Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Racorduri si ramificatii de cale ferata

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Urmatorul
AutorMesaj
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5536
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Joi 12 Sept 2013, 23:34

Legat de acel racord de care se vorbea, de evitare a rebrusarii in Piatra Olt, nu a existat asa ceva niciodata. Am vorbit recent cu cineva ce a lucrat in depoul Piatra Olt din 88', in prezent apartine de Rm. Valcea, nu s-a construit asa ceva niciodata. Mereu trenurile care au venit de pe M 901 si trebuiau sa continuie pe 201 ( sau invers  ) au rebrusat in Piatra Olt. Acum ...... cine mai stie .... ? Unii spun ca da, altii spun ca nu. O sa incerc sa-l " mai trag de limba ".
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10895
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Vin 13 Sept 2013, 07:48

Din verificările făcute de mine am ajuns la concluzia că acel racord a fost desființat înainte de 1975. Dacă cel cu care ai vorbit lucrează din 1988 e posibil să nu știe de existența acelui racord.
Sus In jos
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5536
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Vin 13 Sept 2013, 10:53

Da, m-am gandit si la acest lucru, dar lucreaza din 88' cu carte de munca, el a copilarit in Piatra Olt, oricum il voi intreba din nou, poate mai aflu ceva.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10895
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Joi 28 Noi 2013, 20:09

Știe cineva dacă la Podu Olt a existat racord de evitare?
Pe Google Earth se vede ceva, dar nu sunt sigur.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10895
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Mar 03 Dec 2013, 12:14

Îmi răspund singur la întrebare.

Da. A existat. L-am găsit reprezentat pe o hartă CFR mai veche.
Sus In jos
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5536
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Mar 03 Dec 2013, 16:15

Pfff, nu am mai dat pe la acest Topic de ceva vreme, ma voi interesa in saptamaniile ce urmeaza si voi vedea daca voi afla mai multe detalii.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2351
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4700
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Sam 29 Mar 2014, 12:21

Am sa incerc sa fac o lista cu toate racordurile de pe reteaua CFR, asa cum existau ele in 1990:

1. Regionala Iasi

-Racord de evitare a statiei Suceava (permite accesul din directia Suceava Vest catre Suceava Nord.
Lungimea cca 600 m, simplu electrificat, construit dupa 1960)
-Ramificatie Triaj- Suceava Triaj- Suceava (lungimea cca 2,5 km, simplu electrificat, inaugurat in 1979)
-Pascani- Triaj Pascani- Ramificatie Pascani Triaj (lungime cca 4 km, simplu electrificat, inaugurat in ?)
-Pascani Triaj- Ram. Pascani (lungimea cca 1,7 km, simplu electrificat, construit in ?. Permite accesul
direct de la Roman spre Iasi, evitand statia Pascani)
-Ramificatie Nicolina- Grupa A Triaj Socola (lungimea cca 500 m, simplu electrificat, construit in ?)
-Racord de evitare a statiei Bacau (lungimea cca 700 m, linie simpla, construit in ?. Permite accesul din
directia Roman spre Piatra-Neamt)

2. Regionala Galati

-Ram. Adjud Grupa Nord- Triaj Adjud- Ramificatie Triaj (lungimea cca 5 km, simplu electrificat, inaugurat in ?)
-Racord de acces din M500 (Dinspre Bacau) in triajul Adjud (lungimea cca 500 m, simplu electrificat)
-Ram. General Eremia Grigorescu- Marasesti Ram. Putna (lungimea cca 900 m, simplu electrificat,
inaugurat in ?)
-Un racord ce ar fi permis accesul direct din capul X al statiei Marasesti spre Panciu. Acesta urma a aveea cca 3 km, linie simpla, si urma a fi construit cu ocazia realizarii canalului de irigatii Siret-Baragan)
-Tecuci Ram. Frunzeasca- Tecuci Nord hc.- Tecuci Ram. Cozmesti (lungimea 1,3 km, linie simpla electrificata, construit in ?. A fost electrificat in 1996, insa electrificarea de pe acest racord nu cred sa fi fost folosita vreodata)
-Ram. Buzau Grupa A- Grupa A Triere Buzau- Buzau (lungimea cca 3 km, linie simpla electrificata,
inaugurata in ?)
-Buzau Sud- Ramificatie Buzau (lungimea cca 4 km, simplu electrificat, inaugurat in ?)
-Faurei Ram. Ciresu- Faurei Ram. Gaiseanca (lungimea cca 1 km, simplu electrificat, inaugurat in ?)
-Fosta HM Nisipurile- Faurei ("bucla")(lungimea 7,5 km, linie simpla, inaugurata dupa 1960)
-Braila- Ram. Brailita- Braila Port (lungimea cca 3,5 km, a fost linie dubla, inaugurata in ?)
-Ram. Promex- Ram. Brailita (lungimea cca 1,6 km, linie simpla. Acest racord va fi foarte util atunci
cand se va construi linia ferata Braila Port (cu pod feroviar peste Dunare in zona actualului port de
cherestea)- Macin- Isaccea- Tulcea Marfuri)

-In complexul Galati intalnim urmatoarele racorduri:
-Sendreni- Grupa A Triaj Barbosi (lungimea cca 2 km, in 1990 era linie simpla , electrificarea terminandu-se atunci in triajul Barbosi)
-Grupa A Triaj Barbosi- Ram. Barbosi Triaj Post 14 (lungimeacca 1 km, linia simpla electrificata)
-Ram. Barbosi Triaj Post 14- Ram. Barbosi Siret (lungimea 2,7 km, linie simpla electrificata. Prin
supratraversarea M700 permite accesul dinspre Tecuci spre Braila)
-Grupa A Triaj Barbosi- Grupa B Triaj Barbosi- Barbosi Calatori (lungimea 3,5 km, linie dubla electrificata-dar cele doua fire nu merg paralel- permite accesul din triajul Barbosi spre statia Galati)
-Grupa B Triaj Barbosi- Barbosi Calatori (lungimea cca 2 km, linie dubla electrificata. Permite accesul din triajul Barbosi spre Braila)
-Ramificatie Galati- Galati Brates- Galati Marfuri (lungimea cca 3,4 km, linia este dubla electrificata,
unul din fire fiind incalecat)
-Galati- Galati Brates (lungimea 1,7 km, linie dubla electrificata)
-Ramificatie Tulucesti- Galati Brates (lungimea 1,2 km, linie simpla)
-Gara Nr.8/Triaj Bazin Port Nou- Galati Brates (lungimea 1,8 km, linie incalecata ?)
-Barbosi Calatori- CFU Catusa (lungimea cca 3 km, linie simpla)
-CFU Catusa- Ramificatie CSG (lungimea 5 km, linie incalecata)
-Barbosi Triaj Grupa A- CFU Malina (lungimea cca 7 km, linie simpla)

3. Regionala Constanta

-Racord de evitare a statiei Urziceni (din directia fosta HM Manasia spre Alexeni)(Linie simpla,
lungimea cca 800 m)
-Racord de evitare a statiei Solobozia Veche (Ram. Amara- Ram. Slobozia Noua) (Lungimea cca
1,5 km, linie simpla)
-Racord de evitare a statiei Tandarei (lungimea cca 1,3 km, linie simpla)
-Ram. Ivanesti- fostul triaj Ciulnita- Ciulnita (lungimea cca 7 km, era probabil linie simpla electrificata)
-Racord evitare statia Ciulnita (dinspre Bucuresti spre Calarasi. Lungimea 700 m, linie simpla
electrificata)
-Racord evitare statia Ciulnita (dinspre Slobozia Sud spre Fetesti. Lungimea cca 1 km, linie simpla)
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Sam 29 Mar 2014, 20:55

Iti propun sa le scrii cu rosu pe cele care s-au desfiintat si s-au demontat din teren.

Primul care imi vine in minte este racordul Manasia-Alexeni.
Sus In jos
liviulav33
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1485
Varsta : 42
Localizare : Buzău
Reputatie : 4036
Data de inscriere : 14/03/2010

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Mar 22 Apr 2014, 00:57

dan tm, racordul acela era mai exact km 74 și Urziceni Est. L-am văzut cu ochii mei,când încă mai era în teren,până prin 1998. Dezafectarea lui a fost la sfârșitul anilor '60,odată cu modernizarea terasementelor și introducerea BLA.
Sus In jos
liviulav33
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1485
Varsta : 42
Localizare : Buzău
Reputatie : 4036
Data de inscriere : 14/03/2010

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Mar 22 Apr 2014, 02:06

Astăzi 21.04.2014 am fost într-o plimbare pe racordul liniilor 500 și 702. Am plecat de la fostul canton și am ajuns la gara de sud.Pe traseu racordului nu am întâlnit decât 3 ființe,cele mai bune prietene ale omului,destul de prietenoase,căci mă așteptam să mă latre,unul însoțindu-mă,până la podul drumului național.Chiar la barieră am văzut singurul tren ce venea pe racord,a intrat în gară pe linia 4 și a staționat mai mult timp. Am mai stat 15 minute și am prins pe R 7364 plin cu călători,tren format doar din două vagoane.În tren,cei doi conductori au râs de mine când le-am cerut bilet până la Buzău.Aveau de ce ! Biletul costa 3,50 lei pentru o stație,așa că le-am dat 2 lei (schimbul făcându-se în spațiul dintre cele două vagoane) ,întrebându-mă insistent ce făceam la sud,căci am fost singurul pasager ce a urcat în tren.Am ajuns în gară după zece minute de mers.Dar să las pozele să vorbească  :

http://i1180.photobucket.com/albums/x403/liviulav336/racord%20feroviar/Liviu-38poza083_zps0c96e55f.jpg
Sper că v-au plăcut. Mulțumesc !
Sus In jos
Petre_IFTE



Numarul mesajelor : 255
Varsta : 50
Localizare : Arad
Reputatie : 2382
Data de inscriere : 06/03/2011

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Lun 28 Apr 2014, 23:12

Statia Santana: la stanga spre Oradea si la dreapta spre Brad
Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5662
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8545
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Vin 02 Mai 2014, 11:51

Racord Glogovăț - Aradu Nou
Mai 2014


Sus In jos
Petre_IFTE



Numarul mesajelor : 255
Varsta : 50
Localizare : Arad
Reputatie : 2382
Data de inscriere : 06/03/2011

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Sam 17 Mai 2014, 15:02

Racordul Glogovat Aradul Nou la trecerea peste DN 7 si peste liniile de tramvai (este unica in tara intersectia firului de contact de 25000V c.a. si firul de contact 750 V c.c. ?)

Sus In jos
Bobby_TM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 676
Varsta : 33
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2338
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Sam 17 Mai 2014, 23:31

Este singura din tara unde LC a CFR se intersecteaza cu LC a tramvaielor...

Singura tensiune din fir acolo e 750 V...  daca te uiti la LC a CFR  in dreptul a 2 stalpi inainte de trecere si 2 stalpi dupa ai izolatori ce separa cele 2 tesiuni.

La trecerea trenului prin zona dupa primul izolator tensiunea in LC e 0 V, dupa al doilea izolator tensiunea este 750 V (cea a liniei de tramvai), dupa cel de-al treilea izolator tensiunea in LC e 0 V din nou, iar dupa cel de-al patrulea e 27.000V cea a CFR.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3255
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6371
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Sam 17 Mai 2014, 23:38

De fapt si aceea e o fosta linie CFR.  Smile 
Calea Ferata Arad - Ghioroc ( Pancota) - Radna
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Racorduri si ramificatii de cale ferata   Astazi la 03:53

Sus In jos
 

Racorduri si ramificatii de cale ferata

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Racorduri si ramificatii de cale ferata
» Prima cale ferata cu cremaliera din lume
» Cea mai inalta cale ferata din Europa
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» M300: Cum s-a reconstruit calea ferata Campina-Predeal[2009]
Pagina 10 din 12Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-