Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 MATERIAL RULANT

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3129
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5866
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Mier 15 Mar 2017, 13:51

In legatura cu aceste automotoare Siemens-Desiro:

-din punct de vedere tehnic, al constructiei si proiectarii lor, sunt destul de reusite si bune (dovada ca au fost achizitionate nu numai in Romania, ci si in alte tari)

-Insa, când le-a achizitionat, CFR-calatori a facut doua mari erori, in privinta exploadarii lor


-Nu a incheiat si un contract de mentenanta cu Siemens pentru ele, in conditiile in care când au fost aduse in Romania (anul 2003) depourile si remizele CFR-calatori nu aveau in dotare utilaje corespunzatoare pentru intretinerea, reparatia si verificarea acestor automotoare noi.
La aceea vreme, personalul de intretinere din depouri era obisnuit cu 060-DA si 040-DHC in mare parte (pe sectii neelectrificate).
Si una este sa intretii si sa repari o locomotiva 060-DA sau 040-DHC, cu care esti obisnuit sa lucrezi de zeci de ani, si cu totul alta este sa repari si sa intretii un automotor nou, cu multe componente electronice pe el.


-Aceste automotoare fusesera proiectate si construite in Germania pentru a fi utilizate pe trenuri de scurt-parcurs. Insa, datorita unor capete patrate aflate atunci la conducerea CFR-calatori, aceste automotoare au fost bagate initial ca trenuri pe distante lungi, inclusiv cu rang de Inter-City!
Si prima data poate a tinut teapa, omul mergând poate si de curiozitate cu atunci noile Desiro.
Insa apoi, când oamenii au vazut ce inseamna a calatori intr-un astfel de automotor pe distante lungi, dezamagirea a fost destul de mare.

Era cu totul altceva daca, imediat ce au fost achizitionate in 2003, aceste automotoare ar fi fost introduse pe sectii secundare scurte (Vama-Moldovita, Floreni-Dornisoara, Crasna-Husi, Bârlad- HM Falciu Nord, Marasesti- Panciu, etc)!
La aceea vreme, in 2003, pe aceste sectii secundare scurte circulau in general garnituri compuse din 3-4 vagoane seria 29-22, tractate cu locomotive 040-DHC. Ori acele vagoane erau deja destul de demodate atunci, fiind privite ca ceva arhaic de publicul calator.
Si ar fi fost atunci o surpriza placuta pentru calatori (care ar fi dus la atragerea de calatori) trecerea de la vagon 29-22 la automotor nou Desiro!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14023
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16431
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Mier 15 Mar 2017, 15:57

Kapпaтй a scris:
Pai scurt parcurs nu LUNG!!!!!!!!!!!! Mad

Lung parcurs înseamnă tren de noapte cu vagoane de dormit (deși Germania, de exemplu, a cam renunțat la așa ceva) sau tren de mare viteză (Railjet, ICE, TGV/Thalys, fiecare după posibilități).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3129
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5866
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Mier 15 Mar 2017, 17:27

Automotoarele Desiro nu trebuiau si nu trebuie puse in compunerea trenurilor cu o durata de parcurs mai mare de doua ore!
Sus In jos
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2969
Varsta : 22
Reputatie : 4241
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Mier 15 Mar 2017, 19:22

Dr2005, au circulat la început pe Oradea - București, Timișoara - București, Iași - București, trenuri care sunt de lung parcurs în opinia oricărui om sănătos la cap.
Elveția o faci cap-coadă cu trenul în foarte puțin timp că la ei trenul nu doarme pe drum, la ei zboară cu viteză de 160 km/h. În felul ăsta, Galați - București ar putea fi parcursă în 2 ore fix, și ar merge să fie făcută cu FLIRT 3 (care sunt peste desiro la comfort, dar au și viteza maximă de 160 km.h). În Olanda, Apeldoorn - Schiphol a durat fix o oră și 15 dar deja începuse să mă doară spatele într-o ramă electrică mult peste Desiro. Afară nici dracu nu mai stă să meargă cu IC dintr-un capăt la celălalt al țării (desigur, vorbim de țări cu o dimensiune oarecare, nu de Olanda sau Belgia sau Elveția care dacă se chinuie sunt cam cât Transilvania noastră). Afară oamenii AU BANI ȘI ÎȘI PERMIT TGV SAU RAILJET, la noi nu. Așa că la noi trebuie să ai trenuri de noapte de lung parcurs, trenuri de zi de lung parcurs la prețuri omenești și care să ofere comfort, că altfel imediat găsește clientul un autocar sau o mașină pe blablacar ca să ajungă la destinație.

Afară e afară, la noi e la noi. Se pare că e imposibil să pricepi asta și că, din cauză că suntem în UE, nu mai faci distincția între cele două. Păcat, dacă reușeai acest lucru poate chiar ai fi venit cu multe idei bune și benefice pentru relansarea transportului pe CF.

Și, înainte să ne compari cu țări care sunt la vreo 30-40 de ani înaintea noastră, hai să ne uităm peste gard la vecinii noștri, că și ăștia se pregătesc să ne dea lecții.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14023
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16431
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Mier 15 Mar 2017, 19:53

mielutu zburator a scris:
Dr2005, au circulat la început pe Oradea - București, Timișoara - București, Iași - București, trenuri care sunt de lung parcurs în opinia oricărui om sănătos la cap.
Desiro pe București - Timișoara și București - Oradea? Smile) N-a fost niciodată așa ceva, Desiro au făcut IC și rapide pe București - Iași/Galați/Sibiu (prin Brașov), ba chiar am impresia că s-a încercat și București-Constanța. Adevărul e că, în 2003, erau mult peste 20-47/57, iar pentru cei care zic că în 20-55 sau 21-80 e bine, îi invit să le folosească când e cod portocaliu de caniculă. Aveau climatizare, aveau prize, aveau podea joasă, erau noi... nu prea exista altceva mai bun. Situația s-a remediat începând cu anul 2006, când au început să sosească vagoanele 21-86 și apoi 21-76.

mielutu zburator a scris:
Afară e afară, la noi e la noi. Se pare că e imposibil să pricepi asta și că, din cauză că suntem în UE, nu mai faci distincția între cele două. Păcat, dacă reușeai acest lucru poate chiar ai fi venit cu multe idei bune și benefice pentru relansarea transportului pe CF.
Acum înțeleg de ce au apărut propunerile alea cu Europa cu 2 viteze... pentru că unii refuză să se adapteze practicilor europene. Ar trebui să căutăm să ne apropiem de practicile europene... care practici europene, cel puțin în domeniul feroviar, recomandă ramele electrice și automotoarele pe distanțe scurte și medii. La un drum de 2 - 3 ore nu-ți trebuie cine știe ce dotări. Pentru distanțe mai mari există vagoane de dormit, există 22-96, există 21-76. Dar tot ce înseamnă distanțe de 150 - 200 km ar trebui format cu rame și automotoare. Ba chiar și distanțe mai lungi, în cazul unor trenuri cu care lumea merge preponderent pe bucăți. Iar unde sunt călători mulți, există etajate apte de 160 - 200 km/h, le găsim deja prin Belgia, Elveția și Germania, se pot comanda și cumpără și la noi, bani să fie.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4872
Reputatie : 6237
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Mier 15 Mar 2017, 21:00

Europa cu doua viteze a aparut cind aia si-au dat seama ca e bine ca noi sa fim in urma lor.
Sus In jos
neluadi

avatar

Numarul mesajelor : 369
Localizare : Timisoara
Reputatie : 977
Data de inscriere : 12/04/2016

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Mier 15 Mar 2017, 23:26

dan tm a scris:
Europa cu doua viteze a aparut cind aia si-au dat seama ca e bine ca noi sa fim in urma lor.

Corect. Mai mult decât corectul.
Ne chinuim cu o cale ferată și un tunel mic-micuț - întâmplător la Sighișoara - de vreo 10 anișori. Dacă punem unirea celor două segmente undeva pe la Rupea, se mai fac încă vreo 10 ani cap-coadă.
În cazul că îndrăznim să ne gândim la ramura sudică automat ieșim din speranța de viață și ajungem spre criogenie.
Dacă cineva de pe afară ar accepta acest ritm, în secunda doi ar fi eliitist în a-și lua catrafusele și ar fi trimis, european, la munca de foarte jos. Sigur sunt că foarte mulți s-au săturat deplin de acest - veșnic - lasă-mă să te las, mioritic.
Dacă am fi Bulgaria, și pe calea noastră spre Vest este România, oare ce am fi spus dacă aveam infrastructura Ungariei??
În loc să zicem mulțam că alții s-au ocupat să avem pe unde umbla, noi Batman, ne facem treabă cu peșterile cu lilieci. Numai-numai să nu dâm și noi acei 15%. Patetic, zău!
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1538
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2973
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Joi 16 Mar 2017, 02:05

Dr2005 a scris:
Kapпaтй a scris:
Pai scurt parcurs nu LUNG!!!!!!!!!!!! Mad

Lung parcurs înseamnă tren de noapte cu vagoane de dormit (deși Germania, de exemplu, a cam renunțat la așa ceva) sau tren de mare viteză (Railjet, ICE, TGV/Thalys, fiecare după posibilități).
A
Sa inteleg ca Bucuresti-Iasi,Timisoara-Targu Mures sau spre Baia Mare , Cluj-Valcea sunt rute de scurt parcurs???Raportat la reteaua CFR? Atunci Alexandria-Rosiori ce este? Miniparcurs Razz
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10470
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13480
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Joi 16 Mar 2017, 03:27

dan tm a scris:
Europa cu doua viteze a aparut cind aia si-au dat seama ca e bine ca noi sa fim in urma lor.

Da ne-au dat și bani sa ne civilizat și noi tot nu vrem sa progresăm ne place să fim așa mai smecherasi sa fentam legea sa putem fura cate ceva sa aruncam pe jos gunoaie și multe altele
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14321
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17880
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Joi 16 Mar 2017, 03:37

Dr2005 a scris:
Kapпaтй a scris:
Pai scurt parcurs nu LUNG!!!!!!!!!!!! Mad

Lung parcurs înseamnă tren de noapte cu vagoane de dormit (deși Germania, de exemplu, a cam renunțat la așa ceva) sau tren de mare viteză (Railjet, ICE, TGV/Thalys, fiecare după posibilități).

Lung parcurs este si de zi nu doar de noapte.

Cine te-a bagat pe tine in calea ferata nu inteleg ce o fi fost in mintea respectivului.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14321
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17880
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Joi 16 Mar 2017, 03:39

Dr2005 a scris:
Desiro au făcut IC și rapide pe București - Iași/Galați/Sibiu (prin Brașov), ba chiar am impresia că s-a încercat și București-Constanța.

Bucuresti-Sibiu cu Desiro a fost si pe 201!!!

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14023
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16431
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Joi 16 Mar 2017, 08:30

Kapпaтй a scris:
Dr2005 a scris:
Desiro au făcut IC și rapide pe București - Iași/Galați/Sibiu (prin Brașov), ba chiar am impresia că s-a încercat și București-Constanța.

Bucuresti-Sibiu cu Desiro a fost si pe 201!!!

Da, a fost pentru că era rupt podul de la Cârțișoara. Dar la momentul ăla deja nu prea mai erau Desiro pe rute lungi.

Acum care e cea mai lungă rută făcută cu Desiro (exceptând sezonierul de Tulcea)? Timișoara - Baia Mare (370 km)?

Ce am zis eu:
,,Situația s-a remediat începând cu anul 2006, când au început să sosească vagoanele 21-86 și apoi 21-76."

Și ce ai zis tu:
marius664 a scris:
Sa inteleg ca Bucuresti-Iasi,Timisoara-Targu Mures sau spre Baia Mare , Cluj-Valcea sunt rute de scurt parcurs???
Pe bune, mai citiți și voi INTEGRAL mesajele scrise anterior.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 713
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2773
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Joi 16 Mar 2017, 08:40

Ti-am dedicat la topic-ul "Sa mai si radem" o parodie daca ai fi tu sef la CFR Calatori.

In alta ordine de idei, una e ce trenuri "e" in afara, alta e sa luam in considerare faptul ca se si poate! Se poate sa dai si confort la fraieri pe un tren de lung parcurs pe o infrastructura bolnava ca in tara noastra, unde faci vreo 13 ore Bucuresti - Arad. Cum de cei de la Astra au facut un vagon nou cu niste scaune foarte bune? Fiindca e necesar.
La un tren InterRegio e normal sa fie confort, indiferent ca e zi sau noapte. La Regio e altceva pentru navetisti!

Si ca sa fiu si on-topic, sper ca abia la vara sa ajung poate pe la Bistrita Bargaului, sa am sansa sa testez si eu aceste noi achizitii, care arata binisor Smile
Sus In jos
https://www.youtube.com/channel/UCeOVLRNcR9-4qHrh8nfWilA/videos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14321
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17880
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Joi 16 Mar 2017, 13:12

Aerox, eu iti recomand mai bine linia 413 si trenul Sarmasag-Oradea ca e cu Duewag. E ok si pe Bistrita Bargaului dar nu toate sunt cu Duewag.

Am inteles ca de luna viitoare ar intra si pe Cluj-Oradea-Cluj, sa vedem ce si cum.

Eu inca raman la ideea de a introduce macar 2 perechi Oradea-Zalau-Oradea si sa revina pe Negresti Oas si Rodna Veche ca acum au material suficient, inca prea mult. Desigur si 2 prechi Cluj-Tg Mures-Cluj cum avea TFC iar ar fi minunat, poate se extind bine de la anul.

Eu unu as face ceva de genul daca as fi patronul acestei firme:
-Oradea-Cluj-Bistrita si retur
-Cluj-Tg Mures-Cluj
-Oradea-Zalau-Oradea
-inchiriate sectiile 417 si 418
-inchiriata si sectia 314 cu reparatia liniei usor usor si deschiderea traficului treptat.
-trenuri mai bune la legatura Oradea-Vascau pana se deschide ruta prin Ceica
-momentan Cheresig-Oradea-Baile Felix-Cordau cu 3-4 perechi e suficient desi nu prea vad cum revin calatorii la tren pe aceasta linie.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
gvd



Numarul mesajelor : 220
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1715
Data de inscriere : 13/01/2014

MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   Joi 16 Mar 2017, 14:00

Kapпaтй a scris:
Pai scurt parcurs nu LUNG!!!!!!!!!!!! Mad

Scurt sau lung parcurs este despre durata calatoriei (nu lungimea rutei), intr-o tara cu sistem feroviar avansat scurt parcurs in km poate insemna intre jur 100-200 de km, tinand cont si de incarcarea dinamica Smile

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: MATERIAL RULANT   

Sus In jos
 

MATERIAL RULANT

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» MATERIAL RULANT TFG si TFC
» MATERIAL RULANT
» Material rulant I
» Material rulant
» Locomotive clasa 48 (Transmontana) (Vol. I)
Pagina 8 din 9Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: OPERATORI PRIVATI DIN ROMANIA :: INTERREGIONAL CALATORI-