Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Semnalizări

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4 ... 35 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Costin.H

avatar

Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 3506
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Lun 22 Feb 2010, 11:46

@Prevestitor Y Campulung Est

eu i-as zice mai mult semnal de bloc cu rol de semnal prevestior si semnal de avarie Very Happy (fiindca in instalatie tot ca un semnal de bloc este tratat)
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 1474
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 5264
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Lun 22 Feb 2010, 15:48

Semnal de intrare in baia Mare, firul de la Satu Mare


_________________
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11164
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 23 Feb 2010, 14:27

Costin.H a scris:
@Prevestitor Y Campulung Est

eu i-as zice mai mult semnal de bloc cu rol de semnal prevestior si semnal de avarie Very Happy (fiindca in instalatie tot ca un semnal de bloc este tratat)

Asa este. Mersi pentru corectare
Sus In jos
gica38

avatar

Numarul mesajelor : 31
Varsta : 46
Localizare : brasov
Reputatie : 2862
Data de inscriere : 07/12/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 23 Feb 2010, 14:35

Vlad a scris:
Costin.H a scris:
@Prevestitor Y Campulung Est

eu i-as zice mai mult semnal de bloc cu rol de semnal prevestior si semnal de avarie Very Happy (fiindca in instalatie tot ca un semnal de bloc este tratat)

Asa este. Mersi pentru corectare
eu zic ca este semnal de parcurs.si nu este semnal de avarie. indicatia de jos este pentru chemare
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11164
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 23 Feb 2010, 14:41

gica38 a scris:
eu zic ca este semnal de parcurs.si nu este semnal de avarie. indicatia de jos este pentru chemare

De fapt este semnal de bloc (semnalele de parcurs au paleta alba cu dunga rosie si se gasesc in statii) cu functie de prevestitor si semnal de avarie (adica in cazul defectarii barierei acesta trece pe culoarea rosu). Ultimul bec de jos este rosu de rezerva, semnalele de bloc nu au indicatie de chemare. Pe sectii cu bloc de linie automat numai semnalele de intrare au chemare.
Sus In jos
Costin.H

avatar

Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 3506
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 23 Feb 2010, 14:48

Cred ca gica38 s-a uitat la poza lui Ionutz din Baia Mare Razz si a vazut numele semnalului! Very Happy

Apropo, in principiu toate semnalele de circulatie din statie au indicatie de chemare! Poti avea chemare si la iesire (de exemplu ai probleme pe bloc sau nu ai o protectie de flanc disponibila Very Happy).

Ce e interesant, e ca ai si 2 tipuri de chemare: una cu parcurs si una fara parcurs! Very Happy
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11164
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 23 Feb 2010, 14:53

Pe sectii cu B.L.A. s-au scos chemarile la semnalele de parcurs si iesire. Cel putin pe linia 502 asa este.
Sus In jos
Costin.H

avatar

Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 3506
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 23 Feb 2010, 15:11

foarte interesant! Fiindca din cate stiu eu, de exemplu la CE, toate au indicatie de chemare, mai putin chemare fara parcurs la iesire.

ai idee de ce le-au scos? cred ca la CED e o qestie generala.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11164
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Mar 23 Feb 2010, 15:26

Nu stiu exact.
Presupunerea mea este: - In caz de defectiune semnalele de iesire pot fi depasite pe rosu fara semnal de chemare, pe baza ordinului de circulatie inmanat mecanicului de impegatul de miscare si deci s-a renuntat la chemare.
La semnalele de intrare este mai greu deoarece impegatul trebuie sa parcurga distante foarte mari pentru a ajunge la locomotiva si de aceea s-a pastrat semnalul de chemare.
Sus In jos
vrabieionut
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1173
Varsta : 28
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4412
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Vin 26 Feb 2010, 16:40

SEMNAL DE IESIRE IN GARA DE NORD LA LINIA 2

Sus In jos
http://500px.com/ionutvrabie
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11164
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Sam 27 Feb 2010, 21:35

Costin.H a scris:

Ce e interesant, e ca ai si 2 tipuri de chemare: una cu parcurs si una fara parcurs! Very Happy

Nu am inteles ce ai vrut sa spui... Am intrebat pe un impegat de miscare si mi-a zis ca el nu a auzit de chemare cu parcurs si chemare fara parcurs... :?:
Sus In jos
Costin.H

avatar

Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 3506
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Sam 27 Feb 2010, 22:16

Cel putin la centralizarea electronica iti permite asa ceva. Nu stiu sigur daca si la CED exista.


Vlad a scris:
Costin.H a scris:

Ce e interesant, e ca ai si 2 tipuri de chemare: una cu parcurs si una fara parcurs! Very Happy

Nu am inteles ce ai vrut sa spui... Am intrebat pe un impegat de miscare si mi-a zis ca el nu a auzit de chemare cu parcurs si chemare fara parcurs... :?:
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11164
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Sam 27 Feb 2010, 22:19

Costin.H a scris:
Cel putin la centralizarea electronica iti permite asa ceva. Nu stiu sigur daca si la CED exista.

Aha. Persoana pe care am intrebat-o a facut servici doar pe CED si BLA. Probabil din cauza asta nu a auzit decat de chemare fara parcurs
Sus In jos
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 364
Varsta : 43
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3614
Data de inscriere : 28/10/2008

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Dum 28 Feb 2010, 08:32

Nu stiu de unde ati scos chestia cu 2 tipuri de chemare, cu parcurs si fara parcurs.... e o aberatie , cum adica semnal de chemare fara parcurs???? in instructia de semnalizare nu exista asa ceva indiferent de tipul instalatiei folosit BLA CED sau CE
Indicația de chemare a semnalelor luminoase




Art.28 (1)Indicația de chemare se folosește în cazurile de defectare a semnalului luminos de intrare, dacă semnalul nu afișează nici o indicație sau dacă semnalul afișează indicația roșu.

(3)Cu indicația de chemare se mai pot dota și:

a.semnalele luminoase de ieșire din stațiile aflate pe secții de circulație pe cale dublă, fără bloc de linie automat sau cu bloc de linie automat specializat;

b.semnalele luminoase de ieșire din stațiile aflate pe secții de circulație pe cale simplă, fără bloc de linie automat;

c.semnalele de parcurs și ramificație.

(4)În cazul semnalelor de ieșire aflate într-o stație unde se ramifică mai multe direcții de mers, sau al semnalelor de ramificație, dacă cel puțin una dintre direcții este înzestrată cu bloc de linie automat banalizat, semnalul de ieșire sau semnalul de ramificație nu se dotează cu indicație de chemare.

(5)În cazul semnalelor de parcurs care fac și funcția de semnal de ieșire pentru o direcție de mers, dacă în direcția respectivă linia curentă este înzestrată cu bloc de linie automat banalizat, semnalele respective nu se dotează cu indicație de chemare.

(6)În cazul semnalelor de intrare care fac și funcția de semnal de ramificație pentru o direcție de mers, dacă în direcția respectivă linia curentă este înzestrată cu bloc de linie automat banalizat, semnalele respective se dotează cu indicație de chemare care se va folosi numai pentru intrarea trenurilor în stație. Acest lucru va fi precizat și în planul tehnic de exploatare a stației.

(7)Pe cale dublă, dacă se circulă pe baza blocului de linie automat specializat, indicația de chemare a semnalului luminos de ieșire sau ramificație permite circulația trenului cu viteza de cel mult 20 km/h, cu deosebită atenție, până la semnalul următor. Pe cale dublă cât și pe cale simplă, fără bloc de linie automat, indicația de chemare a semnalului luminos de ieșire sau ramificație, permite circulația trenului cu viteza de cel mult 20 km/h cu deosebită atenție peste schimbătoarele de cale.

(8)Indicația de chemare a semnalului luminos de parcurs, permite circulația trenului cu viteza de cel mult 20 km/h, cu deosebită atenție până la semnalul următor.

(9)În toate cazurile, mecanicul va conduce trenul cu deosebită atenție, va supraveghea permanent linia și va regla viteza în funcție de distanța de vizibilitate, astfel încât să oprească imediat trenul în cazul în care calea este ocupată, constată lipsa de gabarit, observă semnale de fine de tren, semnale mobile și de mână care ordonă oprirea trenului sau un alt obstacol care împiedică continuarea circulației.



Sus In jos
Costin.H

avatar

Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 3506
Data de inscriere : 15/12/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizări   Joi 04 Mar 2010, 22:57

@orestte

trebuie sa tinem cont de faptul ca centralizarea electronica este o instalatie modulara folosind niste aplicatii software adaptabile in functie de cerintele clientului (in cazul nostru CFR). iata cum arata CE implementata in Romania de Thales: http://www.thalesgroup.com/assets/0/93/238/768ad1e1-81d4-4680-beb7-fd9d87f5eeb9.pdf?LangType=2057 sau Simis de la Siemens: http://www.siemens.nl/transportation/getfile.asp?id=181

Concluzia e, ca poti implementa chemare la orice semnal de circulatie, doar ca impiegatului i se constrange faptul de a utiliza chemarea catre BLA banalizat de exemplu prin instructie sau conditii de operare a statiei.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Semnalizări   

Sus In jos
 

Semnalizări

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Semnalizări
Pagina 3 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4 ... 35 ... 67  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-