Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Cu trenul la mare, iulie 2017

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Ionutz
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 1474
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 5358
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Cu trenul la mare, iulie 2017   Dum 16 Iul 2017, 11:16

Am decis sa deschid acest topic pentru a putea relata experienta mea cu trenul, pe care am avut-o in acest an mergand in concediu la mare. Poze nu am facut foarte multe pe traseu (niste probleme cu spatele, care nu mi-au permis sa fiu la fel de 'mobil' ca pe vremuri).

Ultima data am fost la mare acum 2 ani, insa calatorind in acea vreme cu in 20-49 cu AC si fara geamuri tip ghilotina, nu am putut poza pe geam, si nici nu am putut sta la geam in stilul clasic, admirand peisajele. Anul acesta insa am fost norocosi, vagoanele de clasa a doua fiind in general vagoane 20-76, si mai rar 20-49 epoca 1. Am luat biletele cu anticipatie, si am cerut in compartimentul 2, ca sa prind compartiment in caz ca nimeresc vagon 20-76. Am avut noroc si asa s-a si intamplat, ba mai mult, am fost doar eu cu sotia singuri pana la Eforie in compartiment; si un noroc chior, avand in vedere ca primul compartiment s-a umplut ochi la Gheorgheni, iar comp. 3 de asemenea, s-a umplut la Brasov. In partea de mijloc a vagonului era un grad de ocupare mare si acolo mai ales dupa BV. Cred ca in Ploiesti Vest au urcat 2 calatori cu loc la noi in comparitment, insa aveau tovarasi cu bilete pe la mijlocul vagonului, si au stat toti acolo pana la mare. Astfel, calatoria a fost excelenta, e o placere sa circuli cu astfel de vagon.

In Baia Mare era noros la plecare, si astfel nu a fost prea cald, iar pe urma cand a iesit soarele, era deja spre seara si astfel conditiile au fost dintre cele mai bune. Toaletele au fost curate, dotate cu tot ce trebuie, insa din pacate, peste tot se vedeau puncte negre de la tigari aprinse si puse peste tot Sad

Cum nu mai circulasem de 2 ani de zile cu trenul, mi-am reamintit si unele neplaceri, cum ar fi limitarile de viteza de la trecerile la nivel de 30 si 50 km/h... Sunt alte zone in tara, unde si un drum din camp, cu iarba pe el, are semnale acustice si luminoase, iar pe Baia Mare - Jibou sunt multe treceri, chiar si drumuri judetene importante, unde e doar crucea Sf. Andrei si trenul trebuie sa incetineasca, de parca nu ar ajunge alte restrictii cauzate de infrastructura, care se tot inmultesc... De asemenea un lucru trist este o restrictie de 50 km/h aparuta recent, foarte lunga, de vreo 20 km dupa Jibou, intre Surduc Salaj si Rastoci. Astfel se explicau intarzierile de 10-15 minute pe aceasta portiune, ce le vedeam pe IRIS mereu. Sad

O alta chestiune, care s-a agravat fata de anii trecuti, e prezenta tufelor de pe marginea liniei, care sunt tot mai multe si  mai dese. De abia mai apuci sa vezi ceva din peisaj in multe locuri, ba mai rau, daca scoti putin capul pe geam sau sa pozezi/filmezi, risti sa te accidentezi... De exemplu, inainte Jibou, aveam vreo 50 la ora, si pe culoar geamul era deschis. Atat de puternic s-a lovit trenul de tufe, incat pe langa zeci de frunze cazute pe culoar, au fost retezate efectiv bucati de crengi de 10-15 cm, de aveai impresia ca a cosit cineva pe culoarul vagonului. M-am apucat cu sotia sa strangem resturile mari, sa nu se lege controlorii de noi. Mai tarziu insa, intre Saratel si Deda, vazandu-ma cum ma uit pe geam chinuit, si gata sa ma feresc de crengi, controlorul a spus ca pe vremuri ce frumos era curatat pe langa linie, si unde s-a ajuns...

Aceste tufe sunt daunatoare si locomotivelor si vagoanelor, pentru ca le zgarie teribil. Atasez o poza mai jos, facuta in Beclean pe Somes, unde se observa destul de bine acest lucru pe vagoane



Si inca o poza aici, inainte de plecare



Din pacate si mai departe, intre Saratel si Deda, iar apoi pe defileul Muresului, e foarte multa vegetatie langa linie. Imi amintesc in copilarie cand mergeam pe defileul Muresului, era alta viata, vedeai neintrerupt peisajul.
Dupa Toplita s-a lasat noaptea, insa eu mai dadeam cate un ochi pe geam, si ma bucuram de sunetul joantelor care este 'la inaltime' pe frumoasa M 400. In zona Brasovului a fost o furtuna grozava, care facea peisajul foarte spectaculos, fulgerele dese scotand in evidenta siluetele muntilor din vecinatate.
Dupa Predeal se intra pe linie modernizata si viteza creste. Am adormit si eu ceva dupa Ploiesti, iar apoi intre Baneasa si Fetesti.

In constanta am intrat pe ramificatia Medeea, astfel odata cu schimbarea locomotivei in Constanta, am schimbat si directia de mers. Un aspect interesant este ca perechea lui, la plecare spre Satu Mare, nu merge pe Medeea, deci nu rebruseaza la Constanta. Cred ca acest lucru se datoreaza faptului ca pe traseu la intoarcere, sa fie astfel configurat trenul, incat detasarile grupelor sa fie facute mai repede. Prima grupa e de Brasov, care tot ramane cu locomotiva acolo. Dupa Brasov se schimba sensul si locomotiva, grupa de Cluj devine prima, iar la spate raman grupele de Mures si Sighet, care sunt detasate pe rand la Deda si Beclean pe Somes. In fine, la Dej se desprinde si grupa de Cluj care este dupa locomotiva, si tot pleaca impreuna mai departe, iar trenul schimba iar directia, cu GM pana la Satu Mare.

La intoarcere, am avut tot un 20-76, dar am avut si 2 tineri mai galagiosi in compartiment, care mergeau si ei la Baia Mare.

Plecarea din Constanta



Cateva poze si cu triajul parasit dintre Palas si Valu lui Traian







Ramificatiile spre Tulcea si Faurei din Medgidia, respectiv Fetesti







Iesirea din Chitila



Asfintit de soare inainte de Campina



Si inca cateva poze din gari de pe Valea Prahovei







Si in final un bonus, Bicsadu Oltului Smile)
Aici am asteptat un international de Budapesta intarziat.



Dupa Siculeni, am gasit un compartiment gol in vagonul vecin, si ne-am mutat, ca sa ne putem intinde. Vagonul era 20-49, si mi-am dat seama ce diferenta de confort e intre acesta si 20-76. Atata de tare legana la macaze si pe anumite curbe, incat de cateva ori am crezut ca ma rastogolesc de pe bancheta. O stare destul de nasoala cand esti pe trei sferturi adormit Very Happy  In Alstom nu am simtit asa ceva. In rest, calatoria a decurs bine, cu mici intarzieri care cresteau, apoi se micsorau si tot asa. In Letca (Salaj) am facut cruce cu 1746, si el intarziat vreo 10 minute. Era tras de o fluieroasa, nu am apucat sa ii vad seria, dar stiu sigur ca la calatori de muult timp nu am vazut asa ceva.  In Baia Mare am ajuns cu 8 minute intarziere, care se datorau restrictiei de care va vorbeam mai sus, intre Jibou si Rastoci.

Cam atat despre drumul meu cu trenul din acest an, mersi de lectura.

_________________
Sus In jos
 

Cu trenul la mare, iulie 2017

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Cu trenul la mare, iulie 2017
» Calatorie feroviara Baia Mare - Ploiesti Vest
» 916A : Buzias - Gataia - Jamu Mare
» P6817(Baia Mare-Debrecen) si P6816(Debrecen-Baia Mare)
» Excursie feroviara Oradea - Satu Mare - Sarmasag - Marghita - Oradea
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: IMPRESII DE CALATORIE-