Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3716
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Joi 03 Feb 2011, 07:44

Pare destul de Ok linia, multe segmente cu traverse de beton, si nu prezinta tremuratura aia continua a sinei vazuta pe muuulte sectii secundare...Si-a ales bine Regio " capul de pod".
Sus In jos
VeV



Numarul mesajelor : 150
Varsta : 18
Localizare : Bacau
Reputatie : 2552
Data de inscriere : 05/06/2010

MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Joi 03 Feb 2011, 10:17

Extraordinar reportajul d-lui Costache Mihail, de asemenea și fotografiile micuțului tgv.
Sus In jos
decward
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 19
Localizare : Bükreș
Reputatie : 5063
Data de inscriere : 15/08/2010

MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Dum 01 Mai 2011, 02:13

20.04.2011 ---Excursie Feroviara Bucuresti-Brasov-Zarnesti
Brasov-Zarnesti cu PM 14713

La 13 fix parasim gara Brasov si ne indreptam prin frumosul oras spre Bartolomeu.
PM 14713

Bartolomeu

Cristian

Aici , trenul PM 14713 face cruce cu tr.PM 14712 de la Zarnesti

Râșnov

Halta Râșnov împreună cu nasu' de pe PM 14713

Tohanu Vechi hc.

Halta Comerciala General Traian Mosoiu

Zărnești


________________________________________
27 de kilometri in 52'
Sus In jos
IonutChircu



Numarul mesajelor : 767
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3267
Data de inscriere : 05/05/2010

MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Lun 02 Mai 2011, 22:45

In Zarnesti



Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2353
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4703
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Linia 203   Dum 15 Mai 2011, 11:57

88/89: 7 perechi C/zi
Timpi de mers: 55 minute
Sus In jos
decward
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 19
Localizare : Bükreș
Reputatie : 5063
Data de inscriere : 15/08/2010

MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Dum 15 Mai 2011, 13:35

ldh80 a scris:
88/89: 7 perechi C/zi
Timpi de mers: 55 minute

Valabil din 12.12.2010 :
14 perechi pe zi


Brasov-Zarnesti

41 minute : 14701 ( Brasov 6.08 - Zarnesti 6.49) ; 14703 ( 8.00-8.41)
52 minute :14705,14707.14709.14711.14713,14715,14717,14719, 14721 ( Brasov la ora fixa exemplu 13.00 (14713) Zarnesti la si 52 exemplu 14719 la 16.52)
51 minute : 14723 ( 18.00-18.51)
43 minute : 14725 ( 20.09-20.52) ; 14727 (22.40-23.23)

Observatie
: Trenurile care fac 51 sau 52 minute asteapta 7 minute in Cristian Hm. trenul de la Zarnesti.
14705 pe 14704
14707 pe 14706
14709 pe 14708
14711 pe 14710
14713 pe 14712
14715 pe 14714
14717 pe 14716
14719 pe 14718
14721 pe 14720
14723 pe 14722


Zarnesti-Brasov
41 minute : 14700 ( 5.17 - 5.58) , 14706(10-10.41) ; 14708 (11-11.41) ; 14710 (12-12.41) ; 14712 (13-13.41) ; 14714 ( 14-14.41) ; 14716 (15-15.41) ; 14720 (17-17.41) ; 14722 (18-18.41) ; 14724 ( 19.15-19.56) ; 14726 (21-21.41)
42 minute : 14702 (7.03-7.45) , 14704 (9-9.42)
43 minute : 14718 ( 16-16.43)
Sus In jos
Michael
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 193
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2092
Data de inscriere : 15/12/2011

MesajSubiect: 203 Brasov-   Lun 16 Ian 2012, 21:37

Salutari,

Gara Cristian - BV - noiembrie 2011:



















Mihai


Ultima editare efectuata de catre Michael in Lun 16 Ian 2012, 22:11, editata de 1 ori
Sus In jos
srazvi



Numarul mesajelor : 665
Varsta : 36
Localizare : Arad
Reputatie : 3439
Data de inscriere : 20/07/2009

MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Joi 19 Ian 2012, 22:09

O poveste interesanta:

Stimati domni,

Lucrurile nu sunt nici pe departe atat de simple si frumoase.....
Cu speranta ca vocea si viitorul nostru, al feroviarilor din Romania nu va este indiferent, va inaintam in cele ce urmeaza un material din ceea ce stim si ce am verificat cu puterile noastre.
Din punctul nostru de vedere, fara sa avem prea multa experienta legislativa datele pe care vi le supunem atentiei ar trebui sa fie suficiente pentru DNA ori pentru comisiile parlamentare si guvernamentale pentru a demara anchetele specializate.
Din pacate aceste lucruri partial se stiu dar... nimeni nu face nimic.
Poate acum, dumneavoastra veti reusi sa-i sensibilizati pe cei responsabili si sa opriti jaful general.

