Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
jionutz



Numarul mesajelor : 614
Varsta : 34
Localizare : Sat Calacea judetul Timis
Reputatie : 3080
Data de inscriere : 28/04/2010

MesajSubiect: Calea ferată îngustă Sibiu-Agnita(-Sighișoara)   Vin 07 Mai 2010, 09:14

Calea ferată îngustă Sibiu-Agnita(-Sighișoara) este o cale ferată cu ecartament de 760 mm care străbate Podișul Hârtibaciului pe teritoriul județului Sibiu, legând orașele Sibiu și Agnita, precum și comunitățile de pe traseu. Până în anul 1965 calea ferată lega mai departe Agnita de Sighișoara, urcând dealul Apoldului pentru a lega Podișul Hârtibaciului de cel al Târnavelor, însă politica regimului comunist de dezvoltare a transportului rutier a dus la desfințarea acestei porțiuni, pentru a face loc noului drum județean pe versanții abrupți din apropierea Sighișoarei.
O dată cu trasarea liniilor principale de cale ferată din Transilvania la sfârșitul secolului al XIX-lea, conducerea Imperiului Austro-Ungar a decis să încurajeze inițiativele private locale pentru construirea de linii secundare care să deservească principalele stații de pe liniile magistrale și care să ajute la dezvoltarea zonelor rurale, atât prin asigurarea transportului de călători, cât mai ales pentru transportul produsele agricole și forestiere.

Așadar, beneficiind de suportul financiar al guvernului de la Budapesta, baronul Apor din Sighișoara decide să construiască o cale ferată care să lege Podișul Târnavelor de Podișul Hârtibaciului. Din cauza dificultății traseului dintre Sighișoara și Brădeni, care presupunea curbe foarte strănse și o declivitate crescută pentru traversarea dealului Apoldului, s-a ales ecartamentul îngust, standardizat în imperiu la 760 mm.

1895 - "Societatea Căilor Ferate Locale Sighișoara-Sibiu" - începe, la Sighișoara, construcția liniei și, în ciuda întârzierilor provocate de inundații, reușește la finele anului 1898 realizarea celor 48 de kilometri până la Agnita.
1910 - Linia va fi prelungită cu încă 62 km, până la Sibiu. Trenul va traversa orașul Agnita pe strada principală, împărțind-o cu autovehicule, trăsuri și pietoni. Tot atunci se va da în folosință, la insistența comunității locale, și ramura Cornățel-Vurpăr, adăugând încă 13 km la lungimea liniei, care cu un total de 123 km devenea cea mai lungă cale ferată îngustă din România.
1908 - compania feroviară de stat a Ungariei - MAV - preia operarea liniei, deși proprietarul rămâne SCFL.
1912 - se întocmesc planuri pentru extinderea liniei la sud de Agnita, către poligonul militar de la Cincu și mai departe peste râul Olt pentru a face joncțiunea cu calea ferată normală la Voila. Din păcate, turbulențele premergătoare izbucnirii Primului Război Mondial au făcut ca această extindere să rămână doar la stadiul de plan.
1919 - o dată cu sfârșitul războiului și Unirea Transilvaniei cu România, operarea liniei va fi preluată de Căile Ferate Române, proprietar rămânând SCFL.
1948 - întreaga cale ferată va fi cumpărată de Ministerul Lucrărilor Publice și SCFL se va dizolva.
1965 - linia dintre Sighișoara și Agnita a fost închisă și apoi demontată din cauza pantelor abrupte și a curbelor strânse, care o făceau dificil și scump de operat, viteza medie pe acest traseu fiind de 10 km/h. Marea parte a rambleului a fost apoi ocupat de drumul județean care lega Sighișoara de Agnita. Șinele au fost scoase și de pe străzile Agnitei, iar o nouă gară terminus a fost construită la 3 km în afara orașului, înspre Sibiu. Porțiunea de linie rămasă între Agnita și Sibiu, respectiv Cornățel-Vurpăr, a fost modernizată la standardele vremii, cu precădere pentru transportul de marfă. Dacă anii '60 marchează un prim moment de vârf în ceea ce privește traficul liniei, prin transportul masiv de trestie de zahăr, anii '80 îl marchează pe al doilea, prin transportul de material lemnos, cu precădere bușteni de stejar.
1997 - datorită epuizării resurselor de material lemnos, dar și a crizei economice din anii '90, linia secundară Cornățel-Vurpăr a fost închisă circulației și trecută în conservare.
1998 - o dată cu desprinderea CFR în mai multe companii, în vederea privatizării, administrarea liniei va fi preluată de SAAF - Societatea de Administrare Active Feroviare.
2001 - 1 septembrie marchează încetarea a 91 de ani de mocăniță pe valea Hârtibaciului, singura pereche de trenuri mixte pe zi fiind retrasă datorită lipsei fondurilor pentru întreținerea locomotivelor. A fost ultima cale ferată îngustă operată de CFR.
2003 - parcul rulant și o parte din clădiri vor fi preluate de SFT - Societatea Feroviară de Turism, societate desprinsă din SAAF și care avea ca scop valorificarea potențialului turistic al liniei. Zeci de vagoane de marfă și călători își găsesc sfârșitul sub flacăra de autogen, doar locomotivele și 6 vagoane de călători fiind păstrate pentru trenul turistic. De la Turda va fi adusă locomotiva cu aburi 764.052 funcțională, iar o locomotivă diesel va fi de asemenea recondiționată.
2008 - condițiile economice și diversele conduceri ale SFT aduc societatea în prag de faliment, năruind astfel speranța unui tren turistic pe valea Hârtibaciului. Toate locomotivele diesel, cu excepția celei recent recondiționate de SFT, vor fi valorificate ca fier vechi, una fiind salvată de la tăiere de către un investitor austriac. Tot sub flacăra de autogen au pierit și două vagoane de călători, restul de patru fiind salvate în ultima clipă de nou înființatul Consorțiu pentru Dezvoltare Intercomunitară Sibiu-Agnita, care preia sarcina SFT-ului de a introduce trenuri turistice pe această linie.
Secțiunea Sighișoara-Agnita a fost operată de 3 locomotive cu tender noi, seria 388, producție a fabricii de locomotive Wiener-Neustadt, de la deschiderea circulației în 15 noiembrie 1896, până la închiderea liniei, la 1 iunie 1965. Puteau tracta 60 tone per tren de persoane, respectiv 180 tone per tren de marfă, la o viteză medie de 10 km/h. În anii '50 au fost introduse și locomotive tender de producție Reșita, seria 764.15x.

Pe secțiunea Agnita - Sibiu au fost operate trenuri mixte începând cu anul 1914, câte trei perechi pe zi în primii ani, între 1940 și 1960, respectiv între 1980 și 1990. Între 1990 și 1995 au circulat două perechi de trenuri pe zi, urmând ca din 1995 numărul acestora să scadă la doar o pereche de trenuri. Primele 5 locomotive care au asigurat tracțiunea pe această secțiune, seriile 389 și 399, erau similare cu cele 3 clasa 388 de pe secțiunea Sighișoara - Agnita, și au fost aduse de la minele de sare din județul Maramureș, respectiv calea ferată Teresva - Ust Corna, azi în Ucraina. Diverse alte locomotive tender produse de Maffei, Borsig Schwartzkopf, Budapesta și Reșița/23 August au fost aduse de la alte căi ferate înguste din țară pentru a ajuta micuțele de la Wiener Neustadt, iar în anii '60 depoul Sibiu a primit 5 locomotive cu tender puternice produse de Uzinele 23 August, seria 764.20x, pentru tractarea trenurilor de marfă.

Tracțiunea diesel a fost introdusă la începutul anilor '70, locomotivele cu aburi fiind treptat retrase din circulație. Cele mai norocoase și-au găsit în continuare rost pentru încălzirea garniturilor de călători pe timp de iarnă, sau chiar pentru trenuri turistice în anii '90, altele au fost trimise la topit sau transferate altor căi ferate, cu precădere forestiere. În 1994, noul muzeu al locomotivelor cu aburi de la Sibiu va prelua majoritatea celor trase pe linie moartă în depou, aici rămânând active doar 764.155 și 764.205, pentru tractarea trenurilor turistice.
Sus In jos
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3487
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Vin 07 Mai 2010, 20:10

anii '60 marchează un prim moment de vârf în ceea ce privește traficul liniei, prin transportul masiv de trestie de zahăr

trestie de zahar la Agnita :cyclops: Suspect
mai citeste si tu ce copiezi!
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3903
Reputatie : 6798
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Vin 07 Mai 2010, 21:01

Nu-i vina lui . A copiat bine de pe wikipedia . Very Happy
Sus In jos
didinul



Numarul mesajelor : 770
Reputatie : 3456
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Lun 30 Aug 2010, 18:46

Depul de inguste Sibiu in 2008

http://760net.heimat.eu/wusch.html
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3254
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6368
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Dum 20 Feb 2011, 17:00

Sus In jos
http://tren.transira.ro/
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3713
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Dum 20 Feb 2011, 21:14

Romanul face ce stie el mai bine. Fura si da-n cap. Mare rusine ca o linie cu asa istorie e distrusa in halul asta.
Problema insa e ca avem o mentalitate innascuta sa ne gandim doar la noi. Ma intreb ce se va intampla daca intr-adevar CFR pune in aplicare planul de inchidere (macar si temporara) a 4000 km de linie (eu am ce am cu vestea asta). Se vor gasi cu siguranta cativa gorobeti care o sa astepte o luna, doua, o sa vada ca nu mai trec trenuri pe liniiile respective, si hop cu caruta la furat. Sa vezi atunci distractie.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4698
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Linia 204   Dum 15 Mai 2011, 12:12

in 1988/1989:
doua perechi mixte/zi (Sibiu- Agnita: 3 h si 11 minute)
o pereche mixta/zi (Sibiu- Vurpar HM: 1 h si 46 minute)
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2023
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4654
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Joi 01 Dec 2011, 15:00

Cantonul Coves (28 noiembrie 2011):



Vedere spre Sibiu:



Si spre Agnita:

Sus In jos
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5534
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Vin 02 Dec 2011, 11:20

Aceasta este linia ingusta ce merge paralel cu M 200 pana aproape de gara Sibiu ?
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12462
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15625
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Vin 02 Dec 2011, 11:46

Teodor a scris:
Aceasta este linia ingusta ce merge paralel cu M 200 pana aproape de gara Sibiu ?

Da , mai exact din Mohu pana la Sibiu , care deabea se mai vede pe unele portiuni , oare vom mai vedea trenuri pe aceasta linie ? eu cred ca nu , pentru ca nimeni nu face nimic pe aceasta linie in comparatie cu 407+408 unde se misca foarte bine .

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3254
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6368
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Vin 02 Dec 2011, 11:51

Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12462
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15625
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Vin 02 Dec 2011, 11:54

cristi CFR a scris:
:roll: http://www.sibiuagnitarailway.com/


Nu se compara cu 407+408 unde se lucreaza cu spor si vor sa deschida liniile la anul pentru circulatie

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3254
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6368
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Vin 02 Dec 2011, 12:09

Aia au bani, cateva mil de euro, muncitori si utilaje.
Cand nu ai bani te descurci cum poti.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9191
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11825
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Vin 02 Dec 2011, 12:19

Sunt multi bani de investit si probabil linia nu va aduce profit si romanii nu stiu ce inseamna tren turistic poate si din cauza preturilor la bilete!!Ca o paranteza la trenul turistic Moldovita am citit intr-un ziar ca au cheltuit 600000 RON si au incasat 180000 RON cred ca si-a facut mai multa reclama Flutur !!!

La noi la Hunedoara ne-au aburit ca se implica consiliul judetean cu fonduri europene cu implicarea primariilor din Hunedoara si Ghelari pe unde era traseul mocanitei dar a trecut un an si nimic si la anul va veni campania electorala si iara promisiuni desarte!!
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3254
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6368
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Vin 02 Dec 2011, 12:32

Legat de trenul de la Moldovita tind sa cred ca valorile sunt umflate.
Iar actiunea a fost gestionata aiurea, nu s-a dat un orar concret , doar o stire in presa locala...
Eu am aflat prea tarziu ca sa mai pot ajunge in timp util la Suceava si cred ca au mai fost si altii.

Mai adauga la profit si biletele folosite de calatorii care au mers din diverse colturi ale tarii la Suceava pentru a merge cu trenul de epoca.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita   Astazi la 00:17

Sus In jos
 

204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita
» Recmala whiskey pe linia ingusta Sibiu - Agnita
» M 200 : Brasov - Sibiu - Deva - Arad - Curtici
» Sibiu-Cisnadie
» RE 2801/2802 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia
Pagina 2 din 7Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-