Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Idei de reformare a CFR

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL
avatar

Numarul mesajelor : 7991
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12767
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Vin 30 Iul 2010, 16:22

Nu ne-am grabit, pentru ca este inutil. Cred ca ati observat ca la inceput paream interesat, apoi am incetat sa mai ma implic in aceasta discutie, in aceasta problema care se discuta la acest topic. Si am incetat de a ma mai implica, din cauza ca in urma cu cateva luni, avand trecere pe la Palatul CFR, am cerut si parerea unui prieten care lucreaza in incinta palatului, nu conteaza numele dar are o functie foarte veche in domeniu. Si deja mi-a dat si cateva din raspunsurile care le-am fi primit daca am fi facut acest lucru care implica multa munca si timp pierdut. In primul rand mi-a spus ca ceea ce doream noi sa le adresam, erau lucruri de care ei stiau, si care sunt constienti ca trebuiesc facute. Mai ales ca ei urmaresc cu mult interes forumul nostru. Asa ca ne-am fi putut astepta cu unul din aceste raspunsuri :




-Aveti dreptate in privinta ideilor dumneavoastra si a celor 100.000 de persoane care si-au dat acordul privind aceste investitii! Insa datorita conditiilor de austeritate economica, nu putem sa rezolvam ceea ce dumneavoastra doriti ca noi sa intreprindem! Ne cerem scuze si va asiguram ca vom face tot ce putem pentru realizarea unor conditii corespunzatoare publicului calator.


Deci acesta ar fi putut fi unul din raspunsuri, acum nu stiu daca ar fi fost scrise cuvintele intocmai! Si un alt raspuns ar fi fost ceva de genul:


-Ideile dumneavoastra sunt relevante , insa din cauza bugetului de stat, fondurile alocate nu permit inceperea de proiecte si de constructii noi, ci numai continuarea lucrarilor contractate anul trecut si in anii anteriori, in vederea finalizarii unora din ele. Din acest motiv, actiunile pe care dumneavoatra doriti ca noi sa le punem in aplicare, nu pot fi prevazute in lista serviciilor noastre! Va multumim pentru intelegere!


Acestea erau doar doua din raspunsurile la care ne-am fi asteptat noi sa le primim, evident, acestea sunt alcatuite de mine din ceea ce mi-a spus acel prieten. Evident, celelalte care le-am fi primit,erau tot in defavoarea noastra!



_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro


Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Dum 01 Aug 2010, 00:01, editata de 2 ori
Sus In jos
sorinucu

avatar

Numarul mesajelor : 315
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 3071
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Vin 30 Iul 2010, 16:32

Very Happy Very Happy Very Happy Imi vine sa rad de raspunsurilea astea. C.F.R. poate accesa 3 MILIARDE de euro de la U.E. De ce nu le acceseaza ??? :?: :!: :?: :!: :?: In petitia care o vom face (ce tot spun Very Happy Very Happy nimeni nu vrea sa se implice si nu se va face niciodata, dar in fine) trebui redactate acolo fiecare amanunt in cea ce priveste accesarea celor 3 MILIARDE de euro, si la strangerea celor 100.000 de semnaturi parlamentul este obligat sa ia in primire aceasta petitie, sau daca parlamentul romanesc nu este in strae sa ia niste masuri, aceasta petitie poate fi trimisa si la Curtea Constitutionala Europeana, iar cand v-or vedea rapoartele starii infrastructurii in Romania si ca Ministerul Transportului are la dispozitie 3 MILIARDE de euro si nu se acceseaza aceste fonduri, va fi vai si amar de Ministerul Transporturilor si Guvernul roman !!!
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
didinul



Numarul mesajelor : 812
Reputatie : 3670
Data de inscriere : 31/08/2009

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Vin 30 Iul 2010, 17:51

CFR nu poate accesa niciun euro atata timp cat are datorii uriase la bugetul de stat si la furnizori de diverse. E un cerc vicios pe care nimeni nu-i in stare sa-l opreasca .
Sus In jos
sorinucu

avatar

Numarul mesajelor : 315
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 3071
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Vin 30 Iul 2010, 21:40

Very Happy Very Happy Very Happy Poi cum sa nu poata accesa Very Happy Very Happy Very Happy Poi chiar din bani pe care ii poate accesa poate sa isi plateasca datoriile !!!
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
Amiralul



Numarul mesajelor : 746
Reputatie : 3685
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Vin 30 Iul 2010, 22:33

Problema cu fondurile europene e complexa:
-ca sa le accesezi trebuie sa pui bani si de la tine in realizarea proiectului
-UE are ''prostul'' Twisted Evil obicei sa te controleze,sa nu faci altceva cu banii lor
-deci ''comisioanele grase'' pentru baietii destepti,pica din start
-mai bine fura din banii de la buget,dau comision la cine trebuie,toata lumea e'' multumita'',isi mai fac o vila ...ce calatori multumiti,viteze mari de circulatie ...astea sint visele noastre Crying or Very sad
Sus In jos
membru inactiv
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 898
Varsta : 40
Reputatie : 3811
Data de inscriere : 10/10/2009

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Sam 31 Iul 2010, 01:03

Sorinucu,...sa-ti explic mai pe indelete...
Tu daca ai datorii la stat sau la vreo banca esti raportat la Biroul de Credite sau cum s-o numi da???Ei bine,...atata timp cat figurezi in baza lor de date, tu nu mai poti contracta ABSOLUT NICI CEA MAI MICA suma de bani de la absolut nici o institutie financiara bancara sau institutie financiara nebancara (IFN).De regula figurezi in baza de date 7 ani. Banca iti acorda imprumut o suma de bani si-un card de credit pecare sa-l folosesti.Tu cheltui acesti bani pana se goleste contul.Golindu-se,...trebuie sa-i pui la loc in anumit termen si interval de timp in rate.Daca nu depui suma restanta in anumit termen ti se aplica penalitati iar suma datorata devine foarte greu de restituit...iar de aici apar problemele. Asa si cu CFR-ul. Nu mai aruncati in carca CFR-ului vina ca nu merge trenul cu viteza mare,...ca nu se reabiliteaza linii, etc. Atata timp cat CFR este administrat si se subordoneaza Ministerului Transporturilor, orice investitie depinde de acest Minister. Iar daca acest minister nu acorda atentie CFR-ului, si pe partea cealalta CFR-ul este administrat de indivizi precum...NICOLAICIUC....atunci sa nu ne mire dezastrul!!!
Sus In jos
sorinucu

avatar

Numarul mesajelor : 315
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 3071
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Sam 31 Iul 2010, 13:46

Poi fondurile pe care le poate accesa sunt nerambursabile !!!
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
Amiralul



Numarul mesajelor : 746
Reputatie : 3685
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Sam 31 Iul 2010, 16:21

sorinucu a scris:
Poi fondurile pe care le poate accesa sunt nerambursabile !!!
Sint,dar cum am zis si mai sus,trebuie sa pui bani si de la tine,nu stiu sigur care este cota precis
-este foarte greu sa furi din fonduri europene,astia sint corecti in controale,nu cad pe spate la un bacsis ca garda financiara de la noi
-in consecinta,nimeni nu e interesat de accesarea acestor fonduri,ce sa-si bata capul daca nu ''pica'' nimic
-daca nu ai facut cu banii lor ce e scris in proiect si la timp,trebuie sa-i dai inapoi toti banii
-Sint multe miliarde de euro din fonduri europene pe care Romania le pierde in fiecare an,pentru ca nu e in stare sa fac un proiect serios si sa-l duca la indeplinire,... aep
-asta e numai una din problemele Romaniei
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 45
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3712
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Dum 01 Aug 2010, 00:16

Amiralul a scris:
sorinucu a scris:
Poi fondurile pe care le poate accesa sunt nerambursabile !!!
Sint,dar cum am zis si mai sus,trebuie sa pui bani si de la tine,nu stiu sigur care este cota precis
-este foarte greu sa furi din fonduri europene,astia sint corecti in controale,nu cad pe spate la un bacsis ca garda financiara de la noi
-in consecinta,nimeni nu e interesat de accesarea acestor fonduri,ce sa-si bata capul daca nu ''pica'' nimic
-daca nu ai facut cu banii lor ce e scris in proiect si la timp,trebuie sa-i dai inapoi toti banii
-Sint multe miliarde de euro din fonduri europene pe care Romania le pierde in fiecare an,pentru ca nu e in stare sa fac un proiect serios si sa-l duca la indeplinire,... aep
-asta e numai una din problemele Romaniei
Corect,banii ti se dau in baza unui proiect. Proiect care il face, cine?!
E o intrebare retorica...
Sus In jos
mihaiuc



Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 2779
Data de inscriere : 14/07/2010

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Mier 11 Aug 2010, 20:54

Amiralul a scris:
sorinucu a scris:
Poi fondurile pe care le poate accesa sunt nerambursabile !!!
Sint,dar cum am zis si mai sus,trebuie sa pui bani si de la tine,nu stiu sigur care este cota precis
-este foarte greu sa furi din fonduri europene,astia sint corecti in controale,nu cad pe spate la un bacsis ca garda financiara de la noi
-in consecinta,nimeni nu e interesat de accesarea acestor fonduri,ce sa-si bata capul daca nu ''pica'' nimic
-daca nu ai facut cu banii lor ce e scris in proiect si la timp,trebuie sa-i dai inapoi toti banii
-Sint multe miliarde de euro din fonduri europene pe care Romania le pierde in fiecare an,pentru ca nu e in stare sa fac un proiect serios si sa-l duca la indeplinire,... :confused:
-asta e numai una din problemele Romaniei

E mai complicata treaba, si asta v-o spune cineva care a lucrat cu fonduri europene, si nu in Romania. In primul rand, in Romania se face o greseala masiva (atat in media cat si in randul oamenilor obisnuiti) asupra scopului cu care fondurile structurale sunt gandite - ele nu sunt gandite ca bani dati gratis pentru a se face o lucrare sau alta, ci ca un ajutor care sa scada costurile totale pentru acea lucrare. Fondurile structurale acopera doar anumite costuri (in cazul infrastructurii, implica in general doar lucrarea propriu-zisa, fara nici un fel de costuri auxiliare, precum costul cu terenurile, lucrari de pregatire, amenajari conexe, o parte importanta din costurile de proiectare). La fel, nu se acopera eventualele taxe pe care lucrarea le impune (TVA, certificate verzi/taxa ecologica, autorizatii etc.). Astfel, pot fi considerate eligibile, depinzand de proiect, undeva pe la 55%-60% din costuri 'cu totul' (incluzand TVA-ul, pe care, eventual il recuperezi, desi nu cred ca e cazul la lucrari de infrastructura, pentru ca CFR-ul, de ex., este beneficiarul final), (pe proiectul nostru, erau eligibile doar 55% din costuri, la un TVA de 20%, la infrastructura ar trebui sa fie mai mult, sa zicem 70%). Din cheltuielile astea, compania care ia fondurile (CFR/statul), trebuie sa puna o co-finantare. Care se calculeaza dupa niste algoritmi nenorociti rau. La noi a iesit fix 25%, la CFR probabil ca iese intre 15 si 25%, in functie de ce lucrari se contracteaza. Eu estimez ca la fiecare leu pus de UE, CFR trebuie sa vina, total, de la zero la finalizare, cu intre 0.50 si 0.90 lei. Puteti compara situatia cu ce a absorbit deja CFR-ul prin facilitatea ISPA pentru Bucuresti-Predeal si Bucuresti-Constanta. Ori, CFR-ul nu prea are de unde scoate banii astia, decat din fonduri guvernamentale, sau imprumuturi. Care sunt greu de luat, odata, pentru ca CFR singur este intr-o stare financiara foarte proasta, a doua oara, pentru ca statul roman nu prea are de unde da (nu pentru ca n-ar avea de unde sa se finanteze - ar fi BERD, BIRD, ci pentru ca deja are un deficit ingrijorator). Asa ca, pentru CFR e foarte dificil. CFR-ul, acum, vrea sa ia bani pentru Brasov-Arad,
Celelalte puncte - v-ati mira cat se poate deturna din fonduri europene perfect legal. Bulgarii sunt maestri la asta, dar am vazut cazuri si in Polonia. Si, de altfel, se cunosc metode si in Romania, aplicate cu succes (nu, nu cu 'spaga la consultanti', asa cum umbla zvonul prin targ pe la cei care nici n-au incercat, ci prin alte metode, gen umblat la caiete de sarcini, subantreprize bagate pe gat cu 'buni prieteni', etc.). Cat despre facut la timp, la fel, se pot obtine derogari, derogari la derogari, aditionale si prelungiri. Cu surprinzator de putina birocratie, fata de efortul initial. Ca am ajuns la efortul initial, proiectul...
Eh, asta e incredibil de greu de facut. Hartii peste hartii, stampile peste stampile, un parcurs birocratic incredibil - este Kafka, nu altceva. Noi, firma privata cu sucursala in Polonia, a trebuit sa dam pe la vreo 8 agentii pana ni s-a aprobat proiectul. Iar pentru proiecte mari, aprobare directa de la Comisie, care dureaza, si dureaza, si dureaza. Iar autoritatile de stat romanesti, care trebuiau sa fie pregatite inainte de aderare, s-au taraganat pana cand au dat drumul la ghiduri si la metodologii - practic, in POS-Transport, nu s-au putut depune proiecte pana in mai 2009, pentru ca nu existau seturile de cerinte!!!! Plus ca, din cate am inteles, pentru ca UE s-a fript cu vechile aderate, si stia ce stia de Romania, a pus inca niste pasi birocratici, pe care autoritatile romane le-au amplificat.
Sus In jos
Amiralul



