fost executate de ICCF Iasi, sub conducerea inginerului Cezar Burghele, ele fiind date in exploadare in anul 1968.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2661
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5150
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Joi 29 Dec 2016, 09:17

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2661
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5150
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Joi 29 Dec 2016, 09:21

Schita statiei Bârlad, cu dispozitivul de linii din 1990.

Cu negru= linii existente

Cu rosu=linii propuse, pentru
  -Dublarea liniei Bârlad- Tecuci Ram. Frunzeasca
  -Realizarea unui acces direct din linia dinspre zona industriala, in linia 1 a statiei Bârlad.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4211
Reputatie : 5340
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   Joi 29 Dec 2016, 10:19

o iei de la inceput cu schitele si propunerile?

ai in lucru toate statiile regionalei Iasi sau si alte statii prin tara?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Bârlad (600)   

Sus In jos
 

Bârlad (600)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Bârlad (600)
» 703 : Galati - Targu Bujor - Barlad
» 605 : Roman - Buhaiesti
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Inapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAȚII ȘI HALTE (A, B, C)-