Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Tren vs. avion

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 27 Sept 2017, 23:48

Dr2005 a scris:
e posibil și invers, să vinzi sub costuri... și firmele low-cost știu asta, de aia BluAir are sediul fiscal în Belgia, de exemplu. În schimb, în România nu ai voie să faci dumping, așa că nu o să vedeți la Tarom bilete de 5 euro.

Nu mai departe decât ieri fusese discuția despre cei 200 de ani de liberalism economic din Belgia Cool

Dar ai astfel ocazia să vezi ce face marxismul din oameni. Măcar taică-meu, când făcea la școală ”socialism științific”, știa că aceea nu e economie, ci pseudo-economie sau chiar anti-economie. Ulterior, când materia a dispărut ca atare, dar a fost integrată cu totul, o țară întreagă merge cu trenul sub costuri, însă ”în România nu ai voie să faci dumping” Very Happy

Asta ar fi bună ca gluma anului, însă din păcate e gluma proastă a anului, care durează din 1948 încoace. Exact de-aia România nu e Belgia.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6351
Varsta : 51
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 8997
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 28 Sept 2017, 11:21

TAROM este un brand national,nu-si permite sa duca pasageri cu burta goala si fara bagaje.
nu este facut special pt a pierde si a albi bani
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 28 Sept 2017, 14:06

Tarom este o companie flag-carrier și este firesc să aibă standarde mai ridicate.

Însă pentru o companie e mai dăunător ca activitatea ei să fie cea generează bani negri, decât să fie ea cea care îi albește Very Happy Tot companii flag-carrier cu standarde ridicate erau și Alitalia, Malev sau Swiss Air. Tarom are destule șanse să se ducă după ele.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Vin 29 Sept 2017, 12:29

Harta cu zborurile anulate de Ryanair pe timpul iernii. Sofia și Trapani sunt principalele orașe afectate. Plus niște rute între Londra și Scoția pe care trenurile Virgin cele mai rapide fac 4 ore, deci chiar nu era nevoie de avion.

Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6351
Varsta : 51
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 8997
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Vin 29 Sept 2017, 15:23

din iunie 2018,AIR Canada va opera in Romania,de la Montreal si Toronto
Sus In jos
Katalyn

avatar

Numarul mesajelor : 6293
Varsta : 28
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 7730
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Vin 29 Sept 2017, 17:25

Warrington a scris:
Harta cu zborurile anulate de Ryanair pe timpul iernii. Sofia și Trapani sunt principalele orașe afectate. Plus niște rute între Londra și Scoția pe care trenurile Virgin cele mai rapide fac 4 ore, deci chiar nu era nevoie de avion

abere
Sus In jos
riciu

avatar

Numarul mesajelor : 769
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3678
Data de inscriere : 27/06/2010

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 03 Oct 2017, 13:26

Warrington a scris:
Dr2005 a scris:
e posibil și invers, să vinzi sub costuri... și firmele low-cost știu asta, de aia BluAir are sediul fiscal în Belgia, de exemplu. În schimb, în România nu ai voie să faci dumping, așa că nu o să vedeți la Tarom bilete de 5 euro.

Partea cu dumping-ul e cam asa (indiferent de regimul din tara respectiva!): eu mare si tare, il vad pe celalalt ca are preturi mici, care are si el 3 tarabe amarate. Dar cum nu ma mai satur, dau la pret mai mic, ca la mine nu se vede daca scade profitul putin. Se inchide cel cu 3 tarabe si cresc pretul mai mult decat il aveam inainte sa fac dumping. Simplu. Cinic... dar evident economic...
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6351
Varsta : 51
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 8997
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 03 Oct 2017, 13:38

cum sa aiba Blue Air sediul fiscal(???) in Belgia?
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 03 Oct 2017, 13:54

riciu a scris:
Partea cu dumping-ul e cam asa (indiferent de regimul din tara respectiva!): eu mare si tare, il vad pe celalalt ca are preturi mici, care are si el 3 tarabe amarate. Dar cum nu ma mai satur, dau la pret mai mic, ca la mine nu se vede daca scade profitul putin. Se inchide cel cu 3 tarabe si cresc pretul mai mult decat il aveam inainte sa fac dumping. Simplu. Cinic... dar evident economic...

Da, când Ceaușescu vindea oțel la preț de dumping în Statele Unite, exact falimentarea producătorilor americani o urmărea el  Laughing Laughing

Este posibilă folosirea dumping-ului și în scopul în care spui tu, dar este un caz particular. Nu orice vânzare sub prețul de cost înseamnă dumping. Vânzarea sub prețul de cost crește cota de piață a celui care o practică, dar pentru a fi calificată drept dumping mai există niște criterii.

Chinezii, de exemplu, vând în Europa o mulțime de prostii sub prețul de cost, uneori cumperi produsul mai ieftin decât costă expedierea lui din China. Dar scopul e să obțină valută, nu să facă dumping. Moneda lor nu e liber convertibilă, iar cine încasează valută în conturi din străinătate are altă libertate de mișcare, de asta vând sub costuri. În unele cazuri fac și dumping, într-adevăr.

LanceR a scris:
cum sa aiba Blue Air sediul fiscal(???) in Belgia?

Nu știu dacă e vorba propriu-zis de ”sediul fiscal” al lui Blue Air. Prin 2013, când Nelu Iordache era arestat, compania a fost vândută unei asociații formate în jurul lui Maxi Tours, care e companie belgiană.

Se practică metoda, mai sunt companii românești deținute de firme din Belgia sau Olanda care aparțin de fapt investitorilor inițiali care au creat compania românească. Fiscalitatea românească e aberantă sub multe aspecte, iar transferul profiturilor spre țări cu iarba mai verde e de înțeles.

Dacă biletele sunt vândute online prin Maxi Tours (cel puțin în anii trecuți așa le-am cumpărat) compania Blue Air e la adăpost de autoritățile fiscale românești, care nu pot bloca niște conturi bancare în Belgia cu ușurința cu care le blochează pe cele românești.  România nu are decât de pierdut prin legislația care permite comportamentul discreționar al ANAF și al funcțiionarilor publici în general, dar mai durează vreo 10 ani până dă serios cu capul de pragul de sus, ca să se trezească la realitate.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2109
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5283
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 03 Oct 2017, 15:08

LanceR a scris:
din iunie 2018,AIR Canada va opera in Romania,de la Montreal si Toronto

Zbor direct? Inseamna ca ar trebui sa apara aeronave mai interesante la Otopeni. Wink
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mar 03 Oct 2017, 16:24

Probabil 767, nu mai interesante de-atât Very Happy
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6351
Varsta : 51
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 8997
Data de inscriere : 17/02/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 04 Oct 2017, 08:29

probabil,B767-ER,dar poate mai scapa si altceva pe aici,la vreo ocazie.
oricum,Air Canada Rouge,care va opera cursa,nu are decat asa ceva pt lung-curier
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 04 Oct 2017, 15:41

Se pare că au o flotă destul de veche, C-GDUZ are 26 de ani și nici restul nu sunt cu mult mai tinere. Majoritatea au între 18 și 24 de ani, asta ar suna bine dacă ar fi vorba de vârsta stewardeselor, nu a avioanelor Very Happy  

Poza e de pe EPWA (Varșovia Chopin) din 19 iulie 2017



Ultima editare efectuata de catre Warrington in Mier 04 Oct 2017, 15:59, editata de 1 ori
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14397
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16962
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 04 Oct 2017, 15:58

Și vor ateriza lângă avioanele BlueAir-ului, cu care poate s-or mai fi întâlnit pe alte aeroporturi înainte ca ele să ajungă la BlueAir. Și nici cu cele ale TAROM-ului nu mi-e rușine, că și alea au o vârstă venerabilă.

Bine, în aviație nu e ca în alte domenii, verificările tehnice sunt stricte în Europa. Nu e ca la rutier, să circule toate hârburile fără direcție și fără frâne.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1414
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 04 Oct 2017, 16:05

Starea tehnică e OK de-obicei. Există riscuri reale doar dacă au avut reparații majore la fuselaj.

Dar tot de-obicei arată deprimant la interior când sunt vechi. Favoritul meu de la Blue Air, YR-BAF are scaunele scorojite, chiar dacă sunt foarte comode și cu spațiu mare între ele. Tuburile de neon sunt de (mai multe) culori diferite după atâția ani, panourile de plastic sunt îngălbenite și pătate, iar un monitor CRT (!) atârna din tavan într-o poziție incertă, undeva prin mijlocul avionului Very Happy

767 e destul de fiabil, în 35 de ani au avut doar 16 hull-loss (i.e. ”daună totală” Very Happy ) din peste 1.100 livrate până în prezent, iar din astea 16 doar 6 au fost prăbușiri fatale. În schimb a avut tot soiul de accidente ciudate, din categoria ”ca la noi, la nimeni”. Apropo, Gimli Glider (despre care a fost și un documentar pe Discovery) era tot un 767 de la Air Canada (C-GAUN) dar a scăpat cu bine și a mai zburat câțiva ani după acel incident.

Iar aterizarea direct pe motoare a fost tot a unui 767 (SP-LPC) și tot pe EPWA (Varșovia Chopin).
Echipajul și-a dat seama că are probleme cu trenul de aterizare încă din State, imediat ce decolaseră de la Newark. Dar fiind polonezi, aveau ”balls” și s-au dus așa până acasă, fără să spună nimic pasagerilor.

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   

Sus In jos
 
Tren vs. avion
Sus 
Pagina 8 din 11Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: