Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
ruszmircearobert



Numarul mesajelor : 10
Varsta : 24
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2291
Data de inscriere : 08/09/2010

MesajSubiect: Intrebare   Sam 12 Mar 2011, 13:50

Interesant materialul pe care l ai postat l am mai vazut si zilele trecute... Smile
Nu stiu sincer raspunsul la intrebarea ta poate ne poate ajuta altcineva. Mi s a parut interesant ce a spus seful de gara ca linia aceasta de la Gara Cotroceni mai
este circulabila pana la GARA CFR PROGRESUL ori eu tin minte exact ca si pe traseul lui 25 pana la Progresul incolo trafic greu sunt sectiuni in care linia de cale ferata a disparut total
iar la intrarea in gara Progresul la bariera linia este acoperita de asfalt ? Deci ? la gara Progresul daca nu vine din alta parte nu stiu pe unde ar putea fi racordat de Cotroceni Smile Daca poate sa ma ajute cineva Smile
In plus sper sa se intensifice traficul ca o data cu venirea caldurii si a primaverii vor creste iar jungle pe calea ferata. Asta vara nici nu se mai vedea linia de balariile care erau pe acolo
Sus In jos
http://frunzandfriends.blogspot.com
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2627
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Sam 12 Mar 2011, 14:16

Numai pe linia de centură se poate realiza legătura. pale
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3904
Reputatie : 6803
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Sam 12 Mar 2011, 14:52

nokia2010 a scris:
Numai pe linia de centură se poate realiza legătura. pale

Asa este. De altfel, la intrebarea reporterului daca linia Bucuresti Cotroceni - Bucuresti Progresul mai este circulabila, seful garii Ciorogârla, care raspunde si de Antestatia Bucuresti Cotroceni, confirma ca linia este circulabila pe ruta Bucuresti Cotroceni - Bucuresti Vest (Ciorogârla) - Bucuresti Progresul, tronson revizuit trimestrial pentru a se verifica starea tehnica a acestuia. Reporterul se gândea probabil la acea legatura pe la Trafic Greu, dar linia aceea a fost demontata in multe locuri si asta de ani buni...
Sus In jos
ruszmircearobert



Numarul mesajelor : 10
Varsta : 24
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2291
Data de inscriere : 08/09/2010

MesajSubiect: Multumesc   Sam 12 Mar 2011, 15:18

Multumesc pentru raspunsuri ! Da am fost putin mai neatent dar probabil ma gandeam ca si reporterul ma pe unde sa mearga pe la trafic greu
Dar de gara Bucuresti Vest ? ce anume se stie ? au circulat trenuri de calatori pe acolo vreodata ? Smile
Sus In jos
http://frunzandfriends.blogspot.com
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3904
Reputatie : 6803
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Sam 12 Mar 2011, 15:40

Pe la Bucuresti Vest (Ciorogârla) au circulat si trenuri de calatori internationale spre Turcia, Bulgaria si Grecia (ruta Chiajna - Bucuresti Vest - Virteju-Jilava-Giurgiu Nord - Ruse), dar asta pâna in 2005 când a cazut podul de la Gradistea. Acum linia Chiajna - Bucuresti Vest - Jilava mai este circulata doar de marfa.
Sus In jos
Mircea Condilescu



Numarul mesajelor : 62
Varsta : 33
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2330
Data de inscriere : 25/09/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Lun 14 Mar 2011, 23:20

nokia2010 a scris:
Vagoanele au alimentat C.E.T. Grozăvești: http://b365.realitatea.net/news/bucurestiul-nestiut-gara-cotroceni-multimedia/ . Dar mă întreb unde iese conducta care coboară către C.E.T.?

Dar pana acum pe unde alimentau CET Grozavesti ? Intreb pentru ca de ceva vreme nu a mai trecut niciun tren catre Cotroceni.
Ma gandesc si la mecanic ... stiind ca au mai deraiat in trecut niste vagoane in zona...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2357
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4708
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Linia ferata Bucuresti Nord- Bucuresti Filaret- Bucuresti Progresu   Vin 25 Mar 2011, 21:00

Din ce am putut afla: sectiunea Bucuresti Nord- Panduri h.- Dealul Spirii- Ram. Rahova (unde era "triunghiul" care asigura legatura cu gara Bucuresti- Filaret) a fost inaugurata in decembrie 1872.
Avea statiile: Grozavesti h., Gara Regala Cotroceni/Palatul Pionerilor, Panduri h., Dealul Spirii, Ram. Rahova, Bucuresti-Filaret.
Dupa desfiintarea garii Filaret a avut numai rolul de a deservi traficul de marfa.

In anii 50' este construita si linia Bucuresti Vest- Cotroceni- Panduri h. (unde se racorda cu linia existenta).
Insa, in spre sfarsitul anilor 60' (cca 1966) portiunea de linie dintre termocentrala Grozavesti si Panduri h., este desfiintata.
In 1987, cu ocazia sistematizarii raului Dambovita, podul feroviar Grozavesti este desfiintat, termocentrala Grozavesti ramanand fara cale ferata industriala.

Unitati industriale deservite:
1. De linia care pleaca din statia Bucuresti Nord Grupa A Tehnica: IFMA, Depozit Posta Giulesti, Remiza Basarab, Fabrica de Bere Grivita (acum linie scoasa), Garnitura Sanitara. Pana la constructia Carfour Orhideea linia continua dincolo de intersectia Soseaua Orhideelor/Calea Plevnei/Calea Giulesti si deservea si: Tutunul Romanesc, Fabrica de Paine Plevna, Fabrica de Paine Spicul (cea de langa podul Grozavesti), si chiar (conform Wikimapia) ICECHIM-ul.
Ideal ar fi fost ca linia sa fie pastrata pentru deservirea "Carfour" Orhideea; s-ar fi evitat aglomeratia si poluarea generata de autocamioane.

2. Linia interioara: de la gara Cotroceni: Decomar, Comtexim, Comet, Radox (situate langa strada Valea Cascadelor), Fricogom, Bucur, Electrotehnica, Apromatco. Cele situate langa gara Cotroceni: Rombeton, Soprex Imi, Cora, International Conf, Faberom, UMEB. Prin pasajul feroviar subteran Lujerului (inaugurat in 1987): Semanatoarea, Pumac, Depoul Metrorex Ciurel.
Dupa intersectia Razoare: Ventilatorul, Depozite UJECOOP, Romterm.
De la fosta gara Dealul Spirii: Vulcan, Electromagnetica, Alumil, Areca, Inox, Tricotajul Rosu, Depozite Romtrans, Fabrica de bere Rahova.
Ultimile fabrici deservite: "Rocar", "Baduc".

Pana prin 1995 au circulat constant trenuri de marfa pe intreg traseul Bucuresti Vest- Cotroceni- Bucuresti Progresu.
Din pacate, astazi dincolo de gara Cotroceni linia este in paragina (scoasa pe alocuri). Chiar daca prin desfiintarea fabricilor functia de baza a liniei s-a pierdut, totusi, in locul fabricilor, trebuiau realizate depozite, unde marfa sa fie adusa cu trenul. S-ar fi evitat aglomeratia si poluarea generata de autocamioane. Chiar daca linia se intersecteaza la nivel cu strazi importante (unele cu linie de tramvai sau troleibuz), nu cred ca ar fi fost o nenorocire sa fie inchise, un timp scurt, barierele automate pe timpul noptii, cand traficul este mai lejer.
Astazi, trenuri mai circula pana la gara Cotroceni, dar si aceasta este in paragina (linii scoase, semnalizarea mecanica dezafectata).
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2627
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Vin 01 Iul 2011, 18:50

Mai ține minte cineva rotativa care era pe locului actualului "Carrefour"? Cică Fabrica de bere "Grivița" (fostă "Luther") își tracacta vagoanele cu ajutorul unui... tractor.
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7920
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12528
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Vin 01 Iul 2011, 20:15

nokia2010 a scris:
Mai ține minte cineva rotativa care era pe locului actualului "Carrefour"? Cică Fabrica de bere "Grivița" (fostă "Luther") își tracacta vagoanele cu ajutorul unui... tractor.

Da mRM . Eu mi-o amintesc destul de bine. Din linia care ducea la Bucuresti Filaret (ulterior doar la Fabrica de paine din Grozavesti), se desprindea o linie in stanga spre Basarab inainte de Sos Orhideelor, cred ca nu gresesc daca o numesc asa. Linia aceasta ducea exact la acea placa rotativa, iar de acolo traversa soseaua cu linia de tramvai si intra in Fabrica de bere Grivita. Cum in fabrica nu cred ca mai exista vreo locomotiva in ultima perioada, vagoanele erau tractate (doar cate unul ca mai multe nu se putea) cu un tractor. Nu stiu invers cum era, tractorul impingea vagonul spre a-l pune pe placa?


Nu era acesta singurul caz. Si la Fabrica de paine de la Grozavesti, vagoanele erau trase tot cu tractoare!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2030
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4665
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Dum 03 Iul 2011, 12:25

Iata ce a mai ramas din linia ce ducea la fabrica de bere (veder de pe Pasajul Basarab):



Imobilul din dreapta se pare ca era sectia de fierbere; acolo se descarcau vagoanele de cereale, prin trapele acelea infundate acum cu gunoaie:



Si o vedere inspre partea opusa, spre fosta placa turnanta:



Placa se gasea in zona acelui autocar albastru.

Nokia2010 se referea totusi la alta placa turnanta, aflata exact pe locul actualului Carrefour. Ambele sint vizibile in Google Earth daca selectati tabul "History" si alegeti o imagine mai veche (~2002).
Sus In jos
ionutz85
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 319
Varsta : 31
Localizare : Bucuresti/Suceava
Reputatie : 2993
Data de inscriere : 27/08/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Sam 10 Dec 2011, 21:43

Mircea Condilescu a scris:
nokia2010 a scris:
Vagoanele au alimentat C.E.T. Grozăvești: http://b365.realitatea.net/news/bucurestiul-nestiut-gara-cotroceni-multimedia/ . Dar mă întreb unde iese conducta care coboară către C.E.T.?

Dar pana acum pe unde alimentau CET Grozavesti ? Intreb pentru ca de ceva vreme nu a mai trecut niciun tren catre Cotroceni.
Ma gandesc si la mecanic ... stiind ca au mai deraiat in trecut niste vagoane in zona...
Am observat ca linia cf Gara Cotroceni-linia de centura a fost curatata de balarii.arata groaznic sina si traversele.Cumva se pregateste traseul pentru garniturile de pacura/motorina pentru Cet Grozavesti. ???
Daca cineva vede vreo garnitura il rog frumos sa posteze
Sus In jos
Mircea Condilescu



Numarul mesajelor : 62
Varsta : 33
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2330
Data de inscriere : 25/09/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Vin 30 Dec 2011, 12:59

In afara de garnitura pe care ati pozat-o de la intersectia cu str Valea Cascadelor eu nu am mai vazut altele care sa treaca spre Cotroceni.In plus pe linia pe care se aflau acele vagoane - i-as spune firul 1, dincolo de intersectia cu str Lujerului catre gara, se afla un bloc mare de fier beton (l-am vazut pe 28 dec 2011).Doar firul 2 este continuu cu racord spre rampa de descarcare pacura care in iulie 2011 parea functionala (fara vagoane garate).
Eu am alta intrebare - vagoanele pozate se afla in linie curenta si sunt tractate si manevrate de un LDH rosu.De multe ori in timpul manevrei sunt trase si pe o linie in abatere catre depozite.Stie careva pentru ce unitate transporta marfa?Sunt aceleasi vagoane in fiecare saptamana...
Sus In jos
ionutz85
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 319
Varsta : 31
Localizare : Bucuresti/Suceava
Reputatie : 2993
Data de inscriere : 27/08/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Vin 30 Dec 2011, 17:10

Eu pe 21 dec am observat pe firul 1,cel care se infunda la fabrica de paine lujerului, o garnitura la Valea Cascadelor manevrata de GFR.
Desi linia este curatata de buruieni.nu a circulat niciun tren dupa Valea Cascadelor.
Erau vagoane de marfa

Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2627
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Lun 16 Iul 2012, 06:42

Mă mir cum de nu au furat din fosta cale ferată între Bd. Geniului și Bd. G-ral Vasile Milea? La ce e folosește poarta aia din mijlocul bulevardului? Ca să treacă trenul doar cu aprobare? Apropos, pe porțiunea dintre Bd. Geniului și Bd. G-ral Vasile Milea traversele sunt de lemn!!!
Din păcate nu mai există nici măcar linia care ducea la fostul Dep. Ciurel. Ba chiar s-a construit un bloc chiar lângă fosta c.f.... și nici gând să mai treacă vreun tren pe acolo. Hai că linia spre fosta Pirotehie/PUMAC nu mai avea vreun rost, dar ăia de la Metrorex nu se gândesc că într-o zi s-ar putea să aibă nevoie de linia aia? Sper să aibă probleme într-o zi și să-și blesteme zilele pt. că nu au mai folosit-o.
Just curios, cei de la Latin EFE Dacia (dealer-ul auto care era în curte la Politehnică) au adus vreodată mașini pe calea ferată care merge la PUMAC?
Înainte de constuirea Pasajului Lujerului pe unde traversa calea ferată Bd. Iuliu Maniu?
Calea ferată nu are activitate vara pt. că C.E.T. Grozăvești nu funcționează vara!
Sus In jos
ionutz85
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 319
Varsta : 31
Localizare : Bucuresti/Suceava
Reputatie : 2993
Data de inscriere : 27/08/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Lun 16 Iul 2012, 09:30

nokia2010 a scris:
Mă mir cum de nu au furat din fosta cale ferată între Bd. Geniului și Bd. G-ral Vasile Milea? La ce e folosește poarta aia din mijlocul bulevardului? Ca să treacă trenul doar cu aprobare? Apropos, pe porțiunea dintre Bd. Geniului și Bd. G-ral Vasile Milea traversele sunt de lemn!!!
Din păcate nu mai există nici măcar linia care ducea la fostul Dep. Ciurel. Ba chiar s-a construit un bloc chiar lângă fosta c.f.... și nici gând să mai treacă vreun tren pe acolo. Hai că linia spre fosta Pirotehie/PUMAC nu mai avea vreun rost, dar ăia de la Metrorex nu se gândesc că într-o zi s-ar putea să aibă nevoie de linia aia? Sper să aibă probleme într-o zi și să-și blesteme zilele pt. că nu au mai folosit-o.
Just curios, cei de la Latin EFE Dacia (dealer-ul auto care era în curte la Politehnică) au adus vreodată mașini pe calea ferată care merge la PUMAC?
Înainte de constuirea Pasajului Lujerului pe unde traversa calea ferată Bd. Iuliu Maniu?
Calea ferată nu are activitate vara pt. că C.E.T. Grozăvești nu funcționează vara!

Acea linie de cale ferata,este catalogata ca linie CF industriala, are si semnalizarea rutiera corespunzatoare pe Bd.Vasile Milea. Poarta respectiva a fost pusa de cei de la RATB, respectand calea ferata,ca nu e folosita asta e partea a 2-a. Inca mai rezista linia CF,(pana in intersectia Razoare-Golden Blitz).Cel mai probabil nu va mai fi folosita,cand s-a construit AFI Palace,am inteles ca au cerut ca trenurile de pe aceasta linie, sa fie limitate toate la gara CFR Cotroceni.
Linie de cale ferata la depoul Ciurel, nu mai e nevoie,este iesire la Statia Berceni, conectata direct cu linia de centura.
Calea Ferata nu mai e folosita cred ca de vreo 3 ani,portiunea Valea Cascadelor- CFR Cotroceni. Pana la Valea Cascadelor mai gasesti un marfar GFR,care e la manevra pentru fabricile din zona Militari. Stiu ca acu vreo 4 ani, am plecat seara din Plaza spre Cora, si am nimerit un sulzer GFR, care trecea spre gara Cotroceni.
Fara activitate in zonele industriale ramase, fara reparatii capitale la linia de calea ferata(daca se mai merita), nu vom mai vedea trenuri, pe la gara Cotroceni, cel mult minciuni electorale, din 4 in 4 ani, cum sa fluidizam traficul in Bucuresti.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Astazi la 02:52

Sus In jos
 

LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» Bucuresti Nord
» M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (1)
» M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
» Bucuresti Nord - Bucuresti Obor (29 aprilie 2014)
Pagina 2 din 8Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-