Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Tren vs. avion

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Dum 24 Sept 2017, 18:36

Să vezi atunci engleză în conversațiile ATC: ”șă aterijămu be un aerobordu aglomeradu” Laughing Laughing
Sus In jos
ciprian71



Numarul mesajelor : 1379
Varsta : 46
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 2069
Data de inscriere : 19/07/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Dum 24 Sept 2017, 19:34

Warrington a scris:
Să vezi atunci engleză în conversațiile ATC: ”șă aterijămu be un aerobordu aglomeradu” Laughing Laughing
De data asta, esti de exceptie.M-ai facut pentru prima data sa rad la un comentariu.
PS. La modul serios, cred ca suntem la inceputul incropelilor.Lipsa de personal, varsta tot mai inaintata a fortei de munca, ne va aduce la astfel de artificii ce tin de HR.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 5073
Reputatie : 6599
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Dum 24 Sept 2017, 22:09

Ei lipsa fortei de munca, n-ai vazut citi vin in Europa, la Merkaloane mai ales?. acc
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6811
Reputatie : 9237
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Dum 24 Sept 2017, 22:11

Warrington a scris:
Ryanair are 2.200 de zboruri pe zi și trebuie să anuleze 2.000 de zboruri în 6 - 8 săptămâni, adică mai puțin decât activitatea pe o zi. E din cauza timpului de lucru al piloților, până acum îl calculau raportat la un an considerat din aprilie până în martie, iar acum li s-a cerut să treacă la anul calendaristic (ianuarie - decembrie). Piloții au multe ore de lucru adunate în timpul verii și ajustarea perioadelor de odihnă trebuie făcută până cel mai târziu în decembrie, nu până în martie, cum era până acum. Zborurile anulate sunt cam 2% din activitatea lor.

O soluție ar fi fost angajarea de noi piloți, dar legenda spune că 150 de piloți de la Ryanair au plecat la Norwegian, iar asta a redus marja de manevră. E o criză severă de piloți în aviația europeană, iar în următorii ani va deveni și mai severă.

Cica ar fi un gunoi de angajator Ryanair, de-asta ar fi anulat zborurile alea: http://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/scrisoarea-unui-fost-pilot-ryanair-stiu-din-experienta-amara-adevarul-despre-zborurile-anulate-796684
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Dum 24 Sept 2017, 23:29

Michael O'Leary nu recunoaște niciun fel de sindicate și foarte bine face că nu le recunoaște. Se poate vedea în România sau în Franța la ce manifestări și comportamente ajung sindicatele, dacă stă cineva să le caute în coarne.

Ryanair se bazează pe angajați tineri, neexperimentați și prost plătiți, dar realitatea e că le oferă o șansă în momente când alți angajatori n-ar face-o. Pilotul din articol recunoaște singur că a lucrat 8 ani la Ryanair. De ce n-a plecat după primele 3 luni? Cumva fiindcă nu-l angaja nimeni altcineva cu doar 3 luni de experiență?

După 8 ani la Ryanair, evident că a primit niște oferte bune. Una e să spui ”lucrez de 8 ani la Ryanair și sunt căpitan” și alta e să spui ”n-am mai lucrat nicăieri, nu am dreptul să fiu pilot in command, dar caut o companie unde să fac practică plătită și să devin căpitan”. Îl angaja cineva în China în momentul când l-a angajat Ryanair?

Transporturile aeriene s-au dezvoltat foarte mult în Europa în ultimii 10 ani, de asta e concurență mare între companii și deficit de piloți. Dar în 2006 când s-a angajat el la Ryanair nu era concurența asta, iar sfatul principal pe care-l primeau cei dornici să devină piloți era ”nu face credit la bancă pentru cei 60.000 de lire care-ți trebuie pentru licența ATPL, că o să găsești greu de lucru și o să ai probleme cu ratele la bancă”.

În mod sigur în China are sindicate cum visează el și garantat o să-i dea China pensie la bătrânețe, right? Very Happy
În China e tratat cu mai multă considerație fiindcă e un occidental și fiindcă vorbește nativ engleza, fără problemele pe care le au localnicii. Exact la fel ar fi tratat cu considerație și în România. Dar în lumea civilizată unde toți vorbesc engleza nativ, piloții adevărați sunt la British Airways, la Qantas sau la alte companii flag-carrier, nu la Ryanair. De ce nu s-a dus la British Airways sau la Virgin Atlantic, dacă era așa mare pilot?

Cel puțin la Virgin, angajații sunt tratați cum alții nici nu visează. Asta a fost de la început filozofia lui Richard Branson, în urmă cu peste 40 de ani: ”când ai să te duci vineri seara la pub și ai să spui că lucrezi la Virgin, să te invidieze toți prietenii”. Asta nu s-a schimbat nici azi, când Virgin face angajări primește de 100 de ori mai multe CV-uri decât numărul de posturi oferite. Dar Richard Branson e miliardar pe banii lui, în timp ce Michael O'Leary conduce Ryanair din postura de CEO angajat, nu e el proprietarul companiei. Deci e doar un fel de vechil, nu e el boierul.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14397
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16962
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Lun 25 Sept 2017, 00:12

Warrington a scris:
Katalyn a scris:
Ryanair nu sunt aia care au anulat sau vor anula nu știu cate zboruri din anumite motive ??

Ryanair are 2.200 de zboruri pe zi și trebuie să anuleze 2.000 de zboruri în 6 - 8 săptămâni, adică mai puțin decât activitatea pe o zi. E din cauza timpului de lucru al piloților, până acum îl calculau raportat la un an considerat din aprilie până în martie, iar acum li s-a cerut să treacă la anul calendaristic (ianuarie - decembrie). Piloții au multe ore de lucru adunate în timpul verii și ajustarea perioadelor de odihnă trebuie făcută până cel mai târziu în decembrie, nu până în martie, cum era până acum. Zborurile anulate sunt cam 2% din activitatea lor.
Dacă ar face asta CFR Călători, imediat ar sări cu gura tot mediul on-line plus ,,presa" că se țese mersul pentru privați, că își bat joc de călători și alte alea. Dar aviației i se scuză multe la capitolul calitatea serviciilor. Nu vezi presa venind la aeroport dacă întârzie avionul 3 - 4 ore. Dar dacă întârzie un tren o oră, imediat e subiect de știri.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn

avatar

Numarul mesajelor : 6293
Varsta : 28
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 7730
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Lun 25 Sept 2017, 00:18

Nu cred ca întârzie avioanele atât de des precum CFR Călători. De altfel observ ca durata zborului e umflată pentru a acoperi eventualele întârzieri. Sa pleci de la Luton cu 50 minute bonus și sa ajungi pe Henri Coandă cu doar 10 minute, e totuși avion.

Presa din astea trăiește și o sa mai trăiască mult și bine nu putem compara avioanele cu trenurile de la CFR. O fi avionul scump dar e avion e ca la club te duci dacă ai bani dacă nu stai acasă sau te duci cu altceva mai ieftin în cazul asta fiind vorba de autocar și apoi compari 48 ore de autocar cu 3 ore de avion și o sa spui ca mai bine preferi avionul chiar dacă e mai scump.

Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Lun 25 Sept 2017, 00:42

Dr2005 a scris:
Dacă ar face asta CFR Călători, imediat ar sări cu gura tot mediul on-line plus ,,presa" că se țese mersul pentru privați, că își bat joc de călători și alte alea.

Foarte probabil ai dreptate. Dar Ryanair nu e companie românească și nu funcționează pe bani publici românești. Cui nu-i convine n-are decât să nu mai zboare cu Ryanair. Dacă nu va mai avea clienți va renunța la toate zborurile din România, iar cine vrea totuși avion Ryanair, o să-l ia de la Debrecen sau de la Budapesta. Simplu.

Când o să primească Ryanair subvenții de la statul român, o să fie tratată de către presă la fel cum e CFR Călători. Dar deocamdată nu e cazul.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6351
Varsta : 51
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 8997
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Lun 25 Sept 2017, 09:19

e normal ca avionul sa nu intarzie... nu are restrictii,iar pilotii isi fac un titlu de glorie din a trage cat mai tare
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 617
Varsta : 31
Localizare : Oradea
Reputatie : 2701
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Lun 25 Sept 2017, 09:54

Katalyn a scris:
Ryanair nu sunt aia care au anulat sau vor anula nu știu cate zboruri din anumite motive ?

Ba da, ei sunt. Dar anulările sunt doar până la sfârșitul lunii octombrie, apoi totul revine la normal. Pe site-ul oficial al Ryanair au fost publicate toate zborurile ce vor fi anulate în această perioadă. România nu este afectată prea mult, în toată această perioadă fiind anulate doar patru zboruri de la Otopeni la Milano Bergamo.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14397
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16962
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Lun 25 Sept 2017, 23:42

Warrington a scris:
Când o să primească Ryanair subvenții de la statul român, o să fie tratată de către presă la fel cum e CFR Călători. Dar deocamdată nu e cazul.

Nu e subvenționată direct. Dar e indirect, pentru că aeroportul e subvenționat ca să aibă taxe mai mici. Nu cred că e cazul la Otopeni, dar la aeroporturile deținute de CJ-uri, județele bagă bani la greu. Ba chiar și statul mai bagă, aduceți-vă aminte de scandalul cu Wizz de la Timișoara.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14570
Localizare : Бухарест
Reputatie : 18292
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 03:50

Lasa vrajelile, stim toti ca mori de ciuda cand apare un mijloc de transport ieftin, te oftici ca merge lumea ieftin asta e la tine si incepi cu tot felul de abureli cum ca nu e normal. BA DA! E foarte normal ca transportul in comun sa fie ieftin, atata timp cat mergi la gramada pretul unui bilet trebuie sa fie accesibil celui ce are salariul minim!
Tu esti impotriva la autocare, ca sunt mai ieftine ca trenul, esti impotriva operatorilor privati ca sunt mai ieftini ca operatorul de stat, esti impotriva la avionele low cost, si de aici se vede clar ca ai ceva impotriva la transportul ieftin. Tu vrei taxe mari pentru soferi sa nu mearga cu masina si sa foloseasca transportul de stat feroviar, atat, asta vrei tu. Asta este o frustrare, cetateanul e liber sa aleaga ce i se potriveste si cat il tine buzunarul, daca are bani alege un serviciu mai scump, daca nu are bani de aruncat foloseste ce e mai ieftin, din aceasta cauza e foarte bine sa existe concurenta si mai multe optiuni ca omul sa poata aleaga ce doreste. Nu e normal sa il jupoi tu pe sofer cu taxe ca el sa lase masina acasa si sa mearga cu malaxorul tau, ca nu o va face in vecii vecilor.

_________________
595423
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 04:10

Dr2005 a scris:
aeroportul e subvenționat ca să aibă taxe mai mici.

Aeroportul subvenționează traficul de pasageri în sine, nu companiile aeriene. Ryanair nu are taxe de aeroport preferențiale față de Blue Air, de exemplu. Operează aceleași modele și aceleași tonaje, prin urmare plătesc aceleași taxe.

Scandalul de la Timișoara avea la bază tocmai niște facilități acordate pe bază de tonaj, de care la vremea aceea nu beneficia însă decât Wizz, pentru că nimeni altcineva nu opera acolo cu tonaje similare. Prin urmare acele facilități erau cu dedicație, dar asta e de fapt exact ce face statul cu CFR Călători.

Atât presa, cât și oamenii simpli consideră CFR-ul ca fiind ”al nostru”, de asta pretențiile sunt mai mari și exprimate mai vocal. Ryanair nu e ”al nostru”, că n-au muncit românii să-l aducă la nivelul la care e. La Ryanair situația e inversă, îți vinde cu 10 euro un bilet care ar trebui să coste minim 35 de euro, iar diferența nu o acoperă în niciun caz consiliile județene prin faptul că practică taxe de aeroport reduse.

E posibil ca diverse aeroporturi să funcționeze în pierdere, la taxele existente. Dar dacă ar încerca să introducă taxe cât să-și acopere cheltuielile, n-ar mai opera nicio companie aeriană pe acele aeroporturi. Taxele actuale sunt acceptabile ca nivel valoric, nu poți să taxezi compania aeriană nici cu 20 de euro / pasager, nici cu 20 de euro / tonă, ca să-ți acoperi tu cheltuielile, că în momentul acela nu ți-ar mai rămâne decât să închizi aeroportul. Soluția ar fi mai mult trafic pe acele aeroporturi, asta însemnnd mai multe curse de la care să se încaseze taxe. Mai ales că la Timișoara ar putea opera și 767, deci ar putea oferi și zboruri transatlantice.

În UK, guvernul taxează cu minimum 13 lire pasagerii pentru zborurile de până la 2.000 de mile (practic toate zborurile interne și spre UE) și cu minimum 75 de lire pasagerii pentru zborurile mai lungi. Asta aduce 3-4 miliarde de lire anual la buget, dar reduce exporturile cu până la 5% și elimină aproximativ 60.000 de locuri de muncă. Legenda spune că economia britanică ar ieși mai bine fără aceste taxe, datorită exporturilor majorate și locurilor de muncă în plus.

În urmă cu vreo 4-5 ani, taxele din Germania erau cam jumătate din cele menționate mai sus pentru UK. Nu știu care mai e nivelul lor în prezent.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6351
Varsta : 51
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 8997
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 08:28

767 a operat si pe Baneasa
zboruri transatlantice nu sunt nici pe Otopeni,dar mai vezi 747 si 777 la israelieni si 767 la portughezi
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 26 Sept 2017, 10:39

Despre 777 recunosc că nu știam, despre 747 știam. Dar nu luasem în calcul Otopeni, pentru că Otopeni o să continue să funcționeze chiar și dacă rămâne ultimul aeroport din România. Deși la 11 milioane de pasageri e OK oricum. Mă refeream la aeroporturile regionale despre care se discuta că ar subvenționa Ryanair, iar dintre ele nu cred că are niciunul 2 milioane de pasageri. Iar din astea numai Timișoara și Kogălniceanu au piste de 3.500 de metri, din câte știam. La 2.200 metri cât au restul aeroporturilor din țară, unele variante de 767 ar opera la limită, cu risc de tailstrike și aterizări ratate, iar alte variante (ER) n-ar opera deloc.

În opinia mea, 767 e cel mai modest dintre avioanele mari, deci ar fi mai accesibil și pentru cursele spre și dinspre România. Comparativ cu 737, ar crește un pic numărul de pasageri la același număr de mișcări de aeronave. Plus destinațiile noi pe care le-ar adăuga, inabordabile pentru 737.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   

Sus In jos
 
Tren vs. avion
Sus 
Pagina 5 din 11Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: