Forumul pasionatilor de trenuri din RO
Bine ati venit pe Forumul pasionatilor de trenuri din Romania !!!
Sper ca ceea ce veti gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din RO

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  
Distribuiti | 
 

 LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Urmatorul
AutorMesaj
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR FORUM
ADMINISTRATOR FORUM


Numarul mesajelor: 6952
Varsta: 42
Localizare: BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Data de inscriere: 06/03/2009

MesajSubiect: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Lun Oct 12, 2009 2:39 pm

In anul 1869, s-a inaugurat prima linie de cale ferata din Romania, Bucuresti Filaret- Giurgiu. Dupa numai 3 ani, adica in anul 1872, cu 100 de ani inainte de a ma naste eu, s-a pus in functiune si un tronson de cale ferata care pleca din Gara de Nord, trecea peste Raul Dambovita pe Podul Grozavesti, ajungea in latura de sud a Palatului Cotroceni, unde exista si Gara Cotroceni, situata in partea de sud a Palatului Cotroceni,apoi ajungea in Gara Filaret, de unde pleca spre Gara Bucuresti Progresu si ajungea la Giurgiu. Odata cu infiintarea acestei linii in 1872, Gara Filaret isi pierde din prestigiu, intrucat foarte multi calatori care doreau sa ajunga in Giurgiu se urcau in Gara de Nord. Dar nu asta era problema pentru care Gara Filaret a inceput sa isi incetineasca activitatea. Din Gara de Nord, doar cateva din trenuri care duceau la Giurgiu mai treceau si prin Filaret, dar trebuia sa mai si rebruseze, ceea ce impovara mersul trenurilor de atunci. Majoritatea trenurilor duceau din Gara de Nord direct, fara a mai rebrusa in Filaret. Linia era dreapta, directa si nu mai era nevoie de rebrusare decat de cateva trenuri, care mai preluau si cei cativa calatori din Filaret, si asta ca sa mai aiba activitate Gara Filaret. Sa mai mentionez faptul ca erau si calatori care se urcau in Gara Bucuresti Cotroceni, situata in partea de sud a Palatului Cotroceni, in apropiere de Gradina Botanica. Iar din Gara Cotroceni, mai era o linie care facea legatura cu linia de inel,din vestul Capitalei, si ajungea in Gara Bucuresti Vest. Totul a fost bine si frumos, pana in anul 1960, cand linia dintre Gara de Nord si Gara Cotroceni, la indemnul Tovarasului Gheorghe Gheorghiu-Dej, a fost desfiintata, pentru a nu se periclita fonia in zona Cotrocenilor. Chiar si Gara Cotroceni a fost desfiintata, liniile au fost scoase, iar cladirea garii a ramas intacta. Serveste si azi, ca intrarea in latura de sud a Palatului Cotroceni. Insa o alta Gara Cotroceni a fost construita, spre vestul Capitalei, la Lujerului, pe linia adiacenta care duce la Gara Bucuresti Vest cea pozata de mine acum o saptamana si postata la topicul garile din romania. Apoi Gara Filaret a fost transformata in autogara, iar liniile din apropiere, au folosit la transportul de marfa, intrucat in zona existau foarte multe intreprinderi si uzine, printre care si Vulcan, care avea in incinta gara proprie pentru transportul de marfa. In zona se mai gasea si Uzina Autobuzul. Aceasta linie a functionat pana dupa anul 2000, cand a fost stirbita.Dar pentru transportul de calatori, pentru a ajunge la Giurgiu, se pleca din 1960 din Gara Progresul. Asta pana in anul 2005 daca nu ma insel, cand din cauza podului de la Gradistea, transportul a fost anulat. Acum la Giurgiu se ajunge de la Gara Basarab, Videle, Giurgiu, dar mai circula o singura cursa pe zi. Mai jos, am schitat liniile de cale ferata si garile existente pana in anul 1960. Nu am gasit o harta a acelor vremuri, am facut eu schita aceasta, se vede si linia de centura, si locul in care a fost vechea Gara Cotroceni. In poza a doua se vad liniile feroviare, sau ce a mai ramas din ele, asa cum arata astazi.

##############################


Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Lun Oct 12, 2009 3:28 pm, editata de 2 ori
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR FORUM
ADMINISTRATOR FORUM


Numarul mesajelor: 6952
Varsta: 42
Localizare: BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Data de inscriere: 06/03/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Lun Oct 12, 2009 2:50 pm

O imagine cu linia ferata la o distanta de vreo 400m de Gara Cotroceni, spre Bucuresti Vest, la intersectia cu Str. Lujerului. Linia mai este inca functionala de unele trenuri ale CFR Marfa

Si alta poza dupa Str. Lujerului, catre Gara Bucuresti Vest. In functie de timpul care il am, am sa o iau la pas, spre a cauta indicii si ceea ce a mai ramas din prima linie ferata din Romania, de la Gara de Nord pana la Gara Progresul.
Sus In jos
IonutCFR2009
Moderator forum
Moderator forum


Numarul mesajelor: 2459
Localizare: Braila
Data de inscriere: 09/07/2009

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Lun Oct 12, 2009 3:50 pm

O buna parte din linia Gara Filaret - Gara de Nord (care avea lungimea de 7 km) , a fost demontata pentru a se construi , in urma cu cativa ani Hypermarketul Carrefour Orhideea . Pe traseul Gara de Nord - Gara Filaret , existau Halta Grozavesti si Gara Dealul Spirii . Din Gara Dealul Spirii pornea o linie industriala catre Uzina Timpuri Noi . Din Gara de Nord , linia 1 deservea trenurile cu legatura directa catre Gara Filaret . Ulterior si aceasta a fost dezafectata .

Conform unui MT din 1912 , P 131 Bucuresti Nord - Giurgiu , circula in interiorul Bucurestiului astfel :

Km 0 > Gara de Nord (pl.07:35) - Km 4,71 > Dealu Spirii (sos.07:43-pl.07:45) - km 7,51 Gara Filaret (sos.07:53-pl.08:07)
Sus In jos
cata



Numarul mesajelor: 127
Varsta: 36
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 01/02/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Mier Apr 07, 2010 12:40 am

La constructia magazinelor respective a disparut calea ferata care aproviziona fosta fabrica de paine si care era aproximativ pe acelasi amplasament cu vechea linie. Chiar si asa vorbim de maxim 1 km nu de "o buna parte" si de o linie care urmarea doar aproximativ vechea linie.
Linia, in zona caminelor Grozavesti, facea un S pentru a se inscrie pe podul peste Dambovita, disparut la sistematizarea raului, mult inainte ca Romania sa descopere supermarketurile, apoi trecea pe langa termocentrala Grozavesti (pe langa biserica din zona, nu-i mai stiu numele). De aici pana la Palatul Cotroceni rambleul inca exista (e langa gardul Gradinii Botanice). Fosta gara regala Costroceni exista si ea si de aici se continua traseul pe langa Golden Blitz, Vulcan, Rahova, etc...pana la actuala Progresul.
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
nokia2010



Numarul mesajelor: 256
Varsta: 31
Localizare: București, Republica Hoțitoare România
Data de inscriere: 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Dum Oct 31, 2010 12:21 am

Ultimul tren de călători a sosit în Gara Filret (de Sud) la 9 nov. 1960. Undeva în perioada 1955-1956 traficul de călători (poate mai puțin cel pentru angajații C.F.R.) a fost desființat între Gara de Nord și Gara Filaret (de Sud). Totuși, mă frapează că a fost închis traficul de călători între Progresul și Filaret, ținând cont că nu erau decât 3 treceri la nivel (aia de pe Șos. Giurgiului era nasoală, într-adevăr). Alte linii aveau la treceri la nivel...
Problemele cu trecerile la nivel erau:
1) Din cauza mijloacelor tehnice nu așa de înainte de atunci, barierele trebuiau coborâte, de exemplu, între Gara de Nord și Gara 13 Sept când pleca trenul din Nord. Deci se aștepta mult la barieră.
2) Cum prostia umană e infinită precum univerul, mulți traversau aiurea calea ferată și Twisted Evil
P.S. Nu faceți poze în autogară. Sar paznicii (ordin de la vaca de directoare - vai, strică imaginea autogării).

Conform mersului trenurilor de marfă din 1962, Gara Cotroceni (cea de pe Frt. Anghel Mihail) era deja gara de triaj. Introducera trenurilor se făcea pe la Ciorogârla. Oare nu se făceau manevre de marfă în Gara Progresul?
Pe această linie, după desființarea traficului de călători a mai rămas vreun canton?
Prin 1999-2000 am văzut o L.D.H. a cărui mecanic încerca să deschidă poarta de intersecția cu Cal. Rahovei (lângă "Electromagnetica") pentru a se duce în direcția Pprogresul. Nu știu dacă a trecut. What a Face
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor: 256
Varsta: 31
Localizare: București, Republica Hoțitoare România
Data de inscriere: 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Joi Noi 11, 2010 10:24 pm

În 1955 trenuri pe București (Nord - Filaret (Sud)- Progresul) și invers.



Chitilia - București ( Militari - Regie - Filaret (Sud) în 1955. Văd că apăreau halte la Panduri și Rahova, deci era un fel de linie urbană deja. Păcat că nu erau trenuri multe și nu au continuat ideea Sad



În 1958 (mersul de vară). Deja nu mai erau trenuri de călători către Girugiu de la București Nord. Trebuie să mă uit pe mersuri de tren ca să văd când s-a întrerup exact circulația



În 1959 (din mersul pentru interiorul C.F.R.). Se foloseau locomotivr 130.500, iar tonajul maxim pe tren era de 400 t. Acest lucru era valabil și la restul de trenuri Filaret... puse mai josi.
E interesant că la acest tren apare că locomotiva era adusă pe Nord - Regie - Cotroceni - Dealul Spirii, nu pe centură.




Filaret - Mihai Bravu și Filaret - Comana



Diverse limitări de viteză în 1959

Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor: 256
Varsta: 31
Localizare: București, Republica Hoțitoare România
Data de inscriere: 28/10/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Vin Noi 12, 2010 12:41 am

Pe o hartă din 1935 se pot vedea "mustățiile" care plecau din această linie. Când a dispărut linia care ducea la fostul Arsenal?
În anii '80, când s-a construit Casa Poporului (Palatul Republicii) a.k.a. Palatul Parlamentului, s-a construit o linie pentru aducerea cimentului pe șantier. Se folosea un tren cu cuplă automată care aducea cimentul de Fieni. O mică bucată de linie rămăsese la o fostă trecere de nivel de la parcarea de pe Str. Uranus (parcarea de lângă boscheții dinspre gardul Palatului); din păcate bucata a dispărut (eu crezând că o să mai rămână acolo, nu m-am gândit să-i fac poze).


Precum și calea ferată care pleca de la Filaret și deservea C.D.E. (Centrala Diesel-Eletcrică) Filaret și Uz. "Lemaître" ( de la 11 iun. 1948"Timpuri Nuoi/Noi"), care la un momendat repara și locmotive. "Timpuri Noi" e azi în demolare, fiind decalsificată de pe lista monumentelor istorice. Linia a fost desfiițată tot din cauza locuitorilor...


O mică discuție despre ea pe un alt forum: http://elforum.ro/viewtopic.php?f=40&t=55908&start=15 (apar și ceva poze)
Din păcate se pare că nu va mai merge nici un tren până la Gara Cotroceni Sad Crying or Very sad http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2571&start=30

Revenind înapoi în timp, trenuri de marfă între Ciorogârla și Buc. Cotroceni, în anul de grație 1962. Am pus și Jiliva - Buc. Regresul... ăăă Progresul. De ce? Deși Cotroceni era gara de triaj pentru linia industrială, există posibilitatea ca și din Progresul să fi plecat trenuri de marfă pe această linie; supoziția mea se bazezază pe faptul că ar fi fost airea ca să aducă trenuri pentru "Rocar" tocmai de la Cotroceni, ținând cont că Progresul era mult mai aproape!







Sus In jos
ruszmircearobert



Numarul mesajelor: 10
Varsta: 22
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 08/09/2010

MesajSubiect: Locomotiva manevra GFR ,Bucuresti Militari 10.03.2011   Joi Mar 10, 2011 6:39 pm

Am reusit sa capturez din noroc o raritate...
o locomotiva de manevra Gfr circuland pe aceasta linie istorica,linia copilariei mele careia practic ii datorez pasiunea mea pentru trenuri
Linia arata mai rau decat in pozele prezentate mai sus,insa inca mai rezista
Poate fi acesta un semn ca se poate relua traficul pe aici ? sau doar o simpla manevra...
curand ... linia va ajunge o fantoma.. Mare PACAT...

aici naivul filmulet :
Sus In jos
http://frunzandfriends.blogspot.com
Mircea Condilescu



Numarul mesajelor: 45
Varsta: 31
Localizare: Alexandria
Data de inscriere: 25/09/2010

MesajSubiect: Re: LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU   Joi Mar 10, 2011 7:05 pm

ruszmircearobert a scris:
Am reusit sa capturez din noroc o raritate...
o locomotiva de manevra Gfr circuland pe aceasta linie istorica,linia copilariei mele careia practic ii datorez pasiunea mea pentru trenuri
Linia arata mai rau decat in pozele prezentate mai sus,insa inca mai rezista
Poate fi acesta un semn ca se poate relua traficul pe aici ? sau doar o simpla manevra...
curand ... linia va ajunge o fantoma.. Mare PACAT...

aici naivul filmulet :

Da asa este! Pe firul 1 a trecut.Astazi de dimineata am trecut cu tramvaiul 25 la serviciu spre depoul Militari pe la ora 7.30 si nu trecuse nimic - la ora 15.30 erau urme de vehicul feroviar pe firul 1 la Valea Cascadelor. Eu credeam ca nu se mai circula decat pe firul 2 anul trecut doar asa am vazut ca se circula.

Dar ce anume vagoane tranzitau anul trecut zona si unde se opreau daca stiti careva? Ce fel de marfuri se transportau?
Sus In jos
ruszmircearobert



Numarul mesajelor: 10
Varsta: 22
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 08/09/2010

MesajSubiect: De toate   Joi Mar 10, 2011 7:51 pm

Am vazut cand eram mic nu prea stapanesc tipul vagoanelor ; dar ma mai ajuta emoticoanele acestea :
pai erau TTT TRT
-am vazut de multe ori masini transportate pe vagoane ; tin minte foarte multe dacii papuc albe si matiz-uri era genial ... era canton la Plaza... cu bariera
Si o data am vazut si o astfel de garnitura fara calatori ,de atunci am inceput sa caut informatii daca linia a fost folosita si pentru calatori
AA10 21-47 21-47 21-47 21-47

Deobicei erau vagaoane TTT dar sincer nu am vazut exact ce anume transportau
Sus In jos
http://frunzandfriends.blogspot.com
 

LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» LACUL HERASTRAU DIN BUCURESTI
» BUCURESTI, CAPITALA TARII
» PARCUL HERASTRAU -- BUCURESTI
» M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
» M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati
Pagina 1 din 10Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din RO ::  :: -