Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 AMINTIRI DIN COPILARIE...

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7920
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12528
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Lun 09 Noi 2009, 01:14

Titlul este unul sugestiv. Intr-adevar, aici vom posta ceea ce ne mai amintim din unele intamplari sau patanii din trecut, legate de domeniul feroviar. Daca sunt amintiri din anii copilariei, cu atat mai bine, insa putem posta si intamplari, din domeniul feroviar bineinteles, prin care am trecut in urma cu cativa ani, cand nu mai eram copii! Si putem spune si cum am deprins aceasta pasiune, care o avem pentru trenuri!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro


Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Lun 16 Noi 2009, 22:00, editata de 1 ori
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7920
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12528
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Lun 09 Noi 2009, 01:27

O INFORMATIE PROASTA SI INCOMPLETA MI-A SCHIMBAT CURSUL VIETII PENTRU TOTDEAUNA! Era vara anului 1986. Terminam clasa a 8-a. Trebuia sa imi aleg un liceu cu un profil spre care inclinam. Cum eram pasionat de trenuri, am intrebat un profesor, sa imi spuna daca exista un liceu C.F.R.
-Da. Exista Liceul 12 CFR, imi spune acel profesor. Si imi da si adresa, in Cartierul Giulesti, bagat printre niste strazi. Ma duc la acel liceu, ma inscriu pentru examen, concurenta era foarte mare, vreo 3-4 insi pe un loc. Bineinteles, nu am luat examenul si am fost repartizat la un alt liceu cu un alt profil, mai aproape de casa.Dar in Bucuresti, pe langa Podul Grant, se mai afla un liceu CFR, Liceul 11, care era mult mai aproape de mine, si culmea ca se inscrisesera foarte putini candidati, si nici nu se daduse examen. Puteam intra fara probleme, si poate ca acum lucram pe undeva in domeniul feroviar. Dar acel profesor destept, nu a stiut sa imi spuna ca in Bucuresti mai exista si acel liceu nr.11. Mi-a spus doar de liceul nr. 12, care avea si un camin mare pentru cei din provincie, si din aceasta cauza erau asa multi pe loc. Asta a fost! Regret si acum ca am primit acea informatie incompleta de la acel profesor!!! Voi reveni si cu alte amintiri!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
Andrei



Numarul mesajelor : 263
Varsta : 21
Localizare : Jud. Satu Mare, Com. Tiream
Reputatie : 2964
Data de inscriere : 27/07/2009

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Lun 09 Noi 2009, 09:35

nu stiu cum a fost pe acele timpuri, dar eu cred ca acel profesor nu dorea sa va inscrieti la un liceu cfr. Altfel, va spunea de liceul acela mai apropiat de casa.
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4980
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Lun 09 Noi 2009, 11:46

Eu m-am născut cred, cu această pasiune fața de trenuri...Inca de cand aveam 2 ani ma jucam pe covor cu un cordon de la halatul mamei, care era pe post de tren...Dupa ceva timp fratele meu, care din păcate nu mai este printre noi,mă ducea regulat la gară, in triaj, sau in alte zone cu linii..de atunci de la 5-6 ani țin minte ce lungi erau trenurile de marfa spre Baia Mare Sud...
Aveam bunici lânga Zalau, și rutei Baia Mare -Jibou - Zalău cred că ii știu fiecare curbă, haltă, pod....De asemenea ceilalti bunici ii vizitam tot cu trenul, de la Ulmeni, mergeam pe "raposata" linie Ulmeni - Cehu Silvaniei care mi-a placut enorm, se trecea pe lângă două lacuri de pescuit foarte frumoase...Multe amintiri frumoase, de neegalat...

