Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Semnalizări

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 35 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
cortexedge
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3117
Reputatie : 6806
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mier 10 Mar 2010, 21:49

Semnal repetitor.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11225
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Vin 12 Mar 2010, 16:45

Prevestitorul semnalului de parcurs din halta Paltinoasa - linia 513
Sus In jos
vrabieionut
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1173
Varsta : 28
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4473
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Dum 14 Mar 2010, 10:10

SEMNAL DE IESIRE DIN GARA DE NORD

XXX
Sus In jos
http://500px.com/ionutvrabie
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 45
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3862
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 30 Mar 2010, 09:42

Costin.H a scris:
@orestte

trebuie sa tinem cont de faptul ca centralizarea electronica este o instalatie modulara folosind niste aplicatii software adaptabile in functie de cerintele clientului (in cazul nostru CFR). iata cum arata CE implementata in Romania de Thales: http://www.thalesgroup.com/assets/0/93/238/768ad1e1-81d4-4680-beb7-fd9d87f5eeb9.pdf?LangType=2057 sau Simis de la Siemens: http://www.siemens.nl/transportation/getfile.asp?id=181

Concluzia e, ca poti implementa chemare la orice semnal de circulatie, doar ca impiegatului i se constrange faptul de a utiliza chemarea catre BLA banalizat de exemplu prin instructie sau conditii de operare a statiei.
Este o aberație,instrucția este aplicabilă și stațiilor CED și CE. Îți garantez că stația Brașov de exemplu, care e CE nu are semnale de chemare la semnalele de ieșire..
Sus In jos
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 364
Varsta : 43
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3675
Data de inscriere : 28/10/2008

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 30 Mar 2010, 17:01

Iti spun sigur ca are, are indicatia de alb lunar pentru manevra.
Cand este folosit pe post de semnal de chemare ,indicatia de alb lunar de manevra, devine alb lunar clipitor si se foloseste.
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 45
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3862
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 30 Mar 2010, 18:57

@orestte
Te referi la Brasov Calatori ca are semnale de chemare la semnalele de iesire?!! affraid
Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni,dar te inseli. Raspunsul l-ai dat chiar tu,statia Brasov Calatori si in X si in Y are cel putin o directie de circulatie pe baza de BLA banalizat si contravine Art.28 din Instructia de semnalizare.
Si nu cred ca s-au modernizat statii CE,in tara, pe sectii de circulatie BLA specializat sau cale libera,unde instructional isi pot avea locul semnalele de chemare la semnale de iesire...
LE: semnalul de chemare,zice instructia,ca se foloseste in cazul defectarii semnalului de intrare...
Defectarea acestui semnal se face si indirect din cauza unui macaz fara control,sectiune defecta ocupata,bariera din incinta statiei talonata,etc, cazuri cand un singur element din parcursul acoperit de semnalul de intrare nu este controlat sau prezinta defect in instalatie. Punerea pe liber a semnalului de chemare,cand situatia impune,nu controleaza absolut nimic si nu e conditionata de nimic in instalatie...
La fel se pot defecta si semnalele de iesire dintr-o statie,numai ca contitiile de depasire a acestuia pe oprire, difera in functie de sistemul de circulatie,si pentru a se evita,de exemplu, punerea semnalului de chemare spre o directie cu BLA banalizat ( au fost cazuri in trecut ) s-a interzis prin instructie,si scos in statiile care mai aveau la vremea respectiva(acum vreo 15 ani) semnale de chemare la semnale care pot da acces si catre directii cu BLA banalizat.
Sus In jos
Costin.H

avatar

Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 30 Mar 2010, 20:30

@ionutz72

ai idee care a fost cauza scoaterii chemarii catre BLA?
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 45
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3862
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 30 Mar 2010, 22:22

Nu știu să-ți zic exact,dar bănuiesc. Sunt puține cazuri de deranjamente la semnalele de ieșire pe BLA care să fie identice cu condițiile de expediere cu semnalul de chemare, plus că pe BLA expedierea se face și cu ordin de circulație în caz de deranjament,iar cu semnal de chemare nu e neapărat necesar. .. E doar o bănuiala..
Sus In jos
Costin.H

avatar

Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 30 Mar 2010, 22:33

pai si expedierea fara parcurs catre BLA nu e periculoasa? fiindca blocul nu va fi rezervat, iar in timp ce trenul iese din statie, se poate ca din statia vecina sa iasa un alt tren linistit cu parcurs si bloc rezervat (sa luam cazul unui BLA cu un singur sector de bloc).
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 45
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3862
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 30 Mar 2010, 22:46

Deci ceea ce am zis eu sunt cazuri speciale de deranjament,adică defecte în instalație sau scoateri din funcție a unor instalații,nu sunt cazuri normale,uzuale. Și astea se fac și cu anumite condiții pe lângă:schimbare sistem circulație,verificarea liniei curente între stații, înțelegere telefonică între stații, BLA orientat și blocat (pt a nu se întâmpla de exemplu ce zici tu),etc. Astea sunt amănunte ce diferă de la sistem la sistem,de la stație la stație,de la caz la caz.. Sper că am fost destul de explicit,iar dacă nu,am radare să explic:)
Sus In jos
Costin.H

avatar

Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 30 Mar 2010, 23:01

multumesc de explicatie.
din pacate la starea proasta a infrastructurii din romania, deranjamentele sunt la tot pasul (mai ales ca au loc si f multe furturi).

iar neintelegerile telefonice pot aparea oricand...
Sus In jos
ionutz72
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1030
Varsta : 45
Localizare : Prin zona...
Reputatie : 3862
Data de inscriere : 30/03/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 30 Mar 2010, 23:13

Înțelegerea telefonică zis și calea liberă,este un sistem de circulație de baza, și când se folosește trenurile circulă la interval de stație, pe baza unor formule schimbate între IDM din stațiile vecine,numite formule de cale liberă.. Circulația pe baza de cale liberă,sau înțelegere telefonică,odată că este un sistem de circulație de sine stătător pe unele secții,dar se face de exemplu și când "pică" BLA.ul din anumite motive..
Cu alte cuvinte,ca fapt divers, când auzi că un tren circulă la cale liberă(înțelegere telefonică) să ști că între stațiile ce delimitează zona unde e trenul,e doar acel tren..
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mier 31 Mar 2010, 08:07

Costin.H a scris:
pai si expedierea fara parcurs catre BLA nu e periculoasa? fiindca blocul nu va fi rezervat, iar in timp ce trenul iese din statie, se poate ca din statia vecina sa iasa un alt tren linistit cu parcurs si bloc rezervat (sa luam cazul unui BLA cu un singur sector de bloc).

Nu cam asa au fost conditiile la accidentul de la Augustin? ca principiu?
Sus In jos
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 364
Varsta : 43
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3675
Data de inscriere : 28/10/2008

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mier 31 Mar 2010, 09:24

Da ai dreptate mi-am dat seama dupa, imi era gandul la semnale de intrare, scuzele mele
La Augustin a fost alta treaba , acel LDH a iesit in linie curenta si sa reintors in aceeasi statie, acolo a fost eroare umana , rapidul fiind expediat pe acelasi fir de circulatie, iar LDH ds inspoist spre statie cu toate semnalele BLA pe rosu folosind functia de depasire ordonata a instalatiei indusi, asta daca presupunem ca era in functie.
Sus In jos
Costin.H

avatar

Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 3567
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mier 31 Mar 2010, 09:57

eroare umana, eroare inumana, din pacate au murit mecanicii din ce am citit.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Semnalizări   

Sus In jos
 

Semnalizări

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Semnalizări
Pagina 4 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 35 ... 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-