Deșeuri toxice aduse în România pe post de trenuri performante

Începuturile ...
Prin 2001, la Brașov, Comana Costel, pe atunci șeful Gării CFR Brașov (și apoi Directorul Diviziei Trafic din cadrul RCF Brașov, pentru scurtă perioadă) și Ganea Iorgu, un pilot rutier de încercări al fostei uzine „STEAGUL ROȘU” și șoferul directorului general al fabricii „TRACTORUL”, au stabilit să se asocieze și să înființeze firma de transport feroviar RC CF TRANS.
Managerul feroviar de ieri, milionarul de top 300 de azi, povestește apropiaților că pe vremea când era șeful stației CFR Brașov Triaj, lui Costel Comana îi plăceau cel mai mult zilele când se înzăpezea gara și se blocau pe cele câteva linii zeci de vagoane și vreo 15 locomotive, pe care trebuia să le descurce pentru a pleca în ordine din gară „să fiu șef de gară a fost cea mai bună școală de management pentru mine, iar promovarea din șef de gară al Brașov Triaj la șef de gară la Brașov Călători și apoi ca director de divizie CFR m-a făcut să mă gândesc la propria mea afacere, deoarece nu mai exista adrenalină ”.
În 2001 - Automotoarele franceze propuse la casare de Societe Nationale de Chemine du Fer (Societatea Națională de Căi Ferate Franța - SNCF) au ajuns în România ca variantă de transport la compania feroviară privată a pilotului și a fostului șef de gară
Cum adrenalina nu mai exista la Ganea Iorgu, acesta părăsind activitatea performantă rutieră, iar la Comana Costel aceasta era pe sfârșite, cei doi stabilesc să achiziționeze trenuri – automotoare la prețuri foarte mici din Europa concordant cu valoarea resurselor financiare avute.
Pentru început, cei doi pionieri ai transportului feroviar privat de călători au achiziționat din Franța, din parcurile feroviare second hand Lyon și Marsilia, trei automotoare producție franceză 1955 – 1960, care erau scoase din uz de SNCF (fiind prea poluante) și având perioada de exploatare expirată.
Comana și Ganea au obținut un preț de 1000 dolari pe bucată, acestea fiind aduse în România și garate ilegal în zona Triajului Cf Brașov, cu sprijinul și acceptul, că despre aprobare nu era vorba, foștilor colegi.
Fără a avea o autorizație de profil în anul 2002 Comana și Ganea introduc pe ruta Brașov – Zărnești aceste automotoare, la început în „probe” care de fapt erau curse regulate.
Mecanicii acestora spun că automotoarele „crăpau” zilnic din cauza stării tehnice și a diferențelor tehnice de exploatare față de Franța. În aceste condiții, Ganea și Comana au adus din Franța o echipă de mecanici francezi care să instruiască personalul brașovean al RC CF TRANS.
Defecțiunile au continuat dar automotoarele mergeau într-un ritm care să asigure banii pentru importul altora similare de pe aceleași franceze plaiuri.
Autoritățile de stat feroviare au intervenit și au oprit aceste curse pirat și l-au obligat pe Comana Costel să plătească o taxă pentru că opera pe liniile CFR, dar activitatea nu a fost suspendată deși era vizibil pentru toată lumea că exista oricând posibilitatea producerii unui accident feroviar.
În 2003, GANEA IORGU și Comana Costel aduc un alt lot de 17 automotoare, similar cu cele din prima etapă, cu care operează pe ruta Brașov – Întorsura Buzăului.
În ultimii ani Franța a decis scoaterea din exploatare a vagoanelor, locomotivelor, automotoarelor și ramelor feroviare care nu îndeplinesc condițiile de mediu, în special cele care au în structură elemente chimice agresive pentru mediul înconjurător.
Analizele făcute de specialiștii francezi au relevat că automotoarele din clasa 97 și 98 model x 4200, x 4500, producție 1950 – 1965 au în compoziția de construcție azbest (aflat în zona motorului și în căptușeala automotoarelor și materiale rare existente în sistemele de frânare și dirijare), material care poate determina boli de cancer și emisii de radiației. În baza unei directive adoptată de UE încă din anul 1978, compania feroviară franceză decide evaluarea, retragerea și stoparea utilizării acestui material.
Ca o reacție la un studiu alarmant privind azbestul, ministrul francez al muncii a anunțat încă din 1996 că guvernul va interzice începând cu 1 ianuarie 1997, utilizarea tuturor fibrelor izolante din azbest - care determină îmbolnăviri de cancer.
Ministrul JACQUES BARROT a declarat, la momentul respectiv, că Franța va scoate în afara legii producerea, importul și vânzarea oricărui produs care conține azbest, la aproape 20 de ani după ce a acesta a fost interzis în SUA.
Raportul, făcut public de către Institutul Național pentru Cercetare Științifică și Medicală din Franța, a precizat, de asemenea, că trebuie eliminate toate substanțele carcinogene din compoziția materialelor de construcții și rulant (ziarul francez „LIBERATION” a publicat un fragment din raport). Referitor la aceste situații și cotidianul „INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE” din Statele Unite ale Americii a subliniat problemele și măsurile luate de statul francez în acțiunea cu poluatorul azbest.
Documentul în cauză face referire detaliată la materialul rulant și de tracțiune produs și utilizat în Franța, care în structură are plăci de azbest și fibră termorezistentă pe coloanele de răcire și legătură între motor și elementele de feroviare auxiliare.
La sfârșitul anului 2010 mai multe ziare din Franța, printre care și „24 Heures” semnala că automotoarele scoase din uz și casate în perioada 1995 – 2000 datorită factorului poluator sunt în proprietatea operatorilor privați feroviari din România, vânzarea acestora realizându-se ca afaceri ilegale de fier vechi.
Cei din parcurile second-hand din Marsilia și Lyon aflați în subordinea SNCF aveau obligația să dezmembreze aceste automotoare pe componentele de risc de mediu, să extragă și neutralizeze factorii poluatori. Cheltuielile acestor procese tehnologice fiind foarte mari, s-a ales ca variantă vânzarea automotoarelor la prețuri derizorii către RC CF TRANS.
Președintele Franței SARKOZY a fost citat de către presa franceză la sfârșitul anului trecut cu privire la o serie de poziții publice prin care atrăgea atenția existenței încă a produselor poluatoare în parcurile second-hand, care nu au fost casate și care mare parte au fost exportate în Europa de est (inclusiv în România).
Că Franța a scăpat de ele este evident dar rămâne întrebarea cum s-a reușit autorizarea materialului rulant și de tracțiune poluator în România, situație care încalcă cerințele UE pe angajamentele asumate la integrare !?
Unde sunt automotoarele cancerigene?
Pe trasele efectuate de REGIOTRANS, firma lui Comana și Ganea, care are ca obiect efectuarea transporturilor de călători pe regionalele Brașov, Timișoara, Iași, Constanța și Craiova.
Modele de automotoare poluatoare franceze au fost revopsite la Depoul RC CF TRANS din Brașov, strada Automotoarelor, unde au fost distruse elementele inițiale de identificare, care apoi au fost marcate AFER la momentul omologării și agrementării.
Domnii Ganea și Comana importă aceste trenuri urbane cu elementele de identificare falsificate pentru a nu putea fi descoperit locul de origine al acestora, iar cum banii fac accesul la informație foarte ușor, cei doi milionari ai Brașovului au aflat de la Uniunea Internațională a Căilor Ferate, unde sunt membri prin REGIOTRANS și RC CF TRANS, că în Franța s-a procedat la inițierea unor inspecții care să verifice modul de dezmembrare și casare a materialului rulant poluator scos din uzul SNCF după 1997.
Măsura luată imediat de Ganea și Comana a fost ca tot parcul de automotoare de la Întorsura Buzăului și Brașov, să fie transferat la MARUB (societate de reparații feroviare achiziționată anul trecut de cei doi) sub stricta pază a propriei firme - RAIL SECURITY.
Ganea și Comana dețin circa 100 de automotoare cu risc cancerigen, dar nimeni nu dispune un control real, nu de alta dar ar cădea niște capete pe la AFER.

Pentru a evita riscul să nu mă credeți pe cuvânt vă trimitem și o colecție frumoasă de poze (mai avem si altele).


Cum (nu) se asigură siguranța feroviară!!!!

După ce le-a plătit mai bine de 300 milioane lei doar în ultimii 3 ani, guvernul s-a decis în al doisprezecelea ceas să verifice minimal dacă firmele lui GANEA și COMANA au respectat măcar în parte angajamentele asumate în schimbul acestor sume și prevăzute de altfel în hotărârile de guvern prin care li s-au acordat subvențiile, dar.... SURPRIZĂ!!!!.
Controlul făcut de Direcția control financiar din cadrul DGFP Brașov la mijlocul acestui an (chiar dacă cei doi au încercat din răsputeri să schimbe concluziile) a stabilit că REGIOTRANS:
- nu a realizat proiectele de investiții în anii 2009 și 2010 conform contractului;
- nu a respectat clauzele contractuale și nu a realizat în 2009 și 2010: programul de dotare cu rame electrice și automotoare, programul de achiziție și modernizare a locomotivelor pentru transportul de călători, programul de achiziție și modernizare a vagoanelor de călători, programul de implementare a sistemului electronic de vânzare și rezervare a legitimațiilor de călătorie în trafic intern și internațional, urmărind achiziții soft și echipamente, dezvoltarea și mentenanța acestora, precum și perfecționarea profesională a personalului comercial;
- nu a realizat modernizarea și achiziția de material rulant, așa cum prevedeau clauzele contractuale;
- nu a întocmit pentru anii 2009 și 2010 o strategie de dezvoltare și modernizare așa cum avea obligația prevăzută la art.3 alin.8 din contractul aprobat prin HG nr.1668/2008:
- nu are organizată evidența contabilă analitică distinct pentru activitățile feroviare necesare asigurării transportului de călători din pachetul minim social, conform prevederilor art. 12 din HG nr.2408/2004.

Dacă ar fi vorba doar de încă o înșelare a statului am putea spune că nu sunt nici primii și nici ultimii, însă în acest caz lucrurile sunt mult mai grave și asta pentru că deturnarea banilor și neefectuarea reparațiilor capitale, a celor periodice (care oricum sunt și acestea o afacere de familie ...) și a întreținerii liniilor ferate date în administrare ne pune nouă tuturor viața în pericol și acesta nu este doar un clișeu !!!.
Cine nu știe cum se fac reparațiile la automotoarele lui COMANA și GANEA ....!? Numai organele de control, NU, restul ceferiștilor știu că RK –ul și RP-ul se fac în familie la firmele proprii MARUB și KRONTRIEM, în mod fictiv, sau cu indulgență și cu minimă implicare (a se citi VOPSIRE).
Verificarea „autobuzelor feroviare” se face „ochiometric”, iar unde este nevoie de reparație se face cu ciocanul și aparatul de sudură, fără a fi utilizate standurile tip de inspecție feroviare.
Rugina, problema principală a materialului rulant și de tracțiune, este mascată cu supravopsire și chituire, culorile fiind foarte vesele, „fură ochiul”, vorba lui Comana.
CFR-iștii știu că repararea bandajului la roți se face tot „ochiometric” cu polizorul manual și ciocanul, de aceea dacă mergeți la mare din Brașov, veți avea sentimentul mersului sacadat pe un drum de țară fără asfaltare. Prietenii de la infrastructura națională l-au atenționat pe Comana referitor la stricarea liniei, dar acesta a considerat mult mai util să le ofere o primă sau o masă de sărbători, doar la CNCF CFR SA este criză, iar salariile se iau cu 25% mai puțin.
Reparațiile se fac, „pe picior” la „lipeală” și cu piese de schimb reciclate, fără a se investi în materiale tehnice de calitate.
Explicația este hilară, și ne-o dă NODEA, care în discuțiile cu prietenii de la AFER zicea că: „trenurile Regiotrans merg cu o viteză care nu implică deraiere, cam 50km/h”.
ATENȚIE – datorită reparațiilor simpliste, automotoarele REGIOTRANS au început să „crape”, cum spune Nodea I. (fostul șef al Depoului CF Brașov și fost șef de gară, ca și Comana, un „YES MEN” dedicat tuturor ilegalităților feroviare solicitate de milionarii feroviari brașoveni și mulțumit cu un salariu care îi adoarme conștiința de feroviar), motoarele se defectează în mers, iar mai grav iau foc, situații care sunt gestionate din ce în ce mai greu. Călătorii din zona Banatului și Moldovei pot spune mai multe, cum au fugit de nenumărate ori pe câmp pentru a evita victime în situația unei explozii, și lipsa de reacții și mijloace din partea RC CF TRANS și REGIOTRANS în activitatea PSI.
Facem apel la memoria călătorilor REGIOTRANS să-și aducă aminte că marea majoritate a accidentelor feroviare întâmplate la trecerea la nivel cu calea ferată, și nu puține, s-au datorat nerealizării lucrărilor de asigurare a vizibilității, măsuri care sunt atributul gestionarului de infrastructură – RC CF TRANS și REGIOTRANS
Numai anul acesta au avut loc mai multe accidente de acest gen dar mai grav și unele soldate cu victime omenești pentru că Comana și Nodea au considerat că nu merită să cheltuie nici măcar câțiva bănuți pentru a tăia crengile care împiedicau vizibilitatea la trecerea de nivel cu calea ferată.
Hădărean, directorul și mâna dreaptă a lui Comana în activitatea de transport la REGIOTRANS, a mușamalizat împreună cu NODEA și reprezentanții Poliției TF Timiș evenimentul feroviar din data de 29.06.2011, când trenul REGIO 14148 a acroșat la trecerea la nivel cu calea ferată de la km 55+800 (Vâlcani – Sânicolau Mare) un autoturism Mercedes avariindu-l foarte grav și rănind șoferul. Cauza este lipsa defrișării vegetației. În complicitate cu organele de control feroviar și poliția feroviară angajații au tăiat vegetația înainte de sosirea echipei de cercetare a evenimentului, consemnându-se în fals că șoferul este vinovat datorită neatenției. ERDEIU DORU, funcționar feroviar din zonă, împreună cu prietenul IEPURE, șeful secției cf, pot spune mai multe, numai cu condiția ca mafia milionarilor brașoveni să nu-i fi speriat deja.
Poliția TF cunoaște situația riscului feroviar cu privire la „unghiul de vizibilitate” la trecerea la nivel cu calea ferată, iar acolo unde mâna lungă a lui GANEA și COMANA nu ajunge sunt semnalate evenimente, dar fără măsuri contravenționale /penale (atenție este vorba de siguranța feroviară) așa cum legea națională le prevede.
Argumentul este dat de controlul efectuat de IPJ Harghita ca urmare a accidentului de circulație produs în data de 21.06.2011 orele 06.15, pe raza comunei Feliceni, la trecerea la nivel cu calea ferată de pe DJ 137A (în dreptul localității Oțeni) care s-a soldat cu vătămarea corporală a unei persoane și importante pagube materiale, unde s-au identificat deficiențe la semnalizarea rutieră verticală, starea precară a indicatoarelor rutiere și chiar lipsa acestora. Organul constatator nu a făcut decât să constate, să solicite remedieri, dar nu a luat măsurile legale. Se pune întrebarea retorică DE CE ?!
Evenimentele feroviare nu au fost publice deoarece Ganea și Comana au avut grijă să le mușamalizeze.
Nu este întâmplător nici zelul cu care muncitorii REGIOTRANS strâng imediat materialele rezultate din accidentele feroviare, din ce în ce mai dese, în care au fost implicate automotoarele lui Ganea și Comana. Simplu, se maschează posibila vizualizare a elementelor de rugina care este la nivelul structurilor de rezistență și sistemul de frânare care este incompatibil cu cel autohton (nu se pot verifica elementele de frânare decât prin demontarea compartimentului de osie).
Ceva controale ale AFER s-au făcut în timp, dar au constatat doar deficiențe reparabile și nicidecum încălcarea normelor UE (defecțiuni ale automotoarelor, defectarea vitezometrelor și înlocuirea lor fără ca în registrele de evidență să fie notate seriile de fabricație, punerea în circulație fără efectuarea reviziilor sau reparațiilor planificate, efectuarea reviziilor la centre de întreținere care nu au agremente tehnice feroviare).
Evident defecțiunile găsite au fost înregistrate în documentele AFER ca fiind remediate, deși măsurile s-au luat numai în documente.


PS. Am constatat ca presa incepe sa se miste. Un prim reportaj referitor la jaful CFR am gasit si noi pe site-ul newsbv.ro si il redam mai jos...

Afaceri prospere pe banii statului

Din ianuarie încoace lumea sindicală feroviară fierbe la propriu. Acum după ultima evaluare a reprezentanților FMI putem spune că am dat în clocot. Deja știm că trebuie restructurată compania națională și toate societățile feroviare din subordine și că, în esență, mai trebuie să plecăm în șomaj încă câteva mii de angajați (pe lângă cei disponibilizați deja în 2010 și 2011) pentru a face economii substanțiale la bugetul statului.
Oare așa să fie?
SNTFC CFR Călători concluzionează în ședințele AGA din ianuarie și februarie că actualele secții și trase pe linii neinteroperabile sunt ineficiente economic și decide să renunțe la cel puțin 27 dintre acestea pe care le scoate la licitație în noiembrie 2011 și le atribuie în parte către REGIOTRANS SRL Brașov, TRANSFEROVIAR CALATORI SRL București și REGIONAL SRL.
De aici încolo începe telenovela.
Deși bolnavul nu a murit, rudele (a se citi firmele private care fac transport feroviar) se luptă deja pe împărțirea averii. Și aici vorbim evident de deja celebrii GANEA IORGU și COMANA COSTEL patronii SC REGIOTRANS SRL Brașov, dar și de CĂLIN MITICĂ și GAGA IULIAN, frații lor de la CLUJ care deținTRANSFEROVIAR CALATORI SRL București și REGIONAL SRL, care, oameni onești, și-au fi împărțit deja viitorul tort.
De unde atâta interes când se tot vaită că transportul feroviar nu e rentabil și că au nevoie de subvenții consistente de la stat, chipurile pentru „servicii sociale” ?.
Dacă studiem atent cifrele și economiile (192.384.000 RON) pretinse de directorul DOBRE după darea afară a angajaților în 2010 și 2011 vom observa cu surprindere că toți banii nu se vor mai duce pe salarii ci pe subvenționarea lui GANEA IORGU, COMANA COSTEL, CĂLIN MITICĂ și GAGA IULIAN. Avem voie să ne întrebăm atunci cum rămâne cu solicitarea FMI și cui folosește trimiterea noastră în șomaj, pe care tot statul român va trebui să o finanțeze prin acordarea ajutorului de șomaj și salariilor compensatorii.
Să socotim!
GANEA IORGU, COMANA COSTEL, GAGA IULIAN și CĂLIN MITICĂ au obținut prin Hotărârea de Guvern nr. 741/2010, o subvenție de 113.593.350 RON pentru REGIOTRANS SRL, 14.380.570 RON pentru REGIONAL SRL și 8.124.360 RON pentru TRANSFEROVIAR Grup SA.
Corecție de criză de Crăciun!
Pentru că era criză în 2010 și guvernul tot insista că trebuie să scadă cheltuielile bugetare de Sfântul CRĂCIUN (mai exact pe data de 23 decembrie 2010 ca să vedem cât de implicat era Ministerul Transporturilor) apare Hotărârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situația în care subvenția încasată de către marii operatori privați să crească considerabil în anul de criză. Curat – murdar cadou de sărbători!
Practic, prin inginerii financiare a căror legalitate ne cam scapă, pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subvenție de 126.178.130 RON, REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON.
Culmea ironiei și golăniei!
Și tot culmea e că adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adică 79% din suma de 192.384.000 RON care cică s-a obținut din restructurarea CNCF CFR SA. Păi destul de clar nu? Firmele astea private trebuiau plătite și în 2011 și de unde dacă nu din darea noastră afară?!.
Făcând puțin istoric, aflăm că statul român a dezvoltat firmele private finanțându-le în perioada 2008-2010 cu suma totală de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 și 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL. Adunate dau vreo 51 milioane EURO gaură la bugetul de stat.
Dacă adăugăm și subvențiile primite de REGIONAL – 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 și 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primită de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezultă bani dați de stat pe prosperitatea privaților în sumă de 249.196.500 RON , adică aproximativ 58 milioane EURO.
Sigur, oamenii de afaceri vor sări în sus și vor spune că sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finanțarea este asigurată de stat pentru trenuri care circulă goale și nu le verifică nimeni dacă chiar fac numărul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea înțelegem cum e denumită chestia asta o AFACERE!
ISTORIA SE AMPLIFICĂ ÎN 2011, când GANEA IORGU și COMANA COSTEL și-au pus în cap să obțină de la stat sume colosale.
De parcă nu era de ajuns mărinimia deosebită a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subvenției pentru REGIOTRANS SRL Brașov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adică vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la răsărit sar ca arși și pretind nici mai mult nici mai puțin decât aceeași sumă care se achită companiei de stat, deși costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justifică această cerere, iar Hotărârea de Guvern stabilește clar cum trebuie făcut calculul.
Păi bine fraților, sunteți firmă comercială privată sau asistați social!!!!? Nu ajunge că toate trenurile voastre circulă goale, sunt ca vai de ele dar ați înscris în documentele contabile și curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subvenție și mai mare !!!!?
Se vede că vă ajută din plin unii diriguitori de prin minister. Prietenii SCHIAUCU, DOROBANȚU, STEFĂNESCU și MAIER știu ce spunem și de ce, dar până la urmă va afla și doamna BOAGIU și ......!!!!!
Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constatăm că în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezintă cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL – 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA - 70%.
Pentru ce să vă mai subvenționăm din buzunarul nostru al tuturor!? POATE DOAR PENTRU CA SĂ INTRAȚI, CULMEA, ÎN TOP 300 !!!!
Conform topului „300 cei mai bogați români” dat publicității de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimată de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimată la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea reală a societăților comerciale deținute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro.
Culmea este că în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 și cele similare din anii 2009 și 2010) profitul se datorează exclusiv subvențiilor obținute de la stat și atunci .... CUM RĂMÂNE CU ANII DE CRIZĂ ÎN CARE NOI TREBUIE SĂ FIM CONCEDIAȚI ȘI CU SALARIILE DIMINUATE????.
Probabil că cei doi români bogați vor spune acum că nu e adevărat și că o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu primește subvenție. Frumusețea este că întradevăr acestă firmă nu primește subvenție, dar a primit mai mult cadou o bună parte din calea ferată (închiriată tot de la stat) pentru care încasează și face chipurile profit din Taxa de Utilizare a Infrastructurii, taxă încasată de la cine credeți ??, evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i așa, are fondurile în principal tot de la statul român.
Și acum întrebare simplă:
Câți dintre dumneavoastră nu v-ați dori o firmă care să aibă cca.85% din venituri oferite cadou de statul român, care nu se interesează și chiar nici nu vă întreabă cât de rentabili sunteți? Așa să tot faci afaceri.
Tehnic vorbind, ar mai trebui spusă și încăpățânarea acerbă a oamenilor de afaceri „onești” de a menține un mecanism de acordare a subvenției calculat sub celebra formulă „tren/km” și nu „călători/km”, mecanism care ar arăta tuturor că trenurile REGIOTRANS SRL, REGIONAL SRL sau TRANSFEROVIAR Grup SA circulă goale și sunt chiar foarte multe înscrise în acte fără ca cineva să le verifice, măcar prin prisma datelor reale cerute la decontare (adică dacă chiar au circulat toate), pe lângă faptul că în fiecare automotor din ăla celebru sunt 2-3 călători (sâc! – avem și poze în sensul ăsta).
În 14 noiembrie am văzut cu toții o poziție publică, de altfel demnă de toată lauda, a doamnei BOAGIU, care a spus că s-a săturat de subvenția asta plătită degeaba.
Suntem întru totul de acord dar sincer ne îndoim că va avea puterea să-și pună în practică intențiile de eradicare a vampirilor, care sunt sprijiniți prin mai toate departamentele din Guvern.


Afaceri prospere pe banii statului

Din ianuarie încoace lumea sindicală feroviară fierbe la propriu. Acum după ultima evaluare a reprezentanților FMI putem spune că am dat în clocot. Deja știm că trebuie restructurată compania națională și toate societățile feroviare din subordine și că, în esență, mai trebuie să plecăm în șomaj încă câteva mii de angajați (pe lângă cei disponibilizați deja în 2010 și 2011) pentru a face economii substanțiale la bugetul statului.
Oare așa să fie?
SNTFC CFR Călători concluzionează în ședințele AGA din ianuarie și februarie că actualele secții și trase pe linii neinteroperabile sunt ineficiente economic și decide să renunțe la cel puțin 27 dintre acestea pe care le scoate la licitație în noiembrie 2011 și le atribuie în parte către REGIOTRANS SRL Brașov, TRANSFEROVIAR CALATORI SRL București și REGIONAL SRL.
De aici încolo începe telenovela.
Deși bolnavul nu a murit, rudele (a se citi firmele private care fac transport feroviar) se luptă deja pe împărțirea averii. Și aici vorbim evident de deja celebrii GANEA IORGU și COMANA COSTEL patronii SC REGIOTRANS SRL Brașov, dar și de CĂLIN MITICĂ și GAGA IULIAN, frații lor de la CLUJ care deținTRANSFEROVIAR CALATORI SRL București și REGIONAL SRL, care, oameni onești, și-au fi împărțit deja viitorul tort.
De unde atâta interes când se tot vaită că transportul feroviar nu e rentabil și că au nevoie de subvenții consistente de la stat, chipurile pentru „servicii sociale” ?.
Dacă studiem atent cifrele și economiile (192.384.000 RON) pretinse de directorul DOBRE după darea afară a angajaților în 2010 și 2011 vom observa cu surprindere că toți banii nu se vor mai duce pe salarii ci pe subvenționarea lui GANEA IORGU, COMANA COSTEL, CĂLIN MITICĂ și GAGA IULIAN. Avem voie să ne întrebăm atunci cum rămâne cu solicitarea FMI și cui folosește trimiterea noastră în șomaj, pe care tot statul român va trebui să o finanțeze prin acordarea ajutorului de șomaj și salariilor compensatorii.
Să socotim!
GANEA IORGU, COMANA COSTEL, GAGA IULIAN și CĂLIN MITICĂ au obținut prin Hotărârea de Guvern nr. 741/2010, o subvenție de 113.593.350 RON pentru REGIOTRANS SRL, 14.380.570 RON pentru REGIONAL SRL și 8.124.360 RON pentru TRANSFEROVIAR Grup SA.
Corecție de criză de Crăciun!
Pentru că era criză în 2010 și guvernul tot insista că trebuie să scadă cheltuielile bugetare de Sfântul CRĂCIUN (mai exact pe data de 23 decembrie 2010 ca să vedem cât de implicat era Ministerul Transporturilor) apare Hotărârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situația în care subvenția încasată de către marii operatori privați să crească considerabil în anul de criză. Curat – murdar cadou de sărbători!
Practic, prin inginerii financiare a căror legalitate ne cam scapă, pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subvenție de 126.178.130 RON, REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON.
Culmea ironiei și golăniei!
Și tot culmea e că adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adică 79% din suma de 192.384.000 RON care cică s-a obținut din restructurarea CNCF CFR SA. Păi destul de clar nu? Firmele astea private trebuiau plătite și în 2011 și de unde dacă nu din darea noastră afară?!.
Făcând puțin istoric, aflăm că statul român a dezvoltat firmele private finanțându-le în perioada 2008-2010 cu suma totală de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 și 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL. Adunate dau vreo 51 milioane EURO gaură la bugetul de stat.
Dacă adăugăm și subvențiile primite de REGIONAL – 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 și 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primită de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezultă bani dați de stat pe prosperitatea privaților în sumă de 249.196.500 RON , adică aproximativ 58 milioane EURO.
Sigur, oamenii de afaceri vor sări în sus și vor spune că sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finanțarea este asigurată de stat pentru trenuri care circulă goale și nu le verifică nimeni dacă chiar fac numărul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea înțelegem cum e denumită chestia asta o AFACERE!
ISTORIA SE AMPLIFICĂ ÎN 2011, când GANEA IORGU și COMANA COSTEL și-au pus în cap să obțină de la stat sume colosale.
De parcă nu era de ajuns mărinimia deosebită a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subvenției pentru REGIOTRANS SRL Brașov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adică vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la răsărit sar ca arși și pretind nici mai mult nici mai puțin decât aceeași sumă care se achită companiei de stat, deși costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justifică această cerere, iar Hotărârea de Guvern stabilește clar cum trebuie făcut calculul.
Păi bine fraților, sunteți firmă comercială privată sau asistați social!!!!? Nu ajunge că toate trenurile voastre circulă goale, sunt ca vai de ele dar ați înscris în documentele contabile și curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subvenție și mai mare !!!!?
Se vede că vă ajută din plin unii diriguitori de prin minister. Prietenii SCHIAUCU, DOROBANȚU, STEFĂNESCU și MAIER știu ce spunem și de ce, dar până la urmă va afla și doamna BOAGIU și ......!!!!!
Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constatăm că în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezintă cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL – 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA - 70%.
Pentru ce să vă mai subvenționăm din buzunarul nostru al tuturor!? POATE DOAR PENTRU CA SĂ INTRAȚI, CULMEA, ÎN TOP 300 !!!!
Conform topului „300 cei mai bogați români” dat publicității de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimată de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimată la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea reală a societăților comerciale deținute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro.
Culmea este că în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 și cele similare din anii 2009 și 2010) profitul se datorează exclusiv subvențiilor obținute de la stat și atunci .... CUM RĂMÂNE CU ANII DE CRIZĂ ÎN CARE NOI TREBUIE SĂ FIM CONCEDIAȚI ȘI CU SALARIILE DIMINUATE????.
Probabil că cei doi români bogați vor spune acum că nu e adevărat și că o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu primește subvenție. Frumusețea este că întradevăr acestă firmă nu primește subvenție, dar a primit mai mult cadou o bună parte din calea ferată (închiriată tot de la stat) pentru care încasează și face chipurile profit din Taxa de Utilizare a Infrastructurii, taxă încasată de la cine credeți ??, evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i așa, are fondurile în principal tot de la statul român.
Și acum întrebare simplă:
Câți dintre dumneavoastră nu v-ați dori o firmă care să aibă cca.85% din venituri oferite cadou de statul român, care nu se interesează și chiar nici nu vă întreabă cât de rentabili sunteți? Așa să tot faci afaceri.
Tehnic vorbind, ar mai trebui spusă și încăpățânarea acerbă a oamenilor de afaceri „onești” de a menține un mecanism de acordare a subvenției calculat sub celebra formulă „tren/km” și nu „călători/km”, mecanism care ar arăta tuturor că trenurile REGIOTRANS SRL, REGIONAL SRL sau TRANSFEROVIAR Grup SA circulă goale și sunt chiar foarte multe înscrise în acte fără ca cineva să le verifice, măcar prin prisma datelor reale cerute la decontare (adică dacă chiar au circulat toate), pe lângă faptul că în fiecare automotor din ăla celebru sunt 2-3 călători (sâc! – avem și poze în sensul ăsta).
În 14 noiembrie am văzut cu toții o poziție publică, de altfel demnă de toată lauda, a doamnei BOAGIU, care a spus că s-a săturat de subvenția asta plătită degeaba.
Suntem întru totul de acord dar sincer ne îndoim că va avea puterea să-și pună în practică intențiile de eradicare a vampirilor, care sunt sprijiniți prin mai toate departamentele din Guvern.


Viitori foști angajați ai CFR


Poate au dreptate, poate nu, dar macar au un punct de vedere Wink
Sus In jos
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 364
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3356
Data de inscriere : 28/10/2008

MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Vin 20 Ian 2012, 10:20

Un frustrat care nu are de ce sa se lege, a postat pe mai multe forumuri.
Nu vreau sa iau apararea Regiotransului- pentru ca lucrez la ei- si nici a altui operator feroviar fie el de stat sau privat, insa domnului
"viitor fost CFR-ist"ii spun ca ca totusi AFER-ul nu e taranul de la taraba din piata si sa nu aiba idee ce se intampla pe CF iar chiar asa la nivel national sa nu se sesizeze nimeni e mai grav asta daca ar fi cum spune dumnealui si as mai vrea sai spun ca e frustrat ca ramane fara locul de munca unde oricum freaca ridichea ca asa se procedeaza la companiile de stat.
Nu imi amintesc sa fi vazut vreun motor al unei companii private ca a luat foc insa locomotive si vagoane de la CFR calatori si marfa destule.
Cum ramane domnule fost "viitor fost CFR-ist" cu personalul de la revizia de vagoane din Timisoara Nord care a urcat boschetarii in vagoanele de calatori si ia pus sa le dea foc, sau cu ciocanarii prinsi acum vreo 2 ani in motoarele Regiotrans tait scaunele si distrugand tapiteria cu cutitele?
Vad ca sunteti arogant si dati cu piatra in operatorii privati , dar mai bine v-ati uita in ograda voastra, ah si era sa uit ca doar sunteti campioni la furturile de motorina , la compania de stat asta e sport national.Cred ca sun sigla de CFR calatori ar trebuii sa aveti si sigla vreunui petrolier dupa caz .
Nici macar nu sunteti documentat privitor la accidentul cocalarului cu mercedes care a intrat din plin in trenul 14141 nu 14148 , tren care era format din 3 automotoare -6 vagoane- iar cocalarul a intrat din plin in al 2-lea motor respectiv la vagonul 3.Iar ca o paranteza codul rutier spune clar ce trebuie sa faci la o trecere la nivel cu calea ferata si cine are prioritate.
In 1995 dupa ce am terminat armata CFR m-a primit inapoi si in aceeasi zi m-a dat in somaj pe motivul ca sa desfintat sectia unde lucram
in 2008 dupa absolvirea scolii de mecanic locomotiva mi sa cerut spaga mii de euro atat la CFR calatori cat si la CFR marfa, pai daca as fi avut mii de euro era clar ca ii foloseam ptr mine nu sa mituiesc pe altii. Regiotrans nu mi-a cerut nimic., mi-a oferit un loc de munca.
Nu spun ca treaba merge struna si ca nu sunt probleme.... fiecare companie are problemele ei.
Asa ca domnului "viitor fost CFR-ist" nu pot sa-i spun decat capu sus , viata merge inainte si sunt ferm convins ca o sa isi gaseasca de lucru la operatorii privati.
Sus In jos
srazvi



Numarul mesajelor : 665
Varsta : 36
Localizare : Arad
Reputatie : 3439
Data de inscriere : 20/07/2009

MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Vin 20 Ian 2012, 16:40

Niciunde nu l-am vazut postat unde trebuie, s-a grabit cu copy/paste. Ma intreb cat mai e spaga acum sa nu te dea afara Laughing . In 2009 la marfa era cheta 1000 euro cine nu vrea sa zboare, n-am dat si am zburat. Unele lucruri nu se schimba niciodata, probabil daca cei ce zboara de la CFR si au redactat textul ajung la RT vor da in CFR cu ce au patit Suspect . E ca-n bancul ala, ca in iad nimeni nu pazeste cazanul cu romani ca daca vreunul incearca sa iasa ceilalti il trag inapoi scratch
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Vin 20 Ian 2012, 19:31

Linia asta 203 vara si mai ales in week-end-uri are calatori nu gluma, si mai ales turisti si biciclisti pe care intr-o zi de sambata din vara lui 2011 toate trenurile din intervalul 08:00-14:00 cat am stat eu prin gara plecase cu peste 5-6 biciclete fiecare automotor. Incaseaza banii frumosii si ptr biciclete tinand cont ca se plateste un bilet pret intreg.

Daca esti student sau elev ptr bicicleta tot bilet pret intreg se plateste ??
La Cfr bine ca inca se mai merge gratis cu bicicleta in tren, pe anumite trenuri R ca de la R in sus tot ce nu are vag de biciclete se plateste bilet.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2353
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4703
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Linia 203   Vin 10 Feb 2012, 08:44

Am cateva intrebari legate de aceasta linie:
-in 1989 garile "Tohanu Vechi"" si ""6 Martie/General Traian Mosoiu/Tohanu Nou"", in afara de rolul probabil de incrucisari a trenurilor, deserveau vreo unitate industriala ? Intreb asta, deoarece din ce se vede pe wikimapia, liniile industriale pentru Uzina "6 Martie"" si "Combinatul de celuloza"" se racordeaza in gara Zarnesti!
-care mai este situatia transportului de marfa pe aceasta linie si cate din unitatile economice din zona mai folosesc transportul feroviar- Üzina 6 Martie (care, in 1990, avea cca 12.000 de salariati!), Combinatul de celuloza, "Chimica Rasnov"", Uzina de scule Rasnov, Depozite de combustibil Cristian ?
-care este situatia infrastructurii feroviare (exista linii scoase in gari sau linii industriale scoase fata de ceea ce era in 1989 ?), a sistemelor SCB (semnalizarea mecanica se afla in functiune in garile Cristian, Rasnov si Zarnesti ?) ?
-in statia Zarnesti a existat/exista remiza de locomotive si daca exista mai este utilizata astazi de trenurile automotoare ?
-are cineva schitele statiilor Cristian, Rasnov, Tohanu Vechi, 6 Martie si Zarnesti, asa cum erau in 1990 ?

Va multumesc pentru raspunsuri si va doresc o zi buna!
Sus In jos
pannonia express
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 382
Varsta : 32
Localizare : Brasov
Reputatie : 2870
Data de inscriere : 25/02/2010

MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Vin 10 Feb 2012, 11:25

Fara a avea date precise - este o simpla presupunere: Halta 6 Martie/Tohan este cea mai apropiata de uzina Tohan, deci probabil era folosita de angajatii acesteia. In plus, pe partea opusa a drumului national fata de uzina se gaseste un cartier al orasului Zarnesti, iar pentru locuitorii acestuia, la fel, halta Tohan este la indemana decat gara Zarnesti.

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12038
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14074
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Vin 10 Feb 2012, 11:37

În Cristian și Râșnov funcționează semnalizarea mecanică, probabil și în Zărnești.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
AndiCFR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3589
Localizare : Brașov
Reputatie : 5757
Data de inscriere : 10/06/2011

MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Vin 10 Feb 2012, 15:21

Mai exista semnale mecanice la intrarea in Brasov,unde se desprinde Linia 203 de linia care duce la Fabrica de var si cat de rar trec eu pe acolo ultima oara am vazut ca era un tren care mergea spre fabrica.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti   Astazi la 04:24

Sus In jos
 

203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 203 : Brasov - Rasnov - Zarnesti
» Lucrari de reabilitare pe M300 Brasov - Sighisoara
» Vanzare Marub SA Brasov
» M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici
» 403 : Brasov - Intorsura Buzaului
Pagina 3 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-