Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Pașcani (500)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul
AutorMesaj
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun Sept 07, 2015 1:35 pm

Gara CFR Pascani intra in reabilitare

Scris de: BIANCA DOROFTEI | 6 septembrie 2015

Gara CFR Pascani urmeaza sa intre in reabilitare. In perioada urmatoare, fatada, acoperisul, tamplaria si interiorul garii vor fi renovate si reabilitate. Este vorba de un Proiect Anual de Achizitii Publice al Sucursalei Regionale CF Iasi in valoare de 700 000 lei, iar in momentul de fata se pregatesc actele de atribuire a proiectului in vederea executarii lucrarilor.

In prezent, un alt proiect este in derulare tot aici. Mai exact, s-au demarat lucrari de inlocuire a centralelor termice din cladirile statiei de calatori din Pascani. A fost incheiat un contract cu o firma din Iasi in valoare de 630 000 lei( fara TVA), iar incepand din luna august, a.c., au inceput lucrarile care au ca termen de finalizare data de 30 noiembrie 2015.

Actuala cladire a fost construita si modernizata intre anii 1958-1960. Prin Pascani au circulat si inca circula trenuri internationale, iar unitatea coopereaza cu toate intreprinderile si persoanele care apeleaza la serviciile de transport ale caii ferate.

Mentionam ca Pascaniul este inca un nod important de cale ferata si un punct principal pentru traficul feroviar, iar vineri a fost repusa in circulatie ruta Pascani- Targu Neamt.

Sursa: http://bittv.info/2015/09/gara-cfr-pascani-intra-in-reabilitare/
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun Sept 07, 2015 3:00 pm

Statia Pascani are 8 linii, iar triajul are 6 linii in grupa A, 15 linii in grupa B si 4 linii statia propriu-zisa Pascani-Triaj.

Ar trebui eliminate si acele chioscuri si maghernite din fata garii (si in locul lor pus gazon si flori), reamenajat si asfaltat platoul din fata garii si spatiul verde, dar si amenajata o statie corespunzatoare de autobuze urbane si o statie de taxiuri in fata garii.

Un alt mare neajuns a Pascaniului este lipsa unei autogari moderne (inainte de 1989 ar fi exista un fel de amenajare in acest sens in apropierea garii, pe locul unde aste acum Penny). Nu stiu care a fost primarul care a dat autorizatie de constructie pentru magazinul Penny in acel loc, dar a fost o mare tampenie! Acel loc (spatiu suficient, aproape de gara) trebuia pastrat pentru constructia unei autogari moderne (cu cladire din zid, sala de asteptare, birou miscare, casa de bilete, platou pentru parcarea autobuzelor interurbane, atelier mecanic, statie de carburanti).
Acum este o adevarata tiganie cu transportul interurban auto in zona Pascani (se pleaca de la marginea strazii, din locuri total neamenajate, cu jafurile de microbuze ).

Din pacate, o serie de unitati conexe cu specific feroviar din Pascani au decazut ori s-au desfiintat dupa 1990


-District intretinere linii Pascani (apartine probabil de sectia linii Roman)


-District intretinere instalatii SCB si TTR Pascani (apartine probabil de sectia CT Iasi)


-District intretinere instalatii IFTE Pascani


-District intretinere cladiri si patrimoniu Pascani


-Depoul de locomotive, astazi aflat in proprietatea CFR-Marfa, s-a degradat.
In vremurile bune asigura remorcarea trenurilor de calatori si marfa pe sectiile de remorcare Pascani- Dolhasca- Falticeni (cu locomotiva 040-DHC), Pascani- Targu Neamt (cu locomotiva 040-EC) si probabil si unele trenuri de calatori pe sectiile Pascani- Iasi, Pascani- Suceava sau Pascani-Roman.
Chiar daca dupa 1998 depoul Pascani a fost atribuit la CFR-Marfa, totusi trebuia pastrata si o sectie pentru locomotivele CFR-Calatori acolo.


