Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Caile ferate forestiere

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
AutorMesaj
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4669
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mar 27 Mai 2014, 20:18

Iata, dupa un an si jumatate, ce a mai ramas din utilajele care au facut din Comandau a doua localitate iluminata electric de pe teritoriul actual al Romaniei:

2012:



2014:



Ca sa fure acea teava, a fost nevoie sa lase cladirea in "trei picioare". Din cazanul cu abur si generatorul electric (dinam) s-a furat absolut tot ce se putea desprinde usor:



Roata plata din stinga era folosita pentru cureaua de transmisie in forma de banda. E un sistem foarte vechi, daca mai vedeti astfel de utilaje sa stiti ca dateaza de la inceputul secolului. Atunci probabil tehnologia nu permitea constructia de curele mai subtiri. Genul asta de cuplaje oricum nu se mai folosesc in aceste aplicatii. Probabil, impreuna cu volantul urias, aveau rolul de a atenua neregularitatile din functionarea motorului cu abur.

Dinamul a fost jumulit de bobinajele de cupru:



Iata pe peretele din stinga urmele produse de cureaua de transmisie, prin frecare accidentala:



Cazanul e de fabricatie germana sau austriaca:



Acoperisul e romanesc/tiganesc:



Cladirea nu o sa mai fie mult in picioare, important e sa vedem daca o sa pice peste cazan si generator sau pina atunci se fura de tot. Optiunea 3 nu prea exista: punerea lor la adapost si refacerea cladirii.

Revenind la linie, iata urmele circulatiei din toamna trecuta. S-a circulat peste podul de pe Bisca, pret de vreo 200m. Brazii crescuti pe terasament au fost taiati pentru a elibera gabaritul si s-au inlocuit o parte din traversele putrezite:












Sus In jos
mihaitzateo



Numarul mesajelor : 105
Localizare : Bucuresti,linia 300
Reputatie : 936
Data de inscriere : 12/09/2014

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mar 16 Sept 2014, 21:39

Am gasit un mic reportaj cu imagini pozate de la mocanita/calea ferata ingusta de pe Valea Ariestului:
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 952
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3594
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Joi 18 Dec 2014, 11:52

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 952
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3594
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Dum 25 Ian 2015, 11:40

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 952
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3594
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Lun 23 Feb 2015, 10:34

userul:
[bogdan srl (spunea in pagina 1 la):

Subiectul: Caile ferate forestiere   Lun 08 Feb 2010, 14:43
Tot in zona Vaii Oltului a existat si linia forestiera Lotru-Brezoi-Valea Vasilatu(18km) construita in 1909 de Societatea Forestiera Vasilatu pentru transportul lemnului la Fabrica de cherestea Lotru.In urma aparitiei fabricii de cherestea Voineasa s-a construit si linia Voineasa-Valea Voinesita(14KM).In urma nationalizarii din 1948 au aparut urmatoarele prelungiri si ramnificatii:
Lotru-Voineasa 36 km
Pascoaia-V.Pascoaia 15 km
Malaia-V. Malaia 5km
Rudaru-V.Rudarului 7km]

Am mai gasit cateva informatii despre aceste CFF:

In anul 1909 apare si Societatea forestiera Vasilatul, care exploateaza padurile mosnenilor de pe Valea Vasilatului si de pe Valea Lotrului. Pentru transportul lemnului, Societatea Vasilatul construieste o cale ferata ingusta, deservita de un trenulet cu locomotiva pe abur, numit “Mocanita”. In anul 1914 fabrica Vasilatul este arendata firmei austriece Marcus Kislinger.
sursa : http://renne.ro/special/pe-urmele-mosnenilor-din-tara-lovistei/234

Vineri, 24 August 2012 09:40
Vâlcea - dezvoltarea economiei și activităților industriale în sec. al XIX-lea, până în anul 1918
• O nouă societate forestieră - “Vasilatul”, aparținând proprietarilor Vasile Mateescu și Ion Ghițescu, va lua ființă în 1909 la Brezoi, cu un capital de 750.000 lei; aceasta exploata pădurile de pe Valea Vasilatului, cumpărate de la moșneni. Ei construiesc o fabrică de cherestea și o cale ferată îngustă de-a lungul Lotrului și pe afluentul acestuia, Vasilatul. În 1914, fabrica este concesionată firmei austriece “Marcus Kislinger”. Societatea “Vasilatul” a fost singura care nu s-a integrat Societății “Carpatina”. Din cauza concurenței, însă, producția a scăzut însă continuu. În 1938, ea este închiriată firmei “Namax” din Palestina,

Sursa: aici


Societatea anonima romaneasca pentru industria de paduri – Carpatina -1920
…………….dupa 1933 –Carpatina se extinde – 12 gatere. CFF se extinde la 55 km avand 3 locomotive in dotare. Se construiesc 3 funiculare si se amenajeaza Lotrul si Latorita.(pag.61)

Valea Lotrului – Gheorghe Ploaie – Editura Sport-Turism Bucuresti 1983
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 952
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3594
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Lun 15 Iun 2015, 11:20

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 952
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3594
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Lun 15 Iun 2015, 11:34

Clabucetele Predealului - Forbanul si Orzicarul
________________________________________
FORBANUL

"Calea ferata ingusta urma valea Bradetului, urcand muchia cu acelas nume,
? vecina vaiei ? si asezata la N-Vest de dansa, pana sus, aproape de cota
1323, unde azi, in harta militara austriaca e insemnat varful Forbanul ?
Vorban ? cum zic unii Rasnoveni si care provine din numirea germana (sasa)
Forder-bahn = cale ferata de exploatare, ce-si avea inceputul sus, pe
numita muchie a Bradetului.
La Nord de Forban este punctul zis La Orzicaru, 1225 m care arata numele
unei tarle, stana lui Orzicaru." -

PASAJ EXTRAS DIN "AL TREILEA ANUAR AL BUCEGILOR"? 1928, AUTOR IORDAN I.
TACU, INSTITUTOR-DIRECTOR AL ORF. C. F. R. DIN PREDEAL. .
PASAJ EXTRAS DIN "AL TREILEA ANUAR AL BUCEGILOR"? 1928, AU
SursaTOR IORDAN I.
TACU, INSTITUTOR-DIRECTOR AL ORF. C. F. R. DIN PREDEAL. .
Sursa: http://www.carpati.org/toponim/clabucetele_predealului_-_forbanul_si_orzicarul/73/

Muntele Forban[modificare | modificare sursă]
Numele muntelui Forban vine de la cuvintele săsești Vor Bahn (în limba germană, corect Vor der Bahn), deoarece în fața acestui munte se construise în finele secolului trecut o linie ferată îngustă, de decauville, cu scop de exploatare forestieră. Muntele se afla "înaintea trenului" (Vor der Bahn), de unde, cu grafia românească, avem muntele Forban sau Forbanul. [4]
Sursa:  http://ro.wikipedia.org/wiki/Toponimia_Bucegilor
Sus In jos
cata



Numarul mesajelor : 277
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2855
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mar 03 Noi 2015, 12:55

Soveja, doua aspecte interesante din timpul ocupatiei germane (ww1) pe linia societatii "Tisita".

Transportul unui tablier metalic pentru CF pe truck-uri specifice transportului de lemne:



vagoane incarcate cu diverse materiale, tractate cu cai -in locul locomotivelor cu abur:

Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
bogdan srl



Numarul mesajelor : 620
Varsta : 28
Localizare : Brasov
Reputatie : 3287
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Mier 20 Apr 2016, 22:24

Semafor a scris:
CFF pe apa Tazlaului

Si cea care pornea de la Comanesti trecea prin Asau si apoi pe valea paraului Asau in sus aproape 32 km


Pe Valea Camenca (afluent de stanga a raului Trotus) a existat o cale ferata forestiera de aproximativ 18 km.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Caile ferate forestiere   Astazi la 19:20

Sus In jos
 

Caile ferate forestiere

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Caile ferate din India (Indian Railways)
» רכבת ישראל - Rakevet Israel - Caile Ferate Israeliene
» Caile ferate forestiere
» Caile Ferate din Australia
» Caile ferate din Basarabia
Pagina 8 din 8Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-