Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 511 : Veresti - Botosani

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
joanta



Numarul mesajelor : 111
Varsta : 27
Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102
Reputatie : 2393
Data de inscriere : 11/09/2010

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Dum 03 Oct 2010, 12:51

lovekomotive a scris:
Lasand deoparte faptul ca... CFR nici in momentul de fata nu reuseste sa clarifice politica tarifara pe ranguri de tren, totusi e bine sa nu exageram precum ziaristii, nu e chiar totuna intre A, R si IC. Se intampla uneori ca vagoane AVA Express de pe IC sa ajunga pe unele A in special cele sezoniere spre litoral, dar asta nu e o regula. Pana acum ceva timp, la A intalneai vagoane seria 20-49 sau 20-55, la rapid 22-96, iar la IC 21-76. Deci era o diferenta de confort intre ele. Legat de viteza, cunoastem cu totii starea infrastructurii, de aia cred ca pe moment suplimentul de viteza ar trebui eliminat, pe multe rute nu-si justifica prezenta. De obicei A nu merge cu mai mult de 100 km/h (cel putin de cate ori am mers eu cu ele, cam atata aveau), R se duce undeva pe la 110, iar IC ajunge pe la 120-140 pe unde poate Very Happy Toate astea fiind conditionate de traseu, starea infrastructurii, si alti factori pe care momentan nu-i stiu sau ii omit.

Aha, deci actualele vagoane monosalon, cu locuri stramte si masutele alea rigide si imposibile inseamna confort? Iar afisajele electronice, prizele pentru notebook si faptul ca trebuie sa suporti plimbareala tuturor prin tren, fara sa te poti dezmorti, cale de vreo 5oo de km, decat sub pretextul ca mergi la toaleta, inseamna iarasi conditii mai bune decat in vagoanele compartimentate care circulau pana acum vreun an? Nu cred ca asta e parerea majoritatii.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3266
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6386
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Dum 03 Oct 2010, 15:03

Ar trebuii facute niste petitii legate de confort.
Trebuie facut ceva cu vagoanele astea ordinare.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 28
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 3484
Data de inscriere : 20/08/2009

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Dum 03 Oct 2010, 16:42

joanta a scris:
lovekomotive a scris:
Lasand deoparte faptul ca... CFR nici in momentul de fata nu reuseste sa clarifice politica tarifara pe ranguri de tren, totusi e bine sa nu exageram precum ziaristii, nu e chiar totuna intre A, R si IC. Se intampla uneori ca vagoane AVA Express de pe IC sa ajunga pe unele A in special cele sezoniere spre litoral, dar asta nu e o regula. Pana acum ceva timp, la A intalneai vagoane seria 20-49 sau 20-55, la rapid 22-96, iar la IC 21-76. Deci era o diferenta de confort intre ele. Legat de viteza, cunoastem cu totii starea infrastructurii, de aia cred ca pe moment suplimentul de viteza ar trebui eliminat, pe multe rute nu-si justifica prezenta. De obicei A nu merge cu mai mult de 100 km/h (cel putin de cate ori am mers eu cu ele, cam atata aveau), R se duce undeva pe la 110, iar IC ajunge pe la 120-140 pe unde poate Very Happy Toate astea fiind conditionate de traseu, starea infrastructurii, si alti factori pe care momentan nu-i stiu sau ii omit.

Aha, deci actualele vagoane monosalon, cu locuri stramte si masutele alea rigide si imposibile inseamna confort? Iar afisajele electronice, prizele pentru notebook si faptul ca trebuie sa suporti plimbareala tuturor prin tren, fara sa te poti dezmorti, cale de vreo 5oo de km, decat sub pretextul ca mergi la toaleta, inseamna iarasi conditii mai bune decat in vagoanele compartimentate care circulau pana acum vreun an? Nu cred ca asta e parerea majoritatii.

Dupa standardele UE inseamna confort, mergi in Germania cu un IC si ai sa dai cam de acelasi confort, tot salon, si trebuie sa suporti plimbareala tuturor. Si eu sunt adeptul compartimentului, pt ca ai intimitate, dar totusi nu mi se par mai confortabile, cand sunt ocupate toate locurile, parca stai in cusca. La urma urmei astea sunt conditiile, nu-ti place poti folosi alt mijloc de transport, doar nu te obliga CFR sau alta companie sa mergi cu ei. Eu nu iau apararea CFR-ului, dar acum nu poate sa ne puna pt fiecare cate un vagon la dispozitie, ca sa nu mai avem plimbareala, sa ne intindem cat putem. La vagoanele AVA partea proasta e cand se ocupa locurile din fata ta, nu mai ai loc pt picioare, dar m-am uitat pe net la poze cu vagoane din UK, Franta, Germania, si observ ca in privinta spatiului nu e mare diferenta. Daca s-ar mari spatiul aferent pt picioare, s-ar reduce din nr total de locuri, locuri reduse inseamna incasari reduse per vagon, deci posibil sa nu se acopere cheltuielile de intretinere.
Sus In jos
joanta



Numarul mesajelor : 111
Varsta : 27
Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102
Reputatie : 2393
Data de inscriere : 11/09/2010

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Dum 03 Oct 2010, 18:11

lovekomotive a scris:
joanta a scris:
lovekomotive a scris:
Lasand deoparte faptul ca... CFR nici in momentul de fata nu reuseste sa clarifice politica tarifara pe ranguri de tren, totusi e bine sa nu exageram precum ziaristii, nu e chiar totuna intre A, R si IC. Se intampla uneori ca vagoane AVA Express de pe IC sa ajunga pe unele A in special cele sezoniere spre litoral, dar asta nu e o regula. Pana acum ceva timp, la A intalneai vagoane seria 20-49 sau 20-55, la rapid 22-96, iar la IC 21-76. Deci era o diferenta de confort intre ele. Legat de viteza, cunoastem cu totii starea infrastructurii, de aia cred ca pe moment suplimentul de viteza ar trebui eliminat, pe multe rute nu-si justifica prezenta. De obicei A nu merge cu mai mult de 100 km/h (cel putin de cate ori am mers eu cu ele, cam atata aveau), R se duce undeva pe la 110, iar IC ajunge pe la 120-140 pe unde poate Very Happy Toate astea fiind conditionate de traseu, starea infrastructurii, si alti factori pe care momentan nu-i stiu sau ii omit.

Aha, deci actualele vagoane monosalon, cu locuri stramte si masutele alea rigide si imposibile inseamna confort? Iar afisajele electronice, prizele pentru notebook si faptul ca trebuie sa suporti plimbareala tuturor prin tren, fara sa te poti dezmorti, cale de vreo 5oo de km, decat sub pretextul ca mergi la toaleta, inseamna iarasi conditii mai bune decat in vagoanele compartimentate care circulau pana acum vreun an? Nu cred ca asta e parerea majoritatii.

Dupa standardele UE inseamna confort, mergi in Germania cu un IC si ai sa dai cam de acelasi confort, tot salon, si trebuie sa suporti plimbareala tuturor. Si eu sunt adeptul compartimentului, pt ca ai intimitate, dar totusi nu mi se par mai confortabile, cand sunt ocupate toate locurile, parca stai in cusca. La urma urmei astea sunt conditiile, nu-ti place poti folosi alt mijloc de transport, doar nu te obliga CFR sau alta companie sa mergi cu ei. Eu nu iau apararea CFR-ului, dar acum nu poate sa ne puna pt fiecare cate un vagon la dispozitie, ca sa nu mai avem plimbareala, sa ne intindem cat putem. La vagoanele AVA partea proasta e cand se ocupa locurile din fata ta, nu mai ai loc pt picioare, dar m-am uitat pe net la poze cu vagoane din UK, Franta, Germania, si observ ca in privinta spatiului nu e mare diferenta. Daca s-ar mari spatiul aferent pt picioare, s-ar reduce din nr total de locuri, locuri reduse inseamna incasari reduse per vagon, deci posibil sa nu se acopere cheltuielile de intretinere.

Exista argumente pentru oricare varianta, cu sau fara compartimente, stand in picioare sau calatorind in vagoane fara acoperis. Sa tinem totusi cont de faptul ca hotelurile au camere si nu dormitoare comune, functionarii dau randament mai bun lucrand in birouri si nu in hale, unii langa altii cu zecile, iar exemplele pot continua. Se intampla asa pentru ca, vrem sau nu vrem, suntem diferiti si... teritoriali, deci e greu sa reglezi microclimatul (lumina, temperatura, ventilatie, miros, zgomot s.a) astfel incat sa multumesti 88 de insi, (pentru multi) e greu de suportat foiala, contactul repetat si zecile de ochi cu priviri intruzive, e obositor, calatorind opt ore, sa ti se perinde pe dinainte sute de figuri (fara sa ti-o doresti) plus multe altele. De spatiu.. ce sa mai vorbim ?! In rest, asa e, daca nu-mi convine pot alege sa merg cu orice altceva, inclusiv cu parapanta, calare sau pe jos.
Oricum am da-o, tot acolo ajungem: cei mai multi (majoritatea) spun raspicat ca, pe distante lungi, vagoanele compartimentate sunt categoric preferabile si, pentru ca nu exista aceasta posibilitate de calatorie, multi aleg ca si mine variante alternative. O fi in avantajul caii ferate romane ? Think about!
Sus In jos
alex.alexus.tm



Numarul mesajelor : 1066
Varsta : 27
Localizare : Pisa - Italia
Reputatie : 3950
Data de inscriere : 28/03/2009

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Dum 03 Oct 2010, 18:47

Variante alternative .... Autocar? Microbuz? Avion? Toate acestea sunt cu locuri la comun. Singura alternativa din care se poate spune ca ai iesi mai castigat ar fi automobilul si cam atat.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3266
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6386
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Lun 04 Oct 2010, 01:31

Fratilor la noi este mentalitate de cireada, sincer.

In germania da sunt saloane dar nu calatoresti in ele 8 ore + intarzieri.
Saloanele au fost proiectate pentru distante scurte nu pentru 600 de km

De asemenea nu inteleg gandirea asta bolnava de a etansa vagoanele, e chiar asa de greu sa lasi geamuri care se deschid pana la jumatate in caz de nevoie ?
Cum sunt acestea de exemplu http://trenuri.uv.ro/Vagoane/vag_22-96.htm
Am prins pe Constanta - Mangalia vagoane etajate cu aeru conditionat stricat , o caldura ca in cuptor acele mici deschizaturi numite geamuri nu faceau fata...
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 764
Varsta : 28
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 3484
Data de inscriere : 20/08/2009

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Lun 04 Oct 2010, 10:33

Ai si tu dreptatea ta, desi as gasi multe contraargumente, faza cu geamurile care nu se deschid asta e datorata AC-ului, odata ce ai aer conditionat constructorul nu mai este obligat sa prevada toate geamurile cu posibilitatea de a se deschide, nu e numai la noi asta, ca doar nu ne-am trezit noi acum si-am inventat apa calda, moda e preluata din vest. Ca se defecteaza instalatia...asta deja e o alta ecuatie. E obositor sa calatoresti intr-un salon 8 ore, dar pt mine e la fel de obositor si intr-un compartiment cu inca 5 persoane. Deci cum o dai tot pe acolo e, ai avantaje si dezavantaje, doar daca ne pune pt fiecare cate un vagon atunci avem avantaj 100%. Uitati-va la vagoanele noi AVA sau cele importate din Germania, si intrati pe railfaneurope si uitati-va la poze cu vagoane din Elvetia, Austria, Franta, nu seamana intre ele? cum am mai zis noi urmam moda, ei mai au si avantajul unei infrastructuri bune in care nu tre sa stai 8 ore intr-un vagon. De exemplu vagoanele serioa 20-77 sunt blamate ca-s prea proaste desi asezarea scaunelor e mult mai placuta, ca in avion sau autocar, dar n-au dotari. Si pot sta sa iau fiecare vagon in parte sa-i vad partile bune si rele...si putem continua si discutia in contradictoriu o saptamana si tot n-ajungem la un rezultat concret pt ca suntem subiectivi si fiecare vede lucrurile strict din punctul sau de vedere.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3908
Reputatie : 6809
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Lun 04 Oct 2010, 12:51

Au eliminat din geamurile care se deschid datorita aerului conditionat (pe de o parte) dar si pentru a elimina cat mai mult din posibilitatea aruncarii pe geam a diferitelor obiecte, gunoaie, sticle... et cetera. Si apoi mersul cu geamul deschis la viteze de 120 km/h antreneaza in interiorul vagonului mult praf din exterior, care poate imbacsi mobilierul din interior. In plus aerul din vagonul salon mai rau s-ar vicia cu praf decat s-ar improspata... Trebuie sa fie functionala instalatia de aer conditionat daca ea exista..
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3266
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6386
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Lun 04 Oct 2010, 17:13

Uite ca vagoanele 22-96 import Germania au si aer conditionat si geamuri care se deschid.
Pana si automotoarele malaxa in 1940 aveau un fel de aer conditionat primitiv si tot aveau geamuri care se deschid.
La fel si masina, s-au mai nou au aparut masini cu geamuri sigilate si eu nu stiu ?

Geamurile au incuietori deci nu vad problema in a fi inchise cand exista AC si deschise cand nu exista (am cheie patrata Twisted Evil ), de asemenea pot sa precizez din proprie experienta ca AC este mai daunator decat curentul ala de la 120 km/h care de la noul mers nu prea vad unde va mai fi, asa ca fapt divers se scade viteza pe multe sectii la 100, iar pe unele de 100 la 80 s.a.m.d...

Dar mentalitatea de cireada e asta, hai sa punem de alea sigilate, probabil e mai ieftin.

In momentul in care la CFR Calatori vor fi numai vagoane sigilate si saloane am sa ma duc cu operatorii privati daca vor fi, sau cu locomotiva.

Si in final tot ca fapt divers si unele locomotivele au AC dar totusi au geamuri care se deschid.

PS: Cred ca suntem rau de tot off topic Neutral
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
mardaryroby
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 251
Varsta : 38
Localizare : Iasi, Romania
Reputatie : 3311
Data de inscriere : 21/08/2008

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Lun 04 Oct 2010, 22:20

Va rog sa continuati conversatia despre AC si etansarea geamurilor la sectiunea Vagoane. Eu nu am zarit o farama de informatie despre linia Veresti - Botosani pentru care este destinata aceasta sectiune.
Sus In jos
http://rrt-group.com
acar



Numarul mesajelor : 50
Localizare : din orașul în care s-au născut Mihai Eminescu, Nicolae Iorga, Octav Băncilă, Grigore Antipa, Elie Radu și multe alte personalități de prim rang
Reputatie : 3079
Data de inscriere : 23/09/2008

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Mier 06 Oct 2010, 20:15

A propos de tehnica feroviara state of the art...
Sus In jos
acar



Numarul mesajelor : 50
Localizare : din orașul în care s-au născut Mihai Eminescu, Nicolae Iorga, Octav Băncilă, Grigore Antipa, Elie Radu și multe alte personalități de prim rang
Reputatie : 3079
Data de inscriere : 23/09/2008

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Mier 06 Oct 2010, 20:19

Pledoarie pentru vagoanele compartimentate... (a propos de comentariile de mai sus)



Sus In jos
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3286
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Joi 07 Oct 2010, 14:06

Ala e sfarsitul lor...in urma cu cativa ani au mai fost depozitate cateva zeci de vagoane pe acele linii...
Sus In jos
acar



Numarul mesajelor : 50
Localizare : din orașul în care s-au născut Mihai Eminescu, Nicolae Iorga, Octav Băncilă, Grigore Antipa, Elie Radu și multe alte personalități de prim rang
Reputatie : 3079
Data de inscriere : 23/09/2008

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Joi 07 Oct 2010, 20:19

Gara Botosani
Sus In jos
acar



Numarul mesajelor : 50
Localizare : din orașul în care s-au născut Mihai Eminescu, Nicolae Iorga, Octav Băncilă, Grigore Antipa, Elie Radu și multe alte personalități de prim rang
Reputatie : 3079
Data de inscriere : 23/09/2008

MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Sam 16 Oct 2010, 07:48

Gata de plecare, din Veresti spre Botosani


Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 511 : Veresti - Botosani   Astazi la 02:09

Sus In jos
 

511 : Veresti - Botosani

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» TELEFOANE C.F.R.
» Constructii si reconstructii de linii
» Propuneri pentru înființări de trenuri noi la C.F.R.
Pagina 3 din 7Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 500-