Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Caile ferate forestiere

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
ana imfinity



Numarul mesajelor : 63
Varsta : 32
Localizare : Piatra Olt
Reputatie : 1956
Data de inscriere : 15/10/2011

MesajSubiect: Caile ferate inguste ale Banatului   Dum 03 Feb 2013, 21:58

Citind diverse carti si calatorind, am auzit si am apucat sa vad mai multe ruine ale fostelor cai ferate inguste din Caras. Din pacate, n-am pastrat fotografiile, dar macar citeva cuvinte pot fi de folos pentru cine doreste informatii.

1. Zavoi - Poiana Marului. A fost desfiintata probabil prin 1970, avea vreo 15km lungime si se racorda la Zavoi (linia Caransebes - Boutari - Hateg) cu reteaua CFR. Nu tiu daca a fost folosita vreodata pentru traficul de calatori. Nu a mai ramas nimic din ea.
:TTT:
2. Voislova - Ruschita. Se desprindea tot din linia Caransebes - Boutari - Hateg, la urmatoarea statie, Voislova. Nu stiu, dar ceva ma face sa cred ca exista o legatura si pentru mocanite intre Zavoi si Voislova (distanta e de vreo 5km). La 7km de Voislova era principala statie, Rusca Montana. De acolo se formau 3 linii: una la est pe valea riului Lozna, una la est pe valea riului Corbu si una la nord pe valea principala, pina la Ruschita. Fiecare linie avea minim 5km. Se transportau lemne. Mare parte din terasamente au ramas, inclusiv multe podete. Sinele, dupa inchiderea liniei, cea mai mare parte au ajuns in gospodariile oamenilor. Traversele erau cea mai mare parte din lemn, dar si de ciment. Locul fostei statii Rusca Montana este vizibil si dupa cum arata erau 4 sau 5 peroane.
S-a desfiintat prin 1970, desi in zona erau foarte multe mine, care chiar aveau nevoie de ea. Astazi, in zona este o cariera de marmura, de unde marmura este transportata cu camioane pina la Voislova si mai departe cu trenul. Chiar nu inteleg de ce s-a distrus linia asta.
:TRT:
3. Resita - Secu - Anina. Linia a fost descrisa aici la pagina 3.
:z6:
4. Anina - Sud.Am citit despre doua cai ferate forestiere care se desprindeau la sud de Anina si care intersectau valea Minisului. Una dintre ele avea 3 tunele. Erau functionale in 1965. Nu stiu mai mult. As fi curioasa daca nu cumva coborau pina la Bozovici. Interesant este ca, daca socotim liniile inguste, Anina nu era un capat de sectie, ci era o intersectie, de unde plecau mai multe linii inguste. Eu am cautat cele 3 tunele, dar nu le-am gasit.
:AA10:
5. Bocsa - Ocna de Fier. Nu era o linie forestiera, ci una ingusta industriala. Transporta minereul de la Ocna de Fier (vreo 10km). De asemenea, nu mai exista. Am trecut pe acolo si nu am vazut nimic care sa semene a cale ferata.
:trenulet: abai abc
6. Radimna. Era o cale ferata in apropiere de Moldova Noua, care mergea pe valea piriului Radimna si avea vreo 10km. Ducea lemn la o intreprindere forestiera. Nu mai exista. Am trecut pe acolo si am gasit un drum forestier vai de el, probabil construit pe ruinele fostei linii inguste. Radimna este o vale larga si pitoreasca. O mocanita aici ar fi fost o atractie turistica deosebita aici. Interesant mi s-a parut ca desi calea ferata a disparut, nu s-a construit un drum forestier pe masura.
:adrezina: :acirc:
7. Berzasca. Era o linie ingusta superba, lunga de peste 20km, care iesea in portul Drencova, pe Dunare. Linia avea mai multe ramificatii, statii (cantoane CFF) si era foarte folosita. In fiecare dimineata pleca un tren cu muncitori si se intorcea plin cu lemne seara. Erau acceptati si calatori. Calea ferata urmarea piriul Berzasca (pe unele harti Valea Mare) pina aproape de izvor. Printre atractiile zonei se numara mai multe pesteri si un sector de chei. S-a desfiintat odata cu constructia barajului de la Orsova de pe Dunare, care a inundat o parte din terasament.
Nu am fost niciodata acolo, dar pe locul ei s-a construit un drum forestier care iese aproape de Bozovici, la Rudaria (Eftimie Murgu). Acolo, pe valea piriului Rudaria, soseaua forestiera are uneori balustrade din sine de cale ferata. Sa fi fost o linie ingusta si pe acolo? Sau linia Berzasca se continua pina acolo? Nu stiu si nici nu am putut afla nimic.
Singurul lucru pe care il stiu este ca reteaua CFF Berzasca era flarte intinsa pe toti afluentii mai importanti.
:abur:
8. Defileul Dunarii. Inainte, cind nu erau baraje pe Dunare, navigatia era foarte deficila si adesea vapoarele nu puteau sa urce si erau ajutate cu locomotive care le trageau de pe mal.
:abor:
Am trecut toate liniile inguste din Banat despre care am putut sa aflu cite ceva, chiar daca nu toate erau linii forestiere. Ce mi se pare interesant este ca nu mai exista nici una. Sint curipasa daca astea sint toate sau au mai existat si altele. Daca cineva stie mai multe, rog sa ma corecteze si completeze.
arem
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4667
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Dum 03 Feb 2013, 22:08

Mai era una pe traseul drumului actual de la Dunare pina in satul Eibenthal. Am vazut undeva o harta veche, dupa ce fusesem pe acolo. Atunci aveam cu totul alta "misiune" si nu am remarcat nimic "suspect" dar poate ca daca as sti ce sa caut, acum as mai gasi cite o urma.
Sus In jos
AndreiStefan
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 1802
Varsta : 98
Localizare : Constanta
Reputatie : 3321
Data de inscriere : 22/12/2012

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Dum 03 Feb 2013, 23:42

Poate cineva sa-mi explice cum in alte tari astfel de linii sunt intretinute iar trenurile circula bine mersi pe ele iar in Romania aceste linii(unde mai pui si peisajele) sunt lasate de izbeliste?!Ca deh,liniile forestiere(si nu numai) cu potential turistic nu renteaza.Tara nenorocita!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12062
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14100
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Lun 04 Feb 2013, 00:10

În alte țări fie liniile au un trafic de marfă și călători care încă le justifică existența (prin Austria și Germania multe s-au integrat în rețelele de tramvai sau au trecut sub administrarea autorităților regionale de transport), fie sunt întreținute din donații. Cum la noi în prima categorie se regăsesc doar câteva linii înguste (și doar pentru marfă, iar dintre ele ,,forestieră" e doar cea de pe Valea Vasserului), iar bani de donații nu avem (cu riscul de a-mi lua înjurături, la ce salarii sunt la noi, nu cred că o să avem vreodată bani de donații)...

Sigur, țara e nenorocită, dar oamenii ei sunt toți sfinți. Ce dracu', de fiecare dată când avem boală pe ceva dăm vina pe țară, nu pe ăia care trăiesc în ea...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4667
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mier 06 Feb 2013, 23:43

Ziceam de harta cu Eibenthal, iat-o:

http://www.lib.utexas.edu/maps/ams/western_europe/txu-oclc-6472044-nl34-12.jpg

Sau asta, care cuprinde jumatea de vest a judetului Caras Severin:

http://www.lib.utexas.edu/maps/ams/western_europe/txu-oclc-6472044-nl34-11.jpg

Un pas mai sus sint o gramada de alte harti, cu toata tara:

http://www.lib.utexas.edu/maps/ams/western_europe/

Apar o multime de linii inguste dar si proiecte de care nu stiam (Apahida - Sarmasu!) sau de care auzisem l aun moment dat dar nu stiam ca erau in discutie inca de la inceputul anilor '50 (dublarea portiunii Severin - Strehaia).
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Joi 07 Feb 2013, 08:39

Linia de la Berzasca mergea pina aproape de Eftimie Murgu(Rudaria). prin 1995 am mai gasit un vagon si o locomotiva pe linie la iesirea spre munte, linia coborind pina spre malul Dunarii pina in port.Am mers o vreme pe linie in sus.

pe wikimapia se vede traseul prin sat intre case si curba la dreapta pe linga riu.Atunci in ca era acolo sina, mai tirziu dupa 2000 am fost iar in zona si nu mai erau sinele iar localnicii mi-au spus ca locomotiva de mai sus nu mai exista.

http://www.caon.ro/stiri/caras/articol/mocanita-prinde-viata-la-berzasca/cn/news-20101020-08105807

este foarte greu sa discutam despre caile ferate forestiere deoarece asa cum le spune numele acestea au aparut si au fiintat pentru exploatarile forestiere. Cind acestea se terminau intr-o zona, liniile se desfiintatu si se mutau in alt perimetru de exploatare.

http://www.plecatdeacasa.net/2012/02/mocanitele-si-caile-ferate-inguste-din.html

http://expressdebanat.ro/istoria-prinde-viata-mocanita-pune-in-miscare-locomotivele-din-triaj
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Vin 08 Feb 2013, 19:04

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Dum 07 Apr 2013, 22:25

ana imfinity a scris:
Citind diverse carti si calatorind, am auzit si am apucat sa vad mai multe ruine ale fostelor cai ferate inguste din Caras. Din pacate, n-am pastrat fotografiile, dar macar citeva cuvinte pot fi de folos pentru cine doreste informatii.

2. Voislova - Ruschita. Se desprindea tot din linia Caransebes - Boutari - Hateg, la urmatoarea statie, Voislova. Nu stiu, dar ceva ma face sa cred ca exista o legatura si pentru mocanite intre Zavoi si Voislova (distanta e de vreo 5km). La 7km de Voislova era principala statie, Rusca Montana. De acolo se formau 3 linii: una la est pe valea riului Lozna, una la est pe valea riului Corbu si una la nord pe valea principala, pina la Ruschita. Fiecare linie avea minim 5km. Se transportau lemne. Mare parte din terasamente au ramas, inclusiv multe podete. Sinele, dupa inchiderea liniei, cea mai mare parte au ajuns in gospodariile oamenilor. Traversele erau cea mai mare parte din lemn, dar si de ciment. Locul fostei statii Rusca Montana este vizibil si dupa cum arata erau 4 sau 5 peroane.
S-a desfiintat prin 1970, desi in zona erau foarte multe mine, care chiar aveau nevoie de ea. Astazi, in zona este o cariera de marmura, de unde marmura este transportata cu camioane pina la Voislova si mai departe cu trenul. Chiar nu inteleg de ce s-a distrus linia asta.
:TRT:
arem

Am gasit o fotografie cu locomotiva de pe aceasta linie:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=354448188008606&set=a.186439971476096.40703.182478101872283&type=1&thea
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4667
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Joi 26 Sept 2013, 22:36

A venit vorba pe alt fir de discutie de sistemul de linii forestiere din zona Lapusna. Iata cam cit de ramificat era:



Am o tema *.kmz formidabila, cu toate (sau aproape toate) liniile forestiere din tara, trecute sau prezente. Nu e facuta la precizie de metri dar macar spune ca a fost ceva pe acolo si un ochi experimentat poate descoperi indicii pe imaginile din satelit. Pe urma o expeditie pe teren poate dezvalui mai multe. Daca e cineva interesat, mai putem detalia.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mier 02 Oct 2013, 21:40

Semafor a scris:
bogdan srl a scris:
Prima cale ferata forestiera in Romania a fost construita in anul 1893 de catre societatea
LETEA pe Valea Tarcaului si  avea o lungime de 16 km,iar ecartamentul de 1000mm. ........
Am mai gasit cateva franturi de informatii despre CFF din muntii Tarcau:
<Transportul lemnului se facea printr-un canal lung de 12 km, de la gura Atei la gura Tarcaului, care a functionat din 1906 pana in 1913, sau pe calea ferata ingusta de aproximativ 31 km, pana dincolo de Ardeluta, ce venea de la Poiana Tapului, a carei constructie a durat din 1892 pana in 1899…..
Tarcaul constituia odinioara locul de vilegiatura al multor impatimiti ai naturii; in perioada interbelica se construisera, de altfel, in acest scop, doua pavilioane, proprietatea fabricii Letea din Bacau.
O placuta surpriza era calatoria cu trenul, purtat de locomotive liliputane, supranumite cu umor “ceainice”, dar mai ales intoarcerea cu “vagonetul” liber, din a carui viteza nu vedeai decat “o fasie de cer si o dunga de apa”
In susul drumului care a lasat in urma ultimile case din Tazlau, pe stanga soseaua este insotita, pana la Gura Soimului, de calea ferata ingusta aflata inca in exploatare. …
De la stana de sub Holmul Geamanei, situate pe culmea ce duce spre Varful Rachitis, se poate cobori in circa o jumatate de ora in valea Asaului Mic si dupa 20 de minute la capatul liniei ferate inguste, care ne scoate, dupa aproximativ 32 km, in valea Trotusului, la Asau. >>

Muntii Tarcau – C. Brandus si C. Grasu – Editura Sport Turism- Bucuresti 1987
Am gasit si imagini pentru aceste informatii.
1.Pepiniera Ardeluta - incarcarea si transportul puietilor cu trenul in zona de plantare:

http://tiparituriromanesti.files.wordpress.com/2012/02/pepiniera-ardeluta-incarcarea-si-transportul-puetilor-cu-trenul-spre-locurile-de-plantatie.png

2.Sectorul Rachitis. Trasul lemnelor cu vitele la linia ferata:

http://tiparituriromanesti.files.wordpress.com/2012/02/sectorul-rachitis-trasul-lemnului-cu-vitele-la-linia-ferata1.png

3.Statia Ardeluta. Transport de busteni:

http://tiparituriromanesti.files.wordpress.com/2012/02/statia-ardeluta-transport-de-busteni.png

4. Transportul bustenilor la fabrica din satul Tarcau:

http://tiparituriromanesti.files.wordpress.com/2012/02/transportul-bustenilor-la-fabrica-din-tarcau.png

Sursa: Imagini din corporatia forestiera Piatra Neamt -1935
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Joi 03 Oct 2013, 21:26

Am mai gasit o descriere a -Excursiei ofiterilor Regimentului Mihai Viteazu nr.6 -20 -26 iunie 1912 prin codrii Ceahlaului. Prezinta o harta a traseului cateva fotografii realizate atunci.

http://alpinet.org/main/articole/show_ro_t_prin-codrii-ceahlaului_id_3632.html

Ce mi se pare interesant este ca la intoarcere de la schitul Durau au folosit tot un tren pana la apa Bistritei
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: CFF Chiojdeni - Motnau   Joi 03 Oct 2013, 22:37

Un articol interesant despre aceasta CFF intre Chiojdeni si Motnau pe valea Ramnicului:

http://www.dumitresti.ro/articles.php?article_id=32
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Dum 08 Dec 2013, 21:39

Semafor a scris:
Polpot a scris:
Din pacate si Hunedoara a beneficiat de o cale ferata ingusta, demontata destul de recent.
http://mocanitahunedoara.wordpress.com/
Tot pe harta turistica a muntilor Poiana Rusca am gasit traseul acestei cai ferate de la Hunedoara pana la Govajdia.



Si o petitie din 2010 pentru aceasta linie aici.
Si cateva imagini de pe aceasta cale ferata descoperite cu ajutorul paginii -Locomotive cu abur din Romania
As vrea sa se bucure cat mai multi pasionati de aceste imagini:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=365257626860007&set=a.364428126942957.100177.364423066943463&type=1&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=365258146859955&set=a.364428126942957.100177.364423066943463&type=1&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=365257596860010&set=a.364428126942957.100177.364423066943463&type=1&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=365257660193337&set=a.364428126942957.100177.364423066943463&type=1&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=365197216866048&set=a.364428126942957.100177.364423066943463&type=1&theater
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Dum 08 Dec 2013, 21:43

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 949
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3589
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mar 25 Mar 2014, 19:40

ana imfinity a scris:
Citind diverse carti si calatorind, am auzit si am apucat sa vad mai multe ruine ale fostelor cai ferate inguste din Caras. Din pacate, n-am pastrat fotografiile, dar macar citeva cuvinte pot fi de folos pentru cine doreste informatii.

................
2. Voislova - Ruschita. Se desprindea tot din linia Caransebes - Boutari - Hateg, la urmatoarea statie, Voislova. Nu stiu, dar ceva ma face sa cred ca exista o legatura si pentru mocanite intre Zavoi si Voislova (distanta e de vreo 5km). La 7km de Voislova era principala statie, Rusca Montana. De acolo se formau 3 linii: una la est pe valea riului Lozna, una la est pe valea riului Corbu si una la nord pe valea principala, pina la Ruschita. Fiecare linie avea minim 5km. Se transportau lemne. Mare parte din terasamente au ramas, inclusiv multe podete. Sinele, dupa inchiderea liniei, cea mai mare parte au ajuns in gospodariile oamenilor. Traversele erau cea mai mare parte din lemn, dar si de ciment. Locul fostei statii Rusca Montana este vizibil si dupa cum arata erau 4 sau 5 peroane.
S-a desfiintat prin 1970, desi in zona erau foarte multe mine, care chiar aveau nevoie de ea. Astazi, in zona este o cariera de marmura, de unde marmura este transportata cu camioane pina la Voislova si mai departe cu trenul. Chiar nu inteleg de ce s-a distrus linia asta.
:TRT:

arem

Am gasit recent o fotografie cu aceasta linie:

Voislova-Rusca Montana –Ruschita 1945-1975
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Astazi la 14:26

Sus In jos
 

Caile ferate forestiere

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Caile ferate din India (Indian Railways)
» רכבת ישראל - Rakevet Israel - Caile Ferate Israeliene
» Caile ferate forestiere
» Caile Ferate din Australia
» Caile ferate din Basarabia
Pagina 7 din 8Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-