Numarul mesajelor : 746
Reputatie : 3685
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Mier 11 Aug 2010, 21:25

Da,totul se reduce la mindra noastra clasa politica si la lingaii care ii pune in posturi de executie pina la urma.De ce sa ne imprumutam pentru proiecte de investitii cind anul trecut ne-am imprumutat sa platim salarii si pensii ca aveam alegeri de cistigat...La noi orice proiect e mai scump ca in tarile civilizate ... cu multi multi euroi care se duc in aceleasi buzunare ...personal mie mi-e scirba de politicienii romani Mad
Sus In jos
sorinucu

avatar

Numarul mesajelor : 315
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 3071
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Mier 11 Aug 2010, 23:19

Numai tie?
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 9909
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12717
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   Mier 10 Noi 2010, 20:21

1.Infrastructura
2 Restructurare de la minister incepand cu directori inginerime birocrati orice institutie de stat e adunatura de locuri caldute pentru unii care se inreudesc intre ei cunostinte etc si scaderea personalului de control tren de 2 vagoane cu 3 controlori
3 Modernizarea parcului dotarea cu rame si automotoare si locomotive moderne scchimbarea almentarii la 3KV consum mai scazut
4 promovare mai buna pe linia de maketing tarife aliniate la concurenta de microbuze ajustarea biletelor de clasa 1 trenuri rapide si IC care au preturi exagerate
5 dotarea vagoanelor cu mini magazine csau bistro u preturi mai decente fata de ce gasesti in gari..
6 un nou mers al trenurilor adecvat si nu pus de unii din birouri cu timpi de mers pusi in doru lelii si legaturi intre trenurile de rang superior si cele personale
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2825
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5346
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: iDEEII DE REFORMARE A cfr   Dum 09 Ian 2011, 21:47

In primul rand, ar trebui facut ceva pentru limitarea coruptiei si CFR-ul sa nu mai fie un mijloc de imbogatire a celor de la putere.
-Verificate la sange toate contractele de achizitii si prestari-servicii incheiate de CFR cu diverse firme private;
-Toate lucrarile de intretinere si mentenanta sa se faca pe cat posibil in regie proprie, cu oamenii CFR.
-Toate achizitiile de materiale si piese de schimb sa se faca prin bursa si cu licitatie electronica, pentru a se elimina, pe cat posibil, umflarea preturilor;
-La conducerea companiilor feroviare sa fie numiti oameni (chiar daca tot din partidul de la putere) competenti, care sa fie de meserie (cel putin sa aiba studiile necesare- facultatea de transporturi) si sa fie numiti pe criteriile performantelor inregistrate la locul de munca anterior;
-Redus la maximum numarul personalului TESA si administrativ din structurile de conducere. Sunt de acord ca cei ramasi la conducerea companiilor feroviare sa aiba salarii frumoase, dar aceste salarii sa fie acordate in functie de performantele financiare a companiilor respective.

In privinta finantarii transportului feroviar, pe langa banii de la bugetul statului (tinand cont ca transportul feroviar ar trebui sa fie cel mai important dintre toate sectoarele de transport, ar fi normal ca cel putin 40% din banii alocati catre Ministerul Transporturilor sa fie directionati catre calea ferata)
Insa, pe langa acesti bani, care sunt cu totul insuficienti, ar trebui angajati, de catre CFR-Infrastructura, un numar de 2-3 ingineri si finantisti bine pregatiti, cu o misiune clara: atragerea cat mai multor fonduri europene pentru infrastructura feroviara. Acestia sa primeasca un bonus (sa zicem 10-15%) din valoarea fondurilor europene care reusesc sa le atraga (daca proiectele lor sunt aprobate de autoritatile europene). Fondurile europene sa fie folosite cu precadere pentru lucrari de: refactie si intretinere linii, sisteme de semnalizare, si terminarea unor linii ferate ca Valcele-Ramnicu Valcea si Harlau-Botosani.
Pentru lucrarile de reparatie si modernizare a cailor ferate sa se organizeze licitatii internationale, in atribuirea contractelor sa se tina seama de: experienta si rezultatele anterioare a firmelor participante la licitatii, suma licitata, termenul propus pentru finalizarea lucrarilor. Sa se interzica cu desavarsire adaugarea, dupa semnarea contractelor, de costuri aditionale. La incheierea acestor contracte sa se stabileasca clar: termenele de finalizare, solutiile tehnice care trebuie realizate, garantia lucrarilor, dar si penalitati pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale.

Pentru datoriile istorice a companiilor feroviare, cum acestea este foarte putin probabil ca vor mai fi vreodata recuperate, nu vad alta solutie decat sa fie sterse. Insa, din acest moment, toti secretarii de stat si directorii de companii feroviare, sa verifice cu strictete ca in fiecare luna companiile feroviare sa-si achite datoriile catre furnizori, bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale.
In afara de acestea, se impune si reducerea costurilor de exploadare, prin: utilizarea pe scara larga a automotoarelor (facut o analiza atenta, si vazut cate automotoare ar mai trebui sa achizitioneze CFR-Calatori, pentru eliminarea situatiilor paguboase cand o locomotive LDE trage doua vagoane), repararea de urgenta si repunerea in circulatie a tuturor automotoarelor Desiro defecte (dar si incheierea unui contract de mentenanta, pentru evitarea pe viitor a unor astfel de situatii), utilizarea la trenurile de rang superior numai a locomotivelor modernizate, care sa consume cat mai putin (clasa 83, 63, 65, 47, 46. Fiecare regionala sa faca o analiza atenta a numarului de locomotive modernizate de care dispune, si sa le repartizeze la trenurile potrivite), etc.
In privinta compunerii trenurilor, fiecare sef de tren sa urmareasca si sa raporteze numarul de calatori pe tren, pentru stabilirea unor compuneri adecvate a trenurilor.

In privinta politicii de tarife, aici trebuie revizuite facilitatile comerciale acordate diverselor categorii de calatori. Pretul biletelor de tren sa fie mai mic decat cel al mijloacelor de transport auto , si sa existe oferte comerciale convenabile pentru navetisti si grupurile mari de calatori. La trenurile personale, vazut cat este biletul la microbuz/autobuz pe rutele similare, iar la tren acest pret sa fie un procent de 60-65% din cel al biletului de microbuz/autobuz. Chiar daca la prima vedere acest fapt ar parea ca reduce incasarile, daca se reuseste atragerea unui numar cat mai mare de calatori, si incasarile CFR-calatori vor fi mai mari.
La transportul de marfa, CFR-Marfa ar trebui sa acorde anumite facilitati clientilor traditionali si celor care transporta marfa in cantitati mari pe calea ferata. Pentru autovehiculele tip "TIR", care tranziteaza Romania, sa se adopte o modificare in codul rutier, in sensul restrictionarii circulatiei pe drumurile publice romanesti. In acest fel, aceste autovehicule vor putea fi transportate pe vagoane platforma. Se pot folosi vechile rampe de marfuri din gari, care, cu amenajari nu foarte costisitoare, pot fi utilizate pentru imbarcarea autovehiculelor pe vagoane. Trimis un reprezentant al CFR-Marfa pe langa caile ferate elvetiene sau austriece pentru a se documenta in privinta transportului autocamioanelor pe vagoane platforma.

In privinta companiilor private de transport feroviare, e foarte bine ca au aparut. Aici trebuie stabilit un cadru legal precis:
-verificat ca aceste companii sa achite la timp si complet: taxa de utilizare a infrastructurii, platile catre furnizori, bugetul statului si bugetul asigurarilor sociale
-acele companii private care-si indeplinesc la timp aceste datorii, sa beneficieze de anumite avantaje la impozitul pe profit si TVA.
-pentru liniile inchise (Nisipitu- Gura Putnei, Dornesti-Siret, Vama-Moldovita, Cordau h- Holod, Ulmeni Salaj- Cehu Silvaniei, etc) sa se stabileasc un parteneriat intre CFR-Infrastructura si operatorii privati, pentru refacerea si darea in exploadare a acestor linii (Solutii economico-financiare se pot gasi).
-taxa de utilizare a infrastructurii sa fie acceiasi pentru toti operatorii feroviari, de stat sau particulari;
-liniile ferate aflate in gestiunea companiilor private (ca si materialul rulant al acestora si personalul operativ) sa fie verificate cu strictete de specialistii AFER, pentru preintampinarea accidentelor
-in contractele de concesiune a a liniilor de cale ferata catre diversi operatori privati, sa se stabileasca clar conditiile tehnice in care aceste linii ferate trebuie sa fie mentinute si sa se faca verificari stricte de catre AFER
-subventia de la bugetul de stat, pentru operatorii de transport feroviar, sa se acorde dupa acceleasi criterii pentru toti operatorii fie ei de stat sau privati.
Trebuie gasita cea mai avantajoasa formula de acordare a acestor subventii, atat pentru operatorii de transport feroviar, cat si pentru bugetul de stat.

In afara de aceastea, gasitite toate posibilitatile, pentru atragerea de fonduri cat mai mari pentru infrastructura feroviara:
-valorificarea la maximum a potentialului turistic a cailor ferate (folosirea trenurilor istorice, cu o publicitate agresiva in strainatate, hotele si bazele turistice a foetei SFT sa treaca la CFR-Infrastructura si sa fie exploadate cat mai eficient, iar banii obtinuti sa mearga la refacerea de linii), spitalele feroviare sa efectuieze servicii medicale de calitate, si pentru cat mai multi pacienti, iar baniii obtinuti sa fie utilizati tot la refacerea de linii, folosirea spatiilor comerciale si de reclama din statii pentru generarea de venituri la bugetul CFR-Infrastructura, etc.
-in privinta liniilor de cale ferata ingusta, sprijiniti cat mai substantial (reduceri de impozite, facilitati fiscale, etc) pasionati ca Georg Hocevar.
-in privinta cladirilor haltelor deteriorate, incheiat un parteneriat intre CFR-Infrastructura si primarii, in sensul ca aceste cladiri sa fie date primariilor cu obligatia acestora de a le intretine. Se pot si inchiria catre persoane fizice, si sa fie folosite ca locuinte, dar tot cu obligatia acestor persoane de a le intretine si de a pastra specificul arhitectonic, acolo unde este cazul.
-renuntarea la proiecte costisitoare si inutile (in afara celor aflate in lucru, pentru a nu se pierde banii investiti deja), si concentrarea fondurilor disponibile catre lucrari de refactie si reparatii de linii, poduri, sisteme de semnalizare.
-un lucru foarte important: motorina folosita de companiile de transport feroviar sa nu mai fie accizata (sau cu o acciza cat mai mica), iar curentul electric folosit de catre acestea sa fie achizitionat direct de la HIDROELECTRICA si NUCLEARELECTRICA, fara intermediari, pe bursa.

In privinta pregatirii personalului feroviar, trebuie:
-toate cursurile organizate de liceele si grupurile scolare CFR sa fie gratuite, dar cu obligatia cursantilor ca, la terminarea lor, daca li se ofera un loc de munca in sistemul feroviar, sa-l accepte;
-scolarizati numai atatea cursanti cate locuri de munca disponibile sunt
-si personalul operativ al companiilor private sa aiba obligatia sa urmeze aceste cursuri
-inasprirea testarii psihologice si medicale a personalului operativ asa cum era in 1989
-tot personalul operativ al companiilor de transport feroviar sa aiba dreptul pentru tratament si medicamente gratuite in spitalele CFR
In prezent, orice om de buna credinta isi poate da seama ca nu se mai poate pune problema unor concedieri in domeniul personalului operativ, care si asa este la limita pentru asigurarea sigurantei circulatiei. Aici (intretinere linii, sisteme semnalizare, intretinere cladiri) dimpotriva, trebuie angajat personal. Numai atunci cand vom avea destule utilaje mecanizate, automatizate pentru intretinerea liniilor (facut o comparatie cu dotarea tehnica care o are CFR-Infrastructura cu dotarea care o are de exemplul DB sau OBB in sectorul uitilaje intretinere linii) se poate discuta de numarul acestui personal.
In privinta personalului de tractiune, daca in cazul automotoarelor "Desiro" si al locomotivelor modernizate (clasa 83, 63, 65, 47, 46) se poate avea in vedere mentinerea unui singur mecanic de locomotiva/automotor, in cazul locomotivelor nemodernizate (clasa 80, 60, 62, 41, 40) trebuie mentinut si mecanicul-ajutor.

In privinta "nasilor", trebuie adoptat un sistem stimulativ: aceia care au vandut mai multe bilete in tren sa primeasca un "bonus" la salar, dar aceia care sunt prinsi cu spaga sa fie concediati imediat, si sa nu mai aiba dreptul de a se mai angaja ulterior in sistemul feroviar.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2825
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5346
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: iDEEII DE REFORMARE A cfr   Lun 10 Ian 2011, 00:21

In privinta organizarii companiilor feroviare, pentru a avea cat mai putin personal TESA si administrativ eu as vedea astfel:
-CFR Infrastructura:
-Divizia Linii (cu subunitati in teritoriu: sectii, districte si cantoane)
-Divizia Instalatii (cu subunitati: sectii CT, sectii IFTE)
-Divizia Patrimoniu (cu subunitati: sectii si districte. Tot aici sa fie incluse si bazele turistice a CFR)
-Serviciul Linii inguste (care sa se ocupe cu valorificarea potentialului economic si mai ales turistic a acestor linii, prin parteneriate cu intreprinzatori privati)
-Serviciul Personal (aici sa fie incluse si: spitalele si dispensarele CFR, bazele sportive si culturale pentru ceferisti, grupurile scolare feroviare, productia de uniforme )
-Serviciul Marketing si Relatiile cu alti operatori de transport feroviar

-CFR Calatori
-Divizia Miscare-Comercial (care sa se ocupe cu tot ce inseamna politica de preturi, marketing, agentii de voiaj, relatii cu alti operatori si editarea "Mersului Trenurilor")
-Directia de Tractiune si Vagoane
-Serviciul Personal

-CFR Marfa
-Divizia Miscare-Comercial
-Divizia de Tractiune si Vagoane
-Serviciul Personal

In felul aceasta, ar fi nevoie de numai 12 directori-generali (care se pot ocupa si de problemele de natura economico-financiara), 12 directori tehnici.
Sa fie numai 3 consilii de administratie, cu un numar mai mic de membri.

In mod normal, Compania de Constructii Feroviare ar trebui sa fie tot la Ministerul Transporturilor (prin efectuarea de lucrari pentru toate tipurile de transport ar fi o companie profitabila), la fel si Institutul de Studii si Proiectari in Transporturi.

Pentru infrastructura, ar trebui facut un studiul elaborat, pentru a vedea care gari si HM deserveau foste platforme industriale, acum desfiintate. Acele HM mici (cu 3-4 linii), care deserveau platforme industriale acum disparute, sunt de acord ca trebuie desfiintate. Insa, cand se face acest lucru, trebuie recuperate absolut toate materialele si instalatiile: traverse, linii, semnale, cabluri, bobine de joanta si nu lasate pe teren ca sa fie furate.
Insa, trebuie pastrate acele HM situate la cap de linie si la mijlocul liniilor. Un exemplul care-l cunosc bine este linia Crasna-Husi: de acord ca fostele HM Oltenesti si HM Podgoriiile Husului trebuiau desfiintate (datorita desfiintarii statiei de asfalt si a statiei de betoane), dar Cretesti trebuia pastrata gara.
In HM ramase, cu semnalizare mecanica, trebuie repuse in functiune semnalele mecanice (chiar daca nu mai exista acari, datorita traficului mic, aceste semnale mecanice ar putea fi manipulate si de impegati).

In privinta salarizarii personalului feroviar si, in general, salarizarea in Romania, aceasta ar trebui sa fie pe urmatoarele nivele:
-doctori si personal sanitar;
-personal care lucreaza in conditii deosebite (minieri in mine de uraniu, lucratori in centralele nucleare, mineri)
-personal din armata, politie, justitie;
-personal din ramura transporturi, cu atributii in siguranta circulatiei (personal operativ CFR, piloti, controlori de trafic aerian, marinari, dispeceri de port, soferi)
-functionari din administratie
-personal din ramura cultura-invatamant
-muncitori calificati
-muncitori necalificati
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Idei de reformare a CFR   

Sus In jos
 

Idei de reformare a CFR

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Idei de reformare a CFR
» Idei pentru reducerea nr. accidentelor auto
Pagina 5 din 8Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: DESPRE CFR :: PLUS(+) SI MINUS(-) LA CFR-