Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Tren vs. avion

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14397
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16962
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 05 Oct 2017, 08:26

Warrington a scris:
Iar aterizarea direct pe motoare a fost tot a unui 767 (SP-LPC) și tot pe EPWA (Varșovia Chopin).
Echipajul și-a dat seama că are probleme cu trenul de aterizare încă din State, imediat ce decolaseră de la Newark. Dar fiind polonezi, aveau ”balls” și s-au dus așa până acasă, fără să spună nimic pasagerilor.
Păi la ce îi trebuiau roțile cât timp era în aer? Mai ales că avea și rezervoarele pline... ca să aterizeze la Newark trebuia să golească rezervoarele întâi, iar apoi după ce îl trântea pe pistă, l-ar fi dat daună totală acolo și pasagerii mai așteptau 2 zile alt avion din Polonia. Așa, l-a dat pe burtă la Varșovia și acolo a rămas, măcar au putut să îl dezmembreze acolo.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 05 Oct 2017, 10:40

Dr2005 a scris:
Păi la ce îi trebuiau roțile cât timp era în aer?

În astfel de situații, aeronava se întoarce de-obicei pe aeroportul de plecare. Orice defecțiune poate fi începutul unui șir întreg, depinde ce a cauzat-o.

Având rezervoarele pline, aveau mai mult timp la dispoziție să investigheze și poate ar fi descoperit de ce nu funcționează nici circuitul electric de extragere a trenului de aterizare. Ocazie cu care ar fi salval și avionul. Fiind un avion produs în State și folosit masiv în State, erau mai mari șansele de a găsi tehnicieni care să mai fi întâlnit problema, ajutând echipajul să găsească soluția simplă, nu soluția ”eroică”. Dar și asta s-a întâmplat tot fiindcă erau polonezi, au ei ”balls”, dar sunt cowboy Very Happy

În timpul traversării Atlanticului n-a existat probabil nici cea mai mică încercare de a găsi cauza pentru care nu funcționează nici circuitul electric. Ei erau în grafic, la fel ca orice cursă normală, nu ca una care are nevoie de asistență.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14397
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16962
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 05 Oct 2017, 10:51

Am zburat cu LOT de la Varșovia la București, parte a unor drumuri Bruxelles - București pentru care TAROM nu era în stare să folosească Airbus-urile alea mari (pe atunci încă le mai avea). De fapt, vreo 50% din pasagerii avionului erau în aceeași situație cu mine.
Decolările și aterizările erau bruște și în forță, nu plana avionul la 2m deasupra pistei până îi scădea viteza cât să nu se simtă aterizarea.

În schimb, serviciile la bord - comparativ cu TAROM - sunt jalnice. Ne-au dat un pahar cu apă și o bomboană (mă rog, bomboana o luam la urcare dintr-un bol, altfel nu o primeam nici pe aia... oricum, nu aveam dreptul decât la o singură bomboană, a doua era pe bani), dar la niște bilete aproape duble la preț față de TAROM.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6351
Varsta : 51
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 8997
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 05 Oct 2017, 12:03

Warrington a scris:
Dr2005 a scris:
Păi la ce îi trebuiau roțile cât timp era în aer?

În astfel de situații, aeronava se întoarce de-obicei pe aeroportul de plecare. Orice defecțiune poate fi începutul unui șir întreg, depinde ce a cauzat-o.

Având rezervoarele pline, aveau mai mult timp la dispoziție să investigheze și poate ar fi descoperit de ce nu funcționează nici circuitul electric de extragere a trenului de aterizare. Ocazie cu care ar fi salval și avionul. Fiind un avion produs în State și folosit masiv în State, erau mai mari șansele de a găsi tehnicieni care să mai fi întâlnit problema, ajutând echipajul să găsească soluția simplă, nu soluția ”eroică”. Dar și asta s-a întâmplat tot fiindcă erau polonezi, au ei ”balls”, dar sunt cowboy Very Happy

În timpul traversării Atlanticului n-a existat probabil nici cea mai mică încercare de a găsi cauza pentru care nu funcționează nici circuitul electric. Ei erau în grafic, la fel ca orice cursă normală, nu ca una care are nevoie de asistență.

in zbor,echipajul a sesizat pierderea presiunii hidraulice in sistemul central("C"). ulterior,s-a costatat cedarea unei conducte flexibile. Dupa consultarea companiei,piltii au continuat zborul spre casa.Ei au reusit o treaba buna,evitand pierderi de vieti omenesti
Apropo de 767,un pilot etiopian a reusit o amerizare remarcabila
Sus In jos
riciu

avatar

Numarul mesajelor : 769
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3678
Data de inscriere : 27/06/2010

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 05 Oct 2017, 14:26

Warrington a scris:
Da, când Ceaușescu vindea oțel la preț de dumping în Statele Unite, exact falimentarea producătorilor americani o urmărea el  Laughing Laughing

Este posibilă folosirea dumping-ului și în scopul în care spui tu, dar este un caz particular. Nu orice vânzare sub prețul de cost înseamnă dumping. Vânzarea sub prețul de cost crește cota de piață a celui care o practică, dar pentru a fi calificată drept dumping mai există niște criterii.

Chinezii, de exemplu, vând în Europa o mulțime de prostii sub prețul de cost, uneori cumperi produsul mai ieftin decât costă expedierea lui din China. Dar scopul e să obțină valută, nu să facă dumping. Moneda lor nu e liber convertibilă, iar cine încasează valută în conturi din străinătate are altă libertate de mișcare, de asta vând sub costuri. În unele cazuri fac și dumping, într-adevăr.

Mere cu pere. Folosirea dumping-ului e in cele mai multe cazuri pentru falimentarea firmelor mici, respective pentru achizitionarea lor! Pentru ca economia e cinica. In economie nu exista si nu a existat niciodata etica reala. Cartile de etica in economie sunt povesti, asa cum lacatele sunt pentru oameni cinstiti! Ce spui tu cu Ceausescu nu are nicio relevanta. Ceausescu era un neica nimeni pe langa gigantii din America, deci fix 0 barat. Comparatia cu China iarasi nu are sens. Ce ai zis cu valuta lor e adevarat, insa vezi ca ... virgula chinezii chiar fac dumping! Doar ca nu te poti pune cu ei, pentru ca sunt o reala putere!

De crezi ca au aparut super mega gigantii multinationali care fac legea aproape in toate sectoarele economiei? De ce au inceput sa dispara mai nou si firme maricele de pe piata? Pentru ca-s preluate de acesti mega giganti. Acestia au cumva interesul sa fie bine populatiei? Nu, au interesul sa faca bani cu orice pret. Legislatia nationala in cele mai multe cazuri prevede sanctiuni, care-I fac sa rada pe aceste mega multi-nationale. Cum a zis Roche cand si-a luat amenda de la FDA pentru nedeclarare de reactii adverse pentru un medicament? 1 milion de dolari? Ia de aci si pentru data viitoare ca tot asa o sa fac!
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6351
Varsta : 51
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 8997
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 05 Oct 2017, 15:17

corporatiile-gigant s-au dezvoltat pe principii sanatoase,cu manageri si lucratori devotati si capabili
Volkswagen,General Motors,Boeing sau Siemens , nu au trebuit sa faca dumping pentru a inghiti companii mai slabe
apropo de industria farmaceutica si distribuirea produselor sale,putem vedea medicamente care costa 5 lei la un lant de farmacii si 11-12 lei la altele
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 05 Oct 2017, 15:36

LanceR a scris:
in zbor,echipajul a sesizat pierderea presiunii hidraulice in sistemul central("C"). ulterior,s-a costatat cedarea unei conducte flexibile. Dupa consultarea companiei,piltii au continuat zborul spre casa.Ei au reusit o treaba buna,evitand pierderi de vieti omenesti

Sigur că piloții au reușit o treabă destul de bună în raport cu ce constataseră ei, dar ar fi reușit o treabă și mai bună dacă s-ar fi uitat cineva la acel ”circuit breaker”. Nu știu care e termenul în românește, dar multe imprimante laser și multe copiatoare au așa ceva.  Dacă e deconectat, nu trebuie decât să apeși pe buton ca să funcționeze. Asta trebuiau să remarce și piloții, acel breaker deconectat, dacă ar fi știut la ce să se uite. Iar asta ar fi fost suficient ca să salveze avionul. La 767 trenul de aterizare se poate extinde și cu un motor electric, dacă circuitul hidraulic nu funcționează.

Știu că fluier în biserică Very Happy știu că piloții au fost considerați eroi în Polonia și la fel ar fi fost considerați și în România, dar erau oameni mai mult hotărâți decât competenți. Exact asta descrie un cowboy și exact la fel era și Adrian Iovan, de exemplu.

Ai mai jos un raport interimar al accidentului:

http://www.k-makris.gr/AAI/LOT/LOT%20B763.pdf

LanceR a scris:
Apropo de 767,un pilot etiopian a reusit o amerizare remarcabila

O amerizare remarcabilă a reușit cpt.Sullenberger pe râul Hudson. Acel 767 etiopian a luat contact cu apa pe o aripă și avionul s-a rupt la amerizare, cam așa de remarcabilă a fost Very Happy


Ultima editare efectuata de catre Warrington in Joi 05 Oct 2017, 15:40, editata de 1 ori
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10830
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13997
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 05 Oct 2017, 15:39

LanceR a scris:
corporatiile-gigant s-au dezvoltat pe principii sanatoase,cu manageri si lucratori devotati si capabili
Volkswagen,General Motors,Boeing sau Siemens , nu au trebuit sa faca dumping pentru a inghiti companii mai slabe
apropo de industria farmaceutica si distribuirea produselor sale,putem vedea medicamente care costa 5 lei la un lant de farmacii si 11-12 lei la altele

Ai dato de gard Smile)
VW a trisat niste norme de poluare prin managerii lor si vand prastii de masini gen Audi niste VW uri cu pret umflat
Gm a trecut printrun celebru faliment iar imaginea sa in Europa e zero
O gramada de giganti au trecut prin scandaluri de coruptie
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10830
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13997
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 05 Oct 2017, 15:47

Sah la rege

Ilsa plans to use Renfe Series 100 trains, which are already used on services into France.

Ilsa plans to use Renfe Series 100 trains, which are already used on services into France.David Gubler
SPANISH airline Air Nostrum is planning to launch open-access high-speed services from Madrid to Barcelona and Montpellier next year in competition with incumbent operator Renfe.

The airline’s rail subsidiary Intermodalidad de Levante (Ilsa) submitted a notification of its plans to Spain’s National Commission for Markets and Competition (CNMC) on September 25, becoming the first private company to formally seek permission to launch international services on the Spanish high-speed network.

Ilsa is in the process of obtaining Part A and B safety certification from national safety authority AESF to operate on the Spanish network.

Ilsa initially plans to operate two return services a day between Madrid Atocha and Montpellier Saint-Roch from October 5 2018, with intermediate stops at Zaragoza, Barcelona Sants, Perpignan and Narbonne and a journey time of 5h 47min.

According to the provisional timetable submitted to CNMC, services will depart from Madrid at 07.45 and 15.30, with the southbound trains leaving Montpellier at 07.00 and 15.30. In total, Ilsa plans to operate 1.387 million train-km per year.

Rolling stock will be leased from Renfe and Ilsa plans to use 300km/h series 100 AVE trains, which seat 347 passengers. Light maintenance of the trains will be carried out at Cerro Negro depot in Madrid.

Ilsa says the Figueres - Perpignan high-speed line opens new possibilities for establishing interregional links between Madrid, Aragon, Catalonia and southern France. It argues that Renfe and French National Railways (SNCF) have failed to exploit opportunities in this market, with infrequent services resulting in a low market share for rail.

Ilsa says the annual market for travel on the corridor from Languedoc-Roussillon and Midi Pyrénées to Catalonia, Aragon and Madrid is around 5.3 million journeys, but rail has only captured 241,382 journeys or just 5% of the total.
Furthermore, it argues the current Renfe service from Madrid to Montpellier is “commercially poor” for business travel because it arrives in the French city at night
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 05 Oct 2017, 15:49

Adrian78 a scris:
VW a trisat niste norme de poluare prin managerii lor si vand prastii de masini gen Audi niste VW uri cu pret umflat
Gm a trecut printrun celebru faliment iar imaginea sa in Europa e zero
O gramada de giganti au trecut prin scandaluri de coruptie

Asta nu înseamnă că VW, Siemens sau GM au făcut dumping. Marile corporații nu sunt tocmai modele de etică, dar cele menționate n-au făcut dumping. ”Preț umflat” nu înseamnă dumping, înseamnă exact opusul. Scopul legitim al unei firme e să obțină profit, iar dacă prețurile sunt umflate înseamnă că piața permite. Sau cum spune românul ”prost e cine dă, nu cine cere” Very Happy

În ce privește ”falimentul” GM, guvernul american a câștigat bani ajutând corporația să iasă din insolvență. Dacă guvernul român ar câștiga bani din insolvențele companiilor românești când le-ar salva, n-ar avea nimeni nimic împootrivă să le ajute.

Piața bursieră americană e ruptă de orice realitate, la momentul de față Tesla valorează mai mult decât Ford și mai mult decât GM, deși Tesla n-a produs în viața ei vreun dolar profit, e pur și simplu o schemă Ponzi (”un Caritas”, mai ușor de înțeles pentru români).
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14397
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16962
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 05 Oct 2017, 20:32

LanceR a scris:
corporatiile-gigant s-au dezvoltat pe principii sanatoase,cu manageri si lucratori devotati si capabili
Volkswagen,General Motors,Boeing sau Siemens , nu au trebuit sa faca dumping pentru a inghiti companii mai slabe
apropo de industria farmaceutica si distribuirea produselor sale,putem vedea medicamente care costa 5 lei la un lant de farmacii si 11-12 lei la altele
Dumping nu or fi făcut, dar ,,if you wanna be rich, you gotta be a bitch", iar foștii șefi de la corporațiile-gigant de acum s-au ținut de principiul ăsta. O căutare pe Google poate arăta câte patente au cumpărat aceste corporații pentru a nu rămâne fără obiectul muncii. Asta pe lângă cumpărarea și lichidarea competitorilor... de exemplu, în anii '30, GM a cumpărat pe bandă rulantă sistemele de tramvaie din SUA, pe care le-a lăsat în paragină, impunându-le și limitări cretine de viteză și număr de curse, ca apoi să ,,salveze" transportul cu autobuzele producție proprie, evident în număr mult mai mare decât tramvaiele. Desigur, de pe urma afacerii au beneficiat și petroliștii (care probabil pompaseră și ei ceva parai în GM pentru asta).
VW tocmai a fost prins că mânărea testele de poluare. Daimler a dat sute de milioane de euro bune șpagă pentru contracte de autobuze (zică-se că și în București). Toți șefii acestor corporații sunt oameni fără scrupule... și fix așa trebuie să fie un CEO sau un membru într-o AGA de la o astfel de corporație, pentru că doar prin muncă cinstită nu poți rezista pe piață la nivelul ăsta. Fie că piața este SUA, Franța, Germania, România sau Congo.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6351
Varsta : 51
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 8997
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Vin 06 Oct 2017, 12:44

Warrington a scris:
LanceR a scris:
in zbor,echipajul a sesizat pierderea presiunii hidraulice in sistemul central("C"). ulterior,s-a costatat cedarea unei conducte flexibile. Dupa consultarea companiei,piltii au continuat zborul spre casa.Ei au reusit o treaba buna,evitand pierderi de vieti omenesti

Sigur că piloții au reușit o treabă destul de bună în raport cu ce constataseră ei, dar ar fi reușit o treabă și mai bună dacă s-ar fi uitat cineva la acel ”circuit breaker”. Nu știu care e termenul în românește, dar multe imprimante laser și multe copiatoare au așa ceva.  Dacă e deconectat, nu trebuie decât să apeși pe buton ca să funcționeze. Asta trebuiau să remarce și piloții, acel breaker deconectat, dacă ar fi știut la ce să se uite. Iar asta ar fi fost suficient ca să salveze avionul. La 767 trenul de aterizare se poate extinde și cu un motor electric, dacă circuitul hidraulic nu funcționează.

Știu că fluier în biserică Very Happy știu că piloții au fost considerați eroi în Polonia și la fel ar fi fost considerați și în România, dar erau oameni mai mult hotărâți decât competenți. Exact asta descrie un cowboy și exact la fel era și Adrian Iovan, de exemplu.

Ai mai jos un raport interimar al accidentului:

http://www.k-makris.gr/AAI/LOT/LOT%20B763.pdf

LanceR a scris:
Apropo de 767,un pilot etiopian a reusit o amerizare remarcabila

O amerizare remarcabilă a reușit cpt.Sullenberger pe râul Hudson. Acel 767 etiopian a luat contact cu apa pe o aripă și avionul s-a rupt la amerizare, cam așa de remarcabilă a fost Very Happy

"circuit breaker" se traduce prin "intrerupator". La avioane,pe panourile de comanda,ele sunt de tip push/pull
intr-adevar,Sullenberger a facut o amerizare excelenta,dar Hudson este un rau,nu are valuri precum oceanul.Si plota un Airbus,care nu inghite atatea greseli precun un Boeing
Echipajul polonez de la care a pornit discutia,nu avea de unde sa stie ce cantitate de fluid hidraulic mai aveau.Era,teoretic,posibil sa fie suficient si pt scoaterea flapsurilor si pt scoaterea trenului,ambele nereusite in final
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Vin 06 Oct 2017, 15:29

LanceR a scris:
"circuit breaker" se traduce prin "intrerupator". La avioane,pe panourile de comanda,ele sunt de tip push/pull

Alea pe care le știu eu nu sunt simple întrerupătoare, chiar dacă pot fi anclanșate și declanșate manual, deci folosite și pe post de întrerupătoare. Un circuit breaker protejează circuitul electric din aval la fel ca o siguranță. Îl poți găsi ”sărit” datorită unui supracurent ocazional, îl poți face să ”sară” apăsând un buton de test care provoacă un mic supracurent, pentru a-i testa astfel funcționalitatea sau îl poți deconecta manual (la unele modele).

În engleză, întrerupătorul obișnuit e ”switch”, nu ”breaker”. Deci breaker e altceva decât întrerupător, chiar dacă întrerupe și el circuitul.

Oricum, ideea era că aveau două breakere la care puteau să se uite dacă sunt ”on” sau ”off” și nu s-au uitat la amândouă. Înclin să cred că un tehnician din State ar fi știut să le spună  piloților la ce trebuie să uite, în timp ce autoritățile poloneze au făcut show cu două F-16, de parcă turnul nu vedea același lucru la un simplu fly-by sau un go-around.

LanceR a scris:
Echipajul polonez de la care a pornit discutia,nu avea de unde sa stie ce cantitate de fluid hidraulic mai aveau.Era,teoretic,posibil sa fie suficient si pt scoaterea flapsurilor si pt scoaterea trenului,ambele nereusite in final

Partea cu fluidul hidraulic n-am contestat-o în niciun fel. Dar ei aveau la dispoziție și un motor electric nefuncțional și n-au știut să vadă de ce nu funcționează. După aterizarea cu scântei (la propriu! Very Happy ) avionul a fost remorcat de pe pistă pe roțile lui. Adică la sol s-a găsit un tehnician polonez care știa la ce să se uite. Pe acel tehnician nu l-a trezit nimeni din somn să-l întrebe, cât timp avionul traversa Atlanticul.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10830
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13997
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Sam 07 Oct 2017, 13:29

Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Sam 07 Oct 2017, 13:46

Aiureala asta cu ”Boeing vrea să renunțe la piloți” a fost reciclată în ultimul an de o mulțime de tabloide. Oricine a înțeles cum este controlată o dronă militară în prezent, a înțeles și că avioanele de pasageri nu vor zbura fără piloți în viitorul previzibil (30-50 de ani). Există o mulțime de operațiuni care se pot automatiza, inclusiv decolarea și aterizarea, dar responsabilitatea legală trebuie să aparțină unei persoane, nu unui computer.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   

Sus In jos
 
Tren vs. avion
Sus 
Pagina 9 din 11Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: