Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 517 : Pascani - Targu Neamt

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 15 ... 25, 26, 27
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2579
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 5042
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   Joi 22 Sept 2016, 10:38

Acelea erau numai marfare care transportau piatra de la balastierele din zona Timisesti ?

Când a fost folosita ultima data calea ferata care leaga statia Targu-Neamt de zona industriala a orasului Targu-Neamt (sau pana când au utilizat transportul feroviar de marfa unitatile industriale din orasul Targu-Neamt- Volvatir, Intreprinderea de prelucrarea a cauciucului, UFET, Fabrica de mobila) ?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4126
Reputatie : 5229
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   Dum 16 Oct 2016, 15:54

Cladirea asta a fost proiectata pentru grupa de marfa a statiei Tirgu Neamt? are iesindul acela specific birourilor de miscare.



La momentul calatoriei trenul a fost compus din vagonul 26 16 017 1 sosit la Pascani de la Iasi in dubla tractiune in compunerea trenului 5406.Un vagon + 45 085 7 continua spre Tirgu Neamt iar 2 vagoane impreuna cu 41 0464 0 continua spre Adjud.

in Topile a coborit 1
in Cristesti Pascani au coborit 20 din care 4 copii unul mic sub 5 ani
Timisesti a urcat 1
in Tirgu Neamt au coborit 16 din care 1 copil

la plecare
Tirgu Neamt urcare 11 din care 4 copii (3 intre 5-10 ani)
Sf Mina au urcat 3
Plaiesu au urcat 6
Timisesti urcare 2
Cristesti Pascani au urcat 4 au coborit 5 din cei urcati la Plaiesu
Topile au coborit 2 din cei urcati la SF Mina.

Poze sint pe aici deja postate.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2579
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 5042
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   Dum 16 Oct 2016, 19:22

Din ce vad din fotografie, din grupa de marfa a statiei Targu-Neamt, au fost scoase cel putin 3 linii! Asa reiese din urmele de balast care se vad in fotografie!
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 742
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3498
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   Dum 16 Oct 2016, 23:01

Antestatia Targu Neamt ,grupa marfuri altfel zis a statiei Targu Neamt, investitia spune multe despre ce ar fi trebuit sa fie acolo !
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1033
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3790
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   Sam 11 Mar 2017, 23:25

ISTORIA CĂII FERATE PAȘCANI – TÂRGU NEAMȚ

10 martie 2017 De Andreea Trăsnea
 
Calea ferată Pașcani – Târgu Neamț a fost dată în exploatare pe 28 decembrie 1986, în prezența constructorilor și a oficialilor vremii. Construcția de 32 de kilometri a fost una dintre cele mai tinere realizări în materie de transport feroviar în România.calea ferata tg neamt pascani

Datorită reliefului, a fost necesară construcția de lucrări de artă, dintre care amintim Tunelul de la Herești – Cristești, pasaje denivelate și poduri de aproape 300 de metri peste râul Moldova și Drumul European 85. O cale ferată a cărei istorie a început la sfârșitul secolului al XIX-lea și care a fost construită abia peste un secol grație eforturilor lui Alexandru Filioreanu, fost director al Regionalei C.F.R. Iași, înălțat de curând la ceruri.

Anul trecut s-au împlinit 30 de ani de la inaugurarea acestei linii, aniversare uitată de toți cei ce ar trebui să cinstească memoria și istoria acestei realizări. Singura aniversare la care a fost prezent și părintele acestei linii, a fost în ianuarie 2007. De atunci, memoria nașterii acestei linii, este ținută de un filmuleț care circulă pe net, Intrarea unui tren în gară (1988-Copel Moscu), scos la lumină datorită unui inimos al căii ferate, domnul Romeo Roman.

Povestea construcției acestei linii care face legătură între Bazinul Siretului și Bazinul Moldovei începe tocmai în 1890, când un comitet ieșean pentru apărarea intereselor economice si culturale ale Moldovei, propunea  „legarea orașelor Piatra-Bacău cu linia Fălticeni-Dolhasca, printr-o cale ferată are va trece prin Târgu Neamț”.

Opt ani mai târziu, ziarul  Corespondența provincială, din 14 octombrie, publica știrea cu privire la un studiu de realizare a căii ferate Pașcani-Târgu Neamț, în lungime de 40 de km, al cărui cost se ridica la 4 milioane de lei. Problema construcției unei căi ferate spre Pașcani a fost ridicată și în cadrul adunării publice din 26 ianuarie 1899, organizată de Primărie în legătură cu o posibilă concesionarea a Băilor Oglinzi, clauza fiind, între altele „să se facă drum de fier de la Târgu Neamț la Pașcani, începând chiar din primăvara anului 1899”.

La începutul secolului XX, odată cu aducerea în 1908 a Batalionul III din Regimentul 15 Războieni la Târgu Neamț, a renăscut speranța construirii căii ferate, cu atât mai mult cu cât, în 1910 prefectul de Neamț cerea „stabilirea diferitelor proprietăți traversate de linie, precum și stabilirea indemnizațiilor de acordat pentru stricăciunile ce eventual se vor aduce recoltelor de pe aceste proprietăți, pe traseul: Țimișești, Plăieșu, Grași, Preutești si Neamț”.

Mai mult, proiectul a fost susținut de miniștrii Emil Costinescu și Constantin Angelescu, iar la 18 octombrie 1915 avea loc sfințirea locului unde trebuia să fie gara. Au fost întocmite chiar liste cu persoanele care trebuiau despăgubite ca urmare a trecerii căii ferate pe proprietățile acestora, listă care cuprindea un număr de 95 de persoane ce trebuiau despăgubite pentru locurile virane, livezi și imobile, în valoare de 45701, 80 lei. Licitația de concesionare a fost câștigată de inginerul Tiberiu Irimia, cu suma de 5299000 lei.

A venit însă războiul și construcția a fost amânată, deși,  în 1917, din rațiuni strategice, armata rusă a terasat traseul căii ferate  de la Pașcani până la râul  Moldova. După război discuțiile a fost reluate de către politicieni, astfel că în 1924 acestea devenise aprinse și s-au concretizat într-un Apel al primarului interimar al târgului, Dumitru Calapod și al primarilor comunelor Crăcăoani, Vânători, Țimișești, Pipirig, Filioara, Grumăzești, Petricani, Păstrăveni, Urecheni, Răucești și Bălțătești. Apelul, un adevărat strigăt de disperare a zonei a fost adresat parlamentarilor de la Iași, Mitropolitului Moldovei, parlamentarilor de Neamț care, spune apelul „ne vizitează numai în timpul alegerilor”, premierului Ion I. C. Brătianu și primarului capitalei, Ioan Costinescu, fiul lui Emil Costinescu, cel care în secolul al XIX-lea susținuse dezvoltarea zonei.  Ca de fiecare dată, apelul a rămas fără rezultat.cf tg neamt

Visul de a se construi drumul de fier, a devenit realitate abia în anii ’80 ai secolului al XX-lea grație unui inginer, C. Filioreanu, directorul Regionalei C.F.R. Moldova. Într-un interviu acesta își amintea cum a reușit să construiască calea ferată „A doua oară (întâlnirea cu Nicolae Ceaușescu n.a.) a fost cu linia Pașcani-Târgu Neamț. Părinții mei sunt din Filioara, de lângă Agapia. Am vrut să fac o linie și pentru oamenii din zona aceea. Am început, așadar, linia și am cheltuit un miliard două sute. Era o sumă imensă, însă nu aveam nici un fel de aprobare. Toți banii erau din fondurile de exploatare feroviară, de unde n-aveai voie să-i iei fără aprobarea cancelariei C.C.-ului. Veneau oamenii la mine și-mi spuneau că ei nu mai semnează nimic, că intră în pușcărie. Am preluat responsabilitatea semnării tuturor actelor pe umerii mei, ca să nu aibă nimeni necazuri. Pe 15 mai 1981 vine Ceaușescu cu trenul prezidențial la vânătoare la Pașcani. La plecare, după vânătoare, Ceaușescu a spus că va lua măsuri pentru dezvoltarea orașelor Pașcani și Târgu Neamț. Atunci, eu am făcut doi pași, am spus cine sunt și i-am explicat următoarele: „Din 1915 e aprobată linia Pașcani-Târgu Neamț și nimeni nu a reușit s-o facă. Veți rămâne în istorie dacă ne-ați ajuta să o construim“. După trei zile îmi dă telefon colegul Oprea și-mi spune că s-a aprobat. El nu știa că eu lucrasem deja un miliard și două sute de milioane. În timpul lucrărilor m-a chemat și Prea Fericitul Părinte Teoctist de două ori la el. Era mitropolit la Iași pe-atunci. Și el m-a sprijinit. Am deschis șantierul, am făcut tunelul, podul peste râul Moldova, gara Timișești și gara Târgu Neamț. Am terminat linia în 1986.”

După mai multe planuri și variante, la 15 iulie 1981 începea construcția căii ferate Târgu Neamț – Pașcani, prin lucrări la stația Timișești. Traseul cu o lungime de 31,8 km, are 5 stații (Timișești cu 6 linii, Târgu Neamț cu 8 linii marfa si 5 linii călători și haltele Topile, Cristești, Plăieșu si Sf. Mina), si câteva superlative: Tunelul Herești (840 m lungime), 28 de poduri și podețe. dintre care podul peste râul Moldova de 287 m și podul peste E85 cu o înălțime de 16 m. Electrificarea secției de cale ferată a avut loc în 1989. Clădirea gării din Târgu Neamț a fost proiectată de Cornelia Neagu.

Pe 28 decembrie 1986, a avut loc inaugurarea oficială a căii ferate. La orele 12.30, s-a auzit semnalul, cu un fragment din opereta Crai Nou de Ciprian Porumbescu, apoi vocea crainicului: Stimați călători. Trenul inaugural Pașcani-Târgu Neamț sosește în gară la linia unu… o garnitură superbă alcătuita din 6 vagoane cu o locomotivă în față și una în spate… la orele 14.21 de la linia unu, cu același semnal a fost anunțată plecarea primului tren de călători pe direcția Tg. Neamț-Pașcani.

Până la sfârșitul anilor ’90, linia deservea și obiective economice-3 balastiere mari prin 3 linii desprinse din stația Țimișești și platforma industrială Târgu Neamț (Volvatir, Fabrica de prelucrare a cauciucului, Întreprinderea de prelucrare a lemnului).

Ca material rulant s-au folosit la început locomotive de tip 040-DHC, apoi o dată cu electrificarea liniei în 1989, locomotive 040-EC și vagoane rame TE, vagon poștal-bagaje, apoi vagoane etajate 26-26, material rulant ce aparținea de depoul Pașcani și revizia de vagoane Pașcani, desființată în mai 2013.

În februarie 2010 C.F.R. concesionează linia către operatori privați, infrastructura către S.C. R.C. C.F. Brașov, iar transportul călători către S.C. Regiotrans Brașov, care utiliza automotoare. În martie 2015 operatorului i se ridică licența de transport și traficul este oprit până în septembrie 2015, când trenul revine la Tg. Neamț. Materialul rulant folosit azi este format din vagoane și locomotive aparținând de depoul Suceava Nord.

De-a lungul anilor, un inimos al căii ferate, pentru care aceasta reprezintă a doua lui dragoste, profesorul Ioan Romeo Roman, a depus eforturi pentru ca această linie să nu moară și pentru a reînvia tradiția mocăniței la Târgu Neamț. La ultima întâlnire pe această temă din februarie 2016, am participat alături de domnul Roman, la discuțiile autorităților cu domnul Radu Bellu, directorul departamentului istorie din C.F.R., despre construcția unei mocănițe de la Tg. Neamț la Mănăstirea Neamț și despre aducerea unui tren militar în gara Tg. Neamț în contextul împlinirii a 100 de ani de la intrarea României în Primul Război mondial. A rămas ideea, materialul rulant si calea de rulare fiind identificate, rămând doare surse de finanțare de găsit.

Pentru că istoria ne dă identitatea ca neam, vom reveni în numerele viitoare cu alte aspecte ale istorie ale târgului și zonei cu un potențial turistic imens, dar prost exploatat și pus în valoare.

prof. Emanuel Bălan

Surse:

Arhivele Naționale Neamț, fond Primăria Târgu Neamț;

Gavril Luca-Târgu Neamț.Monografie, Editura Constantin Matasă, Piatra Neamț, 2008

Vasile Vrânceanu- Călător prin orașul Târgu Neamț de altădată și de astăzi, , f.a.
http://ziarullumina.ro/amintiri-din-viata-unui-fost-ministru-iesean-66388.html (accesat la 3 martie 2017)

Sursa: http://www.ziartarguneamt.ro/istoria-caii-ferate-pascani-targu-neamt
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 517 : Pascani - Targu Neamt   

Sus In jos
 

517 : Pascani - Targu Neamt

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 517 : Pascani - Targu Neamt
» Pașcani (500)
» Targu Neamt- 517
» M509: Excursie FeRoviaRa Bacau - Piatra Neamt - Bicaz [2008]
» Targu Mures (405)
Pagina 27 din 27Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 15 ... 25, 26, 27

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 500-