Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 510 : Dolhasca - Fălticeni

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12528
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15698
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Joi 25 Feb 2010, 21:59

Asteptam poze dupa 1 Martie pe aceasta sectie cu noile motoare REGIOTRANS , au bagat si mai multe trenuri pe zi fata de CFR
Sus In jos
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3287
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Dum 28 Feb 2010, 17:52

27-02-2010 P Dolhasca-Falticeni
Sus In jos
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 994
Varsta : 28
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 4026
Data de inscriere : 12/02/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Sam 17 Apr 2010, 21:14

Crazy drivers are playing with fire, Romania

Atractia pentru transportul FeRoviaR dintre doua municipii de mici dimensiuni pentru distante relativ mici (30-60 de kilometri) a disparut o data cu aparitia autobuzelor economice si rapide, cu oferirea unor curse din ora in ora si tot asa mai departe. Materialul video pe care vi-l propun a fost filmat in apropierea localitatii Falticeni.

Compania Nationala a Cailor Ferate din Romania a esuat in atragerea pasagerilor pe liniile secundare din Romania, astfel ca noua companie privata, RegioTrans, face bani frumosi facand transporturi mai dese decat CFR (pana la 8 perechi de trenuri pe zi fata de doar 3 perechi cat erau inainte), oferind servici cu vagoane confortabile la acelasi pret ca si in trecut.

Un alt punct de vedere este ca trenurile circula mai des, iar soferii erau obisnuiti cu trenuri putine, ca inainte. Acum, pentru ca traficul FeRoviaR s-a imbunatatit, soferii trebuie sa fie mai atenti.

In acest videoclip puteti lua la cunostinta nebunia sau neglijenta unor soferi care se joaca, la propriu, cu focul, la o trecere la nivel cu calea ferată de lângă Gara Fălticeni.

http://www.rail-videos.net/video/view.php?id=8436
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3287
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Joi 13 Mai 2010, 22:22

Personal 14979 Dolhasca-Falticeni
Sus In jos
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3287
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Vin 21 Mai 2010, 15:30

Ultimul tren spre Falticeni plecand din Dolhasca 15-05-2010
Sus In jos
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3287
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Mier 26 Mai 2010, 18:20

Gara Falticeni 25-05-2010





Sus In jos
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 994
Varsta : 28
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 4026
Data de inscriere : 12/02/2009

MesajSubiect: M510:Inundatii langa linia Falticeni-Dolhasca [2008]   Sam 30 Oct 2010, 19:23

iulie 2008 – Scurtă plimbare FeRoviaRă pe linia secundară 510, Fălticeni – Dolhasca

În vara anului 2008, Căile Ferate din România au avut foarte mult de suferit în urma inundațiilor. Numeroase linii din Moldova și nu numai au fost afectate grav sau mai puțin grav, producând închideri temporare de linii. Spre exemplu, linia 510, Fălticeni – Dolhasca, a fost închisă pentru câteva zile datorită colmatării unor poduri și podețe de-a lungul liniei. Din fericire, cei 26 de kilometri de cale ferată au fost redați circulației după câteva zeci de ore de la punerea în pericol a siguranței circulației. Nu același lucru se poate spune și despre linia 515, Gura Putnei – Nisipitu, care și acum – 2010 – ruginește fără ca peste ea să mai circule vreun tren.

În fine, revenind la orașul de pe Șomuz, vă reamintesc că Fălticeniul a fost legat feroviar de Dolhasca și mai departe de restul țării la 10 octombrie 1887. În Mica Monografie a Căilor Ferate din România, găsim scris cu litere italice: „La 10 octombrie 1887, populația din Fălticeni a întâmpinat cu flori și urale sosirea primului tren în vechiul Târg Moldovenesc.” Poate că în prezent fălticenenii nu mai întâmpină cu flori și urale trenul care vine și pleacă zilnic din gară, dar cu siguranță îl așteaptă pentru a se deplasa rapid, sigur și ieftin spre Dolhasca sau spre stațiile de pe parcurs: Vămeni, Dolhești, Arghira sau Preutești.


Din zare se ivește Trenul Personal 5535, Dolhasca – Fălticeni. Din martie 2008, acesta era deservit de un automotor diesel Siemens Desiro 642 VT. Deci, după câteva zile de pauză în care operatorii responsabili de întreținerea și reparația liniei 510 și-au făcut datoria, trenul a circulat din nou pe această secție secundară.

Trenul Personal Dolhasca – Fălticeni






Spre Fălticeni




Săgeata albastră, dispărând în drumul ei spre punctul terminus


Porțiune de linie restricționată la 30 km/h

Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 994
Varsta : 28
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 4026
Data de inscriere : 12/02/2009

MesajSubiect: 29 iulie 2008 -=- Ultimele vagoane manevrate de LDH45-389   Joi 04 Noi 2010, 16:12

29 iulie 2008 -=- Ultimele vagoane manevrate de LDH45-389

Cu mai mulți nori pe cer decât în ziua precedentă, am scos bicicleta din garaj și am dat o raită până la Gara Fălticeni. Aici, tatăl meu își făcea datoria zilnică de mecanic de locomotivă. În acea zi s-a nimerit să aducă pe linia 2 a gării un convoi de câteva vagoane Eacs încărcate cu bușteni din curtea companiei unde lucra, ForestFalt Fălticeni.

Tot atunci, în jurul orei 13, în Gara Fălticeni staționa Automotorul Desiro. Acesta avea să plece ca Tren de Călători nr. 5538 abia la 15:12 spre Dolhasca, celălalt capăt al liniei 510. Astfel, manevra era permisă pe teritoriul stației Fălticeni, iar trenul mărfar pe care tata-l conducea avea liberă trecere după sabotul roșu. După această manevră, o LDE de 2100 CP venea în Gara Fălticeni, prelua convoiul de marfă și-l ducea spre Dolhasca și mai departe în Pașcani.

Nu-mi rămâne decât să vă prezint câteva fotografii în care am surprins locomotive diesel-hidraulică LDH45-389 într-o ipostază… într-una din ultimele ipostaze ca vehicul feroviar motor. De pe la mijlocul anului 2008, activitatea de manevră a echipei de lucru în care tatăl meu avea rolul de mecanic de locomotivă era tot mai rară. Marfa produsă de combinatul fălticenean era transportată pe transportul rutier, iar consecința acestei opțiuni a fost șomajul... cruntul șomaj.

Gigantul roșcat manevrând pe linia 2 din Gara Fălticeni


Trenul mărfar era tras pe teritoriul Gării Fălticeni


Gigantul roșcat printre -bădădăul- din Gara Fălticeni


O Locomotivă diesel-hidraulică versus un Automotor diesel




Petruț, câinele care alerga după locomotivă și nu obosea niciodată


Trenul manevra înapoi pentru a gara vagoanele cât mai aproape de semnalul de ieșire din Fălticeni


Liniile Gării Fălticeni, văzute mai „de sus”





Vă mulțumesc pentru atenție!

PS: „bădădău” = grup de plante care cresc natural pe calea ferată
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 994
Varsta : 28
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 4026
Data de inscriere : 12/02/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Mar 15 Feb 2011, 12:10

Ciobanul, oile și locomotiva GFR

Nimănui nu-i mai este acum frică de calea ferată. Criza economică (fie ea întemeiată sau nu) a făcut ca transportul feroviar să fie alegerea nr. 2 (doar) pentru cei care transportă marfă în România...

Oricine poate face ce sau unde vrea lângă calea ferată. La fel și acest distins moștenitor al obiceiului mioritic. Dar transhumanța are proporții limitate, „stâna” fiind o casă dintr-o zonă liniștită a Fălticenilor, iar câmpul cu iarbă... chiar liniile ferate.

Așadar, cum spuneam, nimănui nu-i mai este frică să intre pe calea ferată, decât dorința unui FeRoviaR dovedit prin sânge și nărav, de a surprinde o prezență promițătoare a unei locomotive GFR în Gara Fălticeni. Aceasta, mai devreme sau mai târziu, avea să plece spre Kronospan Sebeș cu zeci de vagoane încărcate cu material lemnos brut gata-gata să devină mobilier de calitate, strașnic mobilier de calitate cu sămânță bucovineană.

Tot așa, undeva, la câteva cupoane de cale ferată distanță de locomotiva GFR, într-o remiză în care iarna nu mai cresc flori, roșcata LDH45-389, măritată cu numere noi de 86-0081-9, schiaună după vreo alimentare, după vreo manevră în care să șuiere bucuroasă că mecanicul ei îi respectă statul de vehicul feroviar motor activ.

Fălticeni, 13 februarie 2011



Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 994
Varsta : 28
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 4026
Data de inscriere : 12/02/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Mar 15 Mar 2011, 12:29

12 martie 2011 = Automotor Regiotrans [ex SNCF] pe ruta Falticeni - Dolhasca

Revenirea pe meleagurile natale prilejuiește oricui emoții, regrete, nădejde, bucurie, speranță, nostalgie. Vechile obiceiuri de pe lângă casă, cărările și drumurile orașului natal îți vin ca o mănușă pe mâinile fine de copil cu care mama te-a născut.

Și uite așa m-a prins și pe mine dorul de casă și am făcut o plimbare de-a lungul Văii Șomuzului care flanchează la est Fălticeniul meu drag. Bicicleta fratelui mi-a fost bun armăsar pe drumurile cam neîngrijite, însă vremea de amurg a unei zile timpurii de primăvară mi-a umplut sufletul de aer curat și trupul cu primăvară.

Păcat de infrastructura proastă a liniei 510, Dolhasca - Fălticeni, că trenurile ar merge pline ochi cu călători dacă ar avea pe unde să meargă mai repede. Să meargă cu 80-100 km/h, să ducă și să aducă sătenii harnici cu produse naturale, mărfarele să treacă și ele cu aur verde adus de prin pădurile bogate ale zonei.

Trenul din imagine este unul francez, adus de compania privată Regiotrans. De data asta a fost albastru, în alte zile e verde iar în altele -- roșu. Toate merg pe motorină, au câteva sute de cai putere, iar confortul oferit este peste medie.

Cu acestea fiind spuse, vă doresc vizionare plăcută și... să nu vă uitați părinții, bunicii, frații și nici locurile natale prin care ați hoinărit și ați trăit primele clipe din viața voastră.



Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 994
Varsta : 28
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 4026
Data de inscriere : 12/02/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Mier 13 Apr 2011, 10:37

Activitate FeRoviaRă linia 510, Dolhasca – Fălticeni – 3 aprilie 2011



Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 994
Varsta : 28
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 4026
Data de inscriere : 12/02/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Mar 07 Feb 2012, 16:58

Trenul Regio Fălticeni - Dolhasca, pregătit să plece către Dolhasca la 15:12.







Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Balto
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 1592
Reputatie : 3840
Data de inscriere : 05/12/2010

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Mar 07 Feb 2012, 20:03

Se mai transporta ceva marfa pe linia asta? Industria din zona a trecut pe transportul auto sau s-a inchis?
Sus In jos
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 994
Varsta : 28
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 4026
Data de inscriere : 12/02/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Mar 07 Feb 2012, 20:36

Paul CFR a scris:
Se mai transporta ceva marfa pe linia asta? Industria din zona a trecut pe transportul auto sau s-a inchis?

Așa cum ai văzut și în fotografia postată acum un an de zile, vin răzleț mărfare cu Eacs-uri ce pleacă încărcate cu biomasă către Sebeș. În curtea depozitului de la KronoSpan se adună milioane de tone de lemn, nu știu cu ce o să plece acelea către Sebeș...
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 994
Varsta : 28
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 4026
Data de inscriere : 12/02/2009

MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Joi 09 Feb 2012, 12:23

Trenul Regio Fălticeni – Dolhasca pe linia M510, [7 februarie 2012]



Din cele peste 100 de ierni pe care le-a suferit clădirea Gării din Fălticeni, gerurile și zăpada din lunile Gerar și Făurar or să rămână puternic impregnate în memoria celor care lucrează în slujba transportului pe calea ferată. Dar să nu ne mai plângem, populațiile din interiorul arcurilor subpolare cum rezistă? Nu sunt și ei tot oameni?

Ba da, însă cărările pe care am călcat să pot ajunge la locul de filmare din imagine nu au fost făcute de semenii mei, ci de alte lighioane. Iar din cauza asta am primit cadou grame bune de zăpadă în ghete. N-am stat să fac analiza cărui grup de mamifere aparțin urmele în zăpadă, bănuind totuși că era vorba de vulpi și câini. Trenul Regio Dolhasca - Fălticeni intrase deja la ora 15 în Gara Fălticeni, urmând să plece înapoi către Dolhasca la 15:12.

Linia ferată încerca să-și evidențieze ”inimile” pereche prin marea sau… oceanul, mai bine zis, de zăpadă depus în strat de mai bine de 40 de centimetri pe tot pământul fălticenean. Totuși plugul automotorului importat din Franța, sub denumirea de X4500 cu vagon motor și remorcă, reușea să radă la jumătate din înălțimea zăpezii. De asemenea, am fost plăcut impresionat de ce-am zărit în dreptul macazurilor. Fiecare dintre cele aproape 10 la număr au fost capățate manual, verificate, având acele și contraacele unse. Pesemne că oamenii de la linii sunt conștiincioși și își fac treaba, chiar dacă poate la prima vedere transportul feroviar pe linia Fălticeni – Dolhasca este destul de firav, acest lucru instigând la dezamăgire, neîncredere, speculație, jigniri sau chiar ură față de… săracul tren.

Dar uite că m-am luat cu vorba și trenul a trecut deja de mine, culoarea lui de un roșu aprins săgetând militărește parcursul liniei secundare de cale ferată cifrată 510, Fălticeni – Dolhasca. Cândva, trenul era cu locomotivă pe aburi. Apoi s-a trecut la tracțiunea diesel cu locomotivele 060-DA. Eficientizarea și, ulterior criza, a impus folosirea de locomotive diesel-hidraulice de 1250 de cai. Fascinația mileniului III a adus în ”Florența României” pe Săgeata Albastră, în timp ce îndeletnicirea și istețimea unora – pe timp de criză, parol! - au permis accesul unor trenuri franțuzești.

Și mai pe scurt, vă doresc vizionare plăcută la filmul de mai jos!

Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 510 : Dolhasca - Fălticeni   Astazi la 09:40

Sus In jos
 

510 : Dolhasca - Fălticeni

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 510 : Dolhasca - Fălticeni
» M500: Falticeni - Dolhasca - Pascani - Roman - Bacau [2008]
» M500: Calatorie de toamna de la Bucuresti la Dolhasca
» M510:Inundatii langa linia Falticeni-Dolhasca [2008]
Pagina 2 din 6Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 500-