-Revizia de vagoane calatori
Aveea 5 linii si deservea sectiile de remorcare Pascani- Targu Neamt (probabil vagoane etajate 26-26, cateva aflate si astazi abandonate acolo), Pascani- Falticeni (vagoane 29-20, apoi 29-22 si apoi vagoane mai moderne UIC) si probabil si unele trenuri curse si personale pe M500 si linia 606 (vagoane salon 21-47 si 11-47)
Desfiintata din pacate in mai 2013. La momentul desfiintarii aici lucrau cca 100 de salariati.
Totusi (calatoresc aproape la fiecare sfarsit de saptamana in Pascani), observ ca de fiecare data la sosirea trenului in statia Pascani, exista cativa lacatusi de revizie care verifica vagoanele.


-Alte unitati din Pascani care in 1990 apartineau tot de calea ferata erau- Spitalul si policlinica CFR, Clubul sportiv Unirea CFR (acestea exista si astazi, dar dupa cum arata la exterior par a fi lasate sa se degradeze), Liceul industrial CFR Unirea (dar astazi nu mai pregateste in special personal operativ pentru calea ferata- in special din ramura intretinere vagoane- lacatusi de revizie, electromecanici, tapiteri, etc) si pana in anul ? in Pascani exista si o Agentie de voiaj CFR (situata la parterul blocului T1, strada Stefan cel Mare).


In privinta traficului de marfa din gara Pascani, cateva trenuri de marfa mai tranziteaza statia si triajul, insa trenuri de marfa care sa se formeze din Pascani nu prea mai sunt, principalele unitati industriale existente in 1990 in Pascani fie s-au desfiintat, fie nu folosesc transportul feroviar, astfel

-Faimoasa fabrica de perdele Siretul este falimentata
-Fosta Integrata mai exista sub numele de Terox Prod, dar nu foloseste transportul feroviar
-Retrom SA este falimentata
-Fosta fabrica de zahar Nectarul nu mai exista. Aveea cale ferata industriala
-Kosarom (fostul abator) nu foloseste transportul feroviar
-Proinvest (aparuta dupa 1990) nu foloseste transportul feroviar
-Scudas SA are cale ferata industriala, dar ori este falimentata ori nu mai foloseste transportul feroviar
-Fabrica de drojdie Pakmaya. Are cale ferata industriala si utilizeaza transportul feroviar
-Uzina Remarul (altada cea mai mare unitate industriala din Pascani, astazi chinuindu-se sa supravietuiasca) are cale ferata industriala.

Din pacate activitatea in triajul Pascani este mult diminuata fata de ceea care era in 1990, iar linia ferata industriala care asigura accesul direct dinspre statia Pascani si dinspre Iasi in incinta fostei fabrici de zahar si a fabricii Pakmaya este desfiintata!
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1858
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5066
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun Sept 07, 2015 4:44 pm

ldh80 a scris:
Aveea 5 linii si deservea sectiile de remorcare Pascani- Targu Neamt (probabil vagoane etajate 26-26, cateva aflate si astazi abandonate acolo), Pascani- Falticeni (vagoane 29-20, apoi 29-22 si apoi vagoane mai moderne UIC) si probabil si unele trenuri curse si personale pe M500 si linia 606 (vagoane salon 21-47 si 11-47)

Se pare că pe Târgu Neamț au fost și TE-uri la început.
https://vimeo.com/8752154
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3667
Reputatie : 4657
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun Sept 07, 2015 6:40 pm

Dar ce mai vedem acolo? o cutie postala, Mobra 50, sticla de sifon cu capsula de CO2, vagon de bagaj foarte vechi nituit(ASTRA?)
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun Sept 07, 2015 8:09 pm

Nu stiu in ce an este realizat acel filmulet- presupun ca 1989, deoarece atunci am inteles ca s-a electrificat linia Pascani-Targu Neamt- dar asemenea vagoane vechi de posta-bagaje inca erau folosite in perioada anilor 1984-1989, deoarece si la trenurile de calatori de pe liniile Iasi-Harlau si Iasi-Dorohoi, care in livretele din anul 1984 apar ca fiind compuse din rame TE+ vagon TFA , apare mentiunea frana nemoderabila la defranare!
Ori aceasta mentiune putea sa apara numai din cauza vagonului TFA care aveea o astfel de frana si deci era un model mai vechi!
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 1924
Varsta : 25
Reputatie : 3790
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun Sept 07, 2015 10:15 pm

