Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Gradul de ocupare al trenurilor

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14023
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16431
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Dum 29 Oct 2017, 22:40

Malaxa 700 și 900 sunt modernizate înainte să apară ordinul ăsta, deci durata lor de amortizare curge de la data modernizării.

mielutu zburator a scris:
M-am uitat pe vagonwebb la galerii foto cu ce au alții tot aici prin Est
Uită-te și ce e prin UE... în afară de noi, de unguri și de polonezi, nu prea mai vezi compartimente în serviciu regulat. Și nici trenuri de noapte nu mai sunt ca pe vremuri, că între timp s-au inventat avionul și marea viteză (dar și TGVurile noi nu mai au interiorul pe care-l aveau acum 20 de ani). De exemplu, Germania a renunțat complet la vagoanele de dormit. Probabil peste 10 - 15 ani o să mai fim doar noi și bulgarii cu VD-uri în toată UE, asta presupunând că nu va crește numărul de curse aeriene spre aeroporturi precum Baia Mare, Satu Mare sau Suceava. O să ne uităm la VD-urile rușilor și o să ne gândim cum pot ăia să piardă 2 zile pe drum într-un tren... după aia o să ne amintim că la fel făceam și noi pe vremuri, doar că noi am intrat în UE, pe când rușii au rămas sub mâna de fier a lui Putin.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1251
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 02:22

Problema nu se pune în termeni ”Putin vs UE”, realitatea obiectivă e cam la modul următor: Rusia e o țară absolut imensă, iar în unele zone trenul e efectiv singurul mijloc de transport. În care poți să petreci câte 2-3 zile chiar fără să ajungi în regiunile civilizate, rămâi tot in the middle of nowhere. Așa se ajunge la necesitatea vagoanelor de dormit, nu fiindcă îi plac lui Putin.

Ca să poată întreține o piață internă de transport aerian, cu aeroporturi la fiecare 100-150 km, ca în UE, Rusia mai are probabil nevoie de 100 de ani. Deocamdată are o economie cam cât a Italiei sau a Spaniei, dar cu o populație mult mai numeroasă (deci mai săracă) și împrăștiată pe un teritoriu de zeci de ori mai mare. O mulțime de sate rusești n-au văzut în viața lor asfalt și energie electrică. Pentru Rusia e virtual imposibil să folosească altceva decât trenul, exact cum era și pentru România în 1950. În teorie existau avioane și autobuze, în practică oamenii mergeau cu trenul.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14023
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16431
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 08:19

N-or avea ei de ales, dar nici RJD nu-și bate capul... sunt trenuri care circulă o dată sau de 2 ori pe săptămână, la care trebuie să iei bilet cu o lună înainte. To'arășul Putin se asigură astfel că poporul nu se poate răscula împotriva lui. Păi să ajungă 1 milion de ruși din restul țării la Moscova le ia 2 luni. În plus, piața transporturilor feroviare e monopol de stat (chiar dacă unele întreprinderi de stat gen Gazprom au și ele liniile și marfarele lor), pe partea de aviație nu există low-cost, drumuri asfaltate nu sunt peste tot, autostrăzi nici atât... chiar că e ca România anilor '50 (cu excepția orașelor mari), doar că de câteva sute de ori mai mari.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4872
Reputatie : 6237
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 08:21

Eeee, pai in mersurile de tren mai vechi sint chiar reclame pentru TAROM.

Totusi cred ca mai e destul pina sa dispara definitiv vagoanele de dormit in Europa.Poate gresesc insa mai intii a fost un boom al autostrazilor urmat de un boom al avioanelor.
In mod interesant insa a urmat un boom al trenurilor de mare viteza.
Astfel ca in prezent in apus functioneaza atit autostrazi si tot felul de sosele(cum ar veni nationale, judetene, comunale, agricole) diverse linii de tren, linii de mare viteza, transport in comun si culmea chiar si aeroporturile sint pline.

Am fost in Italia unde trenurile circula intr-o veselie ba chiar am facut cruce cu un tren compus din vagoane de dormit. treno notte comfort scria pe el.

Practic am postat un anunt zilele trecute ca s-a ieftinit avionul Timisoara-Bucuresti si mi s-a raspuns ,, ca sa nu ne grabim" ca nu e chiar asa.

Atunci doctore te intreb : ce te face sa crezi ca peste citiva ani doar noi si bulgarii vom avea vagoane de dormit? adica noi si bulgarii vom fi saracii Europei, asemanator cu ce descrie Warrinton o parte a Rusiei?
sau inseamna ca CFR va fi si atunci la nivelul de azi?
CFR (toate entitatile) au dovedit ca nu au oameni cababili sa adapteze si sa aduca entitatile la nivelul administratiilor din UE.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4872
Reputatie : 6237
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 08:28

Dr2005 a scris:
N-or avea ei de ales, dar nici RJD nu-și bate capul... sunt trenuri care circulă o dată sau de 2 ori pe săptămână, la care trebuie să iei bilet cu o lună înainte. To'arășul Putin se asigură astfel că poporul nu se poate răscula împotriva lui. Păi să ajungă 1 milion de ruși din restul țării la Moscova le ia 2 luni. În plus, piața transporturilor feroviare e monopol de stat (chiar dacă unele întreprinderi de stat gen Gazprom au și ele liniile și marfarele lor), pe partea de aviație nu există low-cost, drumuri asfaltate nu sunt peste tot, autostrăzi nici atât... chiar că e ca România anilor '50 (cu excepția orașelor mari), doar că de câteva sute de ori mai mari.

Eu nu as marsa atita pe teoriile astea cu , vezi doamne au ecartament larg sa nu ii invadeze unii, n-au conditii ca sa nu vina la Moscova, nu au trenuri ca sa fie controlati.

Popoarele Rusiei sint un pic altfel decit noi si chiar decit vestul. Ei stiu de ce au nevoie si de ce nu au nevoie, iar cind a fost momentul au facut o revolutie, iar mai apoi au ajuns la Berlin si mai tirziu nu a fost nevoie sa vina 1 milion la Moscova ca sa cada URSS si sa se desfiinteze.( probabil ca string un milion doar asa de pe satele din jurul Moscovei)

Situatia e un mic mai aparte acolo fata de cum o vedem noi sau de cum sintem incurajati sa credem.
Cum era aia ca nu a mincat Ratiu salam cu soia si acuma vine cu Cimpeanu sa aduca privatizarea, patronii, boierii.

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14023
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16431
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 09:44

Au ecartament larg că primele linii au fost făcute de americani... 1520 mm era ecartamentul americanilor. Ulterior, americanii au trecut la 1435 mm din motive economice (Europa dezvolta rețele pe 1435 mm, iar producătorilor de material rulant le era mai simplu să producă pe un singur ecartament). Rușii nu s-au mai chinuit și au rămas la ecartamentul ăsta.

dan tm a scris:
probabil ca string un milion doar asa de pe satele din jurul Moscovei
,,Județul" din jurul Moscovei are vreo 17 milioane de locuitori... numai că Rusia în sine are vreo 145 milioane de locuitori. De altfel, pe vremea când încă era voie, manifestațiile anti-Putin strângeau aproape 1 milion de oameni. Doar că toți erau din Moscova și împrejurimi. Nu prea e o majoritate reprezentativă pentru întreaga Rusie, nu?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1251
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 13:11

dan tm a scris:
mai intii a fost un boom al autostrazilor urmat de un boom al avioanelor.
In mod interesant insa a urmat un boom al trenurilor de mare viteza.

Modul de transport preferat are legătură cu modul de viață și ocupația profesională. Oamenii care muncesc pământul nu prea merg cu avionul, pentru ei a construit Eisenhower autostrăzile. Chiar și deplasările de peste o mie de kilometri le făceau cu Greyhound.

Avionul e preferat de orășeni, pentru ei timpul contează cu totul altfel decât pentru agricultori. În anii '70, când tinerii americani au început să se mute la 3.000 de kilometri de casă pentru 300 de dolari în plus la salariu, n-ar fi făcut asta dacă ar fi avut de stat două zile în autocarele Greyhound, avionul a făcut posibilă migrația asta. Avea @Katalyn un comentariu despre două zile de serviciu pierdute de niște colegi de-ai lui care au preferat autocarul în loc de avion, acei colegi degeaba lucrează în fabrică, ei tot mentalitate de agricultori au.

Iar Europa e mult mai săracă și mai aglomerată, de asta trenul a continuat să evolueze. Pe distanțe de câteva sute de kilometri, trenul reușește să fie competitiv cu avionul, fie și doar prin prisma faptului că are ceva mai multe stații Very Happy

Dr2005 a scris:
 sunt trenuri care circulă o dată sau de 2 ori pe săptămână, la care trebuie să iei bilet cu o lună înainte. To'arășul Putin se asigură astfel că poporul nu se poate răscula împotriva lui.

