Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 314A : Oradea Est - Holod

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 15 ... 27, 28, 29  Urmatorul
AutorMesaj
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 570
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2122
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Mar 22 Mar 2016, 14:15

Mulțumim pentru aprecieri și ne bucurăm să vedem că munca noastră și efortul depus prezintă interes și stârnește curiozitatea altor pasionați feroviari, dornici de a afla mai multe despre această secție. Până la urmă, acestea sunt motivele pentru care am început acest reportaj: pasiunea pentru trenuri și căi ferate, și dorința de a afla mai multe despre locurile pe unde a circulat cândva trenul. Așa cum am mai spus, porțiunea de linie de la Drăgești la Rogoz, prezentată la pagina 16, este cea de-a treia parte din amplul reportaj început pe 314. Cei care doresc să vadă și celălalte două părți ale reportajului, și anume porțiunea de la Cordău la Mierlău și porțiunea de la Mierlău la Drăgești, o pot face dând înapoi câteva pagini la acest topic. La sfârșitul părți a treia a reportajului, prezentat la pagina 16, am menționat paginile la care încep celălalte două porțiuni amintite, pentru a fi mai ușor de găsit. Porțiunea de linie dintre Oradea Est și Cordău n-am inclus-o în acest reportaj, având în vedere că până la Cordău a circulat trenul și sunt deja numeroase fotografii și videoclipuri cu acel tronson. A mai rămas porțiunea de la Rogoz la Holod, pe care am putea-o numi ultima sută de metri, în comparație cu ce s-a realizat până acum. Rămâne totuși sub semnul întrebării dacă vom mai continua până la Holod, având în vedere că și acea porțiune a mai fost prezentată în timp de către alți useri. Totuși, nu este exclusă nici varianta de a merge mai departe până la Holod, pentru a duce până la capăt această frumoasă expediție începută pe 314. Cum am mai spus, cei care pot aduce informații în plus față de ceea ce am reușit noi să postăm, îi rugăm s-o facă și așteptăm cu interes. Pe această cale, îi mulțumim lui TVlad pentru ponturi. Dacă le-am fi avut mai devreme, am fi reușit probabil să găsim acele puncte de oprire și în teren.
Sus In jos
sytrus



Numarul mesajelor : 101
Reputatie : 1645
Data de inscriere : 22/09/2012

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Vin 25 Mar 2016, 01:35

Linia asta nu-si are rostul.
Faci sub 50 de minute din Oradea pana in Beius cu o masina decenta.
Am trimis o scrisoare Ministerului Transportului pentru a valorifica aceasta linie la fier vechi. Acel teren ocupa suprafete arabile inutil.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2363
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4717
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Vin 25 Mar 2016, 07:39

Aici imi pare rau- dar trebuie sa va contrazic! Daca s-ar dori cu adevarat, aceasta cale ferata ar putea fi foarte utila si ar aveea mult succes, daca ar fi refacuta! Sa nu uitam ca poate deveni o parte dintr-o cale ferata care sa lege mult mai direct zona de sud-vest a tarii cu cea de nord-vest- pe o eventuala ruta feroviara Vidin- Calafat- Craiova- Filiasi- Simeria- Mintia- Brad- Varfurile- Beius- Oradea- Episcopia Bihorului!

O cale ferata nu poate decat sa fie benefica, contribuind la dezvoltarea si progresul economic si social al zonei pe care o strabate!

In Romania (cum de altfel se procedeaza si in tari precum Polonia, Elvetia, Austria, etc) transportul feroviar ar trebui sa fie promovat si sustinut masiv de catre stat (prioritatea statului in domeniul transporturilor ar trebui sa fie caile ferate, nu autostrazile), si sa redevina cel mai important mijloc si mod de transport la nivel national, deoarece este mult mai eficient, economic, sigur, nepoluant decat transportul auto.
Sus In jos
sytrus



Numarul mesajelor : 101
Reputatie : 1645
Data de inscriere : 22/09/2012

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Vin 25 Mar 2016, 07:46

Fii serios...cu 50 la ora merg carutele si scolile de soferi.
Cand trenu va merge mai repede ca masinile, atunci va mai avea rost. Si nu pe rute fantoma cum ii asta.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3676
Reputatie : 4668
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Vin 25 Mar 2016, 08:05

sytrus a scris:
Linia asta nu-si are rostul.
Faci sub 50 de minute din Oradea pana in Beius cu o masina decenta.
Am trimis o scrisoare Ministerului Transportului pentru a valorifica aceasta linie la fier vechi. Acel teren ocupa suprafete arabile inutil.

Bine ca ai aparut tu cu alte pareri despre transportul feroviar.

Unde vezi tu linia asta pe terenuri arabile?
Cum redai agriculturii acel teren, ma refer cu ce costuri pentru o fisie de 20-30m latime? cit de pretabila este pentru agricultura?

Ai observat ca tarile avansate dupa ce au experimentat masinile incep sa vada beneficiile caii ferate, sapa tunele de 50 km?

De altfel dupa poza afisata...
Sus In jos
sytrus



Numarul mesajelor : 101
Reputatie : 1645
Data de inscriere : 22/09/2012

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Vin 25 Mar 2016, 08:52

Pai ia o lopata atunci si spor la treaba
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Vin 25 Mar 2016, 10:02

Cu cât iei din fier vechi, nu poți să dai jos și să nivelezi rambleele făcute din piatră spartă acum 120 de ani și compactate de atunci...
Și prin alte țări când s-au desființat linii rămase fără obiectul muncii, nu s-a putut face nimic pe traseul lor, fiind prea îngust pentru un drum. Francezii și nemții au construit piste de biciclete, că altceva nici să vrea nu puteau face pe acolo.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3676
Reputatie : 4668
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Vin 25 Mar 2016, 21:54

sytrus a scris:
Pai ia o lopata atunci si spor la treaba
Interesanta rezolvare, singura problema e ca la lopata nu pot sa o fac de 200 km/h cum spunea-i in alt post.

de altfel daca in Romania nu avem trenuri de 200 km/h nici nu stiu la ce te mai bagi pe forumul feroviar?

sytrus a scris:
Pentru ca trenul sa isi mai aibe rostul, avesta ar trebui sa aibe o viteza NET superioara autoturismelor ~ minim 200 km/h.
Pana atunci va ramane o simpla alternativa pt boschetari si oameni de rang inferior.
Argument irefutabil.

Tu fiind superior ce cauti pe aici?
 Ca sa nu mai spun ca doar la nazisti mai gaseai clasificarea oamenilor in inferiori si superiori.
Sus In jos
sytrus



Numarul mesajelor : 101
Reputatie : 1645
Data de inscriere : 22/09/2012

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Dum 27 Mar 2016, 14:52

Eu vorbesc pur pragmatic pt ca eu stau pe forumul feroviar dar stau pe bani.
Probabil oradenii de pe forum stiu ca eu detin nu demult un centru de colectare fier vechi in Iosia.
Doream doar sa va deschid ochii cu privire la terenul arabil valoros dupa care plang taranii ocupat inutil de aceasta cale ferata care mi-a starnit interesul financiar.
Asa ca eu chiar solidarizez cu acei oameni pentru cauza asta.
N-am insultat pe nimeni, e doar pragmatizm.
Sus In jos
riciu



Numarul mesajelor : 511
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2892
Data de inscriere : 27/06/2010

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Dum 27 Mar 2016, 15:37

Cinismul si pragmatismul sunt vecine uneori...
In plus avantajele financiare trec... Azi le ai, maine nu le mai ai....
Sus In jos
pisti91



Numarul mesajelor : 332
Varsta : 25
Localizare : Oradea
Reputatie : 3423
Data de inscriere : 17/08/2008

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Dum 27 Mar 2016, 18:27

Imi cer scuze de off

Cristi, ia da-mi adresa firmei tale... Te verific eu fara nicio grija.

Eu zic sa nu prea il bagati de seama ce zice, acum multi ani in urma am fost amenintat ca iau o bataie doar pt ca am etnia maghiara, dar cand am fost fata-n fata nici sa scoata un cuvant n-a fost in stare.

Stie si Vatmanul ce fel de om mai e si el...
Sus In jos
http://www.vehicule.uv.ro
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Dum 27 Mar 2016, 20:33

L-am băgat în seamă, i-am dat 7 zile de pauză.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
pisti91



Numarul mesajelor : 332
Varsta : 25
Localizare : Oradea
Reputatie : 3423
Data de inscriere : 17/08/2008

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Dum 27 Mar 2016, 22:30

Multumesc!
Sus In jos
http://www.vehicule.uv.ro
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 570
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2122
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Joi 31 Mar 2016, 00:10

Miercuri 30 martie 2016, am continuat reportajul inceput pe 314, mergand mai departe de la Rogoz pana la Holod, statia finala a portiunii de linie pe care nu mai circula trenul. Desi portiunea Rogoz - Holod a mai fost fotografiata de-a lungul timpului de catre alti useri, ne-am decis totusi sa includem si aceasta portiune in amplul reportaj inceput pe aceasta sectie. Am considerat ca ar fi fost pacat ca dupa ce am fotografiat de la Cordau pana la Rogoz, sa ne oprim la Rogoz, mai ales ca de aici pana la Holod ne-au mai ramas doar 4 km. Asa ca am continuat pe “ultima suta de metri”. Am fost putin neinspirati cand am decis sa facem reportajul azi si asta pentru ca aseara a plouat destul de bine in aceasta zona. Am mizat insa pe faptul ca daca nu mai este padure pe aceasta portiune, vom inainta bine si vom termina repede. Lucrurile insa n-au stat chiar asa. Veti vedea mai incolo de ce. Dar sa incepem cu fotografiile. Prima fotografie, prima ciudatenie. La intrarea in Rogoz dinspre Sambata, tabla care indica intrarea in sat se pare ca e o tabla care candva era pusa pe una din cladirile statiei Rogoz.