Ar trebui construit un pasaj subteran in Pascani.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3667
Reputatie : 4657
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun Sept 07, 2015 10:19 pm

Pentru ce anume?
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 1924
Varsta : 25
Reputatie : 3790
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun Sept 07, 2015 10:21 pm

Mai trec sau stationeaza marfare lungi pe directe si esti in imposibilitatea sa traversezi linia.
La Botosani s-a facut pasaj, dar nu-l foloseste nimeni ca e inutil. bom
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1858
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5066
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun Sept 07, 2015 10:50 pm

ldh80 a scris:
Nu stiu in ce an este realizat acel filmulet- presupun ca 1989, deoarece atunci am inteles ca s-a electrificat linia Pascani-Targu Neamt-  dar asemenea vagoane vechi de posta-bagaje inca erau folosite in perioada anilor 1984-1989, deoarece si la trenurile de calatori de pe liniile Iasi-Harlau si Iasi-Dorohoi, care in livretele din anul 1984 apar ca fiind compuse din rame TE+ vagon TFA , apare mentiunea frana nemoderabila la defranare!
Ori aceasta mentiune putea sa apara numai din cauza vagonului TFA care aveea o astfel de frana si deci era un model mai vechi!

Se pare că prin 1986(atunci apare prima dată linia în mersul trenurilor cu trei perechi de personale facultative).
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Mar Sept 08, 2015 3:00 pm

Incerc sa raspund la unele din intrebarile formulate mai sus de user-ul ldh80 .

1-Eliminarea acelor chioscuri e mai dificila, deorece terenul a fost concesionat pe o perioada mai mare de timp, de fostul primar, celor doua firme care au magazine acolo.
Statie de autobuze locale si taxi s-ar putea realiza poate odata cu reabilitarea strazii Garii care va avea loc, speram, anul viitor.
2. Autogara a existat, model standard anii 70 (si nu improvizata), a fost cumparata ca majoritatea autogarilor din Moldova de afaceristul Codreanu de la Brasov , care acum cativa ani a vandut autogara si terenul catre Penny Market. Terenul si autogara nu mai apartineau primariei. Aceeasi soarta a avut-o si autobaza unde se mai reparau si autobuzele, cumparata de acelasi om de faceri, si vanduta apoi lantului Kaufland.Consiliul local a aprobat constructia celor doua obiective deoarece mai aduceau cateva locuri de munca pentru locuitorii localitatii.
3. Locomotivele din depoul Pascani asigurau remorcarea trenurilor nu numai pe sectiile locale mentionate ci si pana la Bucuresti si Constanta. In perioada interbelica “Mecanicii cu experienta de la Depoul CFR din Pascani cu puternicele locomotive din seriile 142000 si 230000, remorcau trenurile de calatori, rapide si accelerate, de la Marasesti pana la Cernauti-Oraseni si inapoi la Marasesti…”(Monografiia Municipiului Pascani- Iasi 2000).
4. Intr-adevar exista lacatusi de revizie care preiau fiecare tren de calatori la sosire.
@ catalin2014
5. Pasajul subteran prevazut in proiect o data cu electrificarea liniei nu s-a mai realizat in primul rand datorita terenului pe care este amplasata gara. Panza freatica in anii mai putin secetosi se afla la adancimea de 1-1.5 m. Si chiar daca s-ar fi realizat nu ar fi fost folosit - vezi garile: Iasi, Roman si chiar Bacau.Am mai raspuns la aceeasi intrebare la pagina anterioara a acestui subiect.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Dum Noi 22, 2015 4:32 pm

Imagini de astazi:









Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Dum Noi 22, 2015 4:37 pm






Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Vin Noi 27, 2015 1:24 pm

O scurta descriere a complexului CFR Pascani

-Statia Pascani, avand in total 8 linii (din cladirea de calatori pana in gardul Remar), din care 6 linii sunt electrificate, 5 din ele fiind folosite pentru trenurile de calatori.

Cladirea de calatori a statiei nu stiu daca este cea originara, sau a fost extinsa dupa 1945. Cuprinde un parter (cu biroul impiegatul exterior, 3 sau 4 case de bilete care existau in 1990, sala de asteptare, biroul sefului de statie, si in trecut si biroul de bagaje si mesagerii si biroul de informatii, la parter, iar la etaj nu stiu ce functie aveau spatiile in 1990). De asemenea, la parterul cladirii este si sediul districtului intretinere instalatii SCB si TTR.

Din statia Pascani se ramifica si o linie industriala, care se racorda cu linia industriala ce vine din triajul Pascani, pentru a deservi Pakmaya si fosta fabrica de zahar.
De asemenea, tot statia Pascani deserveste prin linii industriale si Uzina Remarul, baza de receptie a cerealelor, balastiera Lunca si o rampa de marfa (situata in apropierea pasajului rutier spre zona industriala).

-Depoul Pascani, care in prezent apartine de CFR-Marfa.

-Fosta revizie de vagoane calatori Pascani, avand un numar de 5 linii cu canal pentru revizia vagoanelor, dar si o instalatie de spalare a acestora. In trecut aveea in parc vagoane apartinand seriilor 26-26, rame TE, 11-47, 21-47, 29-20, cu care deservea trenurile de calatori spre Targu-Neamt, Falticeni, Iasi, Suceava, Bacau.
Desfiintata din pacate in mai 2013. Atunci aici lucrau cca 100 de salariati.
Astazi acolo zac cateva vagoane 26-26 (ce au de gand cu ele ?!).

-Baza RK Pascani (mai exact ce deserveste ?)

-Cladirea CED, unde se afla si biroul de miscare. Statia Pascani este dotata cu o instalatie CED-CR- 3, din anul ?

-Districtul intretinere linii Pascani. Apartine de sectia linii Roman.

-Triajul Pascani, cu 19 linii. Acesta deserveste sau deservea (prin linii industriale)- Fabrica de zahar si Pakmaya, Scudas, terminalul de transcontainere, baza Remat, vama Pascani.

-De asemenea, in Pascani mai exista si Clubul CFR Unirea, un spital si o policlinica CFR, un liceu care in trecut pregatea personal din ramura intretinere vagoane (astazi cati din absolventii liceului CFR Unirea se mai califica in meseriile de lacatus de revizie, electromecanic vagoane, tapiter vagoane, electrician vagoane ?), dar si o agentie de voiaj CFR (situata in trecut pe strada Stefan cel Mare, bloc T-Cool.
Sus In jos
cfr500



Numarul mesajelor : 1924
Varsta : 25
Reputatie : 3790
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Dum Noi 29, 2015 11:20 am

Cladirea initiala a fost bombardata, actuala e una noua.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Mar Dec 22, 2015 3:35 pm

In anul 1928 este construita la Pascani o cladire separata, pentru depoul de locomotive. In anii 1934-1935 s-au construit hala principala pentru locomotive, castelul de apa si statia de pompare a apei din raul Siret.

Actuala cladire de calatori a statiei Pascani este construita intre anii 1958-1960.

In anul 1963 se da in exploadare instalatia CED-CR-3 a statiei si triajului Pascani, care asigura comanda automata a 85 de macaze.

Sursa- Monografia municipiului Pascani coordonator acad. C. Ciopraga.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Astazi la 6:15 pm

Sus In jos
 

Pașcani (500)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Pașcani (500)
» Depouri si remize
» M500: Falticeni - Dolhasca - Pascani - Roman - Bacau [2008]
» Diverse despre cainii de oi
» 608: Dorohoi - Dângeni - Lețcani - Iași
Pagina 3 din 4Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAȚII ȘI HALTE (P, R, S, Ș)-