S-ar putea să fie vorba doar de bani. Foarte probabil acele trenuri nu obțin profit, chiar dacă sunt pline, așa că nu sunt bani pentru a achiziționa garniturile suplimentare necesare pentru ca ele să circule zilnic.

În ce-l privește pe Putin, e mai puțin probabil ca regiunile rurale mai îndepărtate să se răscoale împotriva lui. Mai degrabă se poate baza pe acele regiuni să-l sprijine, dacă Moscova sau St.Petersburg ar încerca să-l dea jos. Dar St.Petersburg n-o să încerce să-l dea jos fiindcă acolo e fieful KGB din care provine. Oamenii lui de încredere sunt de pe-acolo, nu din Moscova.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4872
Reputatie : 6237
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 13:33

Nu m-am referit la America ci la Europa.

Daca ar fi sa comparam, atunci Rusia si cam toata Asia centrala se aseamna cu SUA insa acolo a ramas trenul de baza din motivele enumerate.

Nu cred ca avem ce sa il amestecam pe Putin in discutiile despre trenurile de pe la noi.
pare un fel de diversiune pentru a devia atentia.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1251
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 17:09

Europa de Vest face același lucru ca și America, însă cu o generație întârziere. Europa de Est mai are încă o generație întârziere, iar Rusia mai are și ea 1-2 generații întârziere față de Europa Centrală.

România e rămasă în urmă la multe capitole, astfel încât în prezent se suprapune construcția de autostrăzi cu dezvoltarea companiilor aeriene low-cost  Low-cost-ul e OK, este sincronizat cu restul Europei Centrale, însă autostrăzile sunt sever întârziate. Despre trenuri de mare viteză încă nu se poate discuta în România, chiar și RailJet-ul (răspândit deja în Europa Centrală) e un obiectiv destul de îndepărtat pentru România. Asta deși RailJet-ul nu e nici TGV, nici ICE, e doar un tren cu locomotivă, clasic.
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1538
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2973
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 20:57

Dr2005 a scris:
De exemplu, Germania a renunțat complet la vagoanele de dormit. Probabil peste 10 - 15 ani o să mai fim doar noi și bulgarii cu VD-uri în toată UE, asta presupunând că nu va crește numărul de curse aeriene spre aeroporturi precum Baia Mare, Satu Mare sau Suceava.
Pai si de ce ar avea nevoie Germania de VD cand faci cu trenul de la un capat la altul al tari maxim 8 ore.Cand se va face si la noi Timisoara-Iasi sau Satu Mare-Constanta in 8 ore atunci n-o sa mai avem nevoie de vagoane de dormit.Pana atunci cusetele sunt o afacere buna pe CFR si mai rar cand circula fara clientela.Recent am facut un drum la Vatra Dornei cu 12653 la cuseta 4 persoane,iar ceilalti din compartiment au mers pe relatia Ploiesti Sud-Vatra Dornei si Bucuresti-Dolhasca(tipul lucreaza in Bucuresti si se duce saptamanal acasa, iar pana s-o construi aeroport la Dolhasca o sa foloseasca vagonul de dormit al CFR)
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2091
Reputatie : 4571
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 21:41

Un articol pe tema topicului, ca ultimele mesaje sunt cam off-topic:

Măsuri de organizare a activitătii pe perioada weekend-ului
Tipărire
27 octombrie 2017

București, Gara de Nord: perioadă cu trafic crescut prilejuit de zilele de weekend MĂSURI de organizare a activității:

- suplimentarea capacității de transport, operativ, în funcție de cereri și de parcul disponibil de vagoane; - suplimetarea personalului în marile gări pentru preluarea fluxului de călători;

De exemplu, vineri 27 octombrie, în Gara de Nord București se lucrează cu:

- 30 de casieri în intervalul 7:00-16:00, - 31 de casieri in intervalul 16:00-19:00,

- 23 în intervalul 19:00-21:00 și

- 18 casieri după ora 21:00.

- pentru trenurile la care nu mai sunt locuri disponibile, biletele fără loc rezervat se eliberează doar în ziua plecării trenului (cu acordul pasagerilor de a călători fără loc).

Pentru evitarea aglomerației, vă recomandăm programarea din timp a călătoriei cu trenul, pentru trafic intern anticipația fiind de până la maximum 30 zile.

----- INFO UTILE:

- 0219521 – info CFR;

- 021.319.0358 Biroul Relații cu Publicul din Gara de Nord București;

Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/ro/comunicate/1043-masuri-pe-perioada-de-weekend
Sus In jos
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2969
Varsta : 22
Reputatie : 4241
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 22:13

Dr2005 a scris:
Malaxa 700 și 900 sunt modernizate înainte să apară ordinul ăsta, deci durata lor de amortizare curge de la data modernizării.

mielutu zburator a scris:
M-am uitat pe vagonwebb la galerii foto cu ce au alții tot aici prin Est
Uită-te și ce e prin UE... în afară de noi, de unguri și de polonezi, nu prea mai vezi compartimente în serviciu regulat. Și nici trenuri de noapte nu mai sunt ca pe vremuri, că între timp s-au inventat avionul și marea viteză (dar și TGVurile noi nu mai au interiorul pe care-l aveau acum 20 de ani). De exemplu, Germania a renunțat complet la vagoanele de dormit. Probabil peste 10 - 15 ani o să mai fim doar noi și bulgarii cu VD-uri în toată UE, asta presupunând că nu va crește numărul de curse aeriene spre aeroporturi precum Baia Mare, Satu Mare sau Suceava. O să ne uităm la VD-urile rușilor și o să ne gândim cum pot ăia să piardă 2 zile pe drum într-un tren... după aia o să ne amintim că la fel făceam și noi pe vremuri, doar că noi am intrat în UE, pe când rușii au rămas sub mâna de fier a lui Putin.

Noi, ungurii, polonezii, cehii, slovenii, slovacii, croații și pe la francezi mai merg destule compartimentate, la austrieci foarte rar, la nemți iar destul de rar dar când nu ai limită de viteză pe autostradă te cam c..i în ele trenuri și mergi cu mașina. Vagoane de dormit încă se folosesc în Germania, există NightJet, la fel și în Austria sau Cehia și Slovacia. Olandezii au renunțat însă din ce știu definitiv la serviciile de vagon dormit, acesta fiind disponibil doar pe internaționalele care vin dinspre Paris sau Berlin și care NU au stația finală pe teritoriul olandez.
NON-UE: Serbia, Muntenegru și Bosnia încă merg mult pe compartimentate.

Later edit: În Italia se folosesc iar trenuri de noapte. Sunt mai ieftine ca cele de mare viteză inclusiv la cușetă, iar cu ofertă chiar și la dormitor. Diferența de timp e de 2-3 ori mai mare însă pe anumite relații nu există deloc trenuri directe de mare viteză (ai dracu proști, nici la ratații ăștia nu le place să schimbe trenul!) iar pe altele sunt prea scumpe (120-150 de euro la clasa a doua, unde condițiile sunt sub cele din salonul Astra sau 21-76/21-87).
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
marius664



Numarul mesajelor : 1538
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2973
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 23:09

Luna a scris:
Un articol pe tema topicului, ca ultimele mesaje sunt cam off-topic:

Măsuri de organizare a activitătii pe perioada weekend-ului
Tipărire
27 octombrie 2017/
Aha, si asta e in tema topicului?!? Suntem totusi in 30 octombrie au trecut ceva zile decand stirea era de actualitate Smile
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2091
Reputatie : 4571
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Lun 30 Oct 2017, 23:16

E o informatie din care rezulta ca unele trenuri sunt aglomerate in week-end/e aglomeratie la gara de nord. Ma bucur ca au deschis mai multe casierii.
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 2091
Reputatie : 4571
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   Joi 02 Noi 2017, 15:44

2084 din Petrosani a plecat cam cu 25 de calatori, din care 7-8 studenti, restul alte categorii. Din Valea Sadului au mai urcat vreo 15-20 de calatori, majoritatea trecuti de 40 de ani. O parte din calatori nu au bilete, sunt de o etnie neprecizata.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Gradul de ocupare al trenurilor   

Sus In jos
 

Gradul de ocupare al trenurilor

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Compunerea trenurilor Regio (2015)
» Mersul trenurilor 2013-2014
» Compunerea trenurilor Regio
» Compunerea trenurilor din Romania - 2015
» Propuneri pentru noul mers al trenurilor 2014-2015
Pagina 3 din 5Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: TRENURILE DIN ROMANIA :: MERSUL SI COMPUNEREA TRENURILOR-