Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Gradul de ocupare al trenurilor

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14143
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16617
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mar 09 Ian 2018, 18:05

Vrem o țară ca afară, dar numai ce ne convine. În afară nu poți să stai la clasa I cu bilet de clasa a II-a. Șeful de tren, conductorul sau agentul autorizat pentru controlul legitimațiilor de călătorie te invită frumos să plătești diferența la tarif de tren sau să te muți la clasa a doua. Și crede-mă că nu se fac concesii, iar dacă nu îți convine, vine poliția la prima oprire itinerarică și te întreabă de sănătate.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14421
Localizare : Бухарест
Reputatie : 18052
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mar 09 Ian 2018, 18:28

Tot mocangii cu gratuitate fac gat, ca ei primesc bilete fara loc si se aseaza la clasa 1, doar ii auzi, "e vagonul gol, de ce sa nu stam aici daca sunt locuri" evident ca nu platesc nimic ca ei au drepturi. Daca le zici ceva tot ei urla. Fac si reclamatii ca e vagonul gol si doar nu o sa stea ei in picioare daca tot au gratuit. Asta e cu mocangii si mai ales astia la care daca le dai un deget ei au impresia ca li se cuvine totul.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6718
Reputatie : 9053
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mar 09 Ian 2018, 19:04

Doctore, biciclist fiind, ai spatele asa de sensibil pentru un scaun de 21-76 sau 20-49 cand calatoresti in interes de serviciu? Sau spinarea de angajat al MT e din alt aluat comparativ cu ale fraierilor platitori de bilete? Smile

Si vorbim despre aceeasi strainatate in care trenurile circula cadentat, des si in care ai loc, deci unde chiar esti magar sa te pui la clasa I cu bilet la a II-a?

Karpaty, si ,ma rog, cine mai cumpara bilete la clasa I la cele mai multe trenuri? Mai ales la pret intreg? Ca aia care isi permit iau avionul masina sau autocarul. Deci cine mai circula la clasa I la CFR? [tuse] Ceferistii [tuse] si pensionarii [tuse]. A, si unii din MT, cu ordin de deplasare. Smile

Deci de ce sa mai fie revizuit un vagon de clasa I in loc de unul de clasa a II-a, sa consume locomotiva curent sau motorina, sa se plateasca TUI, igienizare, vidanjare? Sau sa fie retrogradat primul, direct, ca sa nu mai sta "paduchii" in picioare? Karpaty, Ceauseasca cica ii descria pe oamenii de rand ca fiind "viermi". Te invarti in aceeasi oala cu o membra a Academiei, felicitari! Wink

PS: Dr2005, daca ai acces la date pune, te rog, cate bilete sunt cumparate intregila clasa I, cate de categorii speciale (pensionari, veterani, demintari, etc.). Ca banuiesc ca ordinele de deplasare nu apar in statistici

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4961
Reputatie : 6396
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mar 09 Ian 2018, 21:45

Karpaty, ti-am mai scris cindva aici pe forum ca si nazistii numeau pe cei din est ,,suboameni".
Nu esti departe de dr 2005 in multe privinte raportat la domeniul feroviar.

Din functia de administrator e cel putin jenant sa folosesti un asemnea limbaj.

Nici nu vreau sa ma gindesc ce ar fi daca ai avea cumva putere de decizie in domeniul transporturilor.

Totusi atunci cind un tren are doua vagoane din care unul de clasa I, dar se vind bilete pentru 2-3 vagoane de clasa a doua ..paduchii" vor doar sa respire chiar si in inghesuiala de aceea se duc la clasa I.
Pentru ca trenurile au mai putine vagoane de clasa a II-a decit e necesar, asta dupa gindirea unora ca voi doi enumerati mai sus dar care au putere de decizie.

Or paduchii nu trebuie sa nu deranjeze stabii de la CFR care se lafaie la clasa I, in vagoane puse pentru ei si in trenuri puse tocmai pentru ei.
Sus In jos
Sabik



Numarul mesajelor : 340
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2225
Data de inscriere : 24/12/2012

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mar 09 Ian 2018, 22:19

dan tm a scris:
Karpaty, ti-am mai scris cindva aici pe forum ca si nazistii numeau pe cei din est ,,suboameni".
Nu esti departe de dr 2005 in multe privinte raportat la domeniul feroviar.

Din functia de administrator e cel putin jenant sa folosesti un asemnea limbaj.


Asta se intampla cand functiile de pe forum se acorda fara verificari ulterioare. In teorie, o functie castigata vine cu responsabilitati dar putini fac dovada de asta in tara (de asemenea pe forum).
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14421
Localizare : Бухарест
Reputatie : 18052
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mier 10 Ian 2018, 00:23

Clasa 1 e clasa 1, adica un plus de confort unde nu merge oricine, cine vrea acolo plateste suplimentar, e ceva logic si normal, nu inteleg ce nu va convine? Ca cei din CFR stau la clasa 1, asta e, soarta, ce sa zic, nu va opreste nimeni sa nu faceti o scoala si sa va angajati in CFR daca chiar asa plangeti dupa mersul la clasa 1 in cazul in care nu vreti sa platiti supliment de clasa 1. Pana una alta se respecta legea, cine are la clasa 2 chiar si fara loc sta la clasa 2, la clasa 1 merge doar cine are acest drept. Ura si la gara!

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2230
Reputatie : 4782
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mier 10 Ian 2018, 01:02

De acord, insa cu 2 precizari: uneori la clasa 1 confortul e mai prost decat la clasa a 2 a sau identic. Iar a doua precizare ar fi ca la multe trenuri ar trebui un vagon cu doar jumate sa fie clasa a 1 a, rar exista cerere pentru asa ceva. Practic daca unii nu ar avea gratuitate la clasa 1 nu stiu daca gradul mediu de ocupare la clasa 1 ar fi de macar 5-10%. Ma refer la ocupare legala, pur si simplu diferenta de pret intre clase este mult prea mare.

Personal daca ar fi dupa mine as oferi clasa 1 la foarte putine trenuri (in general cele frecventate de multi studenti) si acolo as oferi bilete la clasa 1 la pret de clasa a 2 a sau hai cu un pret simbolic mai mare cu un leu doar calatorilor platitori de bilete (eventual doar bilete intregi) pentru a se putea astfel oferi o prioritate/ceva superior celor care platesc biletele fata de studenti. Studentii daca vor la clasa 1 sa plateasca integral diferenta de clasa.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4961
Reputatie : 6396
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mier 10 Ian 2018, 09:58

Ura si la gara, ce atitudine domle. Ma abtin sa mai comentez.

ceferistii care calatoresc la clasa I au dreptul de a calatori acolo sau legal dreptul lor este sa circule la clasa a II-a?

Tu nu ai inteles esenta discutiei:

calatorii ar sta in clasa a II-a daca ar fi destule vagoane, contrar cum se numeste fapta de a vinde bilete pentru 3 vagoane clasa a II-a si trenul are in teren doar doua?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14143
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16617
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mier 10 Ian 2018, 10:29

Adirmvl a scris:
Doctore, biciclist fiind, ai spatele asa de sensibil pentru un scaun de 21-76 sau 20-49 cand calatoresti in interes de serviciu? Sau spinarea de angajat al MT e din alt aluat comparativ cu ale fraierilor platitori de bilete? Smile
Când călătoresc în interes de serviciu, legea îmi dă dreptul să merg la clasa I. De ce să mă duc la clasa a IIa, dacă pot să merg cu un 10-91? E drept, dacă am la clasa I un 19-54 și la a doua am 21-76, fug urgent la a doua.
Nu mai zic de faptul că în afara țării personalul feroviar în interes de serviciu circulă numai la clasa I, chiar și la TGV! Inclusiv personalul din alte țări (convenția FIP). De altfel, legitimația FIP duty e mama tuturor legitimațiilor internaționale, e valabilă inclusiv la VD fără admitanță.

Adirmvl a scris:
Si vorbim despre aceeasi strainatate in care trenurile circula cadentat, des si in care ai loc, deci unde chiar esti magar sa te pui la clasa I cu bilet la a II-a?
Și în Bulgaria ești ușuit de la clasa I dacă ai bilet de a II-a. Și mersul de tren de la ei e chiar mai rău decât ăla de la noi.

Airmvl a scris:
PS: Dr2005, daca ai acces la date pune, te rog, cate bilete sunt cumparate intregila clasa I, cate de categorii speciale (pensionari, veterani, demintari, etc.). Ca banuiesc ca ordinele de deplasare nu apar in statistici
Apare orice bilet (fie el dat prin xSell, dat de naș sau de IDM) în statistici, dar nu am acces la genul ăsta de informații. Cineva care lucrează la CFR Călători te poate lămuri, pentru că xSell poate genera rapoarte foarte detaliate (acum câțiva ani am văzut un astfel de raport, e al naibii de detaliat, cu origine-destinație, clasa, tip de bilet - întreg, elev, student etc.).

Pentru călătoriile care nu necesită bilet:
- la autorizații apare traficul de navetă pe fiecare rută (care e scutit de impozit, fiind considerat în interesul serviciului)
- la abonamente se estimează 42 călătorii pe lună pentru cel lunar și 2 călători/zi pentru abonamentele pe perioade mai mici, pentru ruta pe care e emis abonamentul
- călătoriile în interes personal cu autorizație fără rezervare de loc se declară pe proprie răspundere (deci alea nedeclarate nu apar)
- călătoriile pe InterRail/FIP/OSJD/autorizații de călătorie de serviciu pe bază de reciprocitate apar doar dacă se ia bilet, diferență de clasă/rang, rezervare sau admitanță pentru ele (adică unul cu un FIP de clasa I dacă nu ia loc nu apare în statistici), dar genul ăsta de călătorii oricum nu sunt foarte multe; pentru ele modul de tratare e similar cu cel din afară, unde nici acolo nu contorizează nimeni călătoriile pe FIP/OSJD/autorizație, mai ales că acestea nu se decontează între operatori (adică eu dacă merg cu FIP în Elveția, merg pe banii SBB-ului, nu vine după aia SBB-ul la CFR să ceară banii pe bilet; desigur funcționează și reciproca). Probabil călătoriile pe InterRail sunt cumva contorizate.

Luna a scris:
Personal daca ar fi dupa mine as oferi clasa 1 la foarte putine trenuri (in general cele frecventate de multi studenti) si acolo as oferi bilete la clasa 1 la pret de clasa a 2 a sau hai cu un pret simbolic mai mare cu un leu doar calatorilor platitori de bilete (eventual doar bilete intregi) pentru a se putea astfel oferi o prioritate/ceva superior celor care platesc biletele fata de studenti. Studentii daca vor la clasa 1 sa plateasca integral diferenta de clasa.
Există deja trenuri la care, din lipsă de vagoane, circulă vagoane de clasa I la tarif de clasa a IIa. Și situația asta e și prin afară, nu doar în România. Majoritatea trenurilor R oricum nu au clasa I, așa că s-a rezolvat cumva problema lipsei de vagoane acolo. E drept, ar fi bine să se pună o hârtie în geam ,,vagon tarifat ca clasa a IIa".
Studenții oricum plătesc integral diferența de clasă dacă vor la clasa I, cușetă sau VD. Discriminarea de orice fel este interzisă prin lege.

dan tm a scris:
ceferistii care calatoresc la clasa I au dreptul de a calatori acolo sau legal dreptul lor este sa circule la clasa a II-a?
Personalul feroviar se deplasează în interes de serviciu la clasa I. Dacă are autorizație de clasa a IIa, pe ordinul de deplasare se înscrie mențiunea ,,Călătorește la clasa I" sau, după caz, ,,Călătorește la VD".

dan tm a scris:
calatorii ar sta in clasa a II-a daca ar fi destule vagoane, contrar cum se numeste fapta de a vinde bilete pentru 3 vagoane clasa a II-a si trenul are in teren doar doua?
Dacă e tren fără regim de rezervare, această faptă se numește profit.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Maddox

avatar

Numarul mesajelor : 13
Varsta : 39
Localizare : Iași, Brașov
Reputatie : 1167
Data de inscriere : 25/12/2014

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mier 10 Ian 2018, 11:00

De fiecare dată când se naște o discuție despre clasa I vs. clasa a II-a, văd vehiculându-se aceleași teme:

  • că uneori nu e nici o diferență între clase, ba, mai mult, uneori sunt condiții mai proaste la clasa I decât la clasa a II-a;
  • că prețurile sunt exorbitante și „nu se merită”;
  • că merg numai „pomanagii” și ceferiștii și nici un călător plătitor de preț întreg nu a mai pus piciorul într-un vagon de clasa I de prin anii 1980 etc.


Mi se pare amuzant că unii din cei care propun nici mai mult nici mai puțin decât desființarea clasei I îi acuză pe ceilalți de atitudine „comunistă”. (Din câte îmi amintesc, tocmai comuniștii erau obsedați - în vorbe, nu fapte - de egalitate.)

Mai rar am văzut - și îmi cer scuze dacă mi-a scăpat - pe cineva care să puncteze următorul aspect: singura diferență majoră și constantă între clasa I și clasa a II-a (care se regăsește - și s-a regăsit - în orice condiții) este că la clasa I sunt mai puține locuri în vagon decât la clasa a II-a.

„Confortul” poate să însemne multe lucruri pentru multă lume: climatizare, compartimente, vagon-salon, prize, intensitate reglabilă a luminii, scaune reglabile, afișaj digital etc.

Pentru mine, confortul înseamnă în primul rând să am loc să respir, să am mai mult spațiu, să nu fie vagonul ocupat 100%, să nu mă frec cu coatele de alți călători, să nu trebuiască să deranjez încă trei persoane ca să mă ridic etc. Și ca mine or mai fi câțiva... Asta este ceea ce oferă clasa I: mai mult spațiu, mai puțină aglomerație. În lumea de azi, ăsta este „luxul” adevărat.
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14421
Localizare : Бухарест
Reputatie : 18052
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mier 10 Ian 2018, 13:33

dan tm a scris:
Ura si la gara, ce atitudine domle. Ma abtin sa mai comentez.

ceferistii care calatoresc la clasa I au dreptul de a calatori acolo sau legal dreptul lor este sa circule la clasa a II-a?

Tu nu ai inteles esenta discutiei:

calatorii ar sta in clasa a II-a daca ar fi destule vagoane, contrar cum se numeste fapta de a vinde bilete pentru 3 vagoane clasa a II-a si trenul are in teren doar doua?

La trenurile IR cand se termina locurile pe scaun se vand 10 bilete fara loc de vagon apoi se sisteaza vanzarea biletelor si se spune ca nu mai se pot vinde bilete la trenul x, in acest caz cine chiar vrea s amearga cu acel tren plateste bilet de taxare in tren sau merge cu urmatorul, ce sa facem, asta e, ghinion ca nu a stiut sa cumpere din timp ca biletele se pun in vanzare cu 30 de zile si asa se intampla cand stai pe ultima suta, risti sa ramai pe jos sau platesti suprataxa.
Repet, la clasa 1 sta DOAR cine are bilet valabil, cine nu are merge la clasa 2-a chiar daca in vagonul de clasa 1 sunt locuri libere si in ala de clasa 2-a se sta in picioare. Efectiv cei de la 1 au platit sau au dreptul la un confort sporit nu sa fie agasati de cei cu bilet de clasa 2 si fara loc ca nu au vina cei de la 1 sa ii suporte pe aia de la a 2-a ca nu au luat ei bilete din timp sa prinda loc.
Scurt, nu iti convine nu mergi, exista si alte variante de transport!
In alta tara nu exista atata tiganeala, doar aici se gasesc cu pretentii sa beneficieze de conditii pentru nimic " gen, stam la 1 ca oricum e gol" nu, nu stai, stai doar daca platesti altfel afara!
Vagoane sunt atatea cate sunt, CFR atat pune la dispozitie, va convine, bine, nu iar bine!

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
CRT



Numarul mesajelor : 11
Reputatie : 2198
Data de inscriere : 26/02/2012

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mier 10 Ian 2018, 14:30

Am luat duminica IR1688 de la Fetesti, bilet fara loc, bineinteles ca era full cu studenti doritori de mers pe moka. Eram cu bicicleta, la casa i-am spus ca vreau si bilet pentru bicicleta, a pai sa vedeti pe IR nu am cum sa va dau, i-am spus sa se mai uite odata ca sigur de poate (vazusem in prealabil pe infofer ca la 1688 se elibereaza si pentru bicla). Evident ca mi-a dat pana la urma.
In tren nasul tot asa, nu aveti voie cu bicicleta, cand i-am aratat biletul s-a declarat foarte mirat cum de mi-a fost eliberat bilet de bicicleta la trenu ala si n-a mai comentat nimic.
La Ciulnita s-au mai urcat vreo 10-15 oameni, aglomeratia ajunsese sa fie comparabila cu metroul la orele de varf. Noroc ca am coborat la prima, chiar n-aveam chef sa mai merg inca 60 de km in conditiile alea de rahat.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4961
Reputatie : 6396
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mier 10 Ian 2018, 15:15

Mda, e profit, insa ma gindesc ca si vagoanele au un fel de fisa tehnica la fel ca autobuzele in care scrie X locuri in picioare si Y locuri pe scaune. Acuma zic si eu ca daca se vind cu mult mai multe locuri decit e capacitatea proiectata a unui vagon atunci sigur nu mai ai unde sa bagi oamenii deci trecem de faza cu profitul nu?

trenul are 3 vagoane si se vind locuri pentru 6 este deja altceva decit profit.

Nu poti sa pui vagon de clasa I si apoi 2 vagoane de a II-a si sa vinzi bilete pentru 4 vagoane de a II-a ca in mod evident nu vor incapea in vagoane cu tot profitul. iar daca devin gregari si vor rupe/sparge cite ceva degeaba ai ,,facut" profit vinzindu-le bilet pentru o calatorie pe care nu o pot face.

Adeseori astea ar fi motivele care ii imping pe oameni spre clasa I. Pe linga smecherii care oricum nu platesc la nici o clasa.De exemplu aia care vind prin trenuri.

Cind am intrebat despre ceferisti m-am referit la cei care naveteaza cu trenul aproape zilnic nu la cei care merg din an in pasti cu clasa I.
Sus In jos
cardinal

avatar

Numarul mesajelor : 2314
Reputatie : 5247
Data de inscriere : 08/04/2010

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mier 10 Ian 2018, 18:03

Dr2005 a scris:

Apare orice bilet (fie el dat prin xSell, dat de naș sau de IDM) în statistici, dar nu am acces la genul ăsta de informații. Cineva care lucrează la CFR Călători te poate lămuri, pentru că xSell poate genera rapoarte foarte detaliate (acum câțiva ani am văzut un astfel de raport, e al naibii de detaliat, cu origine-destinație, clasa, tip de bilet - întreg, elev, student etc.).
.
Daca ai acces la baza de date, numai in citire, poti in principiu sa interoghezi orice trasnaie. Chiar si cate babe circula cu caini si cate fara caini.
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 764
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2896
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Mier 10 Ian 2018, 18:45

CRT a scris:
Am luat duminica IR1688 de la Fetesti, bilet fara loc, bineinteles ca era full cu studenti doritori de mers pe moka. Eram cu bicicleta, la casa i-am spus ca vreau si bilet pentru bicicleta, a pai sa vedeti pe IR nu am cum sa va dau, i-am spus sa se mai uite odata ca sigur de poate (vazusem in prealabil pe infofer ca la 1688 se elibereaza si pentru bicla). Evident ca mi-a dat pana la urma.
In tren nasul tot asa, nu aveti voie cu bicicleta, cand i-am aratat biletul s-a declarat foarte mirat cum de mi-a fost eliberat bilet de bicicleta la trenu ala si n-a mai comentat nimic.
La Ciulnita s-au mai urcat vreo 10-15 oameni, aglomeratia ajunsese sa fie comparabila cu metroul la orele de varf. Noroc ca am coborat la prima, chiar n-aveam chef sa mai merg inca 60 de km in conditiile alea de rahat.

Ala e Desiro, cel de Tulcea.
Asa patesc si eu prin Desiro-urile spre Pitesti. Si asa e in mare parte in weekend mai ales de cand cu gratuitatea studentilor...dar mai ales pe Valea Prahovei!
Am tot spus ca la CFR Calatori nu se mai poate mentine serviciul de biciclete la multe trenuri, iar acolo unde se mentine e de florile marului la cum stai de sufocat pe acolo cu tot cu bicicleta...
Sus In jos
https://www.youtube.com/channel/UCeOVLRNcR9-4qHrh8nfWilA/videos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   

Sus In jos
 
Gradul de ocupare al trenurilor
Sus 
Pagina 6 din 8Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: TRENURILE DIN ROMANIA :: MERSUL SI COMPUNEREA TRENURILOR-
Mergi direct la: