Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4  Urmatorul
AutorMesaj
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7904
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12440
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Lun 12 Oct 2009, 14:39

In anul 1869, s-a inaugurat prima linie de cale ferata din Romania, Bucuresti Filaret- Giurgiu. Dupa numai 3 ani, adica in anul 1872, cu 100 de ani inainte de a ma naste eu, s-a pus in functiune si un tronson de cale ferata care pleca din Gara de Nord, trecea peste Raul Dambovita pe Podul Grozavesti, ajungea in latura de sud a Palatului Cotroceni, unde exista si Gara Cotroceni, situata in partea de sud a Palatului Cotroceni,apoi ajungea in Gara Filaret, de unde pleca spre Gara Bucuresti Progresu si ajungea la Giurgiu. Odata cu infiintarea acestei linii in 1872, Gara Filaret isi pierde din prestigiu, intrucat foarte multi calatori care doreau sa ajunga in Giurgiu se urcau in Gara de Nord. Dar nu asta era problema pentru care Gara Filaret a inceput sa isi incetineasca activitatea. Din Gara de Nord, doar cateva din trenuri care duceau la Giurgiu mai treceau si prin Filaret, dar trebuia sa mai si rebruseze, ceea ce impovara mersul trenurilor de atunci. Majoritatea trenurilor duceau din Gara de Nord direct, fara a mai rebrusa in Filaret. Linia era dreapta, directa si nu mai era nevoie de rebrusare decat de cateva trenuri, care mai preluau si cei cativa calatori din Filaret, si asta ca sa mai aiba activitate Gara Filaret. Sa mai mentionez faptul ca erau si calatori care se urcau in Gara Bucuresti Cotroceni, situata in partea de sud a Palatului Cotroceni, in apropiere de Gradina Botanica. Iar din Gara Cotroceni, mai era o linie care facea legatura cu linia de inel,din vestul Capitalei, si ajungea in Gara Bucuresti Vest. Totul a fost bine si frumos, pana in anul 1960, cand linia dintre Gara de Nord si Gara Cotroceni, la indemnul Tovarasului Gheorghe Gheorghiu-Dej, a fost desfiintata, pentru a nu se periclita fonia in zona Cotrocenilor. Chiar si Gara Cotroceni a fost desfiintata, liniile au fost scoase, iar cladirea garii a ramas intacta. Serveste si azi, ca intrarea in latura de sud a Palatului Cotroceni. Insa o alta Gara Cotroceni a fost construita, spre vestul Capitalei, la Lujerului, pe linia adiacenta care duce la Gara Bucuresti Vest cea pozata de mine acum o saptamana si postata la topicul garile din romania. Apoi Gara Filaret a fost transformata in autogara, iar liniile din apropiere, au folosit la transportul de marfa, intrucat in zona existau foarte multe intreprinderi si uzine, printre care si Vulcan, care avea in incinta gara proprie pentru transportul de marfa. In zona se mai gasea si Uzina Autobuzul. Aceasta linie a functionat pana dupa anul 2000, cand a fost stirbita.Dar pentru transportul de calatori, pentru a ajunge la Giurgiu, se pleca din 1960 din Gara Progresul. Asta pana in anul 2005 daca nu ma insel, cand din cauza podului de la Gradistea, transportul a fost anulat. Acum la Giurgiu se ajunge de la Gara Basarab, Videle, Giurgiu, dar mai circula o singura cursa pe zi. Mai jos, am schitat liniile de cale ferata si garile existente pana in anul 1960. Nu am gasit o harta a acelor vremuri, am facut eu schita aceasta, se vede si linia de centura, si locul in care a fost vechea Gara Cotroceni. In poza a doua se vad liniile feroviare, sau ce a mai ramas din ele, asa cum arata astazi.

##############################


Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Lun 12 Oct 2009, 15:28, editata de 2 ori
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7904
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12440
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Lun 12 Oct 2009, 14:50

O imagine cu linia ferata la o distanta de vreo 400m de Gara Cotroceni, spre Bucuresti Vest, la intersectia cu Str. Lujerului. Linia mai este inca functionala de unele trenuri ale CFR Marfa

Si alta poza dupa Str. Lujerului, catre Gara Bucuresti Vest. In functie de timpul care il am, am sa o iau la pas, spre a cauta indicii si ceea ce a mai ramas din prima linie ferata din Romania, de la Gara de Nord pana la Gara Progresul.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3858
Reputatie : 6685
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Lun 12 Oct 2009, 15:50

O buna parte din linia Gara Filaret - Gara de Nord (care avea lungimea de 7 km) , a fost demontata pentru a se construi , in urma cu cativa ani Hypermarketul Carrefour Orhideea . Pe traseul Gara de Nord - Gara Filaret , existau Halta Grozavesti si Gara Dealul Spirii . Din Gara Dealul Spirii pornea o linie industriala catre Uzina Timpuri Noi . Din Gara de Nord , linia 1 deservea trenurile cu legatura directa catre Gara Filaret . Ulterior si aceasta a fost dezafectata .

Conform unui MT din 1912 , P 131 Bucuresti Nord - Giurgiu , circula in interiorul Bucurestiului astfel :

Km 0 > Gara de Nord (pl.07:35) - Km 4,71 > Dealu Spirii (sos.07:43-pl.07:45) - km 7,51 Gara Filaret (sos.07:53-pl.08:07)
Sus In jos
cata



Numarul mesajelor : 267
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2764
Data de inscriere : 01/02/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Mier 07 Apr 2010, 00:40

La constructia magazinelor respective a disparut calea ferata care aproviziona fosta fabrica de paine si care era aproximativ pe acelasi amplasament cu vechea linie. Chiar si asa vorbim de maxim 1 km nu de "o buna parte" si de o linie care urmarea doar aproximativ vechea linie.
Linia, in zona caminelor Grozavesti, facea un S pentru a se inscrie pe podul peste Dambovita, disparut la sistematizarea raului, mult inainte ca Romania sa descopere supermarketurile, apoi trecea pe langa termocentrala Grozavesti (pe langa biserica din zona, nu-i mai stiu numele). De aici pana la Palatul Cotroceni rambleul inca exista (e langa gardul Gradinii Botanice). Fosta gara regala Costroceni exista si ea si de aici se continua traseul pe langa Golden Blitz, Vulcan, Rahova, etc...pana la actuala Progresul.
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2555
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Dum 31 Oct 2010, 00:21

Ultimul tren de călători a sosit în Gara Filret (de Sud) la 9 nov. 1960. Undeva în perioada 1955-1956 traficul de călători (poate mai puțin cel pentru angajații C.F.R.) a fost desființat între Gara de Nord și Gara Filaret (de Sud). Totuși, mă frapează că a fost închis traficul de călători între Progresul și Filaret, ținând cont că nu erau decât 3 treceri la nivel (aia de pe Șos. Giurgiului era nasoală, într-adevăr). Alte linii aveau la treceri la nivel...
Problemele cu trecerile la nivel erau:
1) Din cauza mijloacelor tehnice nu așa de înainte de atunci, barierele trebuiau coborâte, de exemplu, între Gara de Nord și Gara 13 Sept când pleca trenul din Nord. Deci se aștepta mult la barieră.
2) Cum prostia umană e infinită precum univerul, mulți traversau aiurea calea ferată și Twisted Evil
P.S. Nu faceți poze în autogară. Sar paznicii (ordin de la vaca de directoare - vai, strică imaginea autogării).

Conform mersului trenurilor de marfă din 1962, Gara Cotroceni (cea de pe Frt. Anghel Mihail) era deja gara de triaj. Introducera trenurilor se făcea pe la Ciorogârla. Oare nu se făceau manevre de marfă în Gara Progresul?
Pe această linie, după desființarea traficului de călători a mai rămas vreun canton?
Prin 1999-2000 am văzut o L.D.H. a cărui mecanic încerca să deschidă poarta de intersecția cu Cal. Rahovei (lângă "Electromagnetica") pentru a se duce în direcția Pprogresul. Nu știu dacă a trecut. What a Face
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2555
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Joi 11 Noi 2010, 22:24

În 1955 trenuri pe București (Nord - Filaret (Sud)- Progresul) și invers.



Chitilia - București ( Militari - Regie - Filaret (Sud) în 1955. Văd că apăreau halte la Panduri și Rahova, deci era un fel de linie urbană deja. Păcat că nu erau trenuri multe și nu au continuat ideea Sad



În 1958 (mersul de vară). Deja nu mai erau trenuri de călători către Girugiu de la București Nord. Trebuie să mă uit pe mersuri de tren ca să văd când s-a întrerup exact circulația



În 1959 (din mersul pentru interiorul C.F.R.). Se foloseau locomotivr 130.500, iar tonajul maxim pe tren era de 400 t. Acest lucru era valabil și la restul de trenuri Filaret... puse mai josi.
E interesant că la acest tren apare că locomotiva era adusă pe Nord - Regie - Cotroceni - Dealul Spirii, nu pe centură.




Filaret - Mihai Bravu și Filaret - Comana



Diverse limitări de viteză în 1959

Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2555
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Vin 12 Noi 2010, 00:41

Pe o hartă din 1935 se pot vedea "mustățiile" care plecau din această linie. Când a dispărut linia care ducea la fostul Arsenal?
În anii '80, când s-a construit Casa Poporului (Palatul Republicii) a.k.a. Palatul Parlamentului, s-a construit o linie pentru aducerea cimentului pe șantier. Se folosea un tren cu cuplă automată care aducea cimentul de Fieni. O mică bucată de linie rămăsese la o fostă trecere de nivel de la parcarea de pe Str. Uranus (parcarea de lângă boscheții dinspre gardul Palatului); din păcate bucata a dispărut (eu crezând că o să mai rămână acolo, nu m-am gândit să-i fac poze).


Precum și calea ferată care pleca de la Filaret și deservea C.D.E. (Centrala Diesel-Eletcrică) Filaret și Uz. "Lemaître" ( de la 11 iun. 1948"Timpuri Nuoi/Noi"), care la un momendat repara și locmotive. "Timpuri Noi" e azi în demolare, fiind decalsificată de pe lista monumentelor istorice. Linia a fost desfiițată tot din cauza locuitorilor...


O mică discuție despre ea pe un alt forum: http://elforum.ro/viewtopic.php?f=40&t=55908&start=15 (apar și ceva poze)
Din păcate se pare că nu va mai merge nici un tren până la Gara Cotroceni Sad Crying or Very sad http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2571&start=30

Revenind înapoi în timp, trenuri de marfă între Ciorogârla și Buc. Cotroceni, în anul de grație 1962. Am pus și Jiliva - Buc. Regresul... ăăă Progresul. De ce? Deși Cotroceni era gara de triaj pentru linia industrială, există posibilitatea ca și din Progresul să fi plecat trenuri de marfă pe această linie; supoziția mea se bazezază pe faptul că ar fi fost airea ca să aducă trenuri pentru "Rocar" tocmai de la Cotroceni, ținând cont că Progresul era mult mai aproape!







Sus In jos
ruszmircearobert



Numarul mesajelor : 10
Varsta : 24
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2219
Data de inscriere : 08/09/2010

MesajSubiect: Locomotiva manevra GFR ,Bucuresti Militari 10.03.2011   Joi 10 Mar 2011, 18:39

Am reusit sa capturez din noroc o raritate...
o locomotiva de manevra Gfr circuland pe aceasta linie istorica,linia copilariei mele careia practic ii datorez pasiunea mea pentru trenuri
Linia arata mai rau decat in pozele prezentate mai sus,insa inca mai rezista
Poate fi acesta un semn ca se poate relua traficul pe aici ? sau doar o simpla manevra...
curand ... linia va ajunge o fantoma.. Mare PACAT...

aici naivul filmulet :
Sus In jos
http://frunzandfriends.blogspot.com
Mircea Condilescu



Numarul mesajelor : 62
Varsta : 33
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2258
Data de inscriere : 25/09/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Joi 10 Mar 2011, 19:05

ruszmircearobert a scris:
Am reusit sa capturez din noroc o raritate...
o locomotiva de manevra Gfr circuland pe aceasta linie istorica,linia copilariei mele careia practic ii datorez pasiunea mea pentru trenuri
Linia arata mai rau decat in pozele prezentate mai sus,insa inca mai rezista
Poate fi acesta un semn ca se poate relua traficul pe aici ? sau doar o simpla manevra...
curand ... linia va ajunge o fantoma.. Mare PACAT...

aici naivul filmulet :

Da asa este! Pe firul 1 a trecut.Astazi de dimineata am trecut cu tramvaiul 25 la serviciu spre depoul Militari pe la ora 7.30 si nu trecuse nimic - la ora 15.30 erau urme de vehicul feroviar pe firul 1 la Valea Cascadelor. Eu credeam ca nu se mai circula decat pe firul 2 anul trecut doar asa am vazut ca se circula.

Dar ce anume vagoane tranzitau anul trecut zona si unde se opreau daca stiti careva? Ce fel de marfuri se transportau?
Sus In jos
ruszmircearobert



Numarul mesajelor : 10
Varsta : 24
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2219
Data de inscriere : 08/09/2010

MesajSubiect: De toate   Joi 10 Mar 2011, 19:51

Am vazut cand eram mic nu prea stapanesc tipul vagoanelor ; dar ma mai ajuta emoticoanele acestea :
pai erau :TTT: :TRT:
-am vazut de multe ori masini transportate pe vagoane ; tin minte foarte multe dacii papuc albe si matiz-uri era genial ... era canton la Plaza... cu bariera
Si o data am vazut si o astfel de garnitura fara calatori ,de atunci am inceput sa caut informatii daca linia a fost folosita si pentru calatori
:AA10: 21-47 21-47 21-47 21-47

Deobicei erau vagaoane :TTT: dar sincer nu am vazut exact ce anume transportau
Sus In jos
http://frunzandfriends.blogspot.com
Mircea Condilescu



Numarul mesajelor : 62
Varsta : 33
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2258
Data de inscriere : 25/09/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Vin 11 Mar 2011, 09:25

ruszmircearobert a scris:
Am vazut cand eram mic nu prea stapanesc tipul vagoanelor ; dar ma mai ajuta emoticoanele acestea :
pai erau :TTT: :TRT:
-am vazut de multe ori masini transportate pe vagoane ; tin minte foarte multe dacii papuc albe si matiz-uri era genial ... era canton la Plaza... cu bariera
Si o data am vazut si o astfel de garnitura fara calatori ,de atunci am inceput sa caut informatii daca linia a fost folosita si pentru calatori
:AA10: 21-47 21-47 21-47 21-47

Deobicei erau vagaoane :TTT: dar sincer nu am vazut exact ce anume transportau

Multumesc pentru informatii.

Ceva interesant de pe forumul electronistilor ... sa fie aceeasi locomotiva?

www.elforum.ro/viewtopic.php%3Ft%3D55908%26p%3D621554+cale+ferata+bucuresti+cotroceni&cd=16&hl=ro&ct=clnk&gl=ro&source=www.google.ro" target="_blank" rel="nofollow">http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:eCyWQjZAWbMJ:www.elforum.ro/viewtopic.php%3Ft%3D55908%26p%3D621554+cale+ferata+bucuresti+cotroceni&cd=16&hl=ro&ct=clnk&gl=ro&source=www.google.ro
Sus In jos
myster2008
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 34
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 4095
Data de inscriere : 15/08/2008

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Vin 11 Mar 2011, 12:03

Am gasit si eu un reportaj interesant referitor la aceasta linie :

http://b365.realitatea.net/news/bucurestiul-nestiut-gara-cotroceni-multimedia/
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
myster2008
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 34
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 4095
Data de inscriere : 15/08/2008

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Vin 11 Mar 2011, 12:06

Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
ruszmircearobert



Numarul mesajelor : 10
Varsta : 24
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2219
Data de inscriere : 08/09/2010

MesajSubiect: Update   Vin 11 Mar 2011, 20:02

Astazi 11.03.2010, in jurul orei 19,15 a trecut o garnitura din directia Bucuresti Cotroceni , pe la Plaza Romania,in direcita C.E.T. VEST
alcatuita din aceeiasi locomotiva GFR din filmulet si,atentie 40 de vagoane cu pacura de tipul :TRT: ! fara exagerari,le-am numarat ! 40 !!!
Sus In jos
http://frunzandfriends.blogspot.com
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2555
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Sam 12 Mar 2011, 02:53

Vagoanele au alimentat C.E.T. Grozăvești: http://b365.realitatea.net/news/bucurestiul-nestiut-gara-cotroceni-multimedia/ . Dar mă întreb unde iese conducta care coboară către C.E.T.?
Sus In jos
ruszmircearobert



Numarul mesajelor : 10
Varsta : 24
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2219
Data de inscriere : 08/09/2010

MesajSubiect: Intrebare   Sam 12 Mar 2011, 13:50

Interesant materialul pe care l ai postat l am mai vazut si zilele trecute... Smile
Nu stiu sincer raspunsul la intrebarea ta poate ne poate ajuta altcineva. Mi s a parut interesant ce a spus seful de gara ca linia aceasta de la Gara Cotroceni mai
este circulabila pana la GARA CFR PROGRESUL ori eu tin minte exact ca si pe traseul lui 25 pana la Progresul incolo trafic greu sunt sectiuni in care linia de cale ferata a disparut total
iar la intrarea in gara Progresul la bariera linia este acoperita de asfalt ? Deci ? la gara Progresul daca nu vine din alta parte nu stiu pe unde ar putea fi racordat de Cotroceni Smile Daca poate sa ma ajute cineva Smile
In plus sper sa se intensifice traficul ca o data cu venirea caldurii si a primaverii vor creste iar jungle pe calea ferata. Asta vara nici nu se mai vedea linia de balariile care erau pe acolo
Sus In jos
http://frunzandfriends.blogspot.com
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2555
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Sam 12 Mar 2011, 14:16

Numai pe linia de centură se poate realiza legătura. pale
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3858
Reputatie : 6685
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Sam 12 Mar 2011, 14:52

nokia2010 a scris:
Numai pe linia de centură se poate realiza legătura. pale

Asa este. De altfel, la intrebarea reporterului daca linia Bucuresti Cotroceni - Bucuresti Progresul mai este circulabila, seful garii Ciorogârla, care raspunde si de Antestatia Bucuresti Cotroceni, confirma ca linia este circulabila pe ruta Bucuresti Cotroceni - Bucuresti Vest (Ciorogârla) - Bucuresti Progresul, tronson revizuit trimestrial pentru a se verifica starea tehnica a acestuia. Reporterul se gândea probabil la acea legatura pe la Trafic Greu, dar linia aceea a fost demontata in multe locuri si asta de ani buni...
Sus In jos
ruszmircearobert



Numarul mesajelor : 10
Varsta : 24
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2219
Data de inscriere : 08/09/2010

MesajSubiect: Multumesc   Sam 12 Mar 2011, 15:18

Multumesc pentru raspunsuri ! Da am fost putin mai neatent dar probabil ma gandeam ca si reporterul ma pe unde sa mearga pe la trafic greu
Dar de gara Bucuresti Vest ? ce anume se stie ? au circulat trenuri de calatori pe acolo vreodata ? Smile
Sus In jos
http://frunzandfriends.blogspot.com
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3858
Reputatie : 6685
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Sam 12 Mar 2011, 15:40

Pe la Bucuresti Vest (Ciorogârla) au circulat si trenuri de calatori internationale spre Turcia, Bulgaria si Grecia (ruta Chiajna - Bucuresti Vest - Virteju-Jilava-Giurgiu Nord - Ruse), dar asta pâna in 2005 când a cazut podul de la Gradistea. Acum linia Chiajna - Bucuresti Vest - Jilava mai este circulata doar de marfa.
Sus In jos
Mircea Condilescu



Numarul mesajelor : 62
Varsta : 33
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2258
Data de inscriere : 25/09/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Lun 14 Mar 2011, 23:20

nokia2010 a scris:
Vagoanele au alimentat C.E.T. Grozăvești: http://b365.realitatea.net/news/bucurestiul-nestiut-gara-cotroceni-multimedia/ . Dar mă întreb unde iese conducta care coboară către C.E.T.?

Dar pana acum pe unde alimentau CET Grozavesti ? Intreb pentru ca de ceva vreme nu a mai trecut niciun tren catre Cotroceni.
Ma gandesc si la mecanic ... stiind ca au mai deraiat in trecut niste vagoane in zona...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2251
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4526
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Linia ferata Bucuresti Nord- Bucuresti Filaret- Bucuresti Progresu   Vin 25 Mar 2011, 21:00

Din ce am putut afla: sectiunea Bucuresti Nord- Panduri h.- Dealul Spirii- Ram. Rahova (unde era "triunghiul" care asigura legatura cu gara Bucuresti- Filaret) a fost inaugurata in decembrie 1872.
Avea statiile: Grozavesti h., Gara Regala Cotroceni/Palatul Pionerilor, Panduri h., Dealul Spirii, Ram. Rahova, Bucuresti-Filaret.
Dupa desfiintarea garii Filaret a avut numai rolul de a deservi traficul de marfa.

In anii 50' este construita si linia Bucuresti Vest- Cotroceni- Panduri h. (unde se racorda cu linia existenta).
Insa, in spre sfarsitul anilor 60' (cca 1966) portiunea de linie dintre termocentrala Grozavesti si Panduri h., este desfiintata.
In 1987, cu ocazia sistematizarii raului Dambovita, podul feroviar Grozavesti este desfiintat, termocentrala Grozavesti ramanand fara cale ferata industriala.

Unitati industriale deservite:
1. De linia care pleaca din statia Bucuresti Nord Grupa A Tehnica: IFMA, Depozit Posta Giulesti, Remiza Basarab, Fabrica de Bere Grivita (acum linie scoasa), Garnitura Sanitara. Pana la constructia Carfour Orhideea linia continua dincolo de intersectia Soseaua Orhideelor/Calea Plevnei/Calea Giulesti si deservea si: Tutunul Romanesc, Fabrica de Paine Plevna, Fabrica de Paine Spicul (cea de langa podul Grozavesti), si chiar (conform Wikimapia) ICECHIM-ul.
Ideal ar fi fost ca linia sa fie pastrata pentru deservirea "Carfour" Orhideea; s-ar fi evitat aglomeratia si poluarea generata de autocamioane.

2. Linia interioara: de la gara Cotroceni: Decomar, Comtexim, Comet, Radox (situate langa strada Valea Cascadelor), Fricogom, Bucur, Electrotehnica, Apromatco. Cele situate langa gara Cotroceni: Rombeton, Soprex Imi, Cora, International Conf, Faberom, UMEB. Prin pasajul feroviar subteran Lujerului (inaugurat in 1987): Semanatoarea, Pumac, Depoul Metrorex Ciurel.
Dupa intersectia Razoare: Ventilatorul, Depozite UJECOOP, Romterm.
De la fosta gara Dealul Spirii: Vulcan, Electromagnetica, Alumil, Areca, Inox, Tricotajul Rosu, Depozite Romtrans, Fabrica de bere Rahova.
Ultimile fabrici deservite: "Rocar", "Baduc".

Pana prin 1995 au circulat constant trenuri de marfa pe intreg traseul Bucuresti Vest- Cotroceni- Bucuresti Progresu.
Din pacate, astazi dincolo de gara Cotroceni linia este in paragina (scoasa pe alocuri). Chiar daca prin desfiintarea fabricilor functia de baza a liniei s-a pierdut, totusi, in locul fabricilor, trebuiau realizate depozite, unde marfa sa fie adusa cu trenul. S-ar fi evitat aglomeratia si poluarea generata de autocamioane. Chiar daca linia se intersecteaza la nivel cu strazi importante (unele cu linie de tramvai sau troleibuz), nu cred ca ar fi fost o nenorocire sa fie inchise, un timp scurt, barierele automate pe timpul noptii, cand traficul este mai lejer.
Astazi, trenuri mai circula pana la gara Cotroceni, dar si aceasta este in paragina (linii scoase, semnalizarea mecanica dezafectata).
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2555
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Vin 01 Iul 2011, 18:50

Mai ține minte cineva rotativa care era pe locului actualului "Carrefour"? Cică Fabrica de bere "Grivița" (fostă "Luther") își tracacta vagoanele cu ajutorul unui... tractor.
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7904
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12440
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Vin 01 Iul 2011, 20:15

nokia2010 a scris:
Mai ține minte cineva rotativa care era pe locului actualului "Carrefour"? Cică Fabrica de bere "Grivița" (fostă "Luther") își tracacta vagoanele cu ajutorul unui... tractor.

Da mRM . Eu mi-o amintesc destul de bine. Din linia care ducea la Bucuresti Filaret (ulterior doar la Fabrica de paine din Grozavesti), se desprindea o linie in stanga spre Basarab inainte de Sos Orhideelor, cred ca nu gresesc daca o numesc asa. Linia aceasta ducea exact la acea placa rotativa, iar de acolo traversa soseaua cu linia de tramvai si intra in Fabrica de bere Grivita. Cum in fabrica nu cred ca mai exista vreo locomotiva in ultima perioada, vagoanele erau tractate (doar cate unul ca mai multe nu se putea) cu un tractor. Nu stiu invers cum era, tractorul impingea vagonul spre a-l pune pe placa?


Nu era acesta singurul caz. Si la Fabrica de paine de la Grozavesti, vagoanele erau trase tot cu tractoare!

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2008
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4571
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Dum 03 Iul 2011, 12:25

Iata ce a mai ramas din linia ce ducea la fabrica de bere (veder de pe Pasajul Basarab):



Imobilul din dreapta se pare ca era sectia de fierbere; acolo se descarcau vagoanele de cereale, prin trapele acelea infundate acum cu gunoaie:



Si o vedere inspre partea opusa, spre fosta placa turnanta:



Placa se gasea in zona acelui autocar albastru.

Nokia2010 se referea totusi la alta placa turnanta, aflata exact pe locul actualului Carrefour. Ambele sint vizibile in Google Earth daca selectati tabul "History" si alegeti o imagine mai veche (~2002).
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Astazi la 20:19

Sus In jos
 

LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» Bucuresti Nord
» M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (1)
» M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
» Bucuresti Nord - Bucuresti Obor (29 aprilie 2014)
Pagina 1 din 4Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-