Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Tren vs. avion

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5073
Reputatie : 6598
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 11:51

Nu a fost cu ani in urma avion de la Timisora la Chicago IL?
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14564
Localizare : Бухарест
Reputatie : 18285
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 16:00

vatmanul a scris:
Katalyn a scris:
Ryanair nu sunt aia care au anulat sau vor anula nu știu cate zboruri din anumite motive ?

Ba da, ei sunt. Dar anulările sunt doar până la sfârșitul lunii octombrie, apoi totul revine la normal. Pe site-ul oficial al Ryanair au fost publicate toate zborurile ce vor fi anulate în această perioadă. România nu este afectată prea mult, în toată această perioadă fiind anulate doar patru zboruri de la Otopeni la Milano Bergamo.

Unde ai gasit care zboruri vor fi anulate?

_________________
595423
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1413
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 17:28

Scrii pe Google ”Ryanair cancelled flights list” și îți găsește peste 1 milion de rezultate, majoritatea ziarelor mari au publicat lista completă.

În format .pdf:

http://www.ryanair.com/content/dam/ryanair/2017sep/EU261%20Sept%20Cancellations.pdf

Și pagina cu povești:

https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/travel-updates/flight-cancellations7
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14564
Localizare : Бухарест
Reputatie : 18285
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 20:42

Multumesc!

_________________
595423
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6810
Reputatie : 9235
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 21:07

Warrington a scris:
Ryanair se bazează pe angajați tineri, neexperimentați și prost plătiți, dar realitatea e că le oferă o șansă în momente când alți angajatori n-ar face-o. Pilotul din articol recunoaște singur că a lucrat 8 ani la Ryanair. De ce n-a plecat după primele 3 luni? Cumva fiindcă nu-l angaja nimeni altcineva cu doar 3 luni de experiență?

După 8 ani la Ryanair, evident că a primit niște oferte bune. Una e să spui ”lucrez de 8 ani la Ryanair și sunt căpitan” și alta e să spui ”n-am mai lucrat nicăieri, nu am dreptul să fiu pilot in command, dar caut o companie unde să fac practică plătită și să devin căpitan”. Îl angaja cineva în China în momentul când l-a angajat Ryanair?

Ai si tu dreptate, dar doar partial. In sensul ca da, firmele de tipul asta angajeaza piloti fara experienta, ba ii mai si scolesc (am un prieten la Wizz in situatia asta), dar au un contract care trebuie respectat. Ba din cate stiu a fost intocmit de ele si nu a fost negociat individual, daca de sindicate nu poate fi vorba. Ca na, sint stat in stat. Dar nu inseamna ca firma nu a profitat la randul sau de situatie la faza cu angajat novici si cu atat mai putin ca nu trebuie sa-si respecte partea de contract. Nu de alta, dar uite la ce se ajunge.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6810
Reputatie : 9235
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 22:13

O sa fac un drum la Bucuresti cu avionul. La intors cu Blue Air. Am ales sa merg cu ei in ideea ca as fi fost la 9 in Cluj, troleul pana in cartierul in care stau si la 10 seara as fi fost acasa. Deci foarte bine. Eh, nu. Mi-au trimis acum o saptamana un mail cum ca teapa: s-a schimbat orarul de zbor si aterizeaza la 22:20, la fix cat sa pierd ultimul troleu. Deci pe lnga cei 90 de lei mai dau si vreo 35 de lei la taxi. Nu stiu cat e la Uber.

Acum cateva minute am facut niste calcule, avand in vedere ca am TrenPlus-ul. Cu 10641 as ajunge la 07:33 in Cluj. Chiar si cu o eventuala intarziere tot as fi in timp util la lucru. Iar in privinta banilor biletul de baza e 72,75 de lei, iar suplimentul costa 34 de lei pentru cabina cu 6 paturi, 50 pentru cabina cu 4 paturi, 58 de lei pentru cabina cu 3 paturi. Daca as fi stiut din timp de faza as fi ales trenul, cu 4 sau 3 paturi in cabina. Aceeasi bani. Deci uneori poate fi comparat trenul cu avionul.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1413
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 22:32

Adirmvl a scris:
au un contract care trebuie respectat. Ba din cate stiu a fost intocmit de ele si nu a fost negociat individual, (...)trebuie sa-si respecte partea de contract. Nu de alta, dar uite la ce se ajunge.

Dacă Ryanair nu și-ar fi respectat contractele cu piloții, situația ar fi ajuns demult în justiție. Că acolo se rezolvă problemele astea, în sala de judecată, nu în presă. Ryanair are mii de piloți, o puneau de un proces colectiv imediat, dacă aveau pe ce se baza.

Iar contractele alea sunt redactate de firme de avocatură specializate, așa că tot ce e în ele e legal. Inclusiv ce se întâmplă acum e legal. În UK nici măcar nu-ți trebuie bani de avocat, îți acceptă procesul gratis, în funcție de șansele de câștig, iar plata avocaților se face din sumele obținute în instanță pentru cheltuielile judiciare, nu din banii obținuți de reclamanți ca despăgubiri.

Iar dacă Norwegian nu recruta (tot legal, dar discret și continuu, aproape în fiecare lună) zeci de la piloți de la Ryanair, gata pregătiți și cu toate calificările obținute, nu s-ar ajuns în situația asta. Gândește-te ce s-ar întâmpla în România dacă s-ar dubla numărul trenurilor. Ar fi imediat bătaie între companii pe mecanicii existenți și ar ieși la iveală o mulțime de frustrări adunate în decursul anilor.

*********************

Când Virgin Atlantic s-a judecat cu British Airways, au obținut vreo 100.000 de lire despăgubiri pentru companie, vreo 500.000 de lire pentru Richard Branson personal (pe care el i-a împărțit angajaților drept ”primă din partea BA” Very Happy ) dar British Airways a avut de plătit peste 3 milioane de lire cheltuieli juridice.

Și asta fără o sentință propriu-zisă, doar în baza unei înțelegeri semnate în fața judecătorului, după ce avocații BA au aflat abia în sala de judecată despre probele pe care British Airways le ascunsese chiar și față de ei.

Ryanair ar putea să plătească între 5 și 20 de milioane de euro despăgubiri pasagerilor pentru situația actuală, dar n-are nimic de plătit piloților ca despăgubiri. Dimpotrivă, le-a oferit câte 12.000 de lire piloților dispuși să renunțe la concedii.


Ultima editare efectuata de catre Warrington in Mar 26 Sept 2017, 22:44, editata de 1 ori
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14396
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16960
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 22:42

Kapпaтй a scris:
Lasa vrajelile, stim toti ca mori de ciuda cand apare un mijloc de transport ieftin, te oftici ca merge lumea ieftin asta e la tine si incepi cu tot felul de abureli cum ca nu e normal. BA DA! E foarte normal ca transportul in comun sa fie ieftin, atata timp cat mergi la gramada pretul unui bilet trebuie sa fie accesibil celui ce are salariul minim!
Păi să fie ieftin, dar toți să respecte aceleași condiții! Nu taxe mici pentru unul și mari pentru altul. Că de aia prosperă rechini care merg la limita legii, iar companiile cu toate actele, autorizațiile și licențele la zi sunt cu un picior în groapă. E valabil inclusiv pentru sectorul feroviar, fie că e vorba de CFR Călători, fie că e vorba de alți OTF. Uită-te câte autorizări trebuie pentru personalul feroviar, pentru materialul rulant, până și vânzătoarea de bilete trebuie să aibă certificare de la CENAFER. Nu mai zic de TUI, remiare, revizii, piese de schimb (orice șurub trebuie luat doar de la furnizori feroviari, iar asta costă). În schimb, la rutier face șoferul școala și îi trebuie doar un atestat care costă câteva sute de lei o dată la 5 ani. Îi mai trebuie un card de tahograf și atât. Apoi duci autocarul la ITP o dată la 6 luni și plătești 2500 lei pe an rovinietă. ATÂT.
Iar faptul că aeroporturile sunt subvenționate e o mare prostie, o bătaie de joc față de cetățean. Acele CJuri, în loc să subvenționeze traficul local, să subvenționeze elevii și navetiștii care cotizează la bugetul județului, preferă să subvenționeze călătoriile de business, turismul internațional (deci nici măcar pe ăla local!) și căpșunarii.
Citat :

Asta este o frustrare, cetateanul e liber sa aleaga ce i se potriveste si cat il tine buzunarul, daca are bani alege un serviciu mai scump, daca nu are bani de aruncat foloseste ce e mai ieftin, din aceasta cauza e foarte bine sa existe concurenta si mai multe optiuni ca omul sa poata aleaga ce doreste. Nu e normal sa il jupoi tu pe sofer cu taxe ca el sa lase masina acasa si sa mearga cu malaxorul tau, ca nu o va face in vecii vecilor.
Chiar acum sunt în Bruxelles. Cetățeanul belgian, deci cetățean european cu drepturi, merge cu niște IC-uri care ,,rivalizează" cu regio-urile noastre de Videle sau Urziceni și cu niște regio-uri pe lângă care 21-47-urile sunt luxul de pe lume. Pentru asta plătește vreo 12 euro pe un drum de 50 km. După aia se dă jos din tren și, pentru vreo 50 de euro pe lună, se plimbă cu niște tramvaie de-o vârstă cu Tatrele noastre (chiar sunt PCC-uri, deci asemănătoare) sau cu niște Mercedes Citaro lipite cu scoci (nu e glumă), dar care zburdă pe benzile dedicate cu 60 la oră, inclusiv prin centru. Daca bruxelezul vrea să meargă cu mașina, îl costă vreo 3 euro pe oră, iar Poliția îi pândește pe cei care nu plătesc (în 15 minute de mers pe jos, am văzut 5 mașini cu amenzi în geam). Dar asta e la Bruxelles, acolo unde apartenența socială nu se dovedește prin numărul de mașini pe cap de locuitor. Ah, da, dacă bruxelezul vrea la aeroport rapid, îl costă 11 euro trenul (2,5 euro biletul și restul ,,taxa Diablo", că cine are bani de avion, are bani și de suprataxe).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
marius664



Numarul mesajelor : 1802
Varsta : 38
Localizare : Alexandria
Reputatie : 3399
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 23:09

Dr2005 a scris:

Chiar acum sunt în Bruxelles. Cetățeanul belgian, deci cetățean european cu drepturi, merge cu niște IC-uri care ,,rivalizează" cu regio-urile noastre de Videle sau Urziceni și cu niște regio-uri pe lângă care 21-47-urile sunt luxul de pe lume
Exista in schimb o mare diferenta, si anume curatenia.In niciun caz nu vezi in trenurile lor jegul si murdaria din trenurile noastre.Si cum gradul de civilizatie si dezvoltare al unei tari este dat de curatenia din baie si nu de LCD-ul din sufrageria plina de gandaci mai avem pana se ne poti compara cu belgienii...
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1413
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 23:49

Dr2005 a scris:
Chiar acum sunt în Bruxelles. Cetățeanul belgian, deci cetățean european cu drepturi, (...)
Daca bruxelezul vrea să meargă cu mașina, îl costă vreo 3 euro pe oră,

Belgia nu e un exemplu pentru nimic, Belgia "monetizează” în prezent o poziție creată în 200 de ani. Nu produce mare lucru, două treimi din activitatea economică sunt exporturi bazate pe importuri de la alții. Negustorie și atât. Numai exporturile de diamante reprezintă 10% și nu prea s-a auzit să existe mine de diamante în Belgia Very Happy

200 de ani de liberalism economic au creat situația actuală din Belgia, nimic comparabil nu există în România, unde ”economia de piață” e o piesă de teatru absurd, jucată de foști și actuali securiști, împreună cu copiii lor. Asta pe lângă cohortele de funcționari europeni și funcționari NATO, care cheltuie în Bruxelles miliarde de euro care n-au fost produse acolo, deci tot un fel de exporturi care nici măcar nu apar în statistici ca exporturi Very Happy

O mulțime de pălmași din minele de diamante din Namibia și o mulțime de pălmași din fabricile din China lucrează pentru bunăstarea Belgiei și Bruxelles-ului. Până și angajați din companiile americane lucrează pentru bunăstarea Belgiei și Bruxelles-ului. Nimic din astea nu se aplică pentru România.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14396
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16960
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 23:52

Da, dar și în Ungaria sunt unele situații asemănătoare în privința transportului în comun, în condițiile în care Ungaria nu are colonii (deși i-ar plăcea). Sau în Cehia, Slovacia... nici astea nu au colonii, nu au nici instituții europene care să le crească PIBul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn

avatar

Numarul mesajelor : 6290
Varsta : 28
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 7726
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 27 Sept 2017, 00:17

@Dr2005 Iar ai început cu Belgia ?? Ce salarii sunt în Belgia și cat timp face trenul pe aia 50 km în comparație cu România??

Azi discutam cu o colega ca vrea joi la Londra la Victoria i-am dat toate variantele ieftine eu ii găsisem bilete și la 7,5Ł, 16Ł și 20Ł si ea spune ca nu știe ce sa facă ca ii da 133Ł dus-întors pentru 2 persoane eu nu stiam ca 4x20 = 133, pai de banii ăștia de la noi din oraș găsești 2 mașini care sa te duca-aducă de la Londra ba mai mult îți și traduce șoferul dacă ai nevoie de translator. Nu știu ce a făcut că e moldoveanca de peste Prut ăștia parca sunt bătuți cu parul o întreb mâine la muncă cu ce se duce joi la Londra.

Facem comparații dar mereu postam cu detalii insuficiente. Ma îndoiesc ca linia aia e plina de defecte ai disconfort ca M900 ori e linie modernizata cu sina sudata ca pe M800 ? Ma îndoiesc ca belgienii ar avea salarii de 300-400€/luna...pana la urma am observat o chestie și în UK ai confort mai slăbuț dacă se poate spune asa ( și aici ma refer la ramele Siemens Desiro clasa 350 varianta pentru UK și doar la vagoanele unde sunt 2+3 locuri ) dar când vine vorba de viteza uiți ca ai 5 locuri și nu 3 ca la 22-96 pentru o distanta parcursa rapida nu e nevoie de lux pe când la noi în România s-a mers cu trenul și peste 25 ore...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14396
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16960
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 27 Sept 2017, 00:34

Ca timp face cam cât face un IR pe București - Ploiești, adică vreo 45 minute + întârziere. Care întârziere poate să fie de 4 - 5 minute sau poate să fie de juma' de oră. Li s-a surpat un rambleu la Malines, acum câteva săptămâni au proptit un IC într-un opritor fix, acum o lună au lovit un IC de un marfar... nu e chiar așa frumos la ei. Și, cu toate astea, au clienți. Cu toate că au autostrăzi, cu toate că poți să mergi cu 6 euro nelimitat cu autobuzul în juma' de Belgie (Flandra).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn

avatar

Numarul mesajelor : 6290
Varsta : 28
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 7726
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 27 Sept 2017, 02:15

Deci au linie modernizata dacă face cat IR-ul pe Bucuresti-Ploiești pe când M900 e doar o capcana și un dezastru de linie. Poți compara Bucuresti-Ploiești cu Bucuresti-Videle la viteza, confort și durata de parcurs ?? Ai văzut ca ai răspuns singur, totuși nu mi-ai zis faza cu salariile din Belgia aveam pe cineva care câștiga 3.000€/luna după ce a terminat facultatea, munca ușoară de birou cu calculator și toată ziua pe net. La 3.000 €/luna nu e scump trenul la ei cum nici în UK 7,5Ł pentru aproximativ 100 km cu trenul în 1h10' nu e scump la un salariu de 1.400Ł.


UK = 7,5Ł ( 37 lei ) 97 km în 1h10' cu 7 opriri.
RO = 30 lei 100 km în 1h35' cu 1 oprire.

Deci la bani e la fel doar timpul și opririle sunt în defavoarea trenului din RO. Asa ca belgienii își permit sa stea pe un rand cu 4 scaune la etajat la rang de IC pe când românul da aceeași bani dar face dublu pe drum și cu mult mai puține opriri.

Am întrebat englezii de ce cumpăra toate porcăriile au spus ca ei ajuta economia tarii lor nu ca ar depinde de anumite produse, nu mai zic ca 1/4 din mâncarea care o cumpăra se aruncă cu toate ca la banii lor ar putea manca foarte sănătos și absolut tot ce si-ar dori și pofti nu ca moldovenii care baga hrișcă și paste toată ziua sau merg pe jos 1 ora pana la munca și după 8-9 ore de munca adevărată încă 1 ora pe jos pana acasă nu degeaba li se spune ca sunt cei mai zgârciți din Europa dar zgârcenia asta a lor e făcută cu cap dacă ne gândim la situația lor de peste Prut.


Ca tot suntem la topicul potrivit a luat varamiu bilet pentru 13 octombrie cu 72€ la BlueAir pe ruta Otopeni - Luton a zis ca e mai ieftin ca la WizzAir și are 10 kg bagaj de mana în loc de 8 kg ca la ungurii de la Wizz.

Le-am spus la 2 colegi albanezi ca vreau sa ma duc sa fac turul tarilor balcanice cu Balkan Flexi Pass adică maxim 90Ł pentru 5 zile nu am scăpat pana nu le-am arătat și lor ce inseamna BalKan Flexi Pass. Le-am spus ca pe ei nu ii ajuta ca in Albania nu e valabila și nici trenuri nu au cică le trebuie pentru Macedonia și Grecia mai ales Grecia unde au rude.

Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14564
Localizare : Бухарест
Reputatie : 18285
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 27 Sept 2017, 14:40

Dr2005 a scris:
că cine are bani de avion, are bani și de suprataxe).

Asta e o frustrare clar, se vede cum ai tu ceva impotriva oamenilor si sa plateasca cat mai mult pentru o calatorie, sa nu fie cumva ieftin ca nu e ok din punctul tau de vedere. Tu vrei ca lumea sa plateasca mult si sa foloseasca transportul in comun, uite ca nu e asa, si fiecare alege ce i se potriveste mai bine.
Tatrele din Bucuresti am inteles ca se vor retrage din circulatie, si bine ar fi sa fie asa, sa le taie la fier vechi ca au atatia ani in spate, e vremea la altceva nou, mai modern nu vechiturile alea.

_________________
595423
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   

Sus In jos
 
Tren vs. avion
Sus 
Pagina 6 din 11Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: