Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Caile ferate forestiere

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
Polpot



Numarul mesajelor : 67
Varsta : 40
Localizare : Arad
Reputatie : 2131
Data de inscriere : 16/04/2011

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Lun 18 Apr 2011, 00:59

Din pacate si Hunedoara a beneficiat de o cale ferata ingusta, demontata destul de recent.
http://mocanitahunedoara.wordpress.com/
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4669
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Dum 29 Mai 2011, 22:04

Iata citeva fotografii recente (mai 2011) cu ceea ce a mai ramas din vechiul traseu al caii ferate inguste de la Comandau (CV), ramura Holom - Bisca Mica. Succesiunea pozelor este dinspre Comandau spre izvoarele riului Holom si dincolo de deal, spre Bisca Mica:

O "trecere de nivel" - vedere in aval, spre Comandau. Se vad resturile traverselor:



Vedere in amonte:



Traseul liniei se vede coborind spre Bisca Mica:





Aici linia traversa Bisca Mica. Fotografia e facuta de pe malul sting:





Din acest punct linia se bifurca: ramura dreapta mergea in aval, spre Gura Teghii, ramura stinga in amonte, spre Vf. Lacauti:



O imagine cu ramura dreapta in apropiere de punctul in care traseul liniei se suprapune pe actualul drum:



Aceeasi soarta a avut-o si linia spre Lacauti, a fost transformata in drum. Iata o imagine din fata cantonului silvic Benedek, in directia bifurcatiei. Se pot observa cele doua cladiri din poza anterioara:



De la cantonul Benedek in amonte spre Lacauti ajungem in acest punct. Cum a spus, traseul vechii cai ferate este folosit acum de acest drum, vizibil in plan indepartat:



Acest pot nu exista, a fost construit pentru accesul rutier:



refolosind ce se putea...:



Pentru claritate o sa atasez in curind si o harta.

Sus In jos
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3287
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mar 16 Aug 2011, 17:42

CFF Covasna-Comandau 14-08-2011

Fiind o duminica foarte frumoasa, m-am gandit sa fac o excursie pana la Covasna.Imi pusesem in gand de vreo 2 ani sa vizitez acest loc ,insa timpul nu mia prea permis.
Pentru aceasta calatoria am folosit numai trenuri Regiotrans din Brasov pana in Covasna si retur.Gara Covasna se afla la 3-4 km de oras insa exista curse locale si taxiuri.Din centrul orasului exista un trenulet turistic auto care merge pana la planul inclinat.Eu personal am preferat sa o iau pe jos pana la Spitalul de cardiologie.Acolo se afla punctul de plecare pentru cursele trenul de agrement.Calatoria dureaza aproximativ o ora si costa 5 lei dus-intors.Stationarea la planul inclinat este de 10 minute.
Linia pare sa aibe viitor din spusele celui care taia biletele.Vagoanele aflate in paragina la capatul traseului au fost cumparate si vor fi modernizate la Brad.
Orasul Covasna





Punctul de plecare




De pe traseu...



Capatul traseului...







Planul inclinat...sau cea mai ramas din el Evil or Very Mad

Sus In jos
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3287
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mar 16 Aug 2011, 17:51

Partea dintre gara Covasna si Spitalul de cardiologie...La un moment este blocata de garduri.Din acest motiv nu am putut sa o parcurg pana la capat.








Sus In jos
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3494
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Dum 25 Sept 2011, 18:42

Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4669
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mar 27 Sept 2011, 13:51

Am reconstituit cu ajutorul unei harti militare traseul caii ferate de la Anina la Secu:



Pe alocuri traseul se vede si pe Google Earth. Am si un fisier kmz insa nu il pot atasa. Daca e cineva interesat de el il pot trimite pe privat.
Sus In jos
nenuandrei
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1563
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti Nord
Reputatie : 3508
Data de inscriere : 16/09/2011

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mier 28 Sept 2011, 16:36

Trimitemi mie ca sunt interesat
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/nenuandrei1
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3494
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Sam 15 Oct 2011, 21:48

