Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 CFM-Moldova

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 21 ... 38, 39, 40 ... 43 ... 48  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2671
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5164
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Joi 24 Noi 2016, 10:50

Evident ca acesti bani sunt bine veniti, dar sunt insuficienti pentru a reconstrui la standarde UIC intreaga retea feroviara din Republica Moldova!

Datorita faptului ca aceasta retea a fost construita in cea mai mare parte in timpul Imperiului Tarist, atunci in proiectarea si constructia cailor ferate din Basarabia, s-au facut cateva mari greseli de proiectare si executie a traseelor feroviare

-S-au ales trasee serpuite, cu rampe mari si curbe stranse, sau situate uneori in zone de alunecari de teren, pentru caile ferate, ceea ce duce la viteze de deplasare a trenurilor foarte mici si la limitari drastice in privinta tonajului la trenurile de marfa

-Terasamentele, podurilor si podetele nu au fost realizate corespunzator

Astfel, astazi multe sectoare din reteaua feroviare din Republica Moldova ar trebui reconstruite pe alte amplasamente (pe cat posibil cat mai drepte, cu curbe largi si fara rampe mari), si practic reconstruite de la 0 (cu tot ce inseamna lucrari de consolidare a solului, ziduri de sprijin, stabilizarea solului, sisteme de drenaj pentru ape pluviale, terasamente, poduri, viaducte, tunele si inclusiv suprastructura caii).

Ori pentru a reconstrui in conditiile de mai sus, la standarde UIC un singur kilometru de cale ferata, este necesar cel putin un milion de euro!

Sa luam cateva exemple

-Tronsonul Ungheni- Balti Slobozia, in lungime de cca 85 km, care este parcurs de un tren local (echivalentul unui tren regio din Romania) in cca 3 ore! Ori daca ar fi infrastructura feroviara complet reconstruita la standarde UIC pe acest tronson, s-ar putea parcurge in maxim 1 h sau 1 h si 15 minute (admitand ca un tren local ar circula cu maxim 100 km/h)

-Sectorul de cale ferata cuprins intre statiile Ghindesti si Soldanesti, care are un traseu extrem de sinuos, care ar trebui reconstruit pe un traseu mult mai drept, pe la sud de satele Rogojeni, Pohoarna si Cotiujenii Mari si pe la nord de satul Oliscani.

Tinand cont ca lungimea actuala a retelei CFM (fara zona asa-zisei Transnistrii) este de cca 1200 km, si calculând un cost de un milion euro/km de cale ferata reconstruita, rezulta un necesar de cca 1, 2 miliarde euro, si asta numai pentru infrastructura si suprastructura caii (inclusiv lucrarile de arta- poduri, viaducte, tunele, lucrari de stabilizare a solului).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2671
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5164
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Joi 24 Noi 2016, 22:16

https://youtu.be/Rr1AEvhWD_0 (videoclip filmat cel mai probabil din cabina unei locomotive CFM)
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13118
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15297
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Joi 24 Noi 2016, 23:09

Nu a fost niciodată vorba de ,,standarde UIC". E drept, OSJD și-a mai actualizat fișele pentru a fi asemănătoare cu cele UIC, diferența e că în UE deja nu se mai merge pe fișe UIC, ci pe Specificații Tehnice de Interoperabilitate, stabilite prin Regulamente UE. E drept, aceste STI-uri sunt bazate pe fișele UIC, dar nu sunt identice.
Revenind la moldoveni, fișele OSJD nu acoperă un domeniu atât de larg ca cele UIC, restul aspectelor fiind reglementate prin standardele GOST.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2671
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5164
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 10:15

Pai atunci si guvernul de la Chisinau (in republica Moldova puterea reala o are guvernul si parlamentul, fiind o republica parlamentara), ar trebui sa depuna eforturi serioase pentru adoptarea pentru CFM a acestor fise UIC si specificatiile tehnice de interoperabilitate a UE, si sa renunte la standardele GOST!

Aceasta ar fi fost o tema de campanie electorala importanta, care ar fi trebuit promovata de Maia Sandu!

Acum nu stiu daca cei cca 50 milioane euro oferite de BERD pentru transportul feroviar din Moldova ar fi fost suficienti pentru adoptarea si implementarea fiselor UIC si a specificatiilor tehnice de interoperabilitate a UE, pentru CFM!

