Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Pașcani (500)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul
AutorMesaj
cfr500



Numarul mesajelor : 1928
Varsta : 25
Reputatie : 3798
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Mier 31 Oct 2012, 17:24

IR 1837 a scris:
Acestei gari ii lipsesc pasaje subterane si copertine la peroane. Si nu spuna asta pentru ca sunt din Pascani, dar sa fim seriosi, acum modernizeaza gari in care trec aprox. 4 trenuri pe zi (gen Botosani). Am trait experienta sa fac spagatu printre trenuri ca sa ajung la peronul dorit. Apoi daca ar fi copertine, oamenii s-ar aseza pe peron inainte de a veni trenul, mai ales cand ploua. Cine a fost pe aici stie ce zic. Gara este destul de circulata si merita astfel de conditii.
Aici ai dreptate, prin gara mai trec si marfare si se fac multe manevre. Sa nu uitam ca Pascani e un nod feroviar destul de important.
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1003
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2643
Data de inscriere : 23/07/2012

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Mier 31 Oct 2012, 18:41

Copertinele pentru peroane ar fi un lucru necesar. Insa pasajele subterane nu...Nici in Iasi sau in Constanta care sunt gari mai mari nu exista asa ceva. Iar acolo iti zic ca e un chin sa traversezi regulamentar intre liniile 1-2(intre ele fiind un gard foarte lung si fara pasaje). Iar in conditiile primitive de civilizatie din Romania pasajele alea s-ar infunda in scurt timp. Plus ca in Pascani gara e impartita in zone (A,B,C) astfel incat trenurile opresc cu locomotiva inainte de pasajul corespunzator.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10902
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Mier 31 Oct 2012, 18:43

Cum sa nu existe pasaj subteran in Iasi? Ca nu prea e folosit asta e partea a doua.
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1003
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2643
Data de inscriere : 23/07/2012

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Mier 31 Oct 2012, 18:54

Greseala mea Embarassed Are o intrare langa cladirea garii in capatul spre Bucuresti.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Mier 31 Oct 2012, 22:37

NicuS a scris:
Copertinele pentru peroane ar fi un lucru necesar. Insa pasajele subterane nu...Nici in [...] Constanta care sunt gari mai mari nu exista asa ceva.
La Constanța e pasaj... și e chiar folosit, pentru că între liniile 1 și 2 e gard și are puține găuri (măcar le are, spre deosebire de Ploiești Sud, unde găurile erau date cu vaselină, ca să ocolești sau să treci prin pasaj), deci ori ocolești pe la capetele gării, ori treci prin pasaj.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
basa



Numarul mesajelor : 65
Varsta : 18
Localizare : Pascani , M500
Reputatie : 1931
Data de inscriere : 04/11/2011

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Mier 31 Oct 2012, 22:39

Ar fi foarte tare daca s`ar pune copertine la peroane si s`ar face 2 pasaje Wink Insa nu vad cand .... Sad
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Joi 01 Noi 2012, 09:14

Cred ca la sfarsitul anilor 70, odata cu electrificarea, s-au mutat liniile, fiind grupate doua cate doua,urmand sa se monteze gard acolo unde nu era peron. Urma sa se faca si pasaj subteran dar solul in zona garii nu permite acest lucru. Daca sapi 1 metru adancime dai de apa (bineinteles in conditii normale de precipitatii). Aceste lucrari s-au inceput pe magistrala 500 dinspre Bucuresti spre Suceava. Pasaje si copertine s-au construit pana la Bacau si Roman (aici pasajul e astupat de mult cu niste grinzi de lemn pentru ca era tranformat in toaleta publica). Intr-adevar niste copertine la peroane ar fi foarte necesare. Dar cum in Romania acum nu mai sunt bani decat pentru campanii electorale, pentru ca alesilor nostri sa le mai mearga bine inca 4 ani, asteptam vremuri mai bune. Laughing
Sus In jos
electrica912



Numarul mesajelor : 640
Varsta : 19
Localizare : Pascani
Reputatie : 2694
Data de inscriere : 07/06/2011

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Joi 23 Mai 2013, 22:24

Sus In jos
Spartan1948
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2103
Varsta : 24
Localizare : Arad & Cluj-Napoca
Reputatie : 3999
Data de inscriere : 15/03/2012

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Vin 20 Dec 2013, 10:53

Ceata foarte densa intr-o dimineata "mentolata",de iarna :


windows print screen
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun 15 Dec 2014, 14:00

Astazi se implinesc 145 de la deschiderea oficiala a liniei Suceava -Roman.La acea data s-au inaugurat garile Suceava-Veresti- Liteni, Dolhasca, Lespezi (halta)-Pascani- Muncel-Mircesti -Roman.
O imagine a garii Pascani din acea perioada descoperita in- Monografia aniversarii a 130 de ani a Atelierelor Pascani:



Si cateva fotografii ale actualei gari din aceasta dimineata:





Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Dum 11 Ian 2015, 19:28



In volumul II din lucrarea -Istoria tractiunii feroviare din Romania- de Serban Lacriteanu si Ilie Popescu este prezentata o gravura a garii din Pascani la 1877. Imaginea aparuta si in revista “ La Ilustracion Espanola y Americana” in 1877, ne infatiseaza peronul garii Pascani, plin de civili romani si de militari rusi.Dupa parerea mea, gravura infatiseaza peronul garii Pascani in iarna anului 1877 la intoarcerea trupelor rusesti spre Rusia: veti vedea un tren la peron, cu locomotiva spre Suceava, iar la streasina acoperisului peronului se observa turturi de gheata. Pe unul din stalpii ce sustin copertina este prinsa o placa pe care este scris numele garilor de unde a venit trenul - Galatz-Bucuresti-Pitesti. Este daca vreti precursorul tabelelor electronice de afisaj de astazi. Banuiesc ca aceasta gravura ar apartine tot lui Carol Popp de Szathmary care este considerat si primul fotoreporter de razboi si a coloaborat la aceasta revista.

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun 12 Ian 2015, 12:26



In monografia intitulata -Uzina Mecanica Material Rulant Pascani 1869-1969 scrisa de C. Botez si L. Esanu am gasit fotografia Atelierului de linii din Pascani construit la 1869 o data cu gara si Atelierele.In urmatoarea fotografie se observa unde era amplasat acest atelier fata de gara si uzina.

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Lun 12 Ian 2015, 13:11



In Monografia municipiului Pascani si zona aparut in anul 2000 lucrare coordonata de academicianul Constantin Ciopraga am gasit o fotografie a garii Pascani la 1910. Pozitia garii se poate observa in fotografia urmatoare.

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Joi 15 Ian 2015, 10:44

Astazi cand se implinesc 165 de ani de la nasterea Poetului national Mihai Eminescu vreau sa stiti ca, pe langa alte personalitati ale vremii si Eminescu a trecut de mai multe ori prin vechea gara Pascani. Intr-un " Articol scris de: ing. Nicolae IOSUB / 11 Ian 2010
Pe urmele lui Mihai Eminescu (IX):
MIHAI EMINESCU LA IAȘI (I)
……
<>
Dupa ce a plecat la Bucuresti de cate ori se intorcea la Iasi trecea si prin Pascani , deoarece legatura cu Bucurestiul prin Vaslui are loc dupa 1886.
Iata ce spune: Titu Maiorescu, notand in „insemnarile“ sale zilnice:

„Sambata 11/23 noiembrie 1878 plecat cu Eminescu, Caragiali, Slavici, Nica si Olanescu la Iasi, la a 15-a aniversare a «Junimii» (cei dintai trei pe socoteala mea). Dumineca 12/24 sarbatorit aceasta aniversare (eu cu grozave dureri de gat si catar). Slavici citit «Gura Satului», Caragiali via lui comedie «Noaptea furtunoasa de la no. 9».“ Tanarul autor (de 25 ani) avu un succes formidabil citind si interpretand toate rolurile cu un talent deosebit, spre satisfactia ascultatorilor care s-au distrat copios sau, cum scria Iacob Negruzzi, „s-au tavalit cu totii de ras.“

Si ultima marturie gasita de mine pe internet: La 10 aprilie 1887 – Mihai Eminescu este externat de la bolnița Mănăstirii Neamț.
Creangă se afla în gara Pașcani, împreună cu Miron Pompiliu pentru a-l aduce pe Eminescu la Iași, însă acesta își manifestă dorința de a merge la sora sa, Henrieta, la Botoșani.
Sus In jos
M.I.C.I.



Numarul mesajelor : 537
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2411
Data de inscriere : 18/11/2011

MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Sam 24 Ian 2015, 16:42

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Pașcani (500)   Astazi la 13:53

Sus In jos
 

Pașcani (500)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Pașcani (500)
» Depouri si remize
» M500: Falticeni - Dolhasca - Pascani - Roman - Bacau [2008]
» Diverse despre cainii de oi
» 608: Dorohoi - Dângeni - Lețcani - Iași
Pagina 2 din 4Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAȚII ȘI HALTE (P, R, S, Ș)-