Cu trenuleŃul forestier Reșita – Secu - Anina
Cei mai în vârstă își amintesc desigur de calea ferată îngustă care mergea de la Reșita la Secu și de
aici la Anina. Pe lângă destinatia sa, cu precădere forestieră, această „mocănită” (pe aici nu i s-a spus însă
niciodată astfel) servea și pentru excursii cu „grupuri organizate”. Plecarea trenurilor turistice se făcea din
dreptul podului de la Hala Nouă. Trenul urca apoi pe malul nordic al Bârzavei, mai pe stradă, mai prin
fabrică, trecând pe malul celălalt abia la ieșirea din oraș. La Ștrandul Turistic și mai sus, linia ferată se
strecura între șosea și dealul împădurit. Aproape de locul în care se înaltă azi barajul lacului Secu, se
traversa „podul Secul”. Era un loc de referintă, în care salariatiii UDR, duși cu acest trenulet, organizau
mari chiolhanuri colective. Notez aici că pe vremea copilăriei mele, toti cei pe care i-am auzit pronuntau
„Secul” și nu „Secu”, nume inventat, cred, de cartografi hipercorecti, dar pe care, din respect pentru
standarde, îl folosesc și eu aici.
Trenul intra de aici pe valea Secu, urcând până la așezarea cu același nume. Aparent, calea ferată se
oprea în acest punct, în partea de jos a unui imens tobogan. Dacă urcai însă coasta de deal, în partea de
sus a toboganului întâlneai o altă cale ferată, similară, care ajungea până la Anina. Întrucât transportul de
bușteni se făcea doar spre Reșita, nu și invers, această solutie a fost considerată probabil multumitoare.
Linia ferată, după ce pleca din Secu, se intersecta cu șoseaua Reșita-Văliug mai sus de satul
Cuptoare, apoi intra în pădure, șerpuind pe văi pentru a atinge cât mai multe puncte de exploatare a
lemnului. La Comarnic trecea prin fata intrării în peșteră, apoi, peste doi kilometri, după un tunel destul
de lung, se angaja pe cheile Carașului. După alti doi kilometri, în locul numit de localnicii crașoveni
Mediureka (între râuri), se află confluenta a două cursuri de apă, egal de lungi și egal de abundente:
Carașul și Buhuiul. În timp ce – spre izvoare – Carașul se afundă în păduri tot mai sălbatice, Buhuiul duce
spre orașul Anina. Și calea ferată se bifurca în consecinŃă, o ramură luând-o în sus pe valea Carașului,
până mai sus de cantonul Jervani, alta, mai importantă, traversa Carașul pe un pod înalt, angajându-se
apoi pe valea Buhuiului, unde, după vreo șase-șapte kilometri, parcurși în fundul văii calcaroase, uneori
sub pereti imenși ori lângă guri de peșteră, ajungea la lacul de baraj Mărghitaș, un punct de agrement
animat și bine amenajat în vremea aceea. De aici, peste alti câŃiva kilometri, intra în Anina.
Dacă tin bine minte, am făcut două excursii mai importante pe această cale. Una a fost, la nouă ani,
de la Reșita până la peștera Comarnic, pe care am vizitat-o atunci partial. O altă excursie, mai lungă, o
făcusem cu părintii, un pic mai înainte, într-un grup de angajati UDR, până la lacul Mărghitaș. Trenul nu
avea vagoane de călători, transportul făcându-se pe platforme deschise, destinate buștenilor. Fumul scos
de locomotiva cu aburi intra între ingredientele expeditiei. Nicăieri, între Secu și Anina, nu existau halte
sau gări (de altfel nici așezări omenești), opririle, ca și durata lor, fiind dictate de reguli știute doar de
mecanici și șefii lor. Pentru mine însă această deplasare lină, pe sub cerul liber sau atingând coroanele
copacilor, aproape de peretii calcaroși ori deasupra apelor spumegânde, a fost atunci aidoma miracolului
călătoriei cu un covor fermecat.
La începutul anilor cincizeci, linia ferată Reșita-Secu-Anina a fost demontată, spunându-se că era mai
rentabilă exploatarea pădurilor cu camioane. Peste ani, am mai regăsit, în câteva locuri, urmele
terasamentului fostei căi ferate, devenit acum o simplă potecă – de pildă între peștera Comarnic și peștera
Popovăt, trecând prin tunel, iar de aici până la podul de la Mediureka. Spre amuzamentul meu, această
cale ferată am văzut-o mentionată totuși într-un atlas rusesc, apărut cu vreo zece ani mai târziu, iar mai
recent și într-un atlas german, atlase care omiteau în schimb multe linii ale CFR-ului. Nu cumva altii au
simtit intuitiv că această cale era totuși importantă?

sursa:

http://www.banaterra.eu/romana/farcas-dan-d-hoinarind-prin-resita-pierduta
Sus In jos
ana imfinity



Numarul mesajelor : 63
Varsta : 32
Localizare : Piatra Olt
Reputatie : 1958
Data de inscriere : 15/10/2011

MesajSubiect: Citeva foste linii forestiere din judetul Arges   Sam 22 Oct 2011, 16:44

Am aflat de existenta a 3 linii forestiere in Arges:
1. Curtea de Arges - Cumpana a functionat pina prin anii 1960, cind constructia lacului Vidraru a dus la scufundarea terasamentului.
2. Curtea de Arges - Musatesti - Nucsoara. Nu stiu sigur cind a fost desfiintata. Cineva mi-a zis ca inca era functionala dupa revolutie, dar pe harti din 1970...1980 nu am gasit-o.
3. Stilpeni - Gamacesti. A fost desfiintata relativ recent. Avea numeroase ramificatii. Linia apare pe acest forum, la magistrala 900:
http://www.forumtrenuri.com/t1296-calea-ferata-ingusta-stalpeni-gamacesti

Pe o harta cam uzata pe care o am, apare doar linia Stilpeni - Gamacesti. Celelalte linii inguste de care am aflat le-am trecut cu culoare rosie.

http://img856.imageshack.us/img856/4710/scan0001gl.jpg
Din ceea ce am auzit, erau trenuri mixte, cu un vagon de calatori, care mergeau atit de incet, incit calatorii puteau rupe mere sau prune din pomii de pe marginea liniei. Calea ferata Curtea de Arges - Nucsoara trecea doua dealuri urcind in serpentine.

:z6: :TTT:
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 952
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3594
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: CFF Zarnesti- Plaiul Foii- Barsa Grosetului   Sam 29 Oct 2011, 21:25

Am gasit in cartea lui Mihai C. Vornicu - Amintiri de drumetie- Editura Sport Turism - Bucuresti 1982 urmatoarele:

< Am traversat calea ferata, pe care circula odinioara trenuletul de la Zarnesti pana la Barsa Grosetului. Parca-i vad si acum locomotiva
nu mai mare ca un samovar, tragand dupa ea niste miniaturi de vagoane, incat nu stiam bine daca e un lucru inventat pentru uzul oamenilor mari
sau o jucarie de copil. ..............
Trenuletul forestier, care mergea de la Zarnesti pana la Barsa Grosetului, trecea prin fata cabanei (Plaiul Foii din muntii Piatra Craiului), dar mecanicul
nu te lua chiar pe degeaba. Drum de caruta de la Plaiul Foii la Zarnesti nu era pe atunci. Cei treisprezece kilometri, care desparteau cele doua puncte
se asterneau peste o carare fara pic de umbra, asa incat in zilele cu arsita mergeai pe ea pana iti venea rau. .....>
Sus In jos
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3287
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Lun 21 Noi 2011, 15:54

Sus In jos
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3287
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mar 27 Dec 2011, 13:39

Din dorinta de a mai completa istoria CFF-urilor am mai gasit si urmatorul articol:

http://www.vestul.ro/stiri/4573/cai-ferate-forestiere-in-banat-%281%29.htm
Sus In jos
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3494
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mar 27 Dec 2011, 18:59

Autorul articolului,este Mircea Rusnac.un istoric din Resita.Are un blog
http://istoriabanatului.wordpress.com/
unde se ocupa si de citeva subiecte cu continut feroviar.
Sus In jos
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3494
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mar 27 Dec 2011, 23:33

Sus In jos
Amiralul



Numarul mesajelor : 720
Reputatie : 3494
Data de inscriere : 12/06/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Sam 07 Ian 2012, 09:46

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Astazi la 15:27

Sus In jos
 

Caile ferate forestiere

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Caile ferate din India (Indian Railways)
» רכבת ישראל - Rakevet Israel - Caile Ferate Israeliene
» Caile ferate forestiere
» Caile Ferate din Australia
» Caile ferate din Basarabia
Pagina 2 din 8Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-