La CFM, inainte de a vorbi de orice fel de investitii, trebuie in primul rand creat cadrul legal, administrativ si instructional, pentru ca CFM sa adopte in totalitate fisele UIC si specificatiilor tehnice de interoperabilitate a UE, si sa utilizeze in cadrul procedurilor de serviciu numai limba romana!  Si cred ca acest lucru este posibil, chiar cu mentinerea ecartamentului larg (pana când vor exista resurse financiare pentru trecerea la ecartamentul normal)

CFM ar trebui sa urmeze exemplul administratiilor feroviare din tarile baltice, care desi au pastrat ecartamentul larg, cred ca pana acum au adoptat fisele UIC si specificatiile tehnice de interoperabilitate a UE si au renuntat la standardele GOST!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2671
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5164
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 10:37

Pentru adoptarea specificatiilor tehnice de interoperabilitatea si a fiselor UIC si renuntarea totala la standardele GOST, dar si pentru utilizarea exclusiva a limbii romane in procedurile de serviciu a CFM, trebuie sa existe doua lucruri

1. Vointa politica din partea guvernului (guvernul condus de Pavel Filip pare a aveea vointa politica de a apropia Republica Moldova de UE)

2. Resurse financire. Acestea pot fi obtinute -de exemplul de la BERD- si tinand cont ca lungimea retelei feroviare a CFM nu este foarte mare, nu cred ca ar fi necesare resurse financiare enorme pentru acest lucru!  Colegul DR2005 ne-ar putea spune cred mai exact care ar fi costul realizarii acestor lucruri, tinand cont ca lungimea retelei feroviare a CFM (fara cea din zona Transnistriei) este de cca 1200 km.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4220
Reputatie : 5353
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 10:50

Dar ce ne-ar interesa pe noi ce fac ei cu caile ferate?

In primul rind ca ei vorbesc ruseste, nu cred ca gasesti pe net instructiile lor in romaneste, pe urma ei acuma s-au dat cu Moscova prin alegeri, Dodon a spus ca va introduce limba moldoveneasca si istoria Moldovei (lor) in scoli deci ce ne doare pe noi capul si ne maninca in C** de lungimea si starea liniilor din Moldova?

Sa ia bani de la BERD sa ii dam noi indarat?

In PRIMUL rind noi-Romania- avem cai ferate care necesita urgent reparatii, poate mai mult de 1200 km, deci ni se rupe ****  de Moldova Sovietica ca sa nu mai spun ca in Oltenia mai putin de jumate din casele de la tara au baie deci ce tot o dai cu Moldova, nu te-ai obisnuit ca acolo nu e Romania?

Nu spun ca nu e bine sa discutam despre ei,pe mine chiar nu ma deranjeaza subiectul chiar daca e repetitiv dar pina la urma ldh80 de ce nu te muti acolo? Romania pare o tara neadecvata pentru tine esti atit de preocupat de Moldova incit locul tau e acolo.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2671
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5164
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 11:22

Nu va luati dupa ce spune un dobitoc precum Igor Dodon! el poate visa cai verzi pe pereti, dar in Republica Moldova puterea reala o are parlamentul si guvernul!

Evident ca as fi vrut sa castige alegerile Maia Sandu- o persoana inteligenta, cu bune intentii, neamestecata in fapte de coruptie, cu o campanie electorala absolut civilizata si corecta, etc! Dar nu a fost sa fie din pacate!

Ca roman patriot, evident ca ma intereseaza in foarte mare masura ce se intampla si cu fratii nostri din Basarabia! Doar si ei fac parte tot din poporul roman!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2671
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5164
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 11:26

PS Sper ca aveti mai multa inteligenta decat Dodon, si sa intelegeti faptul (dovedit de istorice, etnografi, oameni de cultura si stiinta, etc) ca nu exista popor moldovenesc sau limba moldoveneasca, si ca romanii de pe ambele maluri ale Prutului formeaza unul si accelasi popor!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4220
Reputatie : 5353
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 11:28

Domnule, eu stiu ca nu exista limba si popor moldovenesc, dar ei l-au votat pe Dodon care asta sustine, or pe cale de consecinta cei care l-au votat sint de acord cu el.

E drept ca zona a fost cindva a noastra insa trebuie sa intelegem ca nu mai este si ca ei au un alt drum de urmat,asa cum noi avem un drum de urmat.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2671
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5164
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 11:45

Nu stiu cati din cei care l-au votat pe Dodon sunt de acord cu el! Multi l-au votat pentru o anumita nostalgie fata de nivelul de trai mai bun din vremea URSS-ului, fara sa inteleaga faptul ca acel sistem economic, social si politic care a fost atunci nu mai poate fi reinviat, si ce a fost a fost!

Poate au fost si greseli in campania electorala a echipei lui Maia Sandu!

Insa poporul roman, guvernul roman si statul roman trebuie sa lupte chiar mai hotarat si mai ferm, pentru ridicarea constiintei nationale a romanilor din Republica Moldova, pentru sustinerea neconditionata a romanilor din Republica Moldova si pentru pregatirea conditiilor si realizarea intr-un viitor cat mai apropiat a unirii Republicii Moldova cu Romania! Sa dispara granita anormale de la Prut dintre frati!
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7751
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10391
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 12:11

Rep Moldova e puternic divizata.. degeaba lupti tu pentru romanii de acolo, ca o sa te faca unionist.. albino
Daca vre-odata s-or hotari si-or cere unirea cu Romania, atunci da.. o sa-i primim cu bratele deschise.
Pana atunci sa isi aleaga singuri drumul, si da, daca ar dori sa implementeze o integrare a standardelor UIC si a linie ferate "normale" pana la Chisinau, am face tot posibilul sa scurtam feroviar distantele intre Iasi/Bucuresti-Chisinau, cu 2 linii noi pe amplasament nou.
Dar in momentul in care pleaca 2 trenuri pline ochi spre Moscova zilnic, nu stiu cat succes o sa ai.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2671
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5164
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 12:21

Nu trebuie sa ma faca nimeni unionist- SUNT unionist convins!

Si sustin cele ce am spus fata de oricine, inclusiv daca s-ar intampla sa ma întâlnesc sau sa discut cu un gagauz, cu un etnic rus sau ucrainean din Republica Moldova!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4220
Reputatie : 5353
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 12:41

sa te intilnesti pe forumuri sau in Gagauzia ori Ucraina? Vezi ca in Rusia un polonez care a zis de bine despre Romania a luat bataie asa ca nu te da mare ostas in solda unei uniri pe care putini de dincolo o vor dar si mai putini de aici o vor.

Ti-am mai scris si pe alte zeci de pagini de forum pe care le-ai initiat pe acest subiect ca daca noi am fi de forta Germaniei si tot nu ar fi usor sa ii integram pe aia, ce sa mai spunem in situatia actuala.

Cei care l-au votat pe Dodon sint de acord cu el altfel nu il votau.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2671
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5164
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 13:06

Domnule, nu sunt de acord cu dumneavoastra, dar va respect parerea! Oricum, eu de fiecare data când am avut ocazia sa stau de vorba cu cineva si sa vina vorba despre unirea Republicii Moldova cu Romania, am sustinut acest lucru!

Acum in Republica Moldova am avut ocazia sa merg la neamuri la Chisinau si Soroca din 1987 începând (si pana prin 1998 in fiecare an), si pot spune ca am vazut mentalitatea de acolo! In zona unde locuiesc gagauzii din pacate pana acum nu am avut ocazia sa merg!

Oricum, va respect opinia, cred ca sunteti un om inteligent si bine intentionat! Ar fi interesant sa discutam vreodata fata in fata despre subiectul unirii Republicii Moldova cu Romania! Din pacate eu in Timisoara am fost o singura data, la un var care lucreaza acolo ca sef de tren!

Dar sa revenim la subiectul despre caile ferate din Republica Moldova!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4220
Reputatie : 5353
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   Vin 25 Noi 2016, 14:02

Eu sint pentru independenta si prosperitatea Romaniei, sa avem, drumuri, trenuri, scoli, spitale, fabrici, statiuni, liniste, pace etc in interiorul actualelor granite, sa fie discrepantele cit mai mici intre Timis si Vaslui intre Teleorman si Satu Mare, nu sa ne ocupam de alte tari si de alti oameni chiar daca au fost cindva in granitele noastre.

________________
In schimb eu am fost la Husi, la Falciu, La Botosani, Leorda, Dorohoi , Hirlau, Dornesti iar anul asta am mers pe Paltinoasa si Tirgu Neamt.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   

Sus In jos
 

CFM-Moldova

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» CFM-Moldova
» Caile ferate din Basarabia
» Saline hc.(501)
» Tablite de circulatie (Firme) ale trenurilor de calatori
» Moldova-Ucraina-Ungaria
Pagina 39 din 48Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 21 ... 38, 39, 40 ... 43 ... 48  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-