Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 504 : Buzau - Nehoiasu

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Urmatorul
AutorMesaj
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2953
Varsta : 22
Reputatie : 4176
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mar 04 Iul 2017, 23:52

Tot auzind laude aduse acestei linii ferate, am hotărât să merg și eu într-o vizită până la o colegă, care locuiește în Nehoiu, să văd și eu ce minuni are de oferit această secție destul de apreciată de pasionații feroviari... Trenurile folosite au fost 15455 și 15464. Cum 15455 e făcut cu un DH2, marea majoritate a pozelor sunt luate la întors, dintr-un VT 624.

Linia se desparte de magistrala 500 la vreo 3 km de stația Buzău printr-o curbă spre vest. Se ajunge mai apoi în primele stații (Buzău Nord, Vernești), pe care le-am pozat la întoarcere.

Cândești hc.



Berca Hm. - aici există activitate destul de serioasă de marfă, trenuri ajungând însă și până la Parscov (acolo erau conservate niște U-uri ale DB) și chiar mai sus pe secție.





Unguriu hc



Ojasca hc



Măgura hc



Viperești hc



La Parscov și Pătârlagele se fac cele mai multe cruci. Noi am așteptat aproximativ 20 de minute pe 15458, care a sosit întârziat. Nu că 15455 n-ar fi avut și el vreo 5-6 minute bonus, la care s-au adăugat încă vreo 10. Nu a recuperat nimic până la Nehoiu, dar nici mecanicul nu s-a străduit prea tare. Stația se prezintă într-o formă destul de bună, existând aici 2 garnituri ale DB în conservare, dar urmele de trecere sugerează că fuseseră aduse de foarte puțin timp.







R 15458 - acesta este motorul cu care m-am întors la Buzău.




Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2953
Varsta : 22
Reputatie : 4176
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 00:27

Motorul care urma să formeze R 15464, în drum spre Nehoiașu de unde urma să plece la ora 16:28. Era destul de aglomerat la urcare, dar la coborâre era aproape gol.



Peisajul este unul deosebit de frumos în special între Parscov și Nehoiașu. Valea râului Buzău nu este neapărat spectaculoasă, ci mai degrabă foarte bogată în vegetație și păduri. Dealuri domoale și pajiști sunt elemente caracteristice acestei zone frumoase din România. Drumul rutier merge aproximativ paralel cu calea ferată pe toată distanța, însă uneori ele se depărtează destul de mult.

***

***

***

***

***

***


Linia șerpuiește paralel cu râul prin păduri destul de dese. Traseul este similar ca declivități cu Tulcea - Medgidia, secția fiind una nu tocmai ușoară mai ales pentru un automotor, însă VT-urile și DH-urile se descurcă onorabil pe ea.

***

***

***


Intrare în Pătârlagele Hm, unde facem cruce cu R 15459.
***

***

***

***

***

Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2953
Varsta : 22
Reputatie : 4176
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 00:41

Trenul continuă coborârea spre Buzău. Viteza este destul de bună pentru o secundară (50 km/h, 70 km/h), dar numeroasele limitări de 10-20 km/h la trecerile la nivel cresc enorm timpii de mers, cu cel puțin 15 minute. Cu bariere automate ar fi rezolvat problema mult mai rapid și elegant, făcând și economie la combustibil. În timp probabil s-ar fi dovedit rentabile.
***

***

***

***

***

***

***

***

***

***

***


Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2953
Varsta : 22
Reputatie : 4176
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 00:55

Intrare și ieșire în / din Parscov, unde se face cruce cu R 15461.
***

***

***

***


Mai departe, peisajul devine ceva mai puțin plăcut, pe măsură ce ne apropiem de câmpie.


***


În Berca, apuc să văd mai bine cazanele venite la încărcat.


***


Ne apropiem de Buzău. Ultimele două stații sunt Vernești și Buzău Nord...


***

***

***


Intrare în Buzău.



Concluzii: sunt călători destui pe secție și aceasta are potențial. E îmbucurător să constat prezența mărfii pe această linie. Trebuie urgent făcut ceva cu numeroasele limitări de 10, 15 și 25 de km/h de la trecerile la nivel însă în rest nu prea există alte restricții. Clădirile stațiilor arată bine dar cele ale hc-urilor și PO.-urilor sunt într-o stare avansată de degradare. Peisajele sunt foarte faine după Parscov spre Nehoiu și merită făcută o plimbare pe această secție. Din păcate legăturile nu sunt tocmai bune iar timpul de petrecut în Nehoiu este limitat.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4777
Reputatie : 6093
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 08:15

FAin, merita vazuta linia, si eu o am in plan.

Vad ca nu ai avut probleme cu pozatul.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13881
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16240
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 11:34

mielutu_zburator a scris:
Concluzii: sunt călători destui pe secție și aceasta are potențial. E îmbucurător să constat prezența mărfii pe această linie. Trebuie urgent făcut ceva cu numeroasele limitări de 10, 15 și 25 de km/h de la trecerile la nivel însă în rest nu prea există alte restricții. Clădirile stațiilor arată bine dar cele ale hc-urilor și PO.-urilor sunt într-o stare avansată de degradare. Peisajele sunt foarte faine după Parscov spre Nehoiu și merită făcută o plimbare pe această secție. Din păcate legăturile nu sunt tocmai bune iar timpul de petrecut în Nehoiu este limitat.

Marfa este prezentă, pentru că la Berca sunt depozite de produse petroliere. De aia, inițial, secția neinteroperabilă era doar Berca - Nehoiașu și TFC mergea doar de acolo, o perioadă se mergea cu tren CFR (un LVT) Buzău - Berca. Ulterior s-a trecut la neinteroperabile și Buzău - Berca, fiind închiriată tot de TFG. Dar TFG încă are 2 contracte de închiriere, unul pe Buzău - Berca și unul pe Berca - Nehoiașu.
Un sistem BAT costă cam 100.000 euro. La 10 treceri deja te duci la 1 milion de euro... E o sumă măricică. În plus, secția Berca - Nehoiașu este cu conducere centralizată, la intrarea în berca dinspre Nehoiașu se observă indicatorul permanent pentru acoperirea punctelor de sectionare de pe sectiile cu conducere centralizată a circulatiei, asta înseamnă că intri cu 30 km/h pe directă și 20 km/h pe abatere indiferent de viteza din livret. Mă gândesc că un indicator similar ar trebui să fie și la celelalte Hm-uri rămase. În cazul ăsta, mecanicul trebuie să ia ordin de circulație din fiecare punct de secționare până la următorul punct sau să primească din Berca un ordin pentru tot parcursul rămas.

Cod:
Circulația trenurilor pe secții cu conducere centralizată a circulației
  
    Art. 202. -  (1) Pe anumite secții de circulație stabilite de gestionarul infrastructurii feroviare, circulația trenurilor și manevra vehiculelor feroviare se poate face pe baza ordinelor operatorului de circulație, transmise direct unor agenți denumiți în continuare agenți ai punctelor de secționare, utilizând sistemul denumit "conducerea centralizată a circulației trenurilor".  
   (2) Activitatea de mișcare în punctele de secționare, posturile ajutătoare de mișcare și posturile de macazuri din linie curentă de pe aceste secții se efectuează de către agentul punctului de secționare.  
   (3) Agentul punctului de secționare poate fi IDM, revizor de ace sau acar. În cazul punctelor de secționare cu mai mult de două direcții de mers și în cazul punctelor de secționare care delimitează secția de circulație cu conducere centralizată, cu excepția stațiilor înfundate, agentul punctului de secționare trebuie să fie IDM.  
   (4) Administratorul/gestionarul infrastructurii feroviare poate stabili și alte cazuri decât cele de la alin. (3), în care agentul punctului de secționare trebuie să fie IDM.  
  
    Art. 203. -  (1) La executarea serviciului pe secții cu conducere centralizată a circulației trenurilor, personalul este obligat să respecte pe lângă reglementările specifice acestui sistem de circulație și dispozițiile cuprinse în reglementările specifice în vigoare, care trebuie înțelese și aplicate în totalitatea lor.  
    (2) Din punct de vedere al executării atribuțiilor de serviciu, agenții punctelor de secționare sunt în subordinea operatorului de circulație.  
   (3) Personalul de locomotivă și de tren, care lucrează pe secțiile de circulație de la alin. (1), este obligat să execute dispozițiile operatorului de circulație transmise prin agentul punctului de secționare.  
 
    Art. 204. -  (1) Ocuparea liniei curente de către un tren care pleacă dintr-un punct de secționare, se face din dispoziția scrisă a operatorului de circulație, transmisă mecanicului prin ordin de circulație, înmânat sub semnătură, cu număr și oră, de către agentul punctului de secționare și numai în baza indicației de liber a semnalului de ieșire, acolo unde există, precum și a semnalului "pornirea trenului", dat de către agentul punctului de secționare.  
    (2) Ocuparea liniei curente de către un tren care circulă fără oprire printr-un punct de secționate se face din dispoziția scrisă a operatorului de circulație, transmisă în scris cu număr și oră, prin ordin de circulație înmânat mecanicului sub semnătură, în ultimul punct de secționare în care trenul a avut oprire. Trecerea trenului prin punctul de secționare se face numai în baza indicației de liber a semnalului de ieșire, acolo unde există sau a semnalului de "trecere fără oprire" a trenului, dat de către agentul punctului de secționare, acolo unde nu există semnal de ieșire.  
   (3) Dispoziția operatorului de circulație pentru ocuparea liniei curente de către un tren, transmisă prin ordin de circulație, conține și eventualele condiții de circulație, înscrise de către agentul punctului de secționare.  
   (4) În cazul în care agentul punctului de secționare este IDM, iar trenul de marfă se expediază de către revizorul de ace sau de către acar, ordinul de circulație care conține dispoziția operatorului de circulație pentru ocuparea liniei curente se înmânează, mecanicului sub semnătură, din ordinul IDM. Mecanicul pune trenul în mișcare numai după ce a luat la cunoștință conținutul ordinului de circulație și numai pe baza indicației de liber a semnalului de ieșire, dacă există, precum și a semnalului "pornirea trenului".  
 
  Art. 205. -  (1) Când necesitățile impun oprirea trenului într-un punct de secționare, prin care trenul urma să circule fără oprire, conform livretului de mers, acesta va fi oprit în baza indicației semnalelor de circulație, conform prevederilor din reglementările specifice în vigoare. În cazul în care semnalele de circulație sunt scoase din funcțiune sau punctul de secționare nu este înzestrat cu semnale de circulație, trenurile vor fi oprite de personalul ce deservește punctul de secționare cu semnale date cu instrumente portative.  
 (2) Suprimarea opririi unui tren de marfă într-un punct de secționare, în care după mers trenul are prevăzută oprire, se face numai pe baza dispoziției operatorului de circulație, transmisă mecanicului prin ordin de circulație în ultimul punct de secționare în care trenul are oprire.  
 
  Art. 206. -  (1) Intrarea trenului în punctele de secționare înzestrate cu semnale de intrare se face conform prevederilor din reglementările specifice.  
  (2) Intrarea trenului în punctele de secționare înzestrate cu indicatoare permanente pentru acoperirea acestora, se face fără să fie necesară prezența agentului punctului de secționare, la primul aparat de cale din parcursul de intrare.  
   
    Art. 207. -  (1) În punctele de secționare înzestrate cu indicatoare permanente pentru acoperirea acestora, în cazul încrucișărilor de trenuri, ordinea de intrare a acestora se stabilește de către operatorul de circulație, prin dispoziția de expediere/primire a trenului, care se aduce la cunoștință mecanicilor trenurilor respective prin ordin de circulație, cu număr și oră.  
  (2) Trenul care urmează să intre primul, se garează în punctul de secționare, fără să fie necesară prezența agentului punctului de secționare, la primul aparat de cale din parcursul de intrare. Mecanicul primului tren care intră în punctul de secționare semnalizează că a garat trenul prin trei sunete scurte date cu fluierul sau sirena locomotivei sau a automotorului.  
   (3) Trenul care urmează să intre al doilea, se garează în punctul de secționare numai în prezența agentului punctului de secționare postat la primul aparat de cale din parcursul de intrare și în baza semnalului "înainte", dat de către acesta, indiferent de poziția locomotivei. Agentul punctului de secționare dă semnalul "înainte" pentru cel de-al doilea tren, numai după ce mecanicul primului tren a semnalizat că a garat trenul.  
   (4) Mecanicul trenului care a fost înștiințat că va intra al doilea în punctul de secționare. Dacă nu primește semnalul "înainte" dat de către agentul punctului de secționare postat la primul aparat de cale din parcursul de intrare, trebuie să oprească trenul înaintea primului aparat de cale de la intrare.  
 
  Art. 208. -  În cazul în care intervine necesitatea schimbării liniei de garare, din directă în abătută și mecanicul nu a fost avizat, se vor lua măsuri de oprire a trenului înaintea primului aparat de cale cu semnale de oprire date cu instrumente portative, de către agentul punctului de secționare. După oprire, intrarea trenului în punctul de secționare se face pe baza semnalului "înainte", dat de lângă locomotivă de către agentul punctului de secționare, cu viteza de cel mult 20 km/h până la gararea trenului în punctul de secționare.  
 
Art. 209. -  (1) Gararea, ieșirea și trecerea trenurilor în/prin punctul de secționare situat pe secții cu conducere centralizată a circulației trenurilor, se verifică de către agentul punctului de secționare.  
    (2) După gararea trenului de marfă în punctul de secționare, agentul punctului de secționare este obligat să confirme gararea trenului dincolo de marca de siguranță de la urmă prin semnale de oprire date cu instrumente portative, iar mecanicul va răspunde cu trei sunete scurte date cu fluierul sau sirena locomotivei.  
   (3) În cazuri excepționale, când trenul nu poate fi garat între mărcile de siguranță datorită lungimii sale, staționarea trenului peste mărcile de siguranță este admisă numai în baza dispoziției scrise, dată de operatorul de circulație, conform prevederilor din reglementările specifice în vigoare. În acest caz, operatorul de circulație, dispune în scris punctelor de secționare pentru ca:  
   a) partea din urmă a trenului să rămână peste marca de siguranță de la urma trenului;  
   b) trenul să fie tras înainte și locomotiva trenului să staționeze peste marca de siguranță de la ieșire;  
   c) trenul să fie fracționat și garat pe două sau mai multe linii.  
   (4) Dispoziția operatorului de circulație se aduce la cunoștința mecanicului prin ordin de circulație întocmit de către agentul punctului de secționare.  
 
    Art. 210. -  (1) Conducătorul manevrei răspunde de modul de compunere a trenului, întocmirea corectă a arătării trenului, stabilirea exactă a masei brute a trenului, a masei frânate real, a masei necesare de frânat și a lungimii trenului, atunci când intervin modificări în compunerea trenului.  
    (2) Masa brută a trenului, masa frânată real, masa necesară de frânat și lungimea trenului, stabilite de conducătorul manevrei, se aduc de către acesta la cunoștința mecanicului prin înscriere în foaia de parcurs.  
   (3) Formularul "Nota de repartizare a frânelor de mână" se completează de către agentul punctului de secționare - dacă acesta este IDM, respectiv conducătorul manevrei în celelalte cazuri,  
   
    Art. 211. -  (1) În cazul în care toate mijloacele de comunicație sunt întrerupte, trenurile rămân în punctele de secționare în care au sosit, în momentul întreruperii funcționării tuturor mijloacelor de comunicație.  
    (2) Excepții față de situația de la alin. (1) se admit numai la îndrumarea locomotivei de ajutor și/sau mijloacelor de intervenție. Acestea vor circula între punctele de secționare cu viteza maximă de 30 km/oră.  
   (3) Pe secțiile cu conducerea centralizată a circulației este interzisă circulația automotoarelor a ramelor electrice sau diesel, UAM cu sau fără vagoane și a locomotivelor izolate, dacă acestea nu sunt deservite de cel puțin doi agenți.  
 
 Art. 212. -  (1) În cazul în care agentul punctului de secționare care urmează să primească trenul sau prin care trenul urmează să treacă fără oprire nu răspunde la apelul telefonic al operatorului de circulație, agentul punctului de secționare care expediază trenul înmânează mecanicului ordin de circulație, din dispoziția scrisă a operatorului de circulație, în care comunică mecanicului că trenul oprește, după caz, la semnalul de intrare sau la indicatorul permanent de acoperire al punctului de secționare respectiv.  
   (2) După oprirea trenului la semnalul de intrare sau la indicatorul permanent de acoperire, acesta va fi primit în punctul de secționare numai însoțit de agentul punctului de secționare respectiv, cu ordin de circulație.  
   (3) Dacă agentul punctului de secționare nu se prezintă pentru însoțirea trenului cu ordin de circulație, mecanicul, ia legătura cu al doilea agent al trenului, pentru ca acesta să se deplaseze la biroul de mișcare, iar în cazul în care agentul punctului de secționare lipsește, să stabilească împreună cu operatorul de circulație condițiile de intrare a trenului în punctul de secționare respectiv.  
   (4) În cazul în care agentul unui post de macazuri din linie curentă nu răspunde la apelul telefonic al operatorului de circulație, agentul punctului de secționare din care se expediază trenul, înmânează mecanicului ordin de circulație, în care se comunică mecanicului că trenul oprește la postul de macazuri, înaintea primului aparat de cale și își continuă mersul numai după revizuirea macazurilor de către al doilea agent al trenului.  

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4777
Reputatie : 6093
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 11:44

Eu cred ca OTF au introdus restrictiile de viteza la pasaje nu neaparat pentru masini cit pentru propriul material rulant.

Nu e practic sa tot lovesti masini, chiar daca avariezi doar robinetii sau plugul mai ales la automotoare.
Am fost pe linia 701 si de la Slobozia Veche la -Tandarei la pasaje e 5 km/h.

E chiar frustrant.
Sus In jos
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2953
Varsta : 22
Reputatie : 4176
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 12:58

Palețica aia galbenă e indicatorul de care spui?



Am constatat că nu s-a dat OC în fiecare punct de secționare, de ex. la Pătârlagele Hm., sigur nu s-a dat că IDM a rămas în permanență în dreptul biroului de mișcare. Trenul cu care am coborât a fost condus de un singur mecanic, iar în cabină s-a aflat în permanență doar acesta, foarte rar a mai urcat șeful de tren acolo.

RCCF au introdus bariere automate la Zărnești, Râșnov și înainte de Râșnov, nu cred că i-a costat așa mult. Am remarcat că barierele lor se închid cu doar 20-30 de secunde înainte de trecerea trenului (la fel ca în occident), nu ca pe secțiile CFR unde se închid cu până la 7-8 minute înainte de trecere. Oricum limitările de viteză la pasaje dăunează foarte mult timpilor de mers, iar demarajul aduce cu sine consum suplimentar de combustibil.

Marfă am văzut, repet, și mai sus de Berca sau Parscov! Nu mai știu cum se chema locul că nu era Hm., trenul oprind într-un PO amenajat. Înainte de acel PO există un macaz care dă într-o curte unde am văzut cazane în stare foarte bună, deci clar nu abandonate.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
marius664



Numarul mesajelor : 1482
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2868
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 13:02

Patarlagele nu are semafoare mecanice? Poate doar Buzau Nord-Berca este cu conducere centralizata
Sus In jos
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2953
Varsta : 22
Reputatie : 4176
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 13:05

Precum se vede în poză, Pătârlagele are semnale mecanice. Nehoiașu are și ea. Parscov sigur nu are, la Berca nu am apucat să văd, Buzău Nord are (la ieșirea spre Buzău sunt semnale luminoase, ceea ce m-a mirat a fost că semnalul de ieșire de pe directă are 3 focuri - de ce, că ar fi trebuit să aibă doar 2 indicații - verde sau roșu).
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13881
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16240
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 14:15

Acela este indicatorul. Popular i se mai spune și ochi de bou.

mielutu zburator a scris:
Am constatat că nu s-a dat OC în fiecare punct de secționare, de ex. la Pătârlagele Hm., sigur nu s-a dat că IDM a rămas în permanență în dreptul biroului de mișcare.
Dacă nu s-a încrucișat nimic, putea să îi dea ordinul de la Berca. Sau i-o fi dat Berca - Pătârlagele și de la Pătârlagele a ieșit în baza semnalului.
Pe de altă parte, sunt ei între ei... și la CFR au fost cazuri de încălcări flagarante ale instrucțiilor, observate doar pentru că s-a produs un accident sau pentru că un călător a făcut reclamație (gen trenul care a ,,uitat" nașul pe peron în Slatina).

mielutu zburator a scris:
Trenul cu care am coborât a fost condus de un singur mecanic, iar în cabină s-a aflat în permanență doar acesta, foarte rar a mai urcat șeful de tren acolo.
La automotoare oricum șeful de tren apare ca însoțitor trecut în foaia de parcurs. În caz de accident/incident sunt cu toții acoperiți în hârtii.

mielutu zburator a scris:
RCCF au introdus bariere automate la Zărnești, Râșnov și înainte de Râșnov, nu cred că i-a costat așa mult. Am remarcat că barierele lor se închid cu doar 20-30 de secunde înainte de trecerea trenului (la fel ca în occident), nu ca pe secțiile CFR unde se închid cu până la 7-8 minute înainte de trecere. Oricum limitările de viteză la pasaje dăunează foarte mult timpilor de mers, iar demarajul aduce cu sine consum suplimentar de combustibil.
Sunt instalații BAT, acestea au o secțiune izolată înainte și după barieră, practic se închid când trenul a ajuns la lungimea drumului de frânare față de barieră (1200 m) și se ridică după ce a trecut trenul (mă gândesc că au detectoare de masă metalică pentru a număra osiile care intră pe secțiunea izolată a barierei și cele care trec de barieră, pentru a ridica bariera imediat după trecerea trenului). Pe fix același pricnipiu funcționează și cele de la CFR (vorbesc, desigur, de BAT/SAT).

În schimb, dacă bariera nu este automată, ci comandată de IDM sau, mai rău, manipulată de păzitorul de barieră, ea trebuie coborâtă înainte să se facă parcursul de ieșire din stația/punctul de secționare/postul de reavizare (da, pe vremuri existau posturi de reavizare din loc în loc, funcționau ca BLA-ul de acum, doar că manual, între 2 posturi se putea afla numai un singur tren; nu știu dacă acum mai există așa ceva; în 2009 mai exista unul între Jiu și Podari pe linia Craiova - Calafat) dinaintea barierei. Dacă ai 5 km până la stație și ești pe limitare de 15 km/h, îmbătrânești așteptând. De aia s-au și desființat barierele pe multe secundare, odată cu desființarea Hm-urilor și stațiilor.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2953
Varsta : 22
Reputatie : 4176
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 14:26

Adevărat dar la Râșnov bariera din gară (știi despre care vorbesc cred) se activează cam cu 30 de secunde înainte de trecerea trenului, cam când acesta depășește semnalul de intrare în stație. Cred sincer că au alt sistem și nu se activează când trenul ajunge la 1200 m de ele ci mult, mult mai târziu. Acel motor oricum poate opri în vreo 4-500 de m de la viteza maximă.

Dacă vii la Rocștat oricum vei avea drum la penny-ul de lângă gară, și vei vedea acolo ce spun dacă prinzi un tren.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4777
Reputatie : 6093
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 14:31

RGT a introdus bariere si pe 922 si pe 406.


Intradevar bariere au numaratoare de osii si semnal de avarie la pasaj, dar exista in statie si un panou de control a lor si pot fi controlate de acolo.
Acuma e complicat cu pozele ca as fi pus un astfel de panou de control, deci nu e un capat de lume.

RGT a pus una si la Giarmata care apoi a stat nefolosita dupa ce CFR a reluat linia a reinfiintat postul de pazitor de bariera. RGT nu a predat si bariera deoarece preluase linia cu bariera manuala.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13881
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16240
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 14:48

mielutu zburator a scris:
Adevărat dar la Râșnov bariera din gară (știi despre care vorbesc cred) se activează cam cu 30 de secunde înainte de trecerea trenului, cam când acesta depășește semnalul de intrare în stație. Cred sincer că au alt sistem și nu se activează când trenul ajunge la 1200 m de ele ci mult, mult mai târziu. Acel motor oricum poate opri în vreo 4-500 de m de la viteza maximă.

Dacă vii la Rocștat oricum vei avea drum la penny-ul de lângă gară, și vei vedea acolo ce spun dacă prinzi un tren.
Teoretic, la aia ar fi trebuit să fie pusă bariera înainte să se facă parcursul de intrare.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3111
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5799
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   Mier 05 Iul 2017, 21:20

S-a amintit aici despre (citez) "detectoare de masă metalică pentru a număra osiile care intră pe secțiunea izolată a barierei și cele care trec de barieră, pentru a ridica bariera imediat după trecerea trenului"!

Mai exact ce sunt aceste detectoare si cum functioneaza ele din punct de vedere tehnic ?

Nu cred ca sunt accelasi lucru cu sectiunile izolate!


Din cate stiu, pentru actionarea barierelor automate sau a instalatiilor SAT, se utilizeaza sectiunile izolate , si anume pentru fiecare bariera automata sau instalatie SAT (exceptand cele situate in imediata apropiere a iesirilor din statii) sunt cate doua sectiuni izolate, pentru a permite inchiderea barierei sau punerea in functiune a instalatiei SAT, indifferent din ce directie ar veni trenul!



Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   

Sus In jos
 

504 : Buzau - Nehoiasu

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 504 : Buzau - Nehoiasu
» IR 1003/1005 „MINSK”: Minsk - Vadu Siret - Buzau - Varna/Constanta
» 702 : Buzau - Faurei - Tandarei - Fetesti
» Inventrarul automotoarelor TFC clasa 78 (DH2)
» Regionala GALAȚI
Pagina 12 din 13Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 500-