O intamplare haioasă legată de pasiunea mea s-a petrecut in anul 1997 cand am mers intr-o excursie organizată de mama mea, care este profesoară,cu autocarul la Blaj. In ultima zi a excursiei,mi-am mințit puțin mama, Embarassed si i-am spus ca pe drum mi-a fost extrem de rău,(nu am fost departe de adevăr, chiar de obicei mi-e rau pe autobuse) si nu mai rezist un drum până la Baia Mare cu autocarul Very Happy Și asa am luat trenul de la Blaj la Baia Mare, si am fost cel mai fericit...mai ales ca atunci suplimentul la accelerat era structurat doar pe două zone kilometrice, era foarte ieftin...Și ce pline erau trenurile.. Ce vremuri....
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7920
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12528
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Lun 09 Noi 2009, 15:36

Eu cand eram mic, ma duceam in Gara de Nord, si stateam ore intregi. Imi parea rau sa plec si sa ma intorc acasa. Aveam un autobuz, cu indicativul 176, care de acasa ma ducea direct la gara. Acolo stateam pe scaunele peroanelor, si ori de cate ori sosea sau pleca un tren, ma duceam la acel peron sa vad trenul si calatorii. Cata bucurie simteam cand venea in gara o rama seria 55! Toate vagoanele erau vopsite kaki, iar acele automotoare, erau alb cu albastru. Vagoanele erau stil salon. Circula pe sectia Bucuresti-Craiova. Cand am vazut prima oara un automotor din seria 77, credeam ca e o locomotiva mai micuta. Era vopsit verde. Altadata am vazut ca avea perdelele trase, si am vazut scaunele in automotor. Atunci am vazut ca nu pare a fi locomtiva, sau mai binezis o locomotiva care transporta calatori. Si in curtea Liceului 12 unde am dat examen si am picat, in curtea acelui liceu, era un automotor 77, dar ulterior l-au taiat bucata cu bucata. Ma duceam pe jos pana la spalatoria Reviziei Basarab. Acolo pentru manevra erau numai locomotive LDH 70, nu ca acum ca nu mai sunt aproape deloc. Ma uitam cum acele perii spalau vagoanele. In Gara de Nord, erau cateva tonete de ziare, iar eu cumparam cateva ziare, si le citeam. Atunci ziarele aveau poze mai putine si mai mult scris, nu ca acum ca pun astia ca sa umple paginile o fotografie cat mai mare sa umple cat mai mult din suprafata! In gara cumparam ziarul Informatia Bucurestiului, ziarul Sportul, care nu se gasea, iar in gara il mai gaseai cand si cand, si il duceam lui tata care se bucura. Vara mai gaseam si ziarul Litoral, adus de la mare, caci era un ziar local,si mai era un ziar care aparea saptamanal, Lupta CFR. Vi-l mai amintiti? Aparea parca lunea, eu le cumparam si le citeam in gara. Seara ajungeam acasa si ma certau parintii ca umblu haimana!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7920
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12528
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Lun 09 Noi 2009, 15:50

In Gara de Nord, cand se anunta plecarea sau sosirea unui tren, la inceput se auzea vestita melodie Glasul rotilor de tren. Cand pleca un tren, la sfarsitul anuntului, se auzea fraza: Persoanele care au condus pe calatori la tren, sunt rugate sa coboare din vagoane. Eu nu intelegeam ce vrea sa spuna! Pai daca trenul pleaca, de ce sa coboare calatorii din vagoane? Sa ramana trenul gol? La fiecare peron, se aflau cate 2 chioscuri cu dulciuri, tigari si sucuri la pahare din plastic, si tot la fiecare peron, existau cate 2 tasnitori cu apa, nu ca acum, ca in toata gara nu mai exista nici una! In anul 1986, cand am terminat clasa a 8-a, Tovarasa Diriginta la una din orele de Dirigentie, a stabilit ce sa aduca fiecare pentru banchet. Era totul organizat, insa ceva lipsea si nu se gasea pe nicaieri. Era vorba de pahare din plastic. Atunci m-am oferit eu ca fac rost de la cineva, iar Tovarasa Diriginta s-a bucurat. Asa ca m-am dus in gara, stateam langa chioscurile acelea de la peroane, si adunam paharele de la fiecare chiosc, ramase dupa ce calatorii consumau citronada, caci asa se numea. Am luat destule pahare din plastic, erau mai mari si mai late, nu ca cele de acum. Acelea semanau cam ca paharele in care era Smantana Fagaras, am venit cu paharele acasa, le-am spalat bine cu dero cu tix, le-am pus la uscat si apoi le-am bagat unele in altele, si le-am dus la banchet, fara sa banuiasca cineva ca acelea erau de fapt pahare folosite!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro


Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Mier 30 Dec 2009, 19:35, editata de 1 ori
Sus In jos
sm-sulzer



Numarul mesajelor : 57
Varsta : 36
Reputatie : 2716
Data de inscriere : 08/09/2009

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Vin 18 Dec 2009, 17:16

Pai, eu m-am dus la gradinita la Satu Mare, la gradinita CFR.In spatele gradinitei a fost si este inca intrarea calei ferate spre depou.Asa ca, de la inceput m-am pasionat de locomotive.In strada unde am locuit, la colt o fost statia de cale ferata al liniei inguste Satu Mare - Bixad.Si acolo m-am dus des dupa gradinita, cand am venit acasa.Am avut un drapelas galben si am fost impegiat.Na, dar din pacate linia inainte de 90 a fost desfiintata.Dar amintirile ramin.
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7920
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12528
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Mar 29 Dec 2009, 22:42

La Muzeul C.F.R. din Bucuresti, se afla o carte de onoare care este din anul 1977. In aceasta carte, vizitatorii isi pot scrie impresiile la iesirea din muzeu. Cand am vizitat muzeul in urma cu 2 saptamani, am avut placuta surpriza sa imi gasesc impresiile care le-am scris in urma cu 23 de ani , adica in anul 1986 cand vizitasem muzeul, cand eram sa zic un copil. Prima oara am fost cu un prieten care imi era si coleg de clasa. Eu aveam atunci 14 ani. Iata ce a scris prietenul meu: Astazi 20-06-1986 am vizitat frumosul muzeu C.F.R. Muzeul a fost frumos si l-am vizitat cu placere. Ciocarlan Florin.
Iata apoi si ce am scris eu:
Astazi 20 06 1986 am vizitat cu prietenul meu de mai sus. Mi-au placut mult machetele de tren. Mi-a placut automotorul. Imi pare foarte rau ca nu mai circula, sper sa mai vin sa il mai vad. Costache Mihail

Si dupa 6 zile am fost din nou, de data acesta cu fratele meu care avea numai 10 ani. Iata ce a scris el:
Astazi 26 06 1986 am vizitat Muzeul C.F.R. Aici am vazut machete de tot felul. Acestea mi-au placut foarte mult. Aici am mai vazut telefoane si altele. Am sa mai vin pe aici. De aici am ramas cu amintiri. Ce frumos esti C.F.R.-ule! Costache Angel
Si iata si ce am scris eu in cartea de onoare:
Astazi 20 06 2009 am fost cu fratele meu de mai sus si am vizitat acest muzeu. Am mai fost acum 6 zile cu un prieten, si am venit sa il mai vad . Deja am fost la Liceul 12 C.F.R. Costache Mihail

Si alt scris, de data acesta in anul 2007 cand am fost impreuna cu alti doi frati de ai mei:

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1858
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5065
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Mier 13 Ian 2010, 06:19

Cu toate că s-ar putea să mă repet:

M-am născut la Slatina pe data de 15 iulie 1988, deci rac, dar am trăit mai multă vreme(aproape 14 ani) la bunicii mei materni, în Ploiești, într-o zonă relativ apropiată de linia Ploiești Sud - Măneciu(aproape și de Gara de Nord, dar și de centru). Cert este că pe vremea aceea auzeam foarte des șuierul vreunui Sulzer sau al vreunui LDH. Am fost și norocosul posesor al unui bunic veteran de război(Dumnezeu să-l ierte...), și el pasionat de drumuri cu trenul, dar poate nu așa ca mine(la dumnealui, mai mare spectacolul erau planurile de drum), cu ajutorul căruia am reușit să ajung în varii zone ale țării.
În perioada aceea(1991-2002), mergeam relativ des la mama mea, la Pitești, unde stau astăzi, într-un loc strategic poziționat(!!) în apropierea gării(toate drumurile duc la gară....).

Pionierat:

Primul meu traseu amplu:
Ploiești Vest - Râmnicu Vâlcea cu schimbare la Tălmaciu.
S-a petrecut în iunie 1992, cu ocazia unui sejur(din păcate neplăcut din cauza ploilor destul de abundente) la Băile Olănești. Tot ce mai știu e că am plecat din Ploiești Vest cu A 221 și am schimbat trenul la Tălmaciu. De acolo, am mers la Râmnicu Vâlcea cu A 238/336. Alte amănunte: atunci am trecut pentru prima dată printr-un tunel(de fapt mai multe....) și tot atunci(dar nu mai știu exact!) am văzut pentru prima dată vagoane seria 29-20(a.k.a. Dimitroave) pe cursele din zona Râmnicu Vâlcea(sau să fi fost asta la Golești, pe cursele de Câmpulung/Argeșel???). Întoarcerea s-a făcut pe ruta Piatra Olt - Pitești(cu întrerupere) - București.

Prima dată când am stat singur într-un compartiment(Yess!!!):
S-a petrecut în august 1993, pe ruta Drăgășani - Slatina, venind de la Băile Olănești cu același 238/336 pentru simplul motiv că era cam înghesuit compartimentul și nu mă prea simțeam în largul meu, lucru surprinzător pentru mine, care aveam doar 5 anișori(sic!).

Primul rapid în care am călătorit:
S-a întâmplat în vara lui 1994 să merg la Sinaia cu E 21(Pannonia Expres). Pe atunci, să tot fi avut vreo 10-11 vagoane. Știu că am stat într-un 20-50 care mergea la Curtici și io nu pricepeam de ce trebuie să stăm în acela când erau atâtea alte vagoane care arătau bestial(eram copil...) și mi s-a răspuns sec că "Ăsta-i vagon de Sinaia și mergem cu el fie că vrei, fie că nu!", ca să văd mai apoi că toată garnitura pleca întreagă "tot mai și tot mai departe...."(Compact - Trenul Pierdut)

Prima vizită la Muzeul CFR:
S-a produs în mai 1999. Eram însoțit de o mătușă, a cărei gură mare și spartă n-a tăcut(!) făcându-mi reclamă și zicând ba că stau mereu cu nasul în MT, ba că una, ba că alta, de nu știam ce să mai spun. Din păcate, nu-mi amintesc de nicio carte de onoare, dar știu că atunci am primit cadou de la muzeograf volumele(sau "ceasloavele", cum ziceau neamurile mele) "Construcții pentru Transporturi", editate în 1985-1986.

Prima dată când am mers singur tot drumul:
Ianuarie 2004 pe ruta Pitești - Slatina și retur, cu IC săgeata albastră 595 și 590. Tot ce mai știu e că în acea perioadă, vacanța a fost prelungită cu o săptămână din cauza unei defecțiuni la centrala termică a liceului și mama m-a trimis pentru o zi la Slatina, la fratele meu. Un alt amănunt e că bunica mea maternă, când a auzit că am mers singur s-a cam speriat(pentru dumneaei, care pe atunci încă mă mai credea copil, era ceva EXTRAUTERIN!).

Primul act de "rebeliune":
Iunie-Iulie 2004. Fusesem pentru câteva zile la Slatina. Plecasem "de ochii mamei" cu IC 597 și după o săptămână-două, m-am întors cu.... C 9474 . Din fericire, mama(o femeie foarte open-minded căreia îi datorez totul) n-a avut nimic împotrivă(după ce cu o lună înainte fusesem singur la Curtea de Argeș cu un automotor MAlaxa 77). Tot ce mai știu e că după ce am trecut de Recea, bunica mea maternă m-a sunat speriată chestionându-mă că de ce am plecat cu personalul, mai c-o fi, c-o păți. Eu(mințind puțin): 1. Știu să mă descurc și 2. trenul are mers de accelerat .

Prima întâlnire cu pasionați(a.k.a. Rebeliunea rebeliunii!!):
S-a întâmplat pe 18 noiembrie 2006, când am fost cu alți 10 pasionați, printre care și colegul nostru, Dan TM - pe atunci: "Convoiul Expediționar Railwayfan" - la Curtea de Argeș cu o prelungire la linia Vâlcele - Râmnicu Vâlcea, cu oprire la viaductul Topolog și tunelul Gibei.

Alte povestioare puțin mai târziu.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
discoid21



Numarul mesajelor : 250
Localizare : Oradea
Reputatie : 2998
Data de inscriere : 14/07/2009

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Lun 18 Ian 2010, 13:06

Citind toate amintirile voastre de pe acest topic, am descoperit ca am trait cu totii prin "ceva", care ne-a sadit pasiunea pentru trenuri. Acel "ceva" e faptul ca am copilarit in apropiere de cai ferate, gari, depouri, etc, sau ca am fost dusi prin gari sau cu trenul de mici. Din ce am citit aici, vad ca prin acele evenimente am tecut cu totii, de ne-a sadit pasiunea pentru trenuri de mici.


Si eu am copilarit tot aproape de calea ferata si nu foarte departe de gara. De la mine de la geam puteam vedea trenurile,... adica pot vedea trenurile, ca tot aici locuiesc. Dar mai ales, pot vedea depoul de locomotive. Astazi este gol si invadat de vegetatie, dar imi amintesc ca in copilarie (sfarsitul anilor '80, inceputul anilor '90), era plin de locomotive cu aburi scoase din uz.

Amintirea ultimelor locomotive cu aburi ce au circulat prin zona mea
Am prins ultimele locomotive cu aburi care au mai circulat prin aceea zona. Macar odata pe saptamana tot vedeam una circuland, iar din anii '90, s-au rarit tot mai mult, pana au disparut complet din "peisaj", dar si din depou. Stiind ca acele locomotive erau pe cale de disparitie, imi doream sa calatoresc cu un tren tras de o aburoasa. Ei bine, ... nu am mai apucat. M-am resemnat cam greu cu aceasta pierdere. Dar astazi, cu relansarea mocanitelor, visul imi este foarte aproape de indeplinire.
In depou, pe linia moarta s-au mai pastrat cativa ani, le mai puteam vedea de la geam, iar una din ele am si fotografiat-o. Restul, exista doar in negura amintirilor.

Amintirea ultimelor didine si mule
Acele locomotive au circulat o foarte scurta perioada. Le auzeam de la geam si imi placea sunetul lor, ce dadea o senzatie de putere. Odata am calatorit pana la mare cu un tren tras de o Mula. Adica.. de la Oradea a plecat cu o Mula, ca la Cluj cred ca a fost schimbata.
Prin anii '90, pe linia moarta a depoului si-a facut aparitia o flota de didine si mule. Acestea imparteau liniile cu locomotivele cu aburi. In timpul gimnaziului am mai avut niste vizite pe la linia moarta a depoului, cu colegii mei. }mi amintesc cum ne cataram pe ele si le exploram.

Ultimul drum cu un Dimitrov compartimentat
Atunci cred ca aveam 12 ani. Nu cunosteam tipurile de vagoane, locomotive si de alt material rulant, dar le stiam deosebi dupa trasaturi. Astfel recunosteam un vagon Dimitrov, dar nu stiam ca se numeste asa. La vremea aceea, acele vagoane inca mai functionau pe trenurile personale pe distante scurte. Pe atunci am fost la Lugoj, iar de acolo inapoi la Timisoara am mers intr-un vagon dimitrov compartimentat. Confortul era cu mult peste al vagoanelor albastre. Aspectul general interior, chiar daca era depasit, era cu mai mult bun gust decat in vagoanele albastre. Iar daca locomotive cu aburi in functiune vom mai vedea, vagoane Dimitrov compartimentate, ... nu prea cred ca vom mai vedea, nici macar pe linii moarte.

Daca pe atunci, era o placere sa calatoresc cu trenul, nu peste mult timp aveam sa nu-mi mai placa. Dar despre incetarea pasiunii pt trenuri si apoi renasterea ei,.. in episodul urmator.
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7920
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12528
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Lun 18 Ian 2010, 13:21

Discoid, asteptam si partea a doua a amintirilor tale. Cu rusine pot spune ca am avut si eu un moment de decadere in ceea ce priveste pasiunea pentru trenuri.Chiar ma plictiseam cand mergeam cu trenul. A fost un moment de slabiciune. Dar nu fost ceva de lunga durata.Cam intre anii 1994-2000. Acum recuperez ceea ce am pierdut, intrucat pasiunea este mult mai mare decat in urma cu cativa ani, insa din pacate acum poate fi cam tarziu. Materialul rulant din perioada in care renuntasem la pasiune, nu mai exista. Asa ca adio didine! Adio automotoare seria 55, adio vagoane 29-20! Ma bucur enorm de prezenta vagoanelor 29-22 care inca mai circula. O calatorie cu aceste vagoane, pentru mine inseamna o intoarcere in timp, iar bucuria este imensa atunci cand ma asez pe unul din scaunele acestui vagon! Si mai ales cand pleaca din statie! Zgomotul acela de vagon vechi, linia proasta care balanseaza garnitura si mai ales ca nu este sudata, imi trezeste multe nostalgii, multe amintiri! Le gust din plin atunci cand ma aflu intr-unul din aceste vagoane 29-22. Dar oare pentru cat timp?


------------------------

Telefonul Forumului
Trenuletz: 0763014960

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1858
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5065
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Mar 19 Ian 2010, 05:36

Alte momente de "first time":

Primul circuit:
S-a petrecut în august 2002, pe ruta Ploiești Sud - București Nord - Timișoara - Arad - Cluj - Ploiești Vest.
Mai pe larg, s-ar spune că am plecat cu bunicu-meu dis-de-morgen, cu A 1654, după care de la București l-am prins pe R 691(azi - A 1695). Cu ocazia asta, am văzut pentru prima oară didine - din păcate reci, în Ișalnița - dar mai văzusem pe la Caransebeș, Timișoara și Arad niște vagoane care îmi părea că le-aș ști de undeva(este vorba de seria 26-47, văzută prima dată pe cursele Timișoara - Radna în vara lui 1995). La Timișoara, haiul de pe lume: un vecin de compartiment ne-a zis că personalul pe care vroiam să-l prindem(2611) ar pleca de la o altă grupă care e "undeva, mai în față". Zis și făcut! Până să coborâm în Timișoara, am tot înaintat. Coborâm, dar mă duc io fain-frumos la mecanic și întreb ce-și-cum, la care mecanicul îmi zice să merg în partea opusă, la linia cutare(nu mai țin minte exact), la care iarăși alt drum, cu înjurăturile și bodogănelile de rigoare, după care văd io un tren pe care scrie "Caransebeș - Arad - Caransebeș". Mă gândeam că ăsta o fi. Pe linia opusă - altul, care mergea la Arad. În sfârșit, suntem salvați. Altfel,... însemna să mai stăm la Timișoara să așteptăm foamea de Sighet.
După o noapte petrecută la un văr, unde n-am putut închide un ochi din cauza țânțarilor, la ora 5:30 - trezirea să prindem săgeata de Cluj(de 6:10), cu toate că puteam ajunge în cluj și cu "foamea de 8:30". Bunicul - nu și nu! Că să prindem săgeata, că una-alta. Zis și făcut! Știu că m-a costat 4 ore de stat în Cluj, așteptând IC 506(atunci a fost trecut 632 la rang de IC) dar asta e...

Primul drum cu săgeata:
Aprilie 2003, pe ruta Pitești - Ploiești(până la București, de unde l-am luat apoi pe A 1643). Auzisem tot felul de vorbe de bine despre săgeată și am decis să merg cu așa ceva și eu - chit că eram încă însoțit. Din păcate, am fost dezamăgit. Adică mai pe scurt, nu mă simțeam prea bine. De atunci, le detest, dar când e zor-nevoie.... n-am de ales.

Primul drum cu TE:
Martie sau aprilie 1994. Ruta: Ploiești Sud - Teiș Hm, spre niște neamuri din zonă.

Prima(și ultima) excursie cu clasa:
Mai sau iunie 1999. Ruta: Ploiești Nord - Măneciu. A fost singura mea excursie cu clasa pentru simplul motiv că mergeam cu trenul. Acea excursie ar putea fi numită "banchet-avant-la-lettre", dacă e să mă gândesc ce-a fost atunci. Cu o zi înainte, totul s-a stabilit: Să ne întâlnim la Ploiești Sud, la P 3463(inițial au existat tot felul de variante, ca - de exemplu - să mergem la Vălenii de munte, că sărbătorim la neamurile unei colege despre care voi menționa câte ceva puțin mai târziu). Era atunci o vreme când toți ne aveam bine.
Dimineața următoare, eu cu mătuși-mea(că altfel, nu prea eram lăsat să plec - bine n-am fost singurul....) am pornit spre Gara de Nord, de un de pe drum am mai agățat pe câte cineva. La Gara de Nord ne-am întâlnit cu o altă colegă care stătea CHIAR ACOLO(ce-o mai invidiam eu pentru asta....). Vine trenul, ne urcăm în vagonul nostru, cu muzică(dance - era epoca Andre-3SE-Romania-K1, etc-etc), urale că suntem toți împreună și - pe-aci ne e drumul spre Măneciu. Tot ce mai știu e că eram într-un vagon de TE clasa a 2a.
Ne oprim la Măneciu și începem să urcăm spre baraj, după care mai mergem puțin și ne oprim într-o poiană și ne punem pe mâncat.
Coborâm apoi la gară, după care trecem liniile(pe pasarelă) până într-un loc unde aveau să fie "felicitările, masa și dansul". Aici - masă mare, cu toate bunătățile de pe lume, după care - fuga la gară, de unde am luat un tren până la Vălenii de Munte, unde am făcut o vizită a casei memoriale "Nicolae Iorga", după care ne-am oprit într-un parc să mâncăm și apoi ne=-a preluat un alt tren spre "casa cui ne are"(de pe la Blejoi am început să ne "dispersăm" care-ncotro: pe la Blejoi, Nord, Est, Sud...)

Primul "blat":
Augut 2005
Odată, trebuia să mă întorc de la Ploiești Sud acasă(noroc cu Gara de nord...). Autobuze sau tramvaie nu prea erau, nici bani nu prea aveam, așa că am decis să vin cu trenul. Mă urc în tren, după care mă înțeleg cumva cu nașul. Îmi cere ceva acte, după care îi arăt C.I și carnetul de note. Când a văzut că am acte de Pitești.... m-a lăsat în pace și nu mi-a mai cerut nimic(din ciclul: "Ce căuta neamțu-n Bulgaria" - Caragiale, pentru conformitate).
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
discoid21



Numarul mesajelor : 250
Localizare : Oradea
Reputatie : 2998
Data de inscriere : 14/07/2009

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Mar 19 Ian 2010, 18:25

Mihail, cred că în orice activitate avem și momente de recesiune, nu numai urcușuri. Iar dacă vorbim de trenurile din România, realitatea din păcate poate să te dezamăgească și să-ți slăbească pasiunea. Din fericire însă, lucrurile nu stau pe loc ci evoluează: apar noi vagoane în peisaj, sau material rulant modernizat, etc.

Declinul unei pasiuni

Ultima călătorie într-un vagon Dimitrov compartimentat a însemnat și ultima călătorie într-un vagon curat, stilat, civilizat și confortabil. O plăcere de câțiva zeci de km s-a sfârșit.
De atunci, am călătorit doar în vagoane albastre murdare, scorojite, în care se perindau fel și fel de cerșetori sau vânzători ambulanți, în care nu aveai liniște de cetele de țigani ce se urcau (să le zicem "faună"). TRenul pt mine a devenit un mijloc de transport nesigur, mai ales dacă nu călătorești însoțit. Temerile mele erau alimentate și de diverse știri despre jafuri din tren pe care le auzeam de la gura lumii - bat-o vina. Suspect



Între timp, m-am mutat temporar la Timișoara, unde eram la facultate. Drumurile Timișoara-Oradea-Timișoara le făceam cu trenul la început, dar nu din plăcere... motivele le-am menționat mai sus. Am căutat o alternativă și am găsit una - autocarul. Autocarul era mult mai confortabil și mai civilizat. Dar la un moment dat, nu știu din ce cauză, cursele respective de autocar și-au schimbat locația, adică nu mai plecau de la autogară. Așa că tot a trebuit să revin la tren, dar nu-mi făcea plăcere.

Am mai făcut pe timpul facultății și diverse alte călătorii cu trenul, în trenuri la fel de jegoase, dar nu le mai simțeam așa, pentru că eram mai mulți și atunci altfel e.


Prima călătorie cu Săgeata Albastră - zorii renașterii unei pasiuni

Asta a fost în 2004, când apăruseră în România primele săgeți albastre la început cu rang de IC. Țin minte că li se făceau o publicitate enormă. Într-una din zile am primit unmail de la o amică de-a mea de la vremea aceea, în care îmi scria că a apărut săgeata albastră și pe ruta Timișoara-Oradea. Atunci am decis să plec acasă cu săgeata albastră. A fost o mare revelație! În sfârșit un tren curat, modern și civilizat.


Nici nu-mi mai păsa că scaunele sunt tari. Față de multiplele avantaje, ce mai contează scaunele tari! De atunci am călătorit numai cu IC Săgeata Albastră, cu toate că era mai scump decât acceleratul. Apoi în 2006 s-au răspândit mult automotoarele Desiro și au apărut și pe Acc Timișoara-Baia Mare. Pasiunea pentru călătoriile cu trenul a început ușor să crească, dar ... numai pe săgeata albastră.




Dar despre adevărata renaștere a pasiunii pt trenuri voi scrie în episodul următor. Așa, ca să nu fie prea mult deodată. Very Happy
Sus In jos
dan ciprian



Numarul mesajelor : 169
Varsta : 37
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 2697
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Lun 08 Feb 2010, 19:55

La fel ca inca un coleg de forum, pot sa spun ca pasiunea pt trenuri e din nascare.
Prima amintire cu trenuri este de cand eram tanc mic de tot. eram cu ai mei in zona de sud a orasului si venea trenul de la Alba Iulia. Este vorba de Mocanita Alba Iulia - Zlatna. imi aduc aminte ca trecea chiar pe sub halda de steril a combinatului de cupru.
Pe urma mai e un flash cand eram cu taica meu la poarta combinatului, si tot asa urmaream o locomotiva in gara.
Combinatul de Zlatna a folosit in interior inclusiv fosta gara Zlatna pana in 85. Aproape zilnic mergeam in zona combinatului si urmaream manevre cu vagoanele combinatului. Aveau decat platforme pentru containere, similare cu cele ce se gasaeu pe sectia 309 (aceasta deservind de asemenea si industria miniera Abrud, Rosia Montana, Baia de Aries). In filmul postat de costache (de pe tele7), apare la un moment dat o faza cand locomotiva in Zlatna intoarce in capatul garii si este un cadru cu macazul de unde schimba linia. Ei! La macazul ala am petrecut ore intregi!
Trebuie sa spun ca la prima vizionare a filmuletului, mi-am recapatat copilaria inapoi! Sincer! Toata copilaria am fost frustrat intr-un fel de faptul ca nu am mai prins in functiune linia ingusta Alba - Zlatna.
Ce stiu eu la inceputuri e ca atunci cand veneam de la alba Iulia cu trenul (de multe ori seara iic), linia modernizata era decat pana la Patrangeni, actulamente Zlatna Tehnica. De acolo trebuia sa treci triajul prin bezna, vreo cinci, sase linii, dupa care prin balti si la autobuz. Din Patringeni pana la Zlatna sunt 5 - 6 km, asa ca era o lupta extrema...
Nu pot sa va spun ce tristete simteam cand au venit cu terasamentul pentru normala pana la Zlatna. Cand vedeam draglinele si excavatoarele care imi luau rambleul liniei vechi pana la Valea Dosului. Toate astea cred ca m-au facut sa fac o pasiune din domeniul feroviar, si mai ales un nostaligic de ingusta... Wink
Multa sanatate!
Sus In jos
dan ciprian



Numarul mesajelor : 169
Varsta : 37
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 2697
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Lun 08 Feb 2010, 20:00

O sa revin in curind cu ultimele relicve din Fosta line de mocanita. Undeva inca mai exista o bucata de sina nedemontata.
Saluatare!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: AMINTIRI DIN COPILARIE...   Astazi la 07:42

Sus In jos
 

AMINTIRI DIN COPILARIE...

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» AMINTIRI DIN COPILARIE...
» Amintiri...
» Amintiri din școală...
» Amintirile unui mecanic de locomotivă
» Mecanic de Locomotiva
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-