Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 București Cotroceni

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: București Cotroceni   Vin 29 Ian 2010, 11:21

Mishu, mi se pare ca incurci afirmatiile.
A fost, s-a demontat, era comunism, s-a dorit.
Gara nu a fost electrificata, nici nu s-a urmarit asta, catenarele tren tramvai se pot intersecta precum cele de la Arad, dieselul poate circula sub firul de contact.

Consider ca e cazul sa incheiem acest subiect.
Sus In jos
membru inactiv
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 898
Varsta : 40
Reputatie : 3896
Data de inscriere : 10/10/2009

MesajSubiect: Re: București Cotroceni   Vin 29 Ian 2010, 16:43

Mishu, asa este! Dieselul poate circula pe sub fir de contact( deci pe sectoare/tronsoane electrificate) si chiar pe vremea lui Ceausescu vedeam deseori locomotive Sulzer care erau ,,impingatoare" ale garniturilor de marfa ce mergeau catre Braila---Buzau si mai departe Dumnezeu stie unde.In alta ordine de idei,...fii sigur ca si pe vremea raposatului se defectau locomotivele-electrice si la nevoie ce locomotiva venea la tractiune????Diesel, normal! Si lucrurile astea le spun deoarece le-am vazut si trait!
Sus In jos
RobertCodescu



Numarul mesajelor : 23
Varsta : 45
Localizare : Ploiești
Reputatie : 595
Data de inscriere : 28/01/2016

MesajSubiect: Felicitări   Dum 31 Ian 2016, 12:06

Lăsând deoparte detaliile tehnice, vreau să te felicit sincer pentru curajul de a te aventura în acea zonă și mai ales pentru abere aceste informații și fotografii document, eu zic că în scurt timp vor rămâne singurele dovezi că a existat oată gara București-Cotroceni !!!
Sus In jos
http://www.articolepractic.blogspot.com
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2991
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5605
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: București Cotroceni   Lun 01 Feb 2016, 12:42

Cateva date -sa le spun istorice- despre aceasta gara.

A fost construita in anii 1950 (perioada 1946-1959, din istoria evolutie cailor ferate romane), o data cu linia ferata simpla Bucuresti Vest- Bucuresti Cotroceni (Militari, pentru a nu fi confundata cu fosta gara regala Cotroceni)- Fosta ram. Panduri (locul unde, pana in anii 1960, linia mentionata se unea cu linia ce venea de la Gara de Nord).

Statia Bucuresti-Cotroceni-(Militari) a fost dotata (la momentul constructiei) cu cca 7-8 linii, si o instalatie tip SBW cu semnalizare mecanica.
Circulatia intre statiile Ciorogarla (acum Bucuresti-Vest) si Bucuresti-Cotroceni-(Militari), se realiza in sistemul intelegerii telefonice a caii libere.
Dupa 1960, circulatia intre statia Bucuresti-Cotroceni-(Militari) si statia Bucuresti Progresul se considera manevra, linia care traversa Bucurestiul fiind considerata dupa 1960 linie industriala.

Rolul statiei Bucuresti-Cotroceni-(Militari) era acela de a deservi unele unitati industriale, grupate in 3 zone distincte

-Zona cuprinsa intre Bdul. Iuliu Maniu/Armata Poporului, Bdul. Timisoara/Emil Bodnaras, Strada Lujerului, Bdul. Vasile Milea. Aici erau situate- UMEB (unde acum este AFI Palace Cotroceni), UM speciala 0920 (Fabrica de diamante artificiale), Fabrica de paine Lujerului, o betoniera, Faberom, Apaca, o alta întreprindere, rampa de produse petroliere a CET Grozavesti, rampa de marfuri a Cora Lujerului.

-Zona situata la nord de Bdul. IUliu Maniu/Armata Poporului.
Pana in anul 1987 exista o cale ferata industriala, ce traversa acest bulevard la nivel (in zona Liceului Tudor Vladimirescu), iar apoi imediat din ea se desprindea linia industriala pentru Pumac (care traversa curtea politehnicii).
Apoi linia trecea printre blocuri, prin parcul Fabricii/Iuliu Maniu, traversa strada Fabricii si ajungea intr-un mini-triaj.
De aici o linie industriala se desprindea pentru uzina Semanatoarea.
Tot in acest mini-triaj exista si o linie a metroului care iesea la suprafata, cu ecartament de 1432 mm. Pana in acest mini-triaj ramele de metrou IVA erau aduse de la Arad pe boghiuri provizorii Diamond, iar apoi, cu ajutorul unei macarale tip pod-rulant, erau ridicate de pe boghiurile provizorii Diamond si puse pe boghiuri definitive de metrou (ecartament 1432 mm), iar apoi introduse in subteran in reteaua de metrou (linia de metrou, dupa ce intra in subteran, se racorda la reteaua Metrorex in linia dintre statia semanatoarea si Depoul Ciurel).
In anul 1987, o data cu inaugurarea pasajului Lujerului, in acest pasaj este realizat si un racord cf, care, dupa iesirea din pasaj, mergea paralel cu strada Fabricii, traversa strada Apeductului si ajungea tot in acel minitriaj. Ca urmare, linia care traversa parcul Fabricii/Iuliu Maniu este mentinuta dupa 1987 numai pentru deservirea Pumac, fiind desfiintata trecerea la nivel cu Bdul. Iuliu Maniu/Armata poporului.

-Frigocom, Radox, Comet, Comat Auto, printr-o linie industriala ce merge paralel cu linia curenta.


Dupa 1990, incepe declinul acestei gari.



-
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2991
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5605
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: București Cotroceni   Lun 01 Feb 2016, 12:55


In primul rand, in perioada anilor 1990- 1995, linia industriala dintre statiile Bucuresti Cotroceni-(Militari) si Bucuresti Progresul este intrerupta si desfiintata din teren in anumite zone, ultimul tren de marfa circulând intre aceste doua statii in anul 1995.
Ulterior au mai circulat sporadic trenuri de marfa de la statia Bucuresti-Cotroceni-(Militari), spre intersectia de la Razoare , pentru uzina Vulcan, uzina Electromagnetica si Titan Marmura (in februarie 2011 cladirile Titan Marmura sunt demolate).
Ultimul tren de marfa a traversat Bdul. Vasile Milea si intersectia de la Razoare in anul ?


Apoi rand pe rand falimenteaza si dispar si celelalte unitati industriale din cele 3 zone amintite anterior.
Ultimul tren de marfa a trecut prin pasajul Lujerului in anul ?, iar apoi Metrorex renunta a mai introduce ramele de metrou in subteran prin acel racord (in anul ?), uzina Semanatoarea renunta la utilizarea transportului feroviar in anul ?, iar Pumac procedeaza la fel in anul ?.
Ca urmare, toate liniile ferate situate la nord de Bdul. Armata poporului/Iuliu Maniu sunt desfiintate si demontate din teren, inclusiv linia din pasajul Lujerului (in anul ?).


Apoi si întreprinderile situate intre Bdul. Iuliu Maniu/Armata Poporului, Bdul. Timisoara/Emil Bodnaras, Bdul. Vasile Milea si strada Lujerului isi inceteaza activitatea.


In anul ? instalatia SBW si semnalizarea mecanica a fostei statii Bucuresti-Cotroceni-(Militari) este scoasa din functiune, marea majoritate a liniilor din statie (cu exceptia a doua) sunt demontate din teren, iar cladirile lasate in paragina.
In anul ? fosta statie Bucuresti-Cotroceni-(Militari) este transformata in grupa a statiei Bucuresti-Vest.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2991
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5605
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: București Cotroceni   Lun 01 Feb 2016, 13:04

Din pacate dupa 1990, nu a existat un proiect si plan general de sistematizare urbana a municipiului Bucuresti, care sa prevada exact ce zone sa fie rezervate pentru industrie, transporturi, servicii, locuinte, birouri, etc, construindu-se haotic si desfiintandu-se multe linii ferate industriale din interiorul municipiului Bucuresti (unele trebuiau intradevar desfiintate, dar altele trebuiau pastrate).

Astfel, sunt de acord ca fostele unitati industriale situate la nord de Bdul. Iuliu Maniu/Armata Poporului trebuiau relocate in alte zone (nu desfiintate!)- ma refer aici la Semanatoarea si Pumac.
Insa racordul cf prin pasajul Lujerului trebuia pastrat si bine intretinut, ca un racord de avarie si siguranta pentru depoul Metrorex Ciurel.

Apoi, intreaga zona cuprinsa intre Bdul. Iuliu Maniu/Armata Poporului, Bdul. Timisoara/Emil Bodnaras, Bdul. Vasile Milea , strada Lujerului, dupa desfiintarea fabricilor de acolo, trebuia cedat gratuit de Primaria Bucuresti catre CFR-Infrastructura, iar acolo se putea amenaja foarte bine un muzeu al cailor ferate (fiind aproape de centru, si loc suficient pentru gararea si expunerea materialului rulant de epoca).

Astazi, fosta statie Bucuresti-Cotroceni-(Militari) mai este utilizata extrem de rar, doar de trenurile cu produse petroliere pentru rampa CET-Grozavesti.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: București Cotroceni   

Sus In jos
 

București Cotroceni

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» București Cotroceni
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» Trenuri internaționale
» 1000. București Nord-Ploiesti Sud - Ploiești Vest
» București Nord, fosta gara Târgoviștei
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAȚII ȘI HALTE (A, B, C)-