Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Statia CFR Mamaia

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3913
Reputatie : 6816
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Statia CFR Mamaia   Vin Oct 09, 2009 3:32 pm

Gara Mamaia (Bailor) in doua ipostaze din 1912:





Ultima editare efectuata de catre IonutCFR2009 in Vin Aug 13, 2010 9:51 pm, editata de 1 ori
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12542
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Vin Oct 09, 2009 7:34 pm

Ionut, ai idee in ce loc s-a aflat aceasta gara?
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3913
Reputatie : 6816
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Vin Oct 09, 2009 7:49 pm

In 1906 , odata cu inaugurarea statiunii , pentru a înlesni accesul turiștilor către Mamaia (sau ceea ce acum înseamnă zona Cazinoului din Mamaia), între gara Constanța și stațiune se montează o linie de cale ferată pe traseul pe care astăzi se află Bulevardul Mamaia .
Cladirea Cazinoului din Mamaia (Gara Bailor sau Gara Mamaia) . Se pare ca in 1920 a avut loc un incendiu in statiune si mare parte din constructii au ars , ceea ce dupa primul razboi mondial a necesitat refacerea lor . In 1925 Gara Bailor a fost demolata si pe locul ei s-a construit actualul Cazino din Mamaia .
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12542
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Vin Aug 13, 2010 1:35 pm

Linia ce ducea din Constanta la Mamaia trecea exact pe soseaua ce leaga Constanta de Navodari, iar gara se afla exact in fata Complexului Cazino din Mamaia. Acesta era punctul zero al statiunii, locul in care ajungeau mii de turisti pe perioada sezonului estival, atat de la noi din tara, cat si din strainatate. Va invitam sa urmariti un material despre acest complex in care soseau turistii cu trenul sau cu automobilele personale:

http://calatorii.myfreeforum.ro/hoteluri-f16/hotel-cazino-mamaia-t335.htm

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Statia CF Mamaia   Vin Iul 22, 2011 8:56 pm

Dupa desfiintarea cai ferate Constanta- Baile la Vii, in lungime de 3,1 km (in 1903, ca urmare a inceperii lucrarilor de constructie la noul port Constanta, inaugurat in 1909), cu o parte din materialele recuperate, Directia Linii- Serviciul Linii Constanta, inaugureaza la 2/15 octombrie 1905, linia ferata Constanta- Baile Mamaia, in lungime de 8 km. In anul 1928, din motive strategice, Directia Generala a CFR prelungeste aceasta cale ferata pe traseul: Baile Mamaia- Mamaia Sat- Scoala de tragere si bombardament (cca 6 km), linia urmand sa deserveasca si portul militar Tasaul.
Traseul initial al liniei pornea din vechea gara Constanta, traversa zona centrala a orasului (pe Calea Mangaliei, prin apropierea cimitirului musulman), iar, de la intersectia actualelor bulevarde Tomis si Mamaia se orienta spre nord, prin cartierul Tabacariei si pe malul marii. Deoarece linia devenisera o frana in calea dezvoltarii urbane, micile trenuri turistice au fost scoase de pe strazile Constantei, ele continuuand sa circule pe un nou traseu, ce a fost deschis la 14 iulie 1938.
Tot in 1938 vechea statie de debarcare de la Baile Mamaia a fost mutata pe un nou amplasament (situat la km 9 al liniei), iar, la km 10, a fost infiintata halta Rex, ce urma sa deserveasca hotelul cu accelasi nume, proaspat inaugurat de Directia Generala a CFR.
Intre anii 1944-1960 aceasta cale ferata mai este folosita doar pentru transportul de marfuri, iar in anul 1949 este legata cu linia ferata Palas-Capu Midia, traseu folosit pentru constructia canalului navigabil Poarta Alba- Midia Navodari.
In anul 1960 (o data cu inaugurarea noi gari Constanta) linia este desfiintata, o mica portiune a sa, cuprinsa intre Ramificatia Mamaia si Mamaia Sat, fiind folosita, pana in anul 1962, pentru transportul materialelor utilizate la ridicarea blocurilor din cartierul Tabacariei.
Asadar, aceasta linie s-a compus din sectoarele: Constanta- Baile La Vii (3 km), Constanta- Baile Mamaia (8 km), Baile Mamaia- Scoala de Tragere si Bombardament ( cca 6 km), Scoala de Tragere si Bombardament- Racord linia 806 (cca 5 km). Total: 22 km.
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12542
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Joi Sept 22, 2011 12:37 pm

Punctul zero al Statiunii Mamaia, ramane Cazinoul. Statiunea s-a dezvoltat incet, incet din acest punct, mai intai spre Constanta, apoi spre Navodari. Dupa anul 1960, statiunea s-a dezvoltat considerabil, au inceput sa fie construite hoteluri cu 10 etaje sau chiar si mai multe, iar Cazinoul, care odata era faima statiunii, a inceput sa piarda teren, in defavoarea altor hoteluri si locuri de relaxare. Dupa infiintarea teatrului de vara, la inceputul anilor '60, locurile cele mai cautate de turisti au fost cele din sudul statiunii. Apoi au fost ridicate hoteluri si in partea de nord a statiunii, dar mult diferite fata de cele din sud. Dupa revolutie statiunea a devenit destul de sufocanta dat fiind numarul mare de hoteluri particulare ridicate peste noapte unele chiar si pe plaja statiunii, iar bazinele care erau amplasate intre hoteluri au ramas in parasire, unele chiar desfiintate pentru ca in locul lor s-au ridicat fel si fel de constructii, sufocand intreaga statiunii. Terasa de la Cazino este lasata de izbeliste, la fel si partea din sud a Cazinoului, denumita astazi Hotel Cazino Sud. Chiar daca aripa din nord (Cazino Nord) s-a renovat, mai important ar fi fost ca mai bine sa se fi restaurat aripa dinspre sud. Astazi acoperisul acesteia nu mai are nici carton pe acoperis si nici usi la camere.


In poza de mai jos preluata de pe forumul Transira postata de userul Brassovia, fotografiata din avion prin anii '30, se observa ca in afara de cazino nu mai exista alte cladiri. O mica grupare de cladiri in locul in care se afla Hotel Bucuresti (iaky) al lui Hagi Se observa doua geamii, una daca nu ma insel avea si cimitir. Cealalta geamie din partea dreapta a pozei mai exista si astazi transformata in vila pentru turisti. Strada era de-a lungul marii (astazi blocata) . In partea dreapta, spre Lacul Siutghiol unde astazi se afla aglomerata sosea unde toti isi incearca motoarele si unde foarte multi motociclisti si-au pierdut viata, exista linia ferata (se poate vedea in poza daca va uitati cu atentie) , deci tindem sa ne fi dorit mai mult acele vremuri decat acestea.








Mersul trenurilor si Gara Mamaia, atasamente preluate de pe Forumul Transira din mesajele lui Silviu Sintea







_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2631
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Joi Apr 26, 2012 12:37 pm

Văd că dacă "connecting people" nu mai stă pe forum, cam slab cu istoria.
Deși nu e chiar cu Gara Mamaia, ca să nu mai deschid un alt topic:




Cum arătau prin 1959-1960 linile feraae din Constanța "interioară" (sursa: "Ghidul Automobilistului", Min. Transporturilor și Telecomunicațiilor, 1960; Tiparul executat la Combinatul poligrafic Casa Scînteii "I.V. Stalin" (azi Casa Presei Libere), comanda nr. 81.605)




Și cum arată zona azi (bucată de hartă preluată din "Pagini Aurii" - "Pagitur" 2004-2005). Mare prostie desființarea linilor de cale ferată din interiorul orașelor. Au zis că încurcă circulația, că nu pot face pasaje în oraș, că nu au bani de subteranizarea căilor ferate. Și uite acum rezultatul: circulație încurcată din cauza supraalomerării străzilor, poluare cauzată de prea multe mașini... Mă întreb, dacă nu ar fi dipărut linia Constanța-Mamaia :z6: în loc să plătească turiștii care vin în Mamaia taxă la barieră, ar fi plătit MAZăre taxă pt. așteptatul la barieră? Twisted Evil


[IMG=http://img98.imageshack.us/img98/5912/pagitur20042005hartamun.jpg][/IMG]






Și un mers de tren de pe linia Palas Ateliere - Palas - Contanța Obor - ... - Cogealia - Betonaj și Dorobanțu - Colegalia din vara lui 1958 (în vara lui 1959 nu mai intrau trenurile în vechea Gară Constanța, în 1958 nu știu dacă mai intrau).
Dacă în 1958 nu mai existau trenuri către Mamaia, cu ce se făcea transportul? Cu otobele? Suspect
Dar cum de ajungea trenul de 2 ori în Halta Traian din Constanța? Dădea cu spatele? Suspect






Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3913
Reputatie : 6816
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Joi Apr 26, 2012 5:32 pm

Nu cred ca dadeau cu spatele, trenurile personal automotor Palas-Cta Obor-Cogealia-Betonaj. La cativa km dupa Palas, intrau pe racordare catre statia Constanta Obor, trecand prin Traian h., apoi in Constanta Obor rebrusau, treceau in sens invers din nou prin Traian h., si iarasi pe racordare insa de data asta schimband directia catre Cogealia (actuala statie Lumina). Ca fapt divers, statia Cogealia s-a infiintat in 1952.
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2631
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Joi Apr 26, 2012 6:06 pm

Deci ele făceau stânga spre Constanța Obor (ha-ha, mai exista o Gară Obor în România) și apoi intrau înapoi pe fosta linie de Mamaia?
Gara Obor cred că era în dreptul Str. Obor, dar Halta Traian era în dreptul Străzii Traian sau unde?
Poți desnea pe acel plan din 1959-1960 sensul de intrare al trenurilor? Smile
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3913
Reputatie : 6816
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Joi Apr 26, 2012 6:54 pm

Parerea mea ca in imediata vecinatate a actualei st Cta Marfuri, exista un punct de ramificare la dreapta catre Halta Traian si mai departe catre st Cta Obor, urmand un traseu aproape identic cu cel al actualei strazi Eliberarii.(atunci Stabilizarii)
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2631
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Joi Apr 26, 2012 7:10 pm

Dar ce traseu urmau atunci?
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3913
Reputatie : 6816
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Joi Apr 26, 2012 8:26 pm

Sus In jos
alliens



Numarul mesajelor : 264
Reputatie : 2262
Data de inscriere : 27/06/2011

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Joi Apr 26, 2012 9:39 pm

oricum ar fi fost, timpii de mers erau la fel de jenanti ca si astazi....sa faci 1 km in 5 minute.....
Sus In jos
nokia2010



Numarul mesajelor : 361
Varsta : 33
Localizare : București, Republica Hoțitoare România
Reputatie : 2631
Data de inscriere : 28/10/2010

MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Joi Apr 26, 2012 11:20 pm

Totuși, era cale ferată în oraș. Și știi cum e cu românii și regurile de circulație...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4719
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Statia Mamaia   Lun Mai 14, 2012 9:29 am

Asadar, trenurile care plecau din statia Palas mergeau initial pe actualul traseu spre constanta-Marfuri, dupa care o linie se ramifica la dreapta pe aliniamentul strazii Stabilizarii (Eliberarii), pentru a se uni apoi cu o alta linie (ce se ramifica inainte de gara Constanta, si mergea paralel cu strada Productelor/1 Decembrie 1918). Apoi se ajungea in halta Traian si gara Constanta-Obor, dupa care, prin rebrusare, se continuua traseul spre nord, si undeva la iesirea din oras vechiul traseu reintra in traseul actual, spre Siutghiol- Cogealia/Lumina.
Statiile Tasaul si Orasul Nou h. erau probabil situate in zona actualului oras Navodari, iar statia Betonaj ?

In privinta cai ferate Constanta-Mamaia aceasta se desprindea din vechea gara Constanta, si mergea aproximativ pe aliniamentul Bdul. V.I.Lenin/ Mamaia. Pe aceea harta din 1959 nu mai este reprezentata!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Statia CFR Mamaia   Astazi la 12:17 am

Sus In jos
 

Statia CFR Mamaia

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Statia CFR Mamaia
» 918 : Timisoara Sud - Buziaș
» Triaje si grupe tehnice
» 314B : Holod - Vascau
» Discuții libere, impresii, sesizări, petiții, propuneri
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-