Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Revista presei

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 23, 24, 25
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10470
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13480
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Vin 01 Dec 2017, 11:37

UE alocă 12 milioane euro pentru bilete gratuite de tren destinate tinerilor de 18 ani care vizitează Europa

UE Bilete gratuite 2018Trimisul special al AGERPRES, Marius Frățilă, transmite: Uniunea Europeană va finanța în 2018, potrivit bugetului anual adoptat joi de plenul legislativului comunitar, un proiect pilot de 12 milioane de euro privind asigurarea a cel puțin 30.000 de bilete gratuite de tren pentru tinerii din statele membre care împlinesc anul următor vârsta de 18 ani și doresc să viziteze statele membre.
Europarlamentarul român Siegfried Mureșan (PMP/PPE), raportor al Parlamentului European pentru bugetul UE pe 2018, a declarat jurnaliștilor români că s-a implicat personal pentru includerea în buget a acestui proiect, care ar trebui lansat înainte de vacanța de vară de anul viitor.
“Este un proiect pilot de 12 milioane de euro prin care ne propunem să finanțăm anul următor 30.000 de bilete gratuite de tren, de 30 de zile, pentru tinerii europeni care împlinesc 18 ani. De la începutul anului am spus că îmi propun să lansez acest proiect și mă bucur că pot anunța astăzi că reușim să îl lansăm anul următor, că am reușit să alocăm 12 milioane de euro și astfel 30.000 de tineri care împlinesc 18 ani în anul următor vor primi șansa prin aceste bilete pe care le vom oferi gratuit din partea Uniunii Europene să călătorească în Europa, să vadă noi realități, să aplice limbile străine și să le exerseze. Și să facă primii pași spre experiența internațională, atât de necesară pentru a găsi un loc de muncă într-adevăr bun și stabil în zilele noastre”, a afirmat Mureșan.
Potrivit acestuia, costul unui astfel de bilet de tren prin care se poate face un tur al statelor UE este de circa 450 de euro, iar cei 12 milioane de euro ar acoperi 30.000 de bilete, însă la nivelul instituțiilor UE există speranța că se vor putea obține și unele discount-uri astfel încât numărul biletelor disponibile gratuit pentru această categorie de tineri să ajungă la circa 35.000.
Eurodeputatul român a mai arătat că în bugetul UE pentru 2018, adoptat vineri în plenul PE, sunt prevăzute mai multe creșteri de sume pentru programele destinate tinerilor, raportate la prevederile din proiectul de buget prezentat inițial de Comisia Europeană. Astfel, bugetul programului Erasmus+ de mobilitate universitar are un plus de 24 milioane euro, programul de combaterea a șomajului în rândul tinerilor a primit 126 de milioane de euro în plus, iar cel de sprijin al tinerilor fermieri pentru dezvoltarea de activități în mediul rural beneficiază de un plus de circa 34 milioane de euro.
Parlamentul European a adoptat, joi, bugetul anul al UE pentru 2018. Votul din această sesiune plenară vine după ce în data de 18 noiembrie delegația Parlamentului European, condusă de Siegfried Mureșan în calitate de negociator-șef, a ajuns la un acord cu cea a Consiliului UE privind forma finală a bugetului.
Votul de joi a fost de 295 voturi pentru (majoritatea de la populari, ALDE și verzi), 154 împotrivă și 197 de abțineri.
Valoarea bugetului UE din 2018 este de 160,1 miliarde de euro.
Informație de pe pagina web Agerpres, Editor: Karina Olteanu, editor online: Anda Badea
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10470
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13480
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Mier 06 Dec 2017, 08:21

Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14320
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17879
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Revista presei   Mier 06 Dec 2017, 10:19


_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 5139
Reputatie : 8004
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Mier 06 Dec 2017, 17:48

http://clubferoviar.ro/maria-magdalena-grigore-va-coordona-activitatea-sistemului-feroviar/
Ce zice acolo, anterior a coordonat departamentul Fonduri Europene din cadrul MT. Care fonduri europene? Ca nu se vede nimic! Suntem la ani lumina de ceea ce au altii din Vest cel putin! Gargara ieftina pentru botanisti! Eu propun sa se puna lacatul pe ministerul ala!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14023
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16431
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Mier 06 Dec 2017, 19:05

,,Anterior" adică în ultimele câteva săptămâni și cam atât. E drept, dna. Grigore ocupă de ceva vreme funcția de secretar de stat, dar atribuțiile s-au tot schimbat. MT oricum e doar organism intermediar, aprobările de fonduri le dă MDRAPFE, nu știu cine o mai fi acum ministru delegat pentru fonduri europene, înainte era Rovana Plumb.

În rest, a fost secretar național TRACECA de ani buni, nu doar în 2016. De altfel, activitatea SN TRACECA tot de ea e coordonată și acum.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10470
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13480
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Mier 06 Dec 2017, 19:56

Dr2005 a scris:
,,Anterior" adică în ultimele câteva săptămâni și cam atât. E drept, dna. Grigore ocupă de ceva vreme funcția de secretar de stat, dar atribuțiile s-au tot schimbat. MT oricum e doar organism intermediar, aprobările de fonduri le dă MDRAPFE, nu știu cine o mai fi acum ministru delegat pentru fonduri europene, înainte era Rovana Plumb.

În rest, a fost secretar național TRACECA de ani buni, nu doar în 2016. De altfel, activitatea SN TRACECA tot de ea e coordonată și acum.

Da si ea a aprobat infintarea ARF o agentie cu zero realizari
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 1538
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2973
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Revista presei   Mier 06 Dec 2017, 23:40

Si cine putea sa sara in apararea ei decat colegul ei din minister.Bine zicea tizul meu mai sus, ar trebui inchis ministerul ala sau reorganizat de la poarta pana la ultimul etaj.Anul asta au fost zero realizari in infrastuctura iar in calea ferata cred ca realizarile sunt cu minus...
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10470
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13480
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 07 Dec 2017, 14:21

Inca una..Bani de dispozitive emitere electronica a biletelor si multe altele nu sunt dar de asta avem

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cfr-calatori-da-sute-de-mii-de-euro-ca-sa-afle-de-ce-trenuri-are-nevoie-840682
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10470
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13480
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 07 Dec 2017, 19:09

Operatorii privați cresc prețurile biletelor de tren pentru că statul nu își achită datoriile

„Întârzierea subvențiilor de transport și necesitatea de a majora salariile pentru a ne apropia de nivelurile din CFR Călători ne-a determinat să scumpim biletele de tren”, a declarat joi, pentru MEDIAFAX, Radu Zlatian, directorul de comunicare al transportatorului feroviar privat Softrans.

„Mărim tarifele pentru că subvențiile sunt din ce în ce mai mici, la ultima rectificare bugetară am primit mai puțini bani, iar pentru 2018 încă nu se știe care vor fi cotele. Referitor la salarii, ar trebui să se majoreze cu câteva procente bune pentru că au crescut și la CFR Călători, iar dacă noi nu le majorăm ar fi un risc să migreze salariații de la noi spre ei”, a declarat reprezentantul Softrans.


Oficialul a mai spus că nici subvențiile aferente transporturilor cu reduceri sau gratuități (inclusiv călătoriile gratuite ale studenților) încă nu au fost plătite, deși acestea reprezintă 30% din totalul pasagerilor.

Într-un comunicat postat pe site-ul transportatorului – care operează trenurile Hyperion pe ruta Craiova-București-Brașov – se arată că noile tarife, mai mari în medie cu 15%, intră în vigoare de la 10 decembrie 2017.

„Din cauza: (a) reducerii constante în ultimii ani a compensației acordate de Ministerul Transporturilor respectiv, în prezent, de Autoritatea pentru Reformă Feroviară operatorilor feroviari pentru transportul de călători și care, urmare a rectificării bugetare din septembrie 2017, a fost redusă din nou pentru 2017 cu 10% fără ca această reducere să fie compensată la rectificarea bugetară din noiembrie , (b) plății cu mari întârzieri a acestor compensații, precum și decontării de asemenea cu mari întârzieri a facilităților de călătorie acordate prin lege diverselor categorii de călători (studenți, elevi, pensionari etc.) și (c) creșterii cheltuielilor cu salariile angajaților, determinate de nevoia de retenție a acestora în condițiile majorării repetate a salariului minim garantat în plată și a salariilor la operatorul feroviar de stat, toate acestea ducând la o deteriorare constantă a rezultatelor noastre financiare, suntem nevoiți să luăm măsura dureroasă de majorare a tarifelor noastre pentru transportul de călători cu trenuri Interregio”, se arată în comunicatul Softrans.

Tarifele Softrans nu au fost majorate de la 1 mai 2015 – data la care a început operarea trenurilor Interregio. „Tarifele la trenurile Regio rămân nemodificate”, precizează transportatorul feroviar privat.

http://www.bizbrasov.ro/2017/12/07/operatorii-privati-cresc-preturile-biletelor-de-tren-pentru-ca-statul-nu-isi-achita-datoriile/
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4871
Reputatie : 6236
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 07 Dec 2017, 20:09

Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 5139
Reputatie : 8004
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 07 Dec 2017, 20:25

Adrian78 a scris:
Inca una..Bani de dispozitive emitere electronica a biletelor si multe altele nu sunt dar de asta avem

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cfr-calatori-da-sute-de-mii-de-euro-ca-sa-afle-de-ce-trenuri-are-nevoie-840682
Prostie fara margini! Se vaita ca nu au fonduri suficiente pentru reparatiile materialului rulant in schimb praduiesc aiurea bugetul companiei cand astfel de probleme se pot observa cu ajutorul serviciului comercial! Mare branza sa te uiti in calculator sa observi pe statii la 24 h/lunar/anual cate bilete s-au emis pentru trenul x. Pentru statiile desfiintate, hc-urile neprevazute cu calculatoare si P.O.-uri conductorii si sefii de tren sa dea nota explicativa la final de program de unde pana unde au emis bilete.
Dar csf ncsf cand ministerul transporturilor si cfr sunt o sursa buna de muls!

Adriane, referitor la al doilea tau link, Statul se plange prin reprezentantii ministerului transporturilor ca s-a ajuns sa se circule pe calea ferata cu viteza melcului dar sa le fie rusine ca "au uitat" de ani buni sa mai si investeasca in infrastructura feroviara! La ce interese sunt la mijloc si cata nesimtire domneste in randul lor nu are rost sa ne mai agitam. Dar va veni si vremea sa dea socoteala!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10470
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13480
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 07 Dec 2017, 20:31

Vitosa a scris:
Adrian78 a scris:
Inca una..Bani de dispozitive emitere electronica a biletelor si multe altele nu sunt dar de asta avem

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cfr-calatori-da-sute-de-mii-de-euro-ca-sa-afle-de-ce-trenuri-are-nevoie-840682
Prostie fara margini! Se vaita ca nu au fonduri suficiente pentru reparatiile materialului rulant in schimb praduiesc aiurea bugetul companiei cand astfel de probleme se pot observa cu ajutorul serviciului comercial! Mare branza sa te uiti in calculator sa observi pe statii la 24 h/lunar/anual cate bilete s-au emis pentru trenul x. Pentru statiile desfiintate, hc-urile neprevazute cu calculatoare si P.O.-uri conductorii si sefii de tren sa dea nota explicativa la final de program de unde pana unde au emis bilete.
Dar csf ncsf cand ministerul transporturilor si cfr sunt o sursa buna de muls!

Adriane, referitor la al doilea tau link, Statul se plange prin reprezentantii ministerului transporturilor ca s-a ajuns sa se circule pe calea ferata cu viteza melcului dar sa le fie rusine ca "au uitat" de ani buni sa mai si investeasca in infrastructura feroviara! La ce interese  sunt la mijloc si cata nesimtire domneste in randul lor nu are rost sa ne mai agitam. Dar va veni si vremea sa dea socoteala!

Sa nu mai zic de cate miliarde de euro avem de la Ue pentru infrastructura feroviara si noi nu facem nimic in afara de C4 si ala fortati de astia de la UE
Vitosa las ca face MT centura Comarnic cu o firma de apartament si o firma de pizzeri din Italia si dupa ne miram de ce tine 6 luni asfaltul
Sus In jos
Katalyn

avatar

Numarul mesajelor : 5996
Varsta : 27
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 7272
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Revista presei   Joi 07 Dec 2017, 20:39

De pe site-ul cfrcalatori.ro :

Pentru călătoria cu TRENUL în WEEKEND cea mai avantajoasă OFERTĂ este:

1.Biletul de weekend - între 15 și 35% reducere
2.Cartea VSD - reduceri de până la 50%
3.Reduceri de weekend pe Valea Prahovei - între 31% și 56%
Votează!

Stau si ma întreb pana unde poate duce prostia celui care administrează site ul si a pus acest sondaj de 2bani.

Reteaua CFR nu inseamna doar cativa kilometri dintre Sinaia-Predeal-Brasov iar daca o luam geografic Brasov nu este pe Valea Prahovei. albino
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14023
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16431
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Revista presei   Vin 08 Dec 2017, 01:31

dan tm a scris:
Acuma am gasit asta

http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/comisia-europeana-cere-romaniei-transpuna-corect-directiva-privind-spatiul-unic-feroviar-european-1_5a2957fe5ab6550cb8f41751/index.html

Directiva e transpusă integral și corect (deși sunt o groază de aberații în ea de care Bruxelles ține cu dinții, dar să zicem că alea afectează mai mult terminalele de marfă), s-a făcut și contract de performanță cu CFR S.A. ... numai că UE cere buget multianual, pe care legislația noastră (și a altor state) nu îl permite. Probabil notificarea Comisiei Europene o să ajungă la MT, deși Legea Bugetului vine din altă parte.

Adrian78 a scris:
Sa nu mai zic de cate miliarde de euro avem de la Ue pentru infrastructura feroviara si noi nu facem nimic in afara de C4 si ala fortati de astia de la UE
Tu crezi că UE îți aprobă orice? Îți aprobă cu prioritate lucrări pe rețeaua TEN-T Core, dacă se duce CFR acum cu un proiect pentru Constanța - Mangalia, de pildă, îl ia Comisia la șuturi (metaforic vorbind) și-i spune să mai vină cu el doar după ce termină de modernizat rețeaua TEN-T Core și Comprehensive. Iar ,,miliardele de euro" nu sunt chiar pentru orice. Nu acoperă TVA-ul și cheltuielile cu avize/autorizații. Contractul pe fonduri europene implică obligativitatea unui serviciu de consultanță pe toată perioada lucrării și ulterior pe perioada de garanție, serviciu pe care, de regulă, trebuie să îl iei de la o firmă agreată de Comisia Europeană (nu-s prea multe) și care te costă multicel (de pe la 1 la 10% din valoarea lucrării, depinde cât de bine e făcut contractul). Și mai e ceva: banii trebuie să ți-i prinzi în buget la începutul anului, iar MFP n-o să te lase în veci să treci acolo bani inexistenți, pentru că crești deficitul țării și nu dă bine. Sau varianta a 2a, îți trece maximul sumelor posibile și ți le taie la prima rectificare, cum a făcut anul ăsta - că banii ăia oricum nu existau. Ipotetic vorbind, dacă CFR lansează un proiect în secunda 2 de la aprobarea bugetului său, presupunând că bugetul CFR e aprobat la o săptămână de la intrarea în vigoare a Legii Bugetului (deși practica ne arată că bugetele se aprobă prin februarie - martie) și pe 15 ianuarie ai tot ce-ți trebuie, pregătirea unei documentații pentru un proiect major durează luni de zile. Să zicem (cazul fericit) că în 2 luni ai aprobarea MDRAPFE - Ministru delegat pentru fonduri europene și dosarul ajunge la Comisia Europeană. Între timp, te apuci să pregătești licitația. Ajungem deja în martie, îți mai ia o lună să faci un caiet de sarcini și să iei avize de la AFER și apoi de la ANAP. S-a făcut aprilie. Licitația pentru un proiect major trebuie anunțată cu măcar 6 luni în avans... bun, îi dai drumul în aprilie (concomitent cu ea are loc o minune dumnezeiască și reușești să faci și exproprierile), termenul final e în octombrie, îți mai ia o lună să evaluezi ofertele (noiembrie) și apoi mai ai 30 de zile perioada de contestații. Dacă nu ai contestații, la sfârșitul lui decembrie ajungi să semnezi contractul (practic, de regulă sunt contestații, iar dacă deciziile CNSC nu sunt mulțumitoare, contestatarii merg în instanță și-ți blochează licitația încă juma' de an sau chiar mai mult). Toate bune și frumoase, numai că prima rectificare bugetară e în septembrie, la care MFP oricum ți-a tăiat din banii dați la titlul 58, pe motiv că n-ai tras nimic din ei. Aici ar ajuta bugetul multianual, că în situația actuală te trezești că nu ai bani să începi lucrarea când ai reușit să semnezi contractul. Sunt multe aspecte legislative și procedurale care trebuie schimbate și niciunul nu depinde de Ministerul Transporturilor sau de CFR S.A.. Probabil nici tu, nici antevorbitorul tău nu știe asta, că e sport național să arunci cu noroi în nevinovați.

Citat :
http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cfr-calatori-da-sute-de-mii-de-euro-ca-sa-afle-de-ce-trenuri-are-nevoie-840682
Se confundă mere cu pere. ARF într-adevăr are ca obiect de activitate și achiziția de material rulant. Dar ARF nu va face opere de caritate față de CFR Călători sau alți operatori! Materialul rulant achiziționat de ARF va fi parte din contractele de servicii publice și închiriat nediscriminatoriu operatorilor care au astfel de contracte, contracte care probabil vor fi licitate competitiv trasă cu trasă pe interoperabil și secție cu secție pe neinteroperabil (rămâne de văzut cum se va face atribuirea contractelor la momentul ăla). Așa că materialul rulant cu pricina o să circule numai pe unde o să vrea ARF, e posibil să îți impună o condiție gen dacă ți-l pune la dispoziție pentru Ciulnița - Călărași, nu o să ai voie cu el pe București - Brașov.

Ce face CFR Călători acum e un studiu de fezabilitate (SF) pentru o investiție proprie - adică achiziționarea de vehicule feroviare care vor intra în proprietatea CFR Călători și de care CFR Călători va putea dispune cum dorește. SF-ul e o etapă obligatorie pentru o astfel de investiție. Înțeleg că vor să ia un credit... nu știu ce instituție internațională ar putea să îl dea și în ce condiții. Și, mai ales, nu știu ce va pune gaj CFR Călători pentru împrumut, că statul nu mai poate să garanteze creditul cum a făcut la Desiro (desigur, CFR Călători nu a mai putut să plătească, așa că ratele au fost achitate de Garant, adică din Bugetul de Stat). Dar dacă se ajunge la credit, studiul de fezabilitate e obligatoriu și nu merge făcut în regie proprie, e necesar să fie făcut de un consultant independent. Dacă studiul costă 1% din valoarea proiectului, la 300.000 de euro ne putem aștepta la un proiect de investiții de 30 000 000 euro, bani care abia ajung pentru 6 - 7 rame mai de Doamne-ajută (ceva mai multe dacă or să fie de la Softronic).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10470
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13480
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Revista presei   Sam 09 Dec 2017, 20:01

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Revista presei   

Sus In jos
 

Revista presei

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Revista presei (partea IV)
» Revista presei
» Revista presei (partea I)
» Revista presei
» Revista presei
Pagina 25 din 25Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 23, 24, 25

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-