Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Tren vs. avion

In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 615
Varsta : 31
Localizare : Oradea
Reputatie : 2607
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Tren vs. avion   Mier 30 Aug 2017, 11:12

Pentru că în ultima vreme au apărut multe discuții off-topic referitoare la transportul feroviar vs. cel aerian la topice unde se discuta despre cu totul altceva, cât și pentru faptul că în ultimii ani au început să se dezvolte foarte mult companiile low-cost oferind zboruri atât în țară cât și în afară la tarife pentru orice buzunar, am deschis acest topic unde vom discuta special despre aceste lucruri. Nu știu dacă se găsește vreun moderator sau administrator cu timp și răbdare care să mute aici toate discuțiile despre tren vs. avion apărute la alte topice, dar ar fi de apreciat dacă totuși s-ar lega cineva și de treaba asta.
Sus In jos
riciu

avatar

Numarul mesajelor : 767
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3584
Data de inscriere : 27/06/2010

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 30 Aug 2017, 13:24

Acum nu stiu daca sufera comparatie avionul cu trenul.... Adica... nu prea pot compara Taj Mahal cu Turnul Eiffel... suna a mere cu pere...
Conteaza mult distantele, timpul, ce iti doreste pasagerul, ce transporta, ... daca punctul de plecare /sosire cu mijlocul de transport, e identic cu destinatia finala.... Sunt foarte multe variabile.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1322
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 30 Aug 2017, 13:42

Există extreme unde trenul nu se poate compara cu avionul, dar undeva la mijloc se întâlnesc și se află în competiție. Dezbaterea propusă are sens, pentru zona unde trenul și avionul se întâlnesc.

Extremele ar fi evidente: nu putem traversa Atlanticul cu trenul și nici nu putem ajunge de la București la Ploiești cu avionul. Însă de la Londra la Bruxelles sau de la Londra la Paris putem merge atât cu trenul, cât și cu avionul. La fel și în România, de la București la Iași sau de la București la Cluj se poate merge atât cu trenul cât și cu avionul. Iar aici există o variabilă în plus, avionul poate fi Tarom sau poate fi low-cost.

Un punct în plus pentru low-cost ar fi că în prezent se poate merge și de la Cluj la Iași cu avionul, ceea ce Tarom nu a oferit niciodată, lăsând relația asta pe seama trenului. Prin contrast, Air France a desființat cursa aeriană Paris - Bruxelles și vinde bilete la trenurile Thalys pe relația asta. Deci ar fi loc pentru destule discuții.
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 615
Varsta : 31
Localizare : Oradea
Reputatie : 2607
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 30 Aug 2017, 14:30

Warrington a scris:
Un punct în plus pentru low-cost ar fi că în prezent se poate merge și de la Cluj la Iași cu avionul, ceea ce Tarom nu a oferit niciodată

Ba mai mult decat atat, se poate zbura acum cu avionul de la Cluj la Timisoara, ceea ce nimeni nu cred ca visa ca s-ar fi putut intampla vreodata. Acesta a fost primul meu zbor, de la Cluj la Timisoara, pe care l-am facut in iunie anul acesta si l-am facut strict din curiozitatea de a merge cu avionul, impins si de pretul foarte mic la care am gasit atunci biletul, 76 lei. Am mers cu trenul de la Oradea la Cluj, apoi de la Cluj la Timisoara cu avionul, ca apoi sa vin inapoi din Timisoara in Oradea cu trenul. Si am ramas mai mult decat incantat de primul zbor, sa nu mai spun de mirarea ca am ajuns din Cluj in Timisoara in 30 minute fix, cu tot cu rulajul pe pista la Cluj si opritul in pozitia de parcare la Timisoara, practic in aer am fost vreo 20 minute. Am pornit la 8:45 din Cluj, iar la 9:15 coboream din avion in Timisoara si asta pentru 76 lei. Prin comparatie, cel mai ieftin bilet la un tren IR direct din Cluj in Timisoara, luat online la clasa a II-a si cu anticipatie maxima costa 52 lei, e adevarat, cu 24 de lei mai putin, dar mai pune si faptul ca faci 6 ore si 27 de minute. Deci exista loc de discutii si comparatii. Iar apoi, vorbim de aeroporturi si companii low-cost care se dezvolta. De exemplu, Oradea era un aeroport mic, nebagat in seama, ce oferea un singur zbor spre Bucuresti cu Tarom. Acum insa s-a dezvoltat mult si e in continua extindere, urmeaza sa fie construit un nou terminal, vin deja companii precum Blue Air si Ryanair cu destinatii interne si externe la preturi mici. In urma acestui lucru am zburat si eu pentru prima data acum o saptamana de la Oradea la Bucuresti cu 90 lei pe segment, deci 180 lei dus-intors si am ajuns in 50 de minute. Si din nou, am coborat in Bucuresti si nu-mi venea sa cred ca acum o ora eram in Oradea, asta dupa ce ani de zile pentru mine Oradea - Bucuresti insemna 12 ore la cuseta. Ryanair ofera la ora actuala zboruri din Oradea in Barcelona si Milano, dar de la 1 septembrie va zbura si catre Londra Stansted si inca alte doua destinatii. Mi-am luat bilet cu 160 lei dus-intors la Londra pentru luna octombrie, mai ieftin ca spre Bucuresti. Sa nu mai spun ca s-au vandut bilete cu 3 (trei) euro de la Oradea la Barcelona, desigur au fost oferte valabile cateva ore, dar cine a fost pe faza si a profitat, le-a luat. Deci sunt multe de discutat referitor la aceasta comparatie tren vs. avion, asta si pentru ca desi exista low-costuri si legaturi intre orase pe care nu le vedea nimeni legate intre ele de avion, sunt multi care refuza sa zboare cu avionul si aleg in continuare tren sau masina.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14143
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16616
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 30 Aug 2017, 14:47

De multe ori, călătorii avioanelor nu iau în calcul și timpul necesar pentru ajuns la/de la aeroport și celelalte formalități (check-in, control de securitate, controlul documentelor de călătorie, predarea/primirea bagajelor). Degeaba ajungi la București într-o oră, dacă până în oraș mai pierzi lejer o oră jumate, eventual încă juma' de oră în stație la 783 dacă n-ai bani de taxi. Iar aceste deplasări costă și ele, un taxi cu aparatul pus îți ia vreo 30 - 40 lei până în Centru. Asta în condițiile în care de la Gara de Nord la Universitate te costă 1,3 lei troleul sau 2,5 lei metroul și ajungi în 15 minute. Da, tot e mai puțin decât cu trenul de la Cluj la București, dar prețul e extrem de variabil, pentru că pe lângă avion trebuie să plătești și transportul de la Otopeni la București (cei din Cluj au noroc cu aeroportul aproape de centrul orașului)

Tot apropo de distanțe, Stansted e la vreo 40 km de Londra... și am senzația că drumul până la Londra nu e chiar ieftin (poate Warrington ne poate lămuri la problema asta). De asta trenurile de mare viteză sau chiar unele trenuri convenționale pe distanțe medii prin Europa au mare succes... te iau și te duc direct din/în centrul orașului, te duci la peron cu 5 minute înainte, nu cu 2 ore, nu îți cântărește nimeni bagajele, ai voie cu băutură la sticlă mare, nu la 100 ml în pungă sigilată, poți să faci abonament sau ai tot felul de posibilități de a obține reduceri (BahnCard, reduceri pentru studenți, InterRail etc.), iar trenurile - chiar dacă întârzie uneori - pleacă la ora stabilită din stația de formare și au un mers cadențat ușor de ținut minte, ba chiar în majoritatea situațiilor biletele nu sunt nominalizate la tren, ci doar la rută și perioadă, spre deosebire de avion unde dacă ai ajuns la 5 sec după ce s-a închis poarta, ai rămas acolo și mai trebuie și să dai explicații la Poliție ce cauți în aeroport după ce ți-a plecat avionul și să faci dovada că l-ai pierdut și că nu ai venit cu intenții necurate, gen furt din bagaje sau din duty free-uri.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1322
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 30 Aug 2017, 15:11

Dr2005 a scris:
ai voie cu băutură la sticlă mare, nu la 100 ml în pungă sigilată,

În aeroporturile mari din UK poți să-ți cumperi liniștit băutură la sticlă mare după ce ai trecut de controlul de securitate. Nu-ți controlează nimeni bagajul de mână încă o dată la poarta de îmbarcare. Limita de 100 ml. în pungă transparentă sigilată e valabilă pentru orice lichid, nu e îndreptată împotriva consumului de alcool.

Dr2005 a scris:
am senzația că drumul până la Londra nu e chiar ieftin

Asta e și nu e un argument. Poate omul merge la Cambridge, iar Stansted e plasat excelent pentru asta Very Happy
Biletul de tren e vreo 16 lire de la Stansted la Londra, dar sunt și autobuze la 9 lire.

Însă un bilet de avion la o companie flag-carrier care să te ducă la Heathrow poate costa cu peste 100 de lire în plus, iar compania flag-carrier sigur nu are zbor spre Londra din orașele de provincie, compania low-cost are. Și chiar dacă Eurostar te lasă în mijlocul orașului, la St. Pancras, câteva lire tot mai cheltui pe o cartelă de metrou, că nu locuiește nimeni chiar la St.Pancras.

Oamenii trebuie să facă unele eforturi să ajungă la gară, așa cum trebuie să facă eforturi și ca să ajungă la aeroport.

Dr2005 a scris:
spre deosebire de avion unde dacă ai ajuns la 5 sec după ce s-a închis poarta, ai rămas acolo

Nu e chiar așa. Dacă ai bagaj de cală și l-ai predat la check-in, dar nu te-ai prezentat la poarta de îmbarcare, te așteaptă și 15-20 de minute fără probleme. Din motive de securitate, nu de dragul pasagerului. Alternativa ar fi să dea toate bagajele jos, să-l găsească pe al tău și să-l lase la sol numai pe el, așa că mai bine te așteaptă să urci și tu în avion, chiar dacă ai întâziat Laughing

Doar la Cluj s-a întâmplat să văd că ei controlau din nou actele de identitate la poarta de îmbarcare, dar nu le confruntau cu lista de pasageri. Ei de fapt habar n-aveau de ce fac asta și în realitate ei nu știau la sfârșit dacă li s-au prezentat toți pasagerii la avion sau nu Very Happy

Mie mi s-a întâmplat la tren în UK să închidă ușile și să plece chiar înainte de a urca eu, iar cel care dăduse semnalul de plecare a pretins că rămăsese cu impresia că am coborât din acel tren, nu că urma să urc. N-am avut timp să mai parlamentez cu ei, am găsit în câteva minute un taximetrist român care m-a dus la aeroport la Londra și i-am plătit doar 30 de lire motorina, dar nu deține trenul monopolul flexibilității la plecare, asta era ideea.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14143
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16616
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 30 Aug 2017, 17:42

Warrington a scris:
În aeroporturile mari din UK poți să-ți cumperi liniștit băutură la sticlă mare după ce ai trecut de controlul de securitate. Nu-ți controlează nimeni bagajul de mână încă o dată la poarta de îmbarcare. Limita de 100 ml. în pungă transparentă sigilată e valabilă pentru orice lichid, nu e îndreptată împotriva consumului de alcool.
Prin ,,băutură" nu m-am referit neapărat la alcool. Și în România poți să îți iei apă (sau orice altceva) după ce ai trecut de control, dar prețurile sunt cel puțin duble față de cele dinaintea controlului. O sticlă de Dorna la 0,5 litri costă 8 lei, aproape cât o sticlă de Fanta de 0,5 l pe aeroportul din Bruxelles (2,5 euro, deci vreo 11 lei), în condițiile în care belgienii au venituri mai mari, iar aeroportul ăla mustește de trafic de business, așa că pasagerii de acolo își permit prețurile respective fără mari probleme.

Warrington a scris:
Biletul de tren e vreo 16 lire de la Stansted la Londra, dar sunt și autobuze la 9 lire.
Însă un bilet de avion la o companie flag-carrier care să te ducă la Heathrow poate costa cu peste 100 de lire în plus, iar compania flag-carrier sigur nu are zbor spre Londra din orașele de provincie, compania low-cost are. Și chiar dacă Eurostar te lasă în mijlocul orașului, la St. Pancras, câteva lire tot mai cheltui pe o cartelă de metrou, că nu locuiește nimeni chiar la St.Pancras.
Cartela de metrou bănuiesc că nu costă 9 lire, iar timpul de parcurs oricum e mai mic.

Warrington a scris:
Nu e chiar așa. Dacă ai bagaj de cală și l-ai predat la check-in, dar nu te-ai prezentat la poarta de îmbarcare, te așteaptă și 15-20 de minute fără probleme. Din motive de securitate, nu de dragul pasagerului. Alternativa ar fi să dea toate bagajele jos, să-l găsească pe al tău și să-l lase la sol numai pe el, așa că mai bine te așteaptă să urci și tu în avion, chiar dacă ai întâziat Laughing
Poate în UK. În UE (inclusiv în România), după ce au urcat toți pasagerii, te strigă la microfon. Dacă nu apari și se face ora de închidere a îmbarcării, se închide poarta, după care vine un angajat de la aeroport cu un cititor de coduri de bare, se suie în cală și îți dă jos bagajul. Am asistat de 2 ori în ultimul an la astfel de scene, la Otopeni și la Muenchen.

Warrington a scris:
Doar la Cluj s-a întâmplat să văd că ei controlau din nou actele de identitate la poarta de îmbarcare, dar nu le confruntau cu lista de pasageri. Ei de fapt habar n-aveau de ce fac asta și în realitate ei nu știau la sfârșit dacă li s-au prezentat toți pasagerii la avion sau nu Very Happy
Așa e când dai aeroporturi la CJ-uri... Nu e nevoie să numeri pasagerii, că de aia ai boarding pass cu cod de bare sau cu cod QR, apeși câteva taste pe calculator și vezi imediat câți au trecut prin poartă. După aia dai print la listă și o înmânezi căpitanului sau stewardesei când vii să închizi ușa avionului.

warrington a scris:
Mie mi s-a întâmplat la tren în UK să închidă ușile și să plece chiar înainte de a urca eu, iar cel care dăduse semnalul de plecare a pretins că rămăsese cu impresia că am coborât din acel tren, nu că urma să urc. N-am avut timp să mai parlamentez cu ei, am găsit în câteva minute un taximetrist român care m-a dus la aeroport la Londra și i-am plătit doar 30 de lire motorina, dar nu deține trenul monopolul flexibilității la plecare, asta era ideea.
Mie mi s-a întâmplat la Bruxelles Nord să fug pe scări (că așa e la Bruxelles Nord), ajung la peron, nașul mă vede, dar fluieră și blochează ușile. Nu-i bai, sunt la 1m de el, pot să urc pe la ușa la care e el. Sau așa am crezut, că individul mi-a arătat palma, a zis ,,Non" și a închis ușa, după care am stat și m-am holbat la el vreo 3 minute până a plecat trenul... pentru că el dădea semnalul de plecare la ora din livret, nu stătea ca la noi până se făcea parcursul. Nu-i bai, în 5 minute venea alt tren la linia 9, eu eram la linia 3... și iar la fugă cu bagajul pe scări.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6718
Reputatie : 9052
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 30 Aug 2017, 21:06

Warrington a scris:
Nu e chiar așa. Dacă ai bagaj de cală și l-ai predat la check-in, dar nu te-ai prezentat la poarta de îmbarcare, te așteaptă și 15-20 de minute fără probleme. Din motive de securitate, nu de dragul pasagerului. Alternativa ar fi să dea toate bagajele jos, să-l găsească pe al tău și să-l lase la sol numai pe el, așa că mai bine te așteaptă să urci și tu în avion, chiar dacă ai întâziat Laughing

La Wizz a patit asta cineva. Mi-a zis un prieten copilot. Si chiar era de serviciu pe cursa aia. Calatorul a ajuns la poarta dupa ce s-a inchis, desi avea bagajut la cala. Solutia? A intarziat zborul 20 de minute ca sa ii gaseasca geamantanul si sa il scoata din avion. Cand povestea asta inca era revoltat. Acum na, ca o fi regula sau exceptie n-am idee, dar il cred ca faza respectiva a fost pe bune.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1322
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 30 Aug 2017, 21:11

Ca opinie personală, asta e probabil decizia comandantului, dacă scoate bagajul din cală sau acceptă pasagerul la bord. Iar dacă acel comandant vrea să dea o lecție, va prefera să scoată bagajul din cală, deși înclin să cred că totuși compania va trebui ulterior să plătească operațiunea. Chiar dacă regulamentul companiei spune să scoată bagajul din cală, decizia e totuși a lui.

Dacă ar fi decizia mea, aș accepta pasagerul la bord, că e mai simplu și se pierde mai puțin timp. La urma urmei, comandantul poate accepta la bord și persoane fără acte, e strict decizia lui cine urcă și cine nu. Dar pe mine mă știe toată lumea drept ”cowboy”, deci nu prea e relevant ce-aș face eu Very Happy
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6718
Reputatie : 9052
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 30 Aug 2017, 21:17

N-am idee de regulamentul pentru transportul aerian, dar ca ma mai intalnesc cu omul o sa-l intreb.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14143
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16616
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Mier 30 Aug 2017, 23:28

Prin marile aeroporturi și pentru liniile care se respectă, controlul la poartă nu e făcut de stewardesa ,,detașată" acolo de comandant, ci de personalul aeroportului, așa că nu poți să ajungi direct la Comandant să negociezi cu el dacă te ia sau nu. Probabil activitatea asta, ca și evacuarea bagajului celui întârziat, e cuprinsă în taxele de aeroport.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1322
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 31 Aug 2017, 01:39

Dr2005 a scris:
nu poți să ajungi direct la Comandant să negociezi cu el dacă te ia sau nu.

Nu e vorba de negociat cu comandantul, deși s-au mai văzut și cazuri din astea.

Dar fii convins că situația unui pasager care nu s-a prezentat la îmbarcare, dar a predat bagaj de cală, îi este adusă la cunoștință comandantului. Nu vine un Gică din aeroport să dea bagajul jos din cală de capul lui, în multe situații aeronava e chiar teritoriu străin pe aeroportul respectiv.

Cât despre situații când s-a negociat cu comandantul, poate într-un episod viitor Cool
Sus In jos
riciu

avatar

Numarul mesajelor : 767
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3584
Data de inscriere : 27/06/2010

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 31 Aug 2017, 10:40

Mai nou, daca pasagerul nu se imbarca e obligatoriu sa-i dea jos bagajul de cala, deoarece se poate suspecta ca nenea care n-a venit e terorist. Am patit asta pe aeroportul din Istanbul. A tot strigat-o pe tanti...si a tot strigat-o. Dupa care am fost anuntati, ca vom intarzia pentru ca avionul nu pleaca cu bagajul de cala, daca un pasager nu s-a imbarcat.
Sus In jos
Warrington

avatar

Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 1322
Data de inscriere : 03/09/2016

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 31 Aug 2017, 13:23

Dr2005 a scris:
nu poți să ajungi direct la Comandant să negociezi cu el dacă te ia sau nu.

Uite că afghanul ăsta a reușit, numai că el a ”negociat” cu comandantul să nu-l ia. A dat peste un pilot de la Turkish Airlines care avea balls, așa că le-a dat cu flit agenților brtanici de nu s-au văzut:

“There were three guards who tried to force him onto the plane…my cousin was crying and shouting ‘I’m going to get killed in Afghanistan’,” said his cousin, Arash. “Samim said they were in the tunnel by the door when the pilot came out and said: ‘You’re not going to take him, I’m not flying. Someone’s life is at risk.’
“The guards took him back to Brook House – I really don’t know what will happen next.”


https://uk.news.yahoo.com/campaigners-target-airlines-pilot-saves-181600808.html

.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 14143
Varsta : 29
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 16616
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   Joi 31 Aug 2017, 13:37

Una e să refuzi îmbarcarea cuiva și alta e să iei pe cineva în plus. Să refuzi pasageri s-a mai întâmplat, vezi cazul japonezului târât afară din avion ca să facă loc unei stewardese care călătorea spre alt aeroport. Dar și asta e destul de greu, cel puțin în UE. Ah, stai, UK nu e în UE.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Tren vs. avion   

Sus In jos
 
Tren vs. avion
Sus 
Pagina 1 din 11Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Poze trenuri
» Trenuri blindate si militare
» Cupla automata
» 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut
» valabilitate ligitimatie/cupoane accelerat studenti an terminal

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: