Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Semnalizări

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11282
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mier 31 Mar 2010, 14:05

Costin.H a scris:
pai si expedierea fara parcurs catre BLA nu e periculoasa? fiindca blocul nu va fi rezervat, iar in timp ce trenul iese din statie, se poate ca din statia vecina sa iasa un alt tren linistit cu parcurs si bloc rezervat (sa luam cazul unui BLA cu un singur sector de bloc).

Pentru ca expedierea fara parcurs catre BLA sa se faca in siguranta si ca blocul sa fie rezervat, impegatul apasa un buton numit BAV (buton avarie) care il impiedica pe impegatul din statia vecina sa expediexe tren pe aceeasi linie.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 45
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3919
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mier 31 Mar 2010, 14:20

Asa e,iar in momentul cand se apasa BAV-ul,nici o statie ce delimiteaza BLA-ul nu poate pune semnal de iesire pe liber.
Insa la Augustin din cate tin minte,a fost expediata manevra statiei izolata in linie curenta cu niste casiere pana la o halta la cativa km,urmand se se retraga inapoi in Augustin,evident neinstructional si fara nr de tren si cu semnalele pe oprire. IDM s-a dus pana la wc, in timpul asta i-a dat statia vecina rapidul 24(parca ii zicea), si o casiera care credea ca se pricepe i-a facut parcurs catre curenta unde era izolata, izolata s-a intors inapoi spre Augustin contra rapid...cam asa a fost..Nesansa a fost ca s-a intamplat unde e si o zona izolata unde statia RTF nu prea are semnal...
Sus In jos
Costin.H

avatar

Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 3624
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mier 31 Mar 2010, 14:29

scenariu tipic "seconds from disaster" de pe Nat. Geographic!
Sus In jos
srazvi

avatar

Numarul mesajelor : 665
Varsta : 37
Localizare : Arad
Reputatie : 3815
Data de inscriere : 20/07/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Joi 01 Apr 2010, 01:58

Costin.H a scris:
scenariu tipic "seconds from disaster" de pe Nat. Geographic!
Interesant ca o rama de tipul celor aduse la noi a ramas fara frane :shock: . Din proprie experienta la tramvaiele Tatra T4R pe moment te pierzi si uiti de celelalte masuri ce trebuie sa le iei pale cand vezi ca pui frana si nu e nici un rezultat, ma intreb daca in acest caz un semnal care e rosu mai poate opri rama ramasa fara frana
Sus In jos
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 364
Varsta : 43
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3732
Data de inscriere : 28/10/2008

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Joi 01 Apr 2010, 09:06

Pai sa nu uitam ca este obligatorie proba franei inainte de a pleca din statia de formare, si ca se face proba de eficacitate .
Instructia 006 :

Art. 71. - (1) Verificarea eficacității frânei automate a trenului se face în următoarele cazuri:

a) după plecarea trenului din stația de compunere;

b) după orice fel de probă a frânei;

c) când se schimbă personalul de locomotivă;

d) înainte de angajarea trenului pe o porțiune de linie cu panta caracteristică mai mare de 100/00;

e) înainte de trecerea trenului fără oprire prin stația premergătoare stației cu linii înfundate;

f) după plecarea trenului pe o linie curentă închisă și la înapoierea din linie curentă închisă;

g) în parcurs, după ultima frânare, pe timp cu temperaturi scăzute sub 0°C sau zăpadă abundentă, se efectuează la intervale de 25-30 km la trenuri de călători care au în compunere vagoane prevăzute cu frână cu disc, sau la trenuri de marfă care au în compunere mai mult de jumătate din vagoane frânate cu saboți din materiale compozite tip K sau L-L exceptând vagoanele transpuse.

(2) Verificarea eficacității frânei automate se face prin reducerea presiunii în conducta generală de aer a trenului cu 0,6-0,7 bar, urmărindu-se efectul de frânare.

(3) Verificarea eficacității frânei automate la trenurile care au în compunere vagoane cu frână disc, cu frână proporțională cu încărcătura sau cu saboți din materiale compozite de tip K sau L-L se face prin scăderea presiunii în conducta generală de aer a trenului cu cel puțin 0,7 bar, urmărindu-se efectul de frânare.

(4) Verificarea eficacității frânelor automate la trenurile de călători și marfă care au în compunere vagoane transpuse se face în conformitate cu reglementările specifice circulației acestor tipuri de vagoane.

(5) Mecanicul își alege locul executării verificării eficacității frânei astfel încât să fie sigur că poate opri trenul în fața primului semnal întâlnit în cale care ar putea ordona oprirea.

(6) În cazul plecării din stații situate la baza unei rampe mai mare de 100/00, verificarea eficacității frânei automate se face când trenul ajunge pe primul profil de linie cu rampă sub 100/00 printr-o scădere a presiunii din conducta generală de aer a trenului, care să permită mecanicului să se asigure că trenul frânează.

(7) Când mecanicul este avizat prin ordin de circulație despre scăderea temperaturii mediului înconjurător sub -15°C, înainte de angajarea pe o porțiune de linie cu pantă caracteristică mai mare de 100/00, verificarea eficacității frânei automate se face cu oprirea completă a trenului.

(Cool În cazul multiplei tracțiuni, înainte de angajarea trenului pe o porțiune de linie cu pantă caracteristică mai mare de 100/00, mecanicii de la locomotivele în acțiune care nu conduc trenul, trebuie să urmărească efectuarea verificării eficacității frânei automate de către mecanicul care conduce trenul, iar în cazul când nu se produce efectul de frânare, comunică prin stația de radio-telefon și dau semnalul "Strânge frâna", iar dacă viteza trenului continuă să crească vor lua toate măsurile pentru oprirea trenului.

(9) În cazul unui efect nesatisfăcător de frânare, mecanicul oprește trenul și după asigurarea menținerii pe loc, stabilește cauzele care au determinat funcționarea necorespunzătoare a frânelor și ia măsuri de remediere. Mecanicul nu va continua mersul decât după înlăturarea cauzelor care au provocat efectul de frânare nesatisfăcător și după efectuarea probei complete.




Din ce am vazut eu la National Geographic, fusese tras semnalul de alarma , dar nu sa mai efectuat proba franei , acolo fiind si o eroare umana inchizandu-se un robinet care ulterior a fost uitat in pozitia inchis si cu aerul izolat
Sus In jos
srazvi

avatar

Numarul mesajelor : 665
Varsta : 37
Localizare : Arad
Reputatie : 3815
Data de inscriere : 20/07/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Joi 01 Apr 2010, 15:55

Da exact, faza cu cei 3 gasiti vinovati, intre care si cea ce a tras semnalul, nu am inteles cum de a intrat peste un alt tren :shock: . Adica daca e urgenta se blocheaza macazele?
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 45
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3919
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Joi 01 Apr 2010, 16:01

Cica asa era sistemul facut,cand era declansata un fel de alarma.
Cea mai mare prostie,parerea mea,sa nu mai poti lua o decizie...
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Semnalizări   Vin 02 Apr 2010, 08:20

srazvi a scris:
Da exact, faza cu cei 3 gasiti vinovati, intre care si cea ce a tras semnalul, nu am inteles cum de a intrat peste un alt tren :shock: . Adica daca e urgenta se blocheaza macazele?

Pai abia accidentul a dezvaluit lipsurile sistemului de siguranta.Macazele n-au mai putut fi actionate si au ramas pe parcursul spre linia ocupata.
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3117
Reputatie : 6863
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Vin 02 Apr 2010, 17:00

Prevestitor

-

-

-

-
Repetitor si semnal de avarie

---

Pod peste un sant

---
Trecere la nivel

-
Sus In jos
vrabieionut
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1173
Varsta : 28
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4530
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Sam 10 Apr 2010, 19:01

SEMNAL DE IESIRE DIN GARA NICOLINA 10.04.2010

XXX

XXX

XXX
Sus In jos
http://500px.com/ionutvrabie
vrabieionut
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1173
Varsta : 28
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4530
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mier 14 Apr 2010, 09:10

semnalele de intrare in Gara Iasi


semnal de intrare in Gara Nicolina


Ultima editare efectuata de catre vrabieionut in Mier 14 Apr 2010, 20:25, editata de 1 ori
Sus In jos
http://500px.com/ionutvrabie
srazvi

avatar

Numarul mesajelor : 665
Varsta : 37
Localizare : Arad
Reputatie : 3815
Data de inscriere : 20/07/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mier 14 Apr 2010, 18:48

EC cu 2 perechi porci rosii pe racordul Glogovat, se vad semn de viteza stabilita si de sfarsitul lipsei de curent(habar n-am cum ii zice dar de acolo ridica pantograful):
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 45
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3919
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mier 14 Apr 2010, 19:22

srazvi a scris:
EC cu 2 perechi porci rosii pe racordul Glogovat, se vad semn de viteza stabilita si de sfarsitul lipsei de curent(habar n-am cum ii zice dar de acolo ridica pantograful)

Regulament 004, Art 155, punct 4 Indicatorul "ridică pantograful" marchează sfârșitul unei porțiuni de linie, pe care trebuie să se circule cu pantografele coborâte. Indicatorul arată că pantografele coborâte pot să fie ridicate din nou, numai după ce locomotiva l-a depășit. tongue
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11282
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mier 14 Apr 2010, 20:14

[quote="vrabieionut"]semnale de iesire din gara Nicolina

O mica observatie
Cele din poza nu sunt semnale de iesire.
In prima poza sunt semnalele de intrare in st. Iasi iar in a doua poza sunt semnale de intrare in statia Nicolina
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11282
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Vin 07 Mai 2010, 18:34

Indicatia de chemare pusa la semnalul de intrare in Campulung Est pentru P5703 din cauza unei defectiuni la o bariera
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Semnalizări   

Sus In jos
 

Semnalizări

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Semnalizări
Pagina 5 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36 ... 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-