Am sosit la Rogoz, locul unde am ramas ultima data. In imagine masina lui tcm, cel cu care am mers mai departe. Multumim pe aceasta cale lui tcm pentru ca si-a dedicat micuta lui masina acestui reportaj. Doar azi a facut in jur de 90 km, din Oradea pana in Rogoz si inapoi, mai ales ca zona unde locuim noi in Oradea este exact la capatul opus iesirii spre Baile Felix, loc pe unde se iese din Oradea pentru a merge spre Sambata, localitate din care se face dreapta spre Rogoz.


Cateva fotografii cu gara Rogoz. Se pare ca paznici patrupezi pusi sa pazeasca zona, n-au mai avut treaba cu noi si ne-au lasat sa ne facem treaba.



Sala de asteptare clasa a II-a


Arhiva


Posibil foste toalete?


Intram in gara si facem doua fotografii.



Doua vederi spre Oradea. Se pare ca toate macazele din Rogoz au fost scoase, atat cele spre Oradea, cat si cele spre Holod. Tot in aceste fotografii spre Oradea apare in stanga o cladire. Fiind pe teren, parea ca spre acea cladire ar fi mers chiar si o linie. Noi credem ca ar fi fost o remiza de locomotive. Daca aveti alte informatii si stiti ce a fost acea cladire, asteptam cu interes sa ne faceti cunoscut acest lucru.



In gara gasim o zona in care erau aceste multe pietre patrate. Nu ne-am dat seama la ce ar fi folosit.


Doua vederi spre Holod. Linia din stanga e linia directa.



Ultima editare efectuata de catre vatmanul in Joi 31 Mar 2016, 00:36, editata de 2 ori
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 570
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2122
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Joi 31 Mar 2016, 00:14

Fosta rampa de incarcare.


Gara Rogoz se pare ca avea cel putin 5 linii, daca nu chiar 6. Fiind acolo am putut vedea terasamentele fostelor linii. Pe langa cele doua linii existente si azi in Rogoz, mai existau inca doua spre partea stanga a acestei fotografii si inca una in partea dreapta dupa liniile existente. De fapt, linia din dreapta, dupa cele doua care exista si azi in teren, e linia care mergea la rampa. Doua fotografii spre Oradea, cu liniie existente si cu locul unde candva se pare ca au mai existat linii.



Pe partea dreapta cum se merge din Rogoz spre Holod, exista acesta mare cladire, probabil un fost depozit. Si aici era o linie, linia care credem noi ca ar fi fost cea de-a sasea linie. Mai spre capatul cladirii se poate vedea si urma unui fost opritor.



Parasim incet gara Rogoz si continuam pe linie spre Holod. Continua si peronul, de altfel un peron foarte lung.


Nici nu iesim inca bine din Rogoz si ne intalnim cu un podet. Interesant este ca pana si peronul traverseaza acest podet.



Mai departe spre Holod. Cum spuneam, din Rogoz au fost scoase toate macazele din toate directiile. Acum ma intreb cum de au ramas la loc toate macazele in Ceica?



In stanga cabina de acar, iar in dreapta stalpul unui fost semnal.



Cabina de acar, iar langa ea un stalp de beton rupt. In fata stalpului de beton, doua brate care candva sustineau elementele ce actionau semnalizarea. Inca a mai ramas locul unde se introducea cheia, cat si inscriptionarile.



Locul cheii pentru semnalul de intrare cu un brat, respectiv pentru semnalul de intrare cu doua brate.


Locul cheii pentru semnalul de iesire.


Ultima editare efectuata de catre vatmanul in Joi 31 Mar 2016, 00:40, editata de 1 ori
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 314A : Oradea Est - Holod   Astazi la 09:42

Sus In jos
 

314A : Oradea Est - Holod

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 314A : Oradea Est - Holod
» IR 1632: Oradea - Cluj Napoca - Bucuresti Nord - Constanta
» 315 : Rogoz - Dobresti
» Filmare din tren in luna aprilie 2009 pe M300 intre Cluj Napoca si Oradea
» 314B : Holod - Vascau
Pagina 28 din 29Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 15 ... 27, 28